Jump to content

1.4 TSI vs. 1.6 TDI (90/105cp)


radu81
 Share

Postare recomandată

Asta daca alimentezi numai din RO dar daca alimentezi din strainatate (si o faci la un drum de genul asta) cu 1.5E/L diferenta este undeva la 760 RON. Deci cu cat creste pretul combustibilului cu atat diferenta e mai mare, iar pretul combustibilului merge numai in sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Michael

    12

  • rex

    11

  • Ice_2k

    9

  • vali_devill

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

da, si scade din cei 3000 euro cat dadeam in plus pe diesel. ( asta era diferenta intre benzina si motorina)

La 5-6 ani se amortizeaza daca mergi mult :)

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dup-aia pune cat iei in plus la revanzare :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert03 nu scoti tu consum la TDI de 130CP de 5.7 ora condus sportiv.

Gandeste-te ca numai in germania a mers omul cu 220 pai e cam maximum care poate scaote un tdi de 130 de cai.

Ceea ce spui tu e pentru un mers destul de econom pentru autostrada. Adica fara acceleratii bruste si nu stat pe banda de viteza.

Eu acuma am revenit din Croatia - Iasi - Croatia dus intors + ceva km pe acolo ~ 3700 de km cu toyota avensis 1.8 benzina.

4 adulti in masina + 1 copil si portbagajul full full full ... ~ 250 kg adica ~ 600 kg fata de greutatea masinii.

Mersul pana in Croatia s-a facut in regim usor sportiv si consumul a fost de 7.8 l/100km/h dar media pe autostrada din ungaria pana in croatia (~900 km) s-a facut cu o viteza medie de 130 km/h

La intoarcere nu m-am grabit ca nu am facut tot traseul intr-o singura etapa :P iar pe final consumul a fost de 7.3 l/100.

Ce pot sa spun e ca un audi a4 cu motor de 131 cai 1.9 tdi care a facut acelas traseu cu mine pana la intrare in croatia a pus doar cu 13 litri in plus la 1250 de km. (amandoi am plecat cu plin ochi la rezervoare si pe traseu am facut plin ochi). Asta insemnand cam 1 litru in plus dar in conditiile in care masina fiind mult mai grea. (in audi fiind doar 3 persoane ~ 205 kg si bagaje nu mai mult de 120 kg.)

Cred ca diferenta pe total a fost mai mare pentru ca pe autostrada diferenta a fost mai mare. La orarea diferenta fiind destul de mica.

In fine, daca nu mergi sportiv diferenta dintre benzina si motorina e destul de mica dar in regim sportiv aceasta diferenta creste mai mult.

Eu am ales benzina din cauza faptului ca motorul pe benzina era mai simplu si fara probleme. Cum acest 1.4 e cu turbina ... e exact de expus ca si diesel-ul.

Eu as lua diesel-ul pentru consum si benzina pentru feeling-ul de mers in turatii mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O expunere de motive...beton :icon_thumright:

Am inteles tot.

Concluziile tale sunt:

-dieselul a consumat mai mult in conditii favorabile dpdv al incarcarii masinii

-ai condus sportiv, la turatii inalte si ti-a consumat putin peste sapte litri pe ora

-turbina expune motoarele indiferent de motorizare

Bravo, asteptare usoara iti doresc :somnmare:

On-in versusul acesta eu as merge pe 1.4 TSI

Modificat de Tilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este celebrul versus benzinar contra diesel. Nu se va putea vorbi vreodata de un castigator pentru ca fiecare face acelasi lucru in mod diferit. Dieselul pentru drumuri lungi, linistite, pe tempomatsmile.gif este perfect, pt drumuri scurte in oras a big No-No (mai ales iarna nu se incalzeste mai deloc). Benzinarul iti va da mereu senzatii tari, cu un consum pe masura. Ar fi pacat sa iei 1.4TSi si sa il conduci ca un diesel, pentru ca nu mai are farmec.

Sincer nu as putea recomanda unul sau altul pentru ca se adreseaza altor tipuri de soferi. 1.4TSi conduc si mi se pare excelent, consum decent,chiar de sub 9l/100 in oras (seara, cand e mai gol), dar si de 11l/100 la ora de varf. E adevarat nu trec de 3500rpm pentru ca nu are rost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma amuza cum intotdeauna soferii de benzina picteaza diesel-ul ca fiind pentru pensionari in timp ce benzina e pentru "senzatii tari" :) Anyway, ideea e sa ramanem on-topic, si anume 1.4TSI vs 1.6TDI, nu diesel vs benzina la modul general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

A gasit cineva niste diagrame de cuplu/putere vs RPM la aceste motoare? (Adevarul e ca nu am cautat mai mult de 5 min). Diagramele vorbesc de la sine mult mai bine decat multe pareri subiective de pe acest forum mai ales Daca adaugi si "gear ratios"(nu-mi vine termenul pe romana).

Din pacate ce gasesc eu pe net, gasesc mai mult la variantele GTI...

PS Nu-mi place ca la datele tehnice scrie "xxx Nm @ yyyy RPM" sau "xxx Nm @ yyyy-zzzz RPM". O diagrama in locul acestor cifre ar valora mult mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4TSI 122 si 1.6TDI (cu DSG) . Diagrame nu am gasit, ci doar asta. Este putin inselatoare pt ca tdi-ul are dsg. Nu cred sa aiba ceva in plus fata de ce s-a zis aici, poate doar raport putere/kg. La TSi e mai detaliat daca dai scroll, dar la TDi putine date din pacate.

@Ice_2k : La capacitati cilindrice egale, performanta este in favoarea benzinei , dar si consumul. Nu am sa consider ever dieselul de pensionari. Am condus ca diesel 1.9TDi 130cp, deloc puturos.

Modificat de George Mihail
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde pana unde? Cauta timpi in versusuri diesel - benzina la aceiasi CP. NU in reviste ci pe site-urile dedicate. La acelasi numar de cai putere, benzina e mai rapida mereu.

Parerea mea este ca un motor diesel cu puterea X este echivalent cu un motor pe benzina cu puterea X+15% ca performante. Ca argument am atasat cateva masuratori facute in care se observa ca cel putin la reprize sunt asemanatoare, iar daca mai pui in balanta si consumul atunci diselarul merita.

ON: Intre cele doua motoare discutate in topic, as alege TSi-ul. Daca era vorba de motorul de 2.0 TDi, era alta discutie.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am condus 1.4tsi,1.8tsi, 1.6 tdi cr,2.0 tdi cr (170).

itre 1.4tsi -1.6 tdi merg pe tsi

:offtopic: 1.8 tsi-2.0tdi cr merg pe 2.0tdi, am scris undeva ce mult mi-a placut un CC roman- coasta de azur si retur.

ps: atunci cu noi era si o Skodita 1.8 tsi(nu-i mai tare,doar papa ceva mai mult) :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Trezesc la viata acest topic nelamurit fiind 100% de ce motor sa aleg intre 1.6TDI si 1.4TFSI.

Vreau sa-mi achizionez un Audi A3 Sportback din Germania cu care voi face in jur de 25 000 km pe an. Cutia de viteze va fi manuala la ambele variante iar timpul de exploatare va fi de maxim 4 ani de zile. Deplasarile se vor face marea majoritate (70% in afara orasului) iar stilul de condus este unul moderat; nu fac depasiri din scurt si nu sunt adeptul vitezelor mari. Intrebarile pe care le am la voi sunt:

1. TDI-ul nu se va chinui putin mai mult (decat 1.9TDI 105CP) si ca atare va trebui turat ceva mai bine => consum mai mare de combustibil?

2. TFSI-ul ar putea avea probleme cu sonda lambda (are asa ceva, la vechiul golf 1.4 aspirat au fost)?

3. TFSI-ul trebuie alimentat cu cifra octanica de minim 98? se recomanda o cifra mai mare sau 95 e de ajuns?

4. masina pe benzina trebuie sa i se curete clapeta de acceleratie din cand in cand sau depinde de stil de condus etc (la fel la un motor 1.4 aspirat a avut problema asta)?

5. am vazut cateva posturi ce indicau un consum maricel la diesel, poate chiar sa depasea pe cel realizat de motorul 1.9?

6. in cazul unei masini incarcate care credeti ca va fi motorul care sa nu-ti dea emotii in depasiri?

7. care credeti ca va avea o valoare de revanzare mai buna?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod evident, dintre 1.4TSI 160CP si 1.6TDI, TSI-ul va fi motorul mai rapid dar si cel mai insetat. Treaba asta de care vorbeste colegul mario cu "senzatiile benzinei", recunosc ca eu nu o gust. In mod evident daca vorbim de benzina 160CP si diesel 105CP, este "no contest". Dar la puteri similare, mie mi-a placut mult mai mult diesel-ul. Dar asta e chestie de gustibus pana la urma, motiv pentru care parerea mea e sa tii cont de un consum ceva mai ridicat la TSI iar apoi sa faci un test-drive cu amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indraznesc sa spun ca ai parerea asta pentru ca ai condus 1.9 PD de pe fosta masina si ai trecut direct pe V6 (~600Nm, nu?) si cuplul asta violent nu se simte la benzinare.

In tot cazul, 1.6 TDi-ul e un motor strict axat pe consum, iar 1.4 TSi in varianta de 122 cp este o incercare de a multumi si capra si varza.

E greu sa sfatuiesti cand vine vorba de achizitionarea unei masini, sunt foarte multe variabile de care trebuie tinute cont.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mohordbx: Salut, pai nu poti compara 1.4 TSI CU 1.6 CRTDI, am scris mai sus ca le-am condus si nu pe distante de cativa km. Daca faci 25k km/an ia un 2.0 CRTDI de 170CP (sau 177 nu mai stiu ??) si ai rezolvat ambele probleme, consum si forta. STIMA

PS: Ice_2k am condus un A6 Roman -Chisinau cu acelas motor ca al Tau, ce mai, mi-a placut enorm :wub: :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indraznesc sa spun ca ai parerea asta pentru ca ai condus 1.9 PD de pe fosta masina si ai trecut direct pe V6 (~600Nm, nu?) si cuplul asta violent nu se simte la benzinare.

Tot ce se poate. Inainte de a schimba masina, am condus si 2.0T quattro 211CP si mi-a placut mult mai mult tdi-ul. Dar dupa cum am zis, este probabil chestie de gust :)

PS: Ice_2k am condus un A6 Roman -Chisinau cu acelas motor ca al Tau, ce mai, mi-a placut enorm :wub: :icon_thumright:

Mersi, si mie-mi place :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!