Jump to content

1.4 TSI vs. 1.6 TDI (90/105cp)


radu81
 Share

Postare recomandată

Poate par tipicar, dar vreau sa fiu sigur ca merita sa dau 1500 eur pe un dsg de care nu sunt sigur ca imi va place, sau sa dau diferenta pe 1,4 tsi. Sau sa las motorul 1,6 si sa mai pun optiuni....? Nu imi spuneti sa iau 1,4 tsi, ca mi se pare o combinatie prea scumpa.

@ radu Parerea mea e ca 1.6 TDi e mai potrivit pentru Golf 6( indiferent ca iei varianta de 90 sau 105 cp) va trage mai de jos si cu mai multa "vana" decat 1.4 TSI. Recunosc ca e un raspuns bazat si pe pasiunea pentru diesel. Cat despre DSG am auzit numai de bine , so "Go for It"!!

Ps. astept sa-mi sara in cap pasionatii de TSI..... :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Michael

    12

  • rex

    11

  • Ice_2k

    9

  • mandelu

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

radu81, cred ca trage mai jos mai ales la tine, dupa remapare.

:blah:

totusi, 122 de cai sint mai multi decat 105, ca sa nu zic 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Rog nu transformati topicul in Versus

radu81, afirmatiile tale sunt 100% subiective, fara niciun suport dpdv tehnic sau al datelor

Nu este parerea unui pasionat TSI ce-ti spun eu acum, este a unuia care a citit niste fise tehnice... Chiar nu stiu de unde ai dedus tu ca 1.6 TDI este mai sprintar decat 1.4TSI. Ai contrazice multe principii de mecanica/fizica... Nu prea poti sa faci comparatii general-valabile pentru ca sunt 2 tipuri total diferite de motoare, insa nu baga mana in foc ca presiunea scazuta din turbo nu va face si 1.4TSI-ul sa traga de la low revs (1500-4000 rpm) in conditiile in care plaja de cuplu maxim la 1.6, cu o valoare ceva mai mare, este insa superscurta (1500-2500 ture)

Intrebare de 1000 puncte: ai mers cu vreunul din aceste motoare?!

Hai ca m-am lungit eu in semi-versus :blah:...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu81, afirmatiile tale sunt 100% subiective, fara niciun suport dpdv tehnic sau al datelor

@ dudu no aici m-ai pierdut pe mine; si da sunt afirmatii bazate pe un drive test cu 1.6 tdi -105 cp si tsi de 122. Si da si in realitate si in teorie 1.6 Tdi se prezinta mai bine dpdv al cuplului( din matematica mea 250nm e intotdeauna mai MARE decat un 200 pt. 122 cp si cred ca si decat 240nm pt. 160) asa ca...DA concluzia mea e ca un 1.6 Tdi VW trage mai bine ca un 1.4 Tsi.

ps. ce ma bucur ca mi-a ridicat mingea la fileu un TSI-st...glumesc evident.. :P

ps. 2 ai si tu dreptate: din pacate nu trage liniar si se cam plafoneaza pe la 2800 dar asta e... nu poti fi cu toate..

@oaspetele eu vorbeam de 1.6 TDi stock nicidecum remapat si eu am 1.9 TDi ( desi zici tu ceva..) :P

Modificat de radu81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Rog ca acest topic sa nu se transforme intr-un diesel vs. benzina

Multumesc!

OnTopic:

radu, totusi pe cifrele date de producator sunt aproape 2 secunde pe 0-100... si-mi vine greu sa cred ca TSI-ul castiga cele 2 secunde doar pe 60-100

Tine cont si de faptul ca 1.6 TDI-ul vine cu M5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai discutat problema. apare din cauza faptului ca la diesel ai senzatia de brutalitate data atat de cuplu, cat si de modul in care e realizat motorul, diferit de cel de la benzina. am mai povestit de la drive test ca pana si masina mea cu cuplu mai mic decat tsi-ul lasa impresia ca "trage" mai tare, dar e doar o iluzie. daca te uiti la cati metri parcurgi in acelasi timp, e clar ca e mai lenta.

masinile pe benzina pt performanta maxima trebuie turate, faptul ca e benzina turbo, nu inseamna ca simti ca la diesel cum te baga in scaun (te baga, dar mult mai putin), de asta nu ai simtit tu ca trage, plus ca e foarte liniara acceleratia. ce nu poti avea ca la diesel, e performanta si consum mic simultan. insa pe tine te intereseaza sa traga in principal in depasiri si nu o tii continuu turata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm nu prea stiu cu ce sa incep. Sa o luam incet: @mandelu afirmatia mea se baza pe un fapt real(drive-test) in care am sesizat clar si din pct-ul de vedere al cutiei( de care n-a zis nimeni nimic) dar care e ff important. Avand (doar 5 trepte) primele 2 trepte exploateaza f bine resursele motorului, adica trage liniar si trepte, pt care ai o senzatie clara ( a se citi decolare) de miscare. E drept treptele 3, 4 si 5 sunt mai lungi dar de asemenea pastreaza viu caracterul motorului. Doi la mana e un motor mic 1.6 , deci de turatie asa ca inclin sa cred ca face fata mai bine decat tsi-ul de 122 , nu poate fi doar o senzatie cand vezi ca masina mere clar mai bine.. Desigur pe 3,4si 5 fiind mai lungi pierde timp si acolo sunt convins ca tsi recupereaza , dar pana acolo merem si noi... Argumentul turatiei se aplica oarecum amandorura: adica si dieselul mere in ture ( 4500) si benzina chiar mai sus dar asta nu inseamna ca benzina o tii tot timpul acolo....

Si 3 la mana , la benzina apropo de turatie , indiferent de valoarea ei , cuplul nu creste ci ramane doar constant.. adica mai mic..

@dudu - nu tineam neaparat sa fie o discutie de versus , dar ma rog daca asa o devenit , fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din matematica mea 250nm e intotdeauna mai MARE decat un 200 pt. 122 cp si cred ca si decat 240nm pt. 160

Ignori faptul ca acel cuplu trece printr-o cutie de viteze, cutie ce este mai scurta la benzina, multiplicarea cuplului fiind astfel ceva mai mare decat la diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ice deci tu zici ca diferenta de 50 nm este anulata de treptele mai scurte ale TSI-ului?

N-as prea zice , mai sus am scris ca pentru 1.6 Tdi primele 2 trepte sunt scurte si exploateaza ff bine cuplul motor. Pacat ca nu am niste valori ale demultiplicarii celor 2 transmisii sa facem si comparatie pe hartie sau ma rog pe ... ecran.

Modificat de radu81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum se simte 1,6 diesel, nu am condus niciodata.

Eu prefer sa ma uit la cifre:

0-100 pt 1,6 TDI 105 cp: 11,3 sec

0-100 pt 1,4 TSI 122 cp: 9,5 sec (informatii preluate de pe volkswagen.de)

Pentru elasticitate m-am uitat pe km77. Din pacate nu am gasit golf 6 cu 1,4 tsi 122 si 1,6 tdi 105 cp.

In schimb am gasit Golf 5 1,4 TSI cu 122cp (care, spun eu, e la fel cu golf 6 din punct de vedere al perfomantelor) si Golf 6 2,0 TDI 110cp (care, spun eu, e mai tare ca 1,6 TDI 105 cp din punct de vedere al performantelor).

Iate link-urile: http://km77.com/00/volkswagen/2008/golf/p02.asp si http://www.km77.com/00/volkswagen/golf/2009/p01.asp

Pe scurt:

80-120 pt 2,0 TDI 110cp (nu se specifica treapta, deci e cel mai rapid timp): 7,7 sec

80-120 pt 1,4 TSI 122cp (nu se specifica treapta, deci e cel mai rapid timp): 6,9 sec

80-120 pt 2,0 TDI 110cp (treapta a 4-a): 9,9 sec

80-120 pt 1,4 TSI 122cp (treapta a 4-a): 8,2 sec

80-120 pt 2,0 TDI 110cp (treapta a 5-a): 15,0 sec

80-120 pt 1,4 TSI 122cp (treapta a 5-a): 10,5 sec

Din cele prezentate mai sus trag concluzia ca 1,4 TSI 122cp trage mai bine (sa nu zic cu mult mai bine) decat 1,6 TDI 105cp.

LE: Consider ca acest versus va avea aceeasi soarta ca vechiul 1,4 tsi vs 1,9 tdi daca vorbim de ce ni se pare. Consider ca cel mai bine e sa vorbim cu date. Mai ales cand vine vorba de performante e bine sa avem niste date la dispozitie.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dieselul nu trage deloc liniar, e ca o explozie. am mers cu multe si cu common-rail si fara, si exceptandu-le pe alea fara turbina, un diesel nu trage deloc liniar, probabil din cauza modului in care e facut motorul. benzina trage liniar. test-drive-ul pe care l-ai facut tu nu l-ai facut cum trebuie daca asta e concluzia ta; am zis: e motor de turatie pt performanta maxima. o masina care prinde suta cu aproape 2s mai repede ca alta, e clar mult mai rapida.

faptul ca primele 2 trepte sunt scurte e un ditamai dezavantajul dupa mine. tu judeci simplist, doar prin prisma cuplului, pt ca pe ala il simti la turatii joase, la diesel mai accentuat ca la benzina. sunt amandoua importante, si cuplul si caii. iti repet, te insala, e o iluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poza face cat 1000 vorbe! pentru cine stie sa citeasca o diagrama, desigur. O sa o caut si pe cea pentru 1.6 tdi

14122.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai să vedem exact ce comparăm, și care sunt cerințele.

Compari 1.6 TDI cu 1.4 TSI, dar tu ce aștepți de la motoarele astea?

Cu toate că

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei comfort si umbli mult prin oras, clar 1.4 TSI DSG, pentru un golf sau polo dupa mine combinatia ideala, la un Touran Sharan sau Passat m-as gandi bine de tot daca as merge pe un 1.4 dar pe Golf cred ca este perfect. Cu 1.6 TDi inca nu am mers, nu ma pot pronunta dar cred ca si in cazul asta DSG este optimal in cazul in care 1-2 ori pe luna iesi din oras cu ea.

Personal m-am speriat de DSG cand citesc ca la multi incep sa faca figuri deja pe la 25-30.000 km dar daca toti ar gandi ca mine am umbla inca pe cal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

1.4 TSI 122 CP - dinamica buna, 1.6 TDI 105 CP - consum redus, DSG - confort.

Later edit: completare la postul lui Rex (10)

TSI vs TDI (date oferite de producator):

- 0-80 km/h: 6.5 sec. vs 7.5 sec.

- 80-120 km/h: 15.0 sec. (in treapta a VI-a) vs. 14.5 sec. (in treapta a V-a)

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am aceeasi dilema "Ce sa aleg 1.4TSI 122cp sau 1.6 TDI CR 105cp" dar pe Skoda Octavia.

Le-am condus pe amandoua in DriveTest.

TDI-ul e foarte slab la turatii joase si are un bum de putere dupa ce depaseste 2000rpm (nu imi place), a consumat putin in schimb. L-am oprit la plecare dupa loc de 3 ori.

TSI-ul trage f bine de jos nu simti ca ajunge imediat la 3000rpm plus ca pot merge cu a5-a la 1500 rpm si chiar pleaca daca accelerez. Consumul e cu 2l mai mare decat 1.6 CR-ul.

As dori sa mai puneti pareri mai ales cei care a-ti condus asa ceva.

La OCTAVIA diferenta de pret e de ~ 700 Euro.

Modificat de BiCos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut passat cu 1.4tsi 122 cp.mergea f bine.incepand cu 1400 ture tragea de rupea pana pe la 4000.mai mult nu i-am dat niciodata.mersul este foarte lin, indiferent de treapta de viteze.ex. puteam sa fiu in a 5 la 60km/h sau la 120 km/h nu avea greturi.practic, iti dai seama, eu am condus ambele motoare.este adevarat ca in ce priveste consumul, passatul halea mai mult.in oras mergea cu 11-12%, acum golful imi consuma 6,5-7%.este o diferenta destul de mare, dar la passat nu m-am uitat niciodata la asta.pur si simplu imi placea cum trage si manca soseaua.este o senzatie super tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel cuplu de 200nm care se vehiculeaza pe aici este defapt de vreo 220-230, depinde cum o prinzi, iar caii sunt peste 122 chiar si in varianta de fabrica.Daca faci autostrada / drumuri inafara orasului(in fiecare zi) merita proabil mai mult un dizal, daca nu, pentru oras TSI-ul este:

1.Mai silentios.

2.Se incalzeste mai repede iarna.

3.Este mai sprinten decat 1.6 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu scuzele de rigoare,iar citesc un topic in care aud aceleasi ineptii.aia din germania sunt niste timpiti ca dau ca date de fabrica 200nm si 122 de cai...niste amatori.chiar nu poate nimeni sa inteleaga ca masina se cumpara cu ce e pe hartie de la fabrica?nu mai induceti lumea in eroare domnilor!punem cupluri si cai din burta asa aiurea.pacat,ca poate citim ca sa ne informam...nu sa ne dam mai destepti ca inginerii care au proiectat niste motoare doar asa la misto.pastrati discutiile reale cu datele date de producator.daca v-ati duce pe un dyno si la prima tura v-ar da 300 de nm,maine aud ca tragem locomotive dupa noi...cu scuzele de rigoare,o seara buna si respect la toata lumea...

Modificat de WVWZZZ
Nu mai da Quote la postul anterior. Foloseste Add Reply sau Fast Reply. Citeste regulamentul. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu, dupa ce am condus ambele motoare, recomand pt oras un diesel.nu se compara un consum de 6.5 cu unul de 12%.orice mi-ati spune...si punctul meu de vedere este ca pe acest forum sunt intotdeauna unii mai destepti decat producatorii de masini.nu stiu ce cauta aia la fabrica din germania...cand pe plaiurile mioritice sunt atat de multi profesionisti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ne bazam exclusiv pe cifrele oferite de producator, atunci sa spunem ca TSI are un consum urban de 8.2, iar TDI 5.7. Cifre care intr-un trafic urban cat de cat normal ar trebui sa se traduca in cca 10 pentru TSI si 7 pentru TDI. Daca ne raportam la Golf mk6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru traficul din bucuresti mai pui 3 litrii la 100 fata de datele oficiale ale uzinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu scuzele de rigoare,iar citesc un topic in care aud aceleasi ineptii.aia din germania sunt niste timpiti ca dau ca date de fabrica 200nm si 122 de cai...niste amatori.chiar nu poate nimeni sa inteleaga ca masina se cumpara cu ce e pe hartie de la fabrica?nu mai induceti lumea in eroare domnilor!punem cupluri si cai din burta asa aiurea.pacat,ca poate citim ca sa ne informam...nu sa ne dam mai destepti ca inginerii care au proiectat niste motoare doar asa la misto.pastrati discutiile reale cu datele date de producator.daca v-ati duce pe un dyno si la prima tura v-ar da 300 de nm,maine aud ca tragem locomotive dupa noi...cu scuzele de rigoare,o seara buna si respect la toata lumea...
eu, dupa ce am condus ambele motoare, recomand pt oras un diesel.nu se compara un consum de 6.5 cu unul de 12%.orice mi-ati spune...si punctul meu de vedere este ca pe acest forum sunt intotdeauna unii mai destepti decat producatorii de masini.nu stiu ce cauta aia la fabrica din germania...cand pe plaiurile mioritice sunt atat de multi profesionisti....

Domnilor, la afirmatiile acestea, eu impreuna cu alti colegi am venit cu exemple: fise dyno, alte masini cu cai in plus/minus, etc. Va rog frumos sa nu mai deschideti acest subiect daca nu aveti informatii precise. Afirmatiile de genul celor de mai sus sunt complet gratuite. Daca nu vreti sa credeti, treaba voastra, dar nu cred ca e corect sa folositi astfel de afirmatii!

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rex:te respect pe tine,iti respect masina si implicit motorul,dar cand ai cumparat masina te-ai dus la dealer si ai cerut o masina cu 122cai si 200nm.asa e prezentata pt toata lumea.fise dyno puteti face sute.cat de bun e dyno la noi,stim cu totii.nu ma intelege gresit rex,esti baiat destept.sunt curios de urmatoarea:tsi de 122(relativ)si 200nm(de fapt230)si masina mea de 240nm de la fabrica.

sunt convins ca doar 10nm diferenta or sa te mire rau.si vorbim doar de nm.o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va abateti de la subiect: 1.4TSI vs 1.6TDI (nicidecum puterea/cuplul din datele fabricii vs cele din fisele dyno in cazul masinilor stock).

Va rog sa reveniti ON TOPIC si sa incercati sa prezentati lucrurile obiectiv.

Va reamintesc:

7. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!