Jump to content

1.4 TSI vs. 1.6 TDI (90/105cp)


radu81
 Share

Postare recomandată

Si gata.. s-a rezolvat.. inca un motor 1.4 tsi 122 CP pe piata :( .. daca mai bagi si 3 rable mai scoti o reducere :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Michael

    12

  • rex

    11

  • Ice_2k

    9

  • vali_devill

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare tuturor !

Sunt mai nou pe wforum.ro asa ca va rog sa aveti intelegere daca gresesc.

Am citit comentariile voastre de aici si am tot cautat informatii pe alte topic-uri...dar nu m-am hotarat inca la unul din cele 2 modele.

E vorba de GOLF 1.4 TSI 122cp si GOLF 1.6 TDI 105cp.

Vreau sa dau comanda saptamana asta si inca nu m-am hotarat.

Inclin sa-mi cumpar modelul diesel pentru ca mai am o Skoda 1.6 MPI 102cp. Si evident Golful pe care vreau sa-l vand. Tot pe benzina.

CE PARERE AVETI DE 1.6 TDI ? MERITA BANII ?

Am inteles...consuma putin dar scoate mai mult decat cel de 122 CP. Dar e chiar asa lenes ? Sau doar comparativ cu motorul asta de 122 CP ?

Daca poate cineva sa-mi dea un sfat ... in special cei care au Golf 1.6 TDI 105cp...CHIAR VA ROG !!!

Scuze daca am postat unde nu trebuia sau daca s-a mai discutat problema asta pe undeva. Am nevoie de sfaturi !

MULTUMESC MULT !

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea ta nu prea poate fi raspunsa. Fiecare om are alt stil de condus si, mai important, alte standarde si asteptari. Am avut ocazia sa conduc motorul asta si din punctul meu de vedere e rezonabil, e un motor de oras. Daca esti multumit cu demarajul motorului 1.6MPI 102CP, o sa te satisfaca si asta. Daca vrei si niste sportivitate, va trebui sa cauti in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca inclini spre 1,6 tdi 105cp, neaparat cuplat la DSG7, ca sa ai reprize cat de cat bunicele.

daca te gandeai la cutie manuala, in 5 viteze... nu recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit cam tot ce s-a scris legat de 1.4 tsi vs 1.6 tdi, nimeni nu a fost oarecum "speriat" de acel DPF care este folosit la diesel. Cred ca o masina folosita peste 80 % in oras (ma refer la circulatia din Bucuresti) o sa aiba ceva "probleme" cu regenerarea. Din acest motiv cred ca as opta pt 1.4 TSi (cel fara compresor)

In familie am octavia tsi 1.4 122cp si Golf 4 1.9 tdi 115cp, la un regim lejer de condus sunt aproape identice ca performanta. Diferenta vizibila se simte la plecarea de pe loc ,la panta si prin zapada afanata , TDi-ul este un mic tanculet. Personal prefer 1.9 TDI ca feeling dar la ora actuala , cu diesel-urile echipate cu DPF imi pare ideal un 1.6 turbo benzina (din pacate nu este pe VAG ,doar Opel si Ford).

1.4 122 cp pe octavia, in regim de 75 % centura Bucuresti ( neaglomerata dar nici goala ca duminca noapte) si 25% oras scoate 7.5l / 100 km

Prin comparatie cu Fabia 1.4 16v 100 cp care face cam acelasi consum eu zic ca 1.4 tsi este relativ economic la performantele obtinute

In concluzie: o comparatie intre doua motorizari se poate face cat de cat obiectiv doar stiind felul in care va fi folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF-ul nu mai e asa pacatos cum a fost in primele variante. Eu merg 95% in oras, am DPF si n-am probleme. Relanti-ul meu e in general la 600-650rpm, iar cand incepe regenerarea dpf-ului creste la 800rpm. Treaba asta se intampla cam o data la 2 saptamani si dureaza cateva zeci de minute. Nu se aprinde niciun bec in bord, nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T5 facelift 2010 a crapat dpf dupa jumate de an de la mers prin oras :) slava domnului ca s-a schimbat in garantie, altfel costa 3000 euro

cum mergea la drum lung nu avea nimic, daca se invartea prin oras, deja dupa 2-3 zile se aprindeau martorii

ca si cum nu era deajuns faptul ca un diesel sufera in oras, si cu panarama asta de DPF o face si mai greu de ales.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF la tine e altceva decat cel de pe 1.6 TDI, regenerarea se face prin cresterea relantiului prin introducerea de consumatori suplimentari, fata de cele de pe motoarele mai mici, gen 1.9 si 1.6 tdi, unde regenerarea presupune o turatie constanta, ceva mai mare decat relantiul, o anumita perioada de timp, care necesita neaparat o iesire din oras.

Strict intre cele doua as alege 1.4 TSI, in afara de consum este peste 1.6 TDI la toate capitolele.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, nu stiam ca sunt mecanisme diferite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil o sa schimbe mecanismul si la motoarele TDI mici

nu de alta dar o sa se plictiseasca cei de la vw de la schimbarea DPF-ului in garantie la jumate de an de la achizitie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca mai toate diesel dupa 2010 au rezervor de adblue sau aditiv cum ii spune. Inca o chestie care poate creea probleme. Pt romanica imi pare un impediment. Si de la camionagi aud aceeasi idee, eu3 erau mult mai fiabile fata de astea noi. Preconizez ca in viitorul apropiat diesel o sa dispara de pe turisme mici si medii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina diesel a inflorit pe vremea cand motorina era la jumate de pret fata de benzina, si consuma si mai putin, acum 6 ani o masina diesel consuma cu 60-70% mai putin decat una pe benzina

plus ca motoarele turbocharged aveau un demaraj de invidiat fata de benzinarele aspirate etc...

dar asta e offtopic, strict la cele 2 motorizari as alege 1.4 TSI care oricum e mai superior decat 1.6TDI

la T5 ma ia cu frisoane cand vine iarna :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cin vrea o comparatie, nu va lasati pacaliti de cuplul max atins la 1.6 TDi la 1500 rpm, e doar desenat(in realitate sub 2000 rpm nu prea trage, toti zic ca e un motor de exterior, in oras il cam omori si se inneaca de multe ori la plecarea de pe loc). 1.4 TSi e ok, acum dupa 1 an si 15k km merge bine. La cele 3teste 1.6 TDi nu m-a incantat deloc(oare cum ar fi cosumat pe autostrada la 135km/h a mea face consumul mediu cam 7,5%) :Driver: :Driver: :Driver:

post-54742-0-23663600-1309463460_thumb.j

post-54742-0-71580500-1309463466_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact senzatia asta am avut-o si eu cand am condus 1.6 TDI 105 CP pe Passat B7. Din pacate, cuplul acela destul de ok pentru capacitatea cilindrica a motorului nu se simte decat pe o plaja foarte ingusta de turatie. Ca si comparatie, 1.4 TSI are cuplul maxim de la 1500 la 4000 RPM, timp in care nu e nevoie sa schimbi viteza. In schimb, la 1.6 TDI, cred ca va trebui sa schimbi macar o data viteza in acest timp. Intr-o depasire de la 60 de km/h, de exemplu, sigur m-as simti mai in siguranta intr-o masina cu 1.4 TSI decat intr-una cu 1.6 TDI. 1.2 TSI probabil ar fi ceva mai lent ca si reprize decat 1.6 TDI, insa beneficiaza de cuplul maxim, chiar daca e unul mai redus, doar 170 NM, intre 1500 si 4100 RPM.

Daca as avea de ales intre 1.6 TDI si 1.4 TSI/1.2 TSI, clar nu as alege 1.6 TDI. Degeaba are consum redus, pana la urma nu doar pentru asta iti cumperi o masina, mai ales ca in cazul Octavia motorizarea 1.6 TDI (in echiparea Drive) e substantial mai scumpa decat 1.4 TSI, 17.046,28 EURO inclusiv TVA fata de 15.999,72 EURO inclusiv TVA.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si proprietar al unei octavii cu motorizare 1.4TSI-122CP sunt total de acord cu cele spuse de colegii de forum BiCos is Cristian cu o mica adaugire. La motorul meu de exemplu intr-adevar se simt foarte constant pe plaja larga acei 200 Nm cuplu motor, insa eu personal simt mai bine de la 2000 rpm in sus si pana la 4500 rpm. Oricum la o depasire te trage foarte frumos , putine fiind situatiile cand trebuie sa schimbi viteza in timpul depasirii. Cea ce la diesel de cele mai multe ori trebuie sa o faci. In oras ca si placere de a conduce este o diferenta ca intre cer si pamant itre cele doua motorizari in favoarea 1.4TSI care are o cutie foarte placut utilizabila cu trepte de viteza perfect etajate pentru aceasta motorizare in timp ce cu 1.6TDI te cam chinui in oras avand treptele prea lungi , si din aceasta cauza poti sa inneci motorul foarte usor. Din aceasta cauza 1.4TSI la prima utilizare ti se pare mult mai elastic decat dieselul, desi ar trebui sa fie invers. 1.4TSI este foarte bine izolat fonic(desi nici 1.6TDI nu sta rau aici, fiind mult mai silentios ca si 1.9TDI) La consum bieninteles este diferenta in favoarea 1.6TDI insa depinde de situatii si de stilul de condus. Daca mergi mai sportiv cu 1.6TDi diferenta de consum va fi de circa 1.5% in favoarea lui in timp ce daca mergi foarte economic poate fi mai mare. In oras insa daca faci drumuri scurte are cosnum aproape identic cu benzinarul si numai dupa drumuri mai lungi de 10km ii scade consumul considerabil fata de benzinar(1.4TSI) .

Momentan am aproape 17 000 km facuti intr-un an si nu am avut nici o problema la masina/motorizare. Eu personal as recopmanda 1.6TDI cei carora fac min. 25 000 km pe an, fac naveta si/sau au multe drumuri extraurbane si circula mai putin urban, in rest zic ca este prea scump (chiar si fata de 1.4TSI)la ce da. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si am avut aceeasi impresie ca tine, ca 1.4 TSI nu prea trage sub 2000 RPM, desi din datele oficiale cuplul maxim ar trebui sa fie disponibil inca de la 1500 RPM. Cam ce consum mediu ai urban si separat extraurban? Bineinteles, la cel extraurban conteaza mult si stilul de condus si drumurile pe care mergi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La consumul urban pot fi diferente mai mari depinzand de trafic si sezonul in care sunt facute . Eu de exemplu in timpul saptamanii am consum urban intre 8.5-10%, iar daca ajung in situatie bara la bar si AC pornit poate ajunge si pe la 11%. Mai mult personal nu am avut. In weekend insa am scos de mai multe ori si 6.7% la un trafic lejer ca de duminica.

Extraurban daca mergi linistit in jurul valorii de 6%. daca mergi mai energic cu depasiri in forta pe E60 eu de obicei ma misc in jurulu valorilor de 6.7-7% cea ce consider ca este consum bun la o benzinara si la stilul meu mai energic. Pe autostrada deca mergi pana la 135-140 km/h vei avea un consum intre 7.2-7.5% si poti avea si 8.5% daca mergi constant cu viteze intre 160-190km/h viteze pe care de altfel le poate tine cu o usurinta nonsalanta(la 180 km/h avand 4000 rpm in vit 6).

Consum mediu am scos cel mai putin 5.6% cu un mers foarte economic si cel mai mult 8.4% exclusiv pe autostrada dar vitezele de croazierea erau foarte mari :lol:

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca e un consum acceptabil pentru o masina de masa Octaviei si cu o motorizare decenta. Ma asteptam la cifre ceva mai mici, insa e clar ca nu se pot scoate consumuri apropiate de 1.6 TDI. Compenseaza insa prin diferenta de feeling si siguranta in depasiri. Te-am intrebat de consum pentru ca atunci cand am facut test drive cu o masina cu motorizarea asta nu m-am uitat la consumul mediu si oricum nu era relevant, avand in vedere ca am mers si foarte linistit, dar si mai "energic", sa vad cum se comporta in diferite situatii din trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si am avut aceeasi impresie ca tine, ca 1.4 TSI nu prea trage sub 2000 RPM, desi din datele oficiale cuplul maxim ar trebui sa fie disponibil inca de la 1500 RPM.

Valabil si pentru 1.6TDI si pentru 1.4TSI: acel cuplu maxim de la 1500RPM e valabil in conditiile in care-i dai talpa de la 1000RPM, ca sa aiba timp turbina sa se incarce. Daca o calci la 1500RPM, evident ca n-o sa prea traga, lag-ul fiind cu-atat mai mare cu cat esti la o turatie scazuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat problema asta, peste 2000 RPM nu prea mai exista decat foarte putin lag. Eu nu am incercat sa-i dau talpa la 1000 RPM, mi se pare inutil, insa am incercat la 1700-1800 RPM si aveam senzatia ca sunt cu masina mea cu motor aspirat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca e un consum acceptabil pentru o masina de masa Octaviei si cu o motorizare decenta. Ma asteptam la cifre ceva mai mici, insa e clar ca nu se pot scoate consumuri apropiate de 1.6 TDI. Compenseaza insa prin diferenta de feeling si siguranta in depasiri. Te-am intrebat de consum pentru ca atunci cand am facut test drive cu o masina cu motorizarea asta nu m-am uitat la consumul mediu si oricum nu era relevant, avand in vedere ca am mers si foarte linistit, dar si mai "energic", sa vad cum se comporta in diferite situatii din trafic.

Eu ti-am zis aceste consumuri facute in conditii absolut normale si nu ideale. Am observat si aici dar mai ales pe alte forumuri ale marcii ca multi posteaza niste consumuri "speciale" facute de ei in "conditii speciale" cel putin mie asa par. Ce trebuie sa stii despre mine, ca niciodata nu merg la consum si nu fac tragedie daca pe un drum de 300 km consuma cu jumatate de litru mai mult masina. Unii sunt in stare sa mearga cu 70-90 km/h sute de km fara sa depasesca un tir ceva si merg la turatii foarte joase. Acest stil de condus nu ma caracterizeaza.De fapt marea majoritate al celor de pe drumuri merg numai si numai pe consum-desi de multe ori diferentele de consum nu sunt asa mari insa conteaza mai mult gestul - ca si fumatul- psihic le ajuta sa stie ca au consumat cu 1 litru de benzina mai putin pe un drum de 150km :lol: . Sunt incapabil sa stau in spatele unui tir daca vad ca este loc sa-l depasesti. Viteza mea de croaziera extraurban in afara localitatilor este de 120km/h. In localitati intre 60-80 depinzand de trafic, si mai ales cat de multi pietoni sunt pe langa drum (atunci reduc drastic viteza in localitati) si altele. Un lucru de stiut despre mine este, ca incerc sa am cat mai mare grija de ansamblul motor, turbo si din aceasta cauza in condusul extraurban nu las niciodata in nici o treapta de viteza sa scada sub 2000 rpm. Foarte multi care nu se intereseaza asa de tare de partea tehnica al unei masini merg dupa cum le arata acel shift indicator(acele indicatoare care iti arata in ce viteza sa pui ) fiindca daca as merge dupa acelea ar trebui sa merg in viteza a 6-ea la 60km/h la circa 1400 rpm, cea ce mie mi se pare o chinuire crunta al motorului si al turbinei. Insa nu sunt adeptul nici turarii motorului pana la 6000 rpm, fiindca aceste motorizari pe turbo trag cel mai bine intre 2000 si 5000 rpm, peste numai pierzi timp(si benzina) si o turezni degeaba.... Personal cel mai des folosesc plaja de turatii 2000-4500 rpm. Revenind la problema alegerii vitezelor de exemplu nu-i dau a 6-ea niciodata sub 100km/h.

Stiind acestea despre mine, poti sa faci o comparatie cu stilul tau de condus si eventual sa faci un calcul cam ce consumuri ai avea. Eu consider ca o masina destul de mare si grea cum este Octavia(1315 kg gol) cu motorizare turbo pe benzina , are un consum foarte bun, mai ales ca are prestatii decente . Loganul meu(1.6mpi-90CP) pe care l-am avut inainte consuma la fel si mai mult desi avea numai 1030 kg , si la prestatii nu am termene de comparatie.

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca turbina ajuta orice motor, fie el diesel sau benzina si imbunatateste mult si consumul, raportat la acelasi stil de mers. Din descrierea stilului tau de condus imi dau seama ca e identic cu al meu. Sincer oscilez intre 1.2 TSI 105 CP si 1.4 TSI 122 CP, primul l-as alege doar daca bugetul ar fi foarte limitat, chiar daca mi s-a parut un motor mai elastic decat 1.6 TDI 105 CP. Pana la urma, pe cei care ii intereseaza in primul rand consumul indferent de stilul de mers vor alege 1.6 TDI.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

DPF la tine e altceva decat cel de pe 1.6 TDI, regenerarea se face prin cresterea relantiului prin introducerea de consumatori suplimentari, fata de cele de pe motoarele mai mici, gen 1.9 si 1.6 tdi, unde regenerarea presupune o turatie constanta, ceva mai mare decat relantiul, o anumita perioada de timp, care necesita neaparat o iesire din oras.

Strict intre cele doua as alege 1.4 TSI, in afara de consum este peste 1.6 TDI la toate capitolele.

Parerea mea este ca un motor diesel cu puterea X este echivalent cu un motor pe benzina cu puterea X+15% ca performante. Ca argument am atasat cateva masuratori facute in care se observa ca cel putin la reprize sunt asemanatoare, iar daca mai pui in balanta si consumul atunci diselarul merita.

Astra Sedan 1.6 vs Corolla 1.6 vs Octavia 1.4 TSI - Marile compacte - Teste .ro.doc

Comparativ Chevrolet Cruze vs Skoda Octavia vs Renault Fluence vs Mazda3 - Vedete cotidiene - Teste.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

as lua clar un motor peste 120 cp ca sa te misti binisor cu el si la depasiri.

Consumul? Irelevant.

Benzina consuma cu 2-3 litri in plus dar e mai ieftina masina. Dieselul mai putin dar masina e mai scumpa.

Va dau un exemplu de consum la mine din aceasta luna.

Bucuresti- Dr. Tr. Severin - Cenad - Budapesta - Viena - Paris si retur plus vreo 3 drumuri prin Paris ( stiti cum se circula pe acolo...) si inca 600-700 km in jurul Parisului. Total cam 6000 km.

Medie de viteza tot drumul 95 km/h si consum mediu 7,7 l/100 km. E un capat de tara? Nu. E un consum bun pt un motor de 2000 benzina, avand in vedere faptul ca bucati bune din Germania a mers masina cu 220 km/h constant :)

Asa ca eu as alege o varianta cu care sa te poti deplasa lejer. Adica ceva peste 110-120 cp. Consumul nu cred ca ar trebui luat in calcul la ce motoare ai ales. E tot pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai scris 2-3 litri in plus la benzina nu conteaza, m-am gandit ca ai cat de cat dreptate daca facem referire la distante destul de mici. Dupa ce ai precizat si nr total de km parcursi in vacanta, de catre tine, m-am gandit sa calculez ce inseamna aceasta diferenta.

- consum benzina 7.7L/100km <> consum motorina 5.7L/100km (cam atat consuma un TDI de 130CP la un condus usor sportiv, in extra urban)

- diferenta =2L/100km

- distanta parcursa de tine cu benzina=6000km la un consum de 7.7L/100km

- o diferenta de 2L la fiecare suta de km inseamna un total de 120L la cei 6000km parcursi in total

- diferenta de 120L / 6000km intre benzina si motorina inseamna: o economie de 666RON pt motorina la un pret de 5.55RON/L sau aproximativ 2400km parcursi in plus cu aceasi suma alocata pt carburant (cu un plin la un Passat parcurgi in jur de 1200km in regimul vacantei).

Deci, consumul nu e tot pe acolo. Nici in bani, nici in km. :)

Modificat de robert03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!