Jump to content

1.4 TSI vs. 1.6 TDI (90/105cp)


radu81
 Share

Postare recomandată

@rex: Nu mai alege DOAR cifrele care avantajeaza TSI-ul.

1.

Te intreb:

Tu cum faci o depasire? Accelerand de la 0 la 100? Raspunsul este NU. Ceea ce te intereseaza este elasticitatea. Iar daca te uiti pe link-ul lui Fabian, o sa vezi niste diferente enorme.

Acum sincer...din toata comparatia aia ai vazut o diferenta de 0,1sec si nu vezi restul de secunde din elasticitate. Tind sa cred ca citim doar ce ne intereseaza.

2. Plajele de elasticitate trebuie parcurse fara schimbare de viteze. Tu cu TSI-ul nu poti atinge 120km/h in viteza 3. Daca tu vrei sa retrogradezi in viteza 3, va trebuii sa mai faci o schimbare in viteza 4 pentru a atinge 120km/h iar acea schimbare te costa timp.

Vorbim de benzina de putere medie, unde repriza 80-120 o faci in viteza a-3-a... Cine ti-a spus ca nu poti atinge 120km/h in viteza a -3-a???

Daca ar fi sa compari strict timpii scosi de masina, condusa cu cap, adica utilizata cutia de viteze asa cum trebuie, ai sa vezi ca de fapt sunt f. apropiati ai benzinarului turbo de 120cp de un diesel turbo de 140cp. Avand in vedere si diferentele de cilindree, 1.4 TSI chiar are avantaje...

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Michael

    12

  • rex

    11

  • Ice_2k

    9

  • vali_devill

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

O comparatie mai cinstita ar fi intre 1.6 tdi si 1.2 tsi...
Sunt perfect de acord. O comparatie intre datele tehnice ale TSI si TDI este edificatoare:

Putere maxima: 105 CP/5.000 rpm vs 105 CP/4.400 rpm

Cuplu maxim: 175 Nm/1.550-4.100rpm vs 250Nm/1.500-2.500 rpm

Viteza maxima: 190 km/h vs 189 km/h

Acceleratie 0-60 km/h: 6.9 sec. vs 7.5 sec.

Acceleratie 0-100 km/h: 10.6 sec. vs 11.3 sec.

Repriza 80-120 km/h: 13.0 sec. vs 14.5 sec.

Consum urban: 7.1 l/100 km vs 5.7 l/100 km

Consum extraurban: 4.9 l/100 km vs 3.9 l/100 km

Diferenta de pret: cca. 2.125 euro cu TVA (in Germania)

Dupa cum se poate observa, datele tehnice sunt comparabile, cu exceptia cuplului motor si a consumului, unde TDI sta ceva mai bine. In schimb, diferenta de pret (si de taxe) este clar in favoarea TSI. In plus, 1.2 TSI nu este pretentios la carburant, ceea ce face preturile combustibililor folosite de cele doua motoare sa fie destul de apropiate.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o precizare: Pentru Yeti 1.2 TSI se specifica faptul ca utilizeaza benzina CO 95/91, iar Polo min. 91, in vreme ce la Golf VI/Golf Plus se specifica min. 95. Sa fie undeva o greseala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai relevanta comparatia cu 1.2 TSI, si sa nu uitam ca TSI-ul mai castiga si la taxe/asigurari, ar fi binteinteles si alegerea mea pentru un Polo.Spun asta pentru ca sunt niste motoare silentioase si la condus in oras conteaza pentru ca sunt mai relaxante, in schimb jos palaria pentru consumul motorului de 1.6 TDI. Poate daca nu era asa scump, merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Dupa ce am citit acest topic, precum si unul asemanator de pe alt forum.. m-am decis sa aleg 1.4 tsi 122cp ptr golful meu. De ce?

Din mai multe motive.

Am facut test drive atat pe 1.6 105 cai cat si pe 1.4 122 cai. Diferentele sunt evidente si sunt asa de multe incat este extrem de greu sa spui ceva exact. Ceea ce pot spune clar este ca pe acelasi drum.. fara gropi, fara trafic, cu acelasi picior pe acceleratie ( al meu ) 1.4 tsi e clar mai puternic decat 1.6. Senzatia de "bagat in scaun" pe care multi o pretind ca o simt la 105 cai.. este extrem de mica dar nici la 1.4 nu este asa mare.

M-am gandit mult ce sa aleg .. diferenta pe un hl era de circa 750 euro.. si datorita faptului ca voi conduce doar in BUC si-mi place stilul agresiv si cutia de pe benzina am ales sa cumpar 1.4 desi stiu ca o sa ma coste banuti in plus din cauza consumului. ( merg maxim 12.000 km pe an majoritatea doar in BUC si deci 2.0 tdi cu 2500 de euro in plus nu merita ). Vreau sa specific ca NU sunt un adept al motoarelor mici.. si nici NU am vreo pasiune speciala pentru benzina sau motorina ci doar ca am un stil de condus agresiv si conteaza ptr mine foarte mult sa traga masina cand plec de pe loc, in plus as mai spune ca este prima masina sub 1.6 pe care o cumpar si desi detin o mazda 5 cu motor diesel 2.0 143 CP ( se simte clar acea senzatie de "bagat in scaun" ) am ales acest motor 1.4 benzina.

Daca am fost off-topic imi cer scuze.. dar am vrut sa arat si eu cam ce consider eu despre acest VS intre masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

la un 2.0tdi de 110cai.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not in a million years :Driver:.

Pentru elasticitate m-am uitat pe km77. Din pacate nu am gasit golf 6 cu 1,4 tsi 122 si 1,6 tdi 105 cp.

In schimb am gasit Golf 5 1,4 TSI cu 122cp (care, spun eu, e la fel cu golf 6 din punct de vedere al perfomantelor) si Golf 6 2,0 TDI 110cp (care, spun eu, e mai tare ca 1,6 TDI 105 cp din punct de vedere al performantelor).

Iate link-urile: http://km77.com/00/volkswagen/2008/golf/p02.asp si http://www.km77.com/00/volkswagen/golf/2009/p01.asp

Pe scurt:

80-120 pt 2,0 TDI 110cp (nu se specifica treapta, deci e cel mai rapid timp): 7,7 sec

80-120 pt 1,4 TSI 122cp (nu se specifica treapta, deci e cel mai rapid timp): 6,9 sec

80-120 pt 2,0 TDI 110cp (treapta a 4-a): 9,9 sec

80-120 pt 1,4 TSI 122cp (treapta a 4-a): 8,2 sec

80-120 pt 2,0 TDI 110cp (treapta a 5-a): 15,0 sec

80-120 pt 1,4 TSI 122cp (treapta a 5-a): 10,5 sec

Din cele prezentate mai sus trag concluzia ca 1,4 TSI 122cp trage mai bine (sa nu zic cu mult mai bine) decat 1,6 TDI 105cp.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auzi rex, o fi a 3-a la tsi intre 80-120 de prinde in 6.9? ca vad ca la 4 si 5 da vizibil mai mult. adevarul e ca la 100 la ora cu a 3-a avea ceva de genul 4000rpm iar pana la 6000 sa te tot duci.

oricum e discutabila treaba cu diferentele alea in sensul ca 1-2 sec pot conta mai deloc sau iti pot salva viata in functie de situatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, concluzionand 1.6 Tdi e mai bun mai fiabil mai rafinat mai economic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa mentionez din start ca nu-mi plac motoarele pe benzina! Dar am facut un drive test cu un 1.4 tsi 160cp (nu e relevant dar macar e o experienta)si pot sa spun ca motorul se comporta excelent,iar ca senzatie e foarte aproape de motoarele diesel.Pe viitor cred ca as fi dispus sa aleg un motor pe benzina cu asemenea specificatii tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auzi rex, o fi a 3-a la tsi intre 80-120 de prinde in 6.9? ca vad ca la 4 si 5 da vizibil mai mult. adevarul e ca la 100 la ora cu a 3-a avea ceva de genul 4000rpm iar pana la 6000 sa te tot duci.

oricum e discutabila treaba cu diferentele alea in sensul ca 1-2 sec pot conta mai deloc sau iti pot salva viata in functie de situatie.

A 3-a merge pana la 140 pe bord. La condus normal, stock, e bine sa se schimbe 1 la 6500, iar de acolo la 6000. Deci la condus sportiv ar trebui schimbat undeva pe la 130-135 pe bord. Oricum, astea putem sa le vorbim si pe topicul de 1,4 TSI de pe aria G5.

Deci, concluzionand 1.6 Tdi e mai bun mai fiabil mai rafinat mai economic..

Cu ce compari aici? Cu 1,9 TDI sau 1,4 TSI?

1. Nu poti spune ca 1,6 TDI e mai fiabil decat 1,4 TSI pentru ca numai dupa ce au trecut cativa ani poti trage aceasta concluzie

2. 1,4 TSI e mai rafinat decat 1,6 TDI (daca spui ca 1,6TDI e mai rafinat decat 1,9 TDI atunci de acord).

3. De acord, e mai economic decat 1,4 TSI si 1,6 TDI

Eu nu prea inteleg de ce nu putem exprima corect, mai ales pe asemenea versus-uri unde spiritele se aprind destul de repede.

Ma gandesc ca tot ce era de spus s-a spus deja si cei care scriu nu vin cu argumente noi. Tot aceleasi discutii ca X e mai bun ca Y fara sa venim cu argumente concrete, mergand numai pe impresii.

Propun inchiderea topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, concluzionand 1.6 Tdi e mai bun mai fiabil mai rafinat mai economic..
Asta e cumva o forma de ironie fina? Daca da, intrebarile mele de mai jos nu isi au sensul...

1. Din ce punct de vedere este mai bun 1.6 TDI?

2. De unde stii ca este mai fiabil, de vreme ce a fost lansat nu de foarte mult timp?

3. Mai rafinat? Cand spunem rafinat despre un motor, ne referim la vibratii si zgomot. Un diesel, chiar si CR, nu are cum sa fie mai rafinat ca un benzinar.

4. Mai economic: 100% corect.

Later edit: de acord cu Rex. Si eu cred ca s-a spus cam tot ce era de spus despre aceste versus. In schimb, eu astept cu nerabdare un versus 1.6 TDI 105 CP/1.2 TSI 105 CP :icon_thumright:

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai condus cumva 1.6 106 cp .. ? Ca asa de pe un motor 1.9 140 cp e usor sa spui ca dieselul e mai bun. Si eu am diesel de 143 cp si totusi as pune ca un diesel de 105cp e cam slabut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista diesel rulz, astea sunt copilarii, si nici nu o sa apuce sa rullz si prin formula 1 (ca ala ar fi argumentul suprem) ca o sa cam trecem toti pe hibride/electrice in urmatorii 10 ani; cam in asta se investeste masiv.

exista: fiecare are avantaje si dezavantaje. tu faci calculul ca e mai iute judecand dupa senzatia ca te baga in scaun mult mai tare. da-mi voie sa-ti zic ca si un diesel turbo de 65 de cai te va baga mult mai tare in scaun ca un tsi, chit ca are cuplul mai mic si cu toate astea e incomparabil mai lent. am facut involuntar testul asta. probabil pt ca unul e motor cu ardere si celalalt cu explozie difera feelingul asa tare si senzatia de liniaritate de la benzina te lasa cu impresia ca e lent. daca schimbi treptele ca la diesel, pana in 3000-3500, e clar ca nu il conduci cum trebuie ca sa scoti din el ce poate.

de asemenea observ des o greseala pe care si eu o faceam, si anume se vb de cuplul mare de la diesel. acela aste cuplul motor si nu la roata. ori ce conteaza in mers e cuplul la roata.

poti sa ai si la benzina cuplul mult mai mare la roata, insa mai mult ca sigur vei fi macar cu o treapta mai jos fata de diesel.

cu siguranta insa multi soferi nu se adapteaza la masina respectiva. un diesel nu il conduci ca un benzinar cand vrei performanta maxima. evident dieselul ramane mereu cu consumul mai bun. asta e, a si costat in plus in fond tocmai pe ideea asta. avantajul major pe care il vad eu la diesel e ca poti obtine foarte usor aproximativ maximul din ce poate motorul datorita acelui cuplu de la turatii mici, adica nu trebuie sa te stresezi sa il tii in ture mereu. exista si reversul medaliei cu treptele mult mai scurte.

s, si mai observ faza cu noxele, un diesel pt ca are emisiile de CO2 mai mici, nu inseamna ca are mai putine noxe. are mai multe noxe per ansamblu (se verifica usor, am avut diesel si stiu ce zic) insa are mult mai mici emisiile de dioxid de carbon.

desi nu am mers cu 1.6 105 am mers cu 1.9 105 si cu tsi-ul de 122. desi chiar nu pare, datorita liniaritatii, chiar e mai iute tsi-ul, insa trebuie sa il duci sus in ture, daca vrei tot ce poate, chit ca e turbo. urca f usor in ture insa, dieselul urca mai greu. evident, consuma mai mult. na, daca nu era asa si la una din ele aveai toate avantajele, celalalta disparea in timp, ori cum inca avem si diesel si benzina...

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Asta e cumva o forma de ironie fina? Daca da, intrebarile mele de mai jos nu isi au sensul...

1. Din ce punct de vedere este mai bun 1.6 TDI?

2. De unde stii ca este mai fiabil, de vreme ce a fost lansat nu de foarte mult timp?

3. Mai rafinat? Cand spunem rafinat despre un motor, ne referim la vibratii si zgomot. Un diesel, chiar si CR, nu are cum sa fie mai rafinat ca un benzinar.

4. Mai economic: 100% corect.

Later edit: de acord cu Rex. Si eu cred ca s-a spus cam tot ce era de spus despre aceste versus. In schimb, eu astept cu nerabdare un versus 1.6 TDI 105 CP/1.2 TSI 105 CP :beerchug:

ce consum ai in bucuresti la 1.4 tsi?

tot aud pe la preteni, ca motoarele tsi trebuie alimentate cu benzina ce are CO mare (minim 98)

Ca detinator de tsi, ce imi poti spune de asta?

Te intreb pentru ca tot oscilez intre 1.6 tdi si 1.4 tsi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul pe benzina care are raportul de compresie sub 10 merge linistit cu benzina CO 95, cele peste 10 merg cu benzina de la CO98 in sus.Asta a fost un motiv pentru care au fost scoase din uz FSI-urile, pentru ca aveau raportul de compresie peste 10 si cereau benzine cu CO mare deci evident mai scumpe deci nepopulare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mikhi, 1.4 TSI cere benzina cu cifra octanica min. 95 (nu 98). Pentru confortul meu psihologic - legat de dubiul pe care il am in legatura cu calitatea benzinelor din Romania - eu alimentez cu minim 98. De fapt, cu Petrom 99+.

Consumul este o chestiune relativa, mai ales in Bucuresti. Depinde de intervalul orar, de zona, de "talpa" piciorului si de alti multi factori. In Bucuresti am scos consumuri intre 8 si 16 (ultima valoarea in zone centrale, in conditiile de iarna din ianuarie). Un consum frecvent in cazul meu este insa undeva intre 10-12 l/100 km (in functie de cat de aglomerat este traficul). Mai tine cont si de faptul ca din cauza dotarilor suplimentare, masina mea cantareste cu cel putin 75 kilograme mai mult decat modelul de baza, la care se raporteaza consumul oficial.

In locul tau, intre 1.6 TDI si 1.4 TSI eu as alege 1.2 TSI, ale carui performante dinamice sunt similare cu cele ale motorului diesel, al carui consum urban este cu cca. 1 litru mai mic decat al benzinarului (1.4 TSI) si care are un pret mult mai mic. Desigur, exista si un dezavantaj la acest motoras: se pune problema fiabilitatii, din cauza potentialelor probleme ce ar putea sa apara la un motor foarte nou. La acest capitol, 1.4 TSI sta cel mai bine, avand cea mai mare "vechime".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael: multumesc pentru informatii! 1.2 tsi nu as alege...poate este un motor bine inchegat in ciudat dimensiunii reduse, insa asa cum spuneai si tu, atat pentru 1.2 tsi si 1.6 problema fiabilitatii ramane deocamdata sub semnul intrebarii.

Voi mai intreba pe la midocar ce opinie au despre noul motor TDI, insa pe zi ce trece ma conving ca 1.4 tsi e o alegere mai buna, si nu din ratiuni dinamice cuplu, talpa, 0-100 in x secunde, ci din ratiuni legate de fiabilitate, durabilitate, si de ce nu costuri de intretinere.

Singurul ghimpe la 1.4 tsi era legat de consumul corelat cu benzina de 98, 99, 100...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit ca nu ai nici un impediment...eu cred ca daca iti iei masina noua,si mai ales sa o doresti si sa iti placa,o sa ii dai ce e mai bun.nu cred ca o sa te uiti la doua trei mii ca e mai ieftina aia de 95.la un simplu calcul,diferenta de la un plin la altul e cam de un pachet de tigari si o cola,parerea mea...iar de 3 ani tsi ul meu nu a comentat nimic la benzina de 99 de la petrom...brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o problema cu benzina de 95 in legatura cu 1.4 Tfsi, eu alimentez de cand am luat-o 90% cu acest tip de benzina si nu am avut nici macar o problema legata de acest lucru, iar de vreo 10-12 mii km este remapata si tot cu 95 alimentez fara nici o problema.Dar presupun ca exista un dezavantaj la cei care au resoftat motorul, in sensul ca motorul ar trage mai bine cu benzina mai buna odata cu soft-ul de performanta. In rest nu are nici o treaba, benzina sa fie OK, nu conteaza ca este de 95 sau nu =).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o problema cu benzina de 95 in legatura cu 1.4 Tfsi, eu alimentez de cand am luat-o 90% cu acest tip de benzina si nu am avut nici macar o problema legata de acest lucru, iar de vreo 10-12 mii km este remapata si tot cu 95 alimentez fara nici o problema.Dar presupun ca exista un dezavantaj la cei care au resoftat motorul, in sensul ca motorul ar trage mai bine cu benzina mai buna odata cu soft-ul de performanta. In rest nu are nici o treaba, benzina sa fie OK, nu conteaza ca este de 95 sau nu =).

Multam de informatie. imi voi comanda un tsi de 122 cp cu interior Me 2. Am vazut @Adrian D. niste poze cu interiorul Me2 si arata tare bine. pentru cei interesati: http://picasaweb.google.com/adi.dozsa/VWGolf6#

Offtopic: sunt curios daca la revizia de maine va trebui sa schimb bucse, amortizoare

Drum liber si fara gropi!

Kind regards

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!