Jump to content

1.4 TSI vs. 1.6 TDI (90/105cp)


radu81
 Share

Postare recomandată

Discutia asta pana la urma e tot un benzina versus diesel. Chiar daca discutia se bazeaza pe o comparatie concreta, anume 1.4 tsi vs. 1.6 tdi, raspunsul e simplu: depinde ce gen e soferul; "diesel-ar" sau "benzinar".

Sunt oameni care prefera liniaritatea si treptele lungi ale unei benzinare(turbo), pentru o deplasare si depasiri liniare si sunt oameni care prefera cuplul si boom-ul rapid al TDI-ului, pentru depasiri mult mai din scurt. Cam despre asta e vorba in Romania. Ca una se incalzeste mai repede, alta mai incet, ca una consuma mai putin, alta mai mult cu 1 2 l, astea impresioneaza mai mult sau mai putin, si conteaza mai mult sau mai putin la alegerea motorului.

Deci, daca vrei de la masina liniaritate si putere la ture ridicate => benzina. Daca vrei de la masina "BOOM" in pedala la ture joase ai nu te deranjaza ca "BOOM"-ul si turele se vor termina mai repede decat la o benzinara, atunci => diesel.

Eu sunt fan TDI. Nu zic ca nu mi-as cumpara niciodata o benzinara, dar nu cred ca mi-ar placea ca masina principala de fie pe benzina, indiferenta ca e aspirata sau turbo. Ca masina secundara, pe care sa o conduca mai mult nevasta, da, cred ca as opta mai degraba pentru benzina decat TDI, ea nefiind un fan al cuplului si al lipitului de scaun cu 220+ cp :( .

Modificat de nistor@QMT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Michael

    12

  • rex

    11

  • Ice_2k

    9

  • mandelu

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

cu respect pt toata lumea:@mofo:p-aici nu se vehiculeaza un cuplu de 200nm,de fapt ala e vehiculat la misto de ingineri.

@adrianharlea:ai dreptate intr-un fel,da,e mai mare consumul,da nici chiar asa.

@moderatori:aici se abereaza pe datele date de constructor,nicidecum pe ceva modificat,mai nasol!poate cineva sa stabileasca dupa cine ne luam?dupa un producator de masini sau dupa gura lumii,nimic oficial?eu ma opresc din citit falsuri!o zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel cuplu de 200nm care se vehiculeaza pe aici este defapt de vreo 220-230, depinde cum o prinzi, iar caii sunt peste 122 chiar si in varianta de fabrica.Daca faci autostrada / drumuri inafara orasului(in fiecare zi) merita proabil mai mult un dizal, daca nu, pentru oras TSI-ul este:

1.Mai silentios.

2.Se incalzeste mai repede iarna.

3.Este mai sprinten decat 1.6 TDI.

4. consuma mai mult cu pana la 2 litri/100km :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa va spun ca exemplele si cifrele mentionate sunt obtinute pe propria piele.multi de aici vorbesc din fise sau alte aberatii si mai putin din practica.este o foarte mare diferenta fata de datele furnizate de uzina/ dealer.atat am vrut sa va spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt doua argumente pentru care, in opinia mea, 1.6 TDI nu mai are "boom-ul" pe care il avea 1.9 TDI si este mai "liniar": tehnologia de realizare (este common rail, nu pompa injector) si capacitatea cilindrica mai mica. Cat priveste momentul in care se obtine puterea maxima, nu e mare diferenta intre cele motoare: 1.6 TDI atinge 105 cai la 4.400 de ture, iar 1.4 TSI 122 CP la 5.000 de ture. Cat priveste cuplul TDI castiga cu 250 Nm fata de cei 200 ai TSI-ului, doar ca la TSI cuplul maxim se obtine pe o plaja mai larga: de la 1.500 la 4.000 de ture, fata de 1.500-2.500 la TDI.

Acum e disponibil pe Golf VI si un alt motor cu care poate fi comparata direct motorizarea 1.6 TDI, prin prisma puterii maxime de 105 cai: e vorba de 1.2 TSI 105 CP.

L.E.: Un avantaj al ultimului venit in familia TSI fata de fratii sai mai mari e ca este mai putin pretentios in ce priveste cifra octanica a benzinei.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrianharlea -> mersi pt opinii concrete si as mai avea o intrebare: cum ti se pare TDI CR-ul cand scazi viteza si vrei sa accelerezi iar , trebuie sa retrogradezi imediat ? Poti sa faci o comparatie cu TSI-ul pe tema asta?

Ai filtru particule la TDI-cr?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cate bazaconii se scriu pe aici.

sunt doua lucruri de baza de care putina lume tine cont.

1. la demarajele cu plecare de pe loc sau din mers in care se exploateaza intreaga plaja de turatie, pana la puterea maxima, este logic ca va castiga motorul mai puternic indiferent de tipul de combustibil folosit. atunci valoarea superioara a cuplului unui anumit motor nu prezinta importanta. deci, daca plecam dintr-a doua la 40 km/h si se merge asa pana in inaltul cerului (200km/h) motorul cu cp mai multi va castiga adica in cazul de fata 1.4tsi 122cp. aici toata lumea ar trebui sa fie de acord

2.daca se discuta despre reprize 60-100km/h sau orice reprize vreti voi, intr-o anumita treapta datele se schimba in functie de cuplu si de turatie iar asta dupa o forumula care spune ca puterea =cuplul x turatia/7028 (o constanta)

descoperim astfel ca la 1500 ture 1.6tdi are 53cp, la 2000 ture are 71 cp iar la 2500 ture are 89cp

valorile de 53cp, 71cp si 89 cp, motorul de 1.4tsi le are la 1862 ture, respectiv la 2495 ture, respectiv la 3127 ture.

asta inseamna ca daca la 1500 ture intr-a 4-a , 1.6tdi are 60km/h, tot intr-a 4-a, 1.4tsi va trebui sa arate minim 1862 ture ca sa traga identic(peste aceasta turatie, va targe mai tare). si tot asa ,la 2000 ture ale lui 1.6tdi , lui 1.4tsi ii vor trebui 2495 ture; la 2500 ture ale lui 1.6tdi intr-a 4-a, lui 1.4tsi ii vor trebui 3127 ture pt a trage identic.

dupa acest nivel de 2500 ture, chiar daca turatia la diesel creste, cuplul scade insa nu cu intr-atat incat sa scada puterea. puterea creste mai lent insa creste. scaderea puterii va avea loc dupa 4400 ture cand chiar daca turatia creste, cuplul va scadea dramatic astfel incat si puterea va scadea(vezi formul anterioara).

totusi, dupa 3127 ture, puterea lui 1.4tsi creste la fel de repede in raport cu turatia(multumita cuplului constant).

ce vreau sa spun este ca , indiferent cum sunt privite lucrurile, 1.6tdi este varza in comparatie cu 1.4tsi la absolut toate probele. o spun si calculele matematice de pe hartie si o spun si masuratorile aratate de un coleg anterior.

cine are cap sa priceapa, probabil o va face.

este perfect adevarat ca 1.6tdi consuma putin.

Modificat de maryuskkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am facut testul cu 1.6 TDI si eram sub 2000 ture de abia accelera in viteza 3 sau 4 pe cand la 1.4 tsi mergeam lejer cu a5-a la 1500 rpm si chiar pleca in demaraj .

De aceea cred ca TDI-ul acesta are curba de injectie joasa sub 2000 de rpm pt a nu infunda filtrul de particule si de aceea rezulta feelingul ca nu are forta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da este corect ce spui Bicos.TSI-ul trage linear incepand cu 1500 ture pana la 5000.poti sa fii si in a 5 ca trage la fel.beneficiaza de cuplu maxim in aceasta plaja.dar asta la benzinara a insemnat tot timpul, in cazul constatat de mine, consum de benzina.ca sa obtina performantele acelea manca bine de tot.motorinarul este mai cuminte, de la 1000 ture pana la 2500 trage bine, dupa asta se plafoneaza.am si eu montat filtrul de particule.nu stiu daca esta asa calculat sdin cauza filtrului. impresia mea este ca nu e diferenta foarte mare la demaraj.este drept cu benzinara puteam sa plec si cu a 2 de pe loc si maduceam pana la 100 fara probleme.la diesel nu functioneaza la fel.si am mai scris si in niste posturi anterioare:dupa mine pierderea mare, in cazul schimbului de masini, a fost ca actuala nu este echipata cu cutie cu 6 viteze,ar fi fost oarece diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru o deplasare si depasiri liniare si sunt oameni care prefera cuplul si boom-ul rapid al TDI-ului, pentru depasiri mult mai din scurt.

gresit, singurul moment in care se intampla asta ii apartine soferului de benzinar care nu vrea sa retrogradeze suficient. nu faci nicio depasire mai din scurt cu dieselul, ci datorita faptului ca are cuplul ala mare, poti sa faci o depasire si cand masina nu e in treapta optima pt performanta maxima. la benzina nu poti asta, dar daca retrogradezi se schimba radical problema. am testat pe pielea mea cu dieselul meu si cu benzina altcuiva, putere aproximativ la fel.

de exemplu, daca un diesel scoate in treapta 4 intre 60 si 100, 5 secunde, iar benzinarul la fel, in alta treapta insa, nu vei face depasirea mai din scurt cu vreuna, ci la fel; a, ca soferul a tinut tot a 4-a ca asa vrea el, pai sa fie sanatos, normal ca ai senzatia ca dieselul a tras mai bine.

cu alte cuvinte, e mai usor in mersul de zi cu zi sa scoti tot ce poate dieselul, pt ca are cuplul la turatii joase, dar cand soferul stie ce are de facut, se cam schimba problema. am vazut o groaza de soferi care incep depasiri cu benzinarul la 2000 de ture de zici ca e vreun diesel si se mira ca nu trage, pai logic ca nu trage la turatia aia cum o face sus in ture. e responsabilitatea soferului sa "simta" masina si sa o exploateze cum trebuie.

avantajul urias la diesel e ca la performante similare, consumul e net inferior.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gresit, singurul moment in care se intampla asta ii apartine soferului de benzinar care nu vrea sa retrogradeze suficient. nu faci nicio depasire mai din scurt cu dieselul, ci datorita faptului ca are cuplul ala mare, poti sa faci o depasire si cand masina nu e in treapta optima pt performanta maxima. la benzina nu poti asta, dar daca retrogradezi se schimba radical problema. am testat pe pielea mea cu dieselul meu si cu benzina altcuiva, putere aproximativ la fel.

de exemplu, daca un diesel scoate in treapta 4 intre 60 si 100, 5 secunde, iar benzinarul la fel, in alta treapta insa, nu vei face depasirea mai din scurt cu vreuna, ci la fel; a, ca soferul a tinut tot a 4-a ca asa vrea el, pai sa fie sanatos, normal ca ai senzatia ca dieselul a tras mai bine.

cu alte cuvinte, e mai usor in mersul de zi cu zi sa scoti tot ce poate dieselul, pt ca are cuplul la turatii joase, dar cand soferul stie ce are de facut, se cam schimba problema. am vazut o groaza de soferi care incep depasiri cu benzinarul la 2000 de ture de zici ca e vreun diesel si se mira ca nu trage, pai logic ca nu trage la turatia aia cum o face sus in ture. e responsabilitatea soferului sa "simta" masina si sa o exploateze cum trebuie.

avantajul urias la diesel e ca la performante similare, consumul e net inferior.

Deloc gresit, de fapt tu ai spus exact ce am spus eu, dar cu alte cuvinte. Si eu am punctat ca turatiile diesel-ului se termina mai repede decat benzina, ca benzina are putere la ture inalte, etc etc...

Iar legat de depasirile din scurt, legat de ce zici tu, cu schimbatul treptelor... pana schimbi tu treapta sa te pregatesti de depasire, eu am depasit demult cu diesel-ul. Asta e depasirea din scurt. Ca dupa ce tu ai schimbat la benzinara, si o urci in ture depasesti, si masina urca liniar pe o plaja larga de turatii, aia e altceva... Sau daca masini similare, una pe benzina si una diesel fac [cenzurat], la final castiga benzinarul, din nou e altceva. Dar cand vorbim de conditii de trafic de Romania, unde trebuie sa fii tot timpul in priza, e una cand conduci un diesel la turatie de croaziera la 2000 2500 si o calci, si alta e cand tii o benzinara la turatie de croaziera la 2500 3000 de ture si o calci. Diesel-ul va pleca, benzina va fi moartea pasiunii, sau va necesita retrogradare si pana faci retrogradarea cu diesel-ul deja esti la jumatatea depasirii sau ai depasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a nu se ajunge si la inchiderea acestui topic, va rog sa nu il transformati in diesel vs. benzina. El priveste comparatii concrete intre 1.6 TDI si 1.4 TSI. Pentru cei care nu au condus TSI-ul, le spun doar atat: putere maxima la ture mai mici decat un benzinar "clasic", precum si cuplu destul de bun de la ture joase (ca la diesel). Deci compartia clasica diesel-benzina nu prea sta in picioare in acest caz, dupa parerea mea.

Pe site-ul VW au aparut acum cifre privind elasticitatea TSI-ului: 8 sec. intre 80 si 120 km/h. Banuiesc ca este vorba de timpul cel mai scurt in care TSI-ul poate face repriza respectiva. Nu se specifica insa treapta de viteza in care a fost scos acest timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michael, uite aici niste date:

Pentru elasticitate m-am uitat pe km77. Din pacate nu am gasit golf 6 cu 1,4 tsi 122 si 1,6 tdi 105 cp.

In schimb am gasit Golf 5 1,4 TSI cu 122cp (care, spun eu, e la fel cu golf 6 din punct de vedere al perfomantelor) si Golf 6 2,0 TDI 110cp (care, spun eu, e mai tare ca 1,6 TDI 105 cp din punct de vedere al performantelor).

Iate link-urile: http://km77.com/00/volkswagen/2008/golf/p02.asp si http://www.km77.com/00/volkswagen/golf/2009/p01.asp

Pe scurt:

80-120 pt 1,4 TSI 122cp (nu se specifica treapta, deci e cel mai rapid timp): 6,9 sec

80-120 pt 1,4 TSI 122cp (treapta a 4-a): 8,2 sec

80-120 pt 1,4 TSI 122cp (treapta a 5-a): 10,5 sec

Tin minte ca am facut si eu test 80-120km/h si a iesit aproape ce aceste date. Masuratorile au fost facute cu VAG-COM-ul (deci precizie de +/- 0.2 sec cred). Evident ca pentru cel mai bun timp am mers in treapta a 3-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Date oficiale.

Consumul place cel mai mult la 1.6 TDI CR.

Si acc la 1.4 TSI de sub 10sec place iar.

Trebuie sa ma gandesc cei mai important :) (pt mine).....

post-54742-1254589262_thumb.jpg

Modificat de BiCos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Romania se vinde alta Octavia 1.4 TSI? :) Potrivit datelor oficiale oferite de cehi, in cazul 1.4 TSI norma de poluare este Euro V, emisie CO2 148 g/km, consum urban 8.5 l/100 km, consum extraurban 5.0 l/100 km, consum mixt 6.3 l/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catre adrianharlea si vali_devill:

dragii mei, daca nu credeti puneti mana pe google si cautati, nu o spunem numai noi(cei de pe vwforum), o spun cam toti; asa ca va rog frumos inainte sa incepeti sa tastati din imaginatie mai ganditi-va odata, sunt persoane care sunt interesate cu adevarat de aceasta comparatie, si in functie de ce citesc aici iau decizia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact.adica ce zice fabricantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru o veridicitate cat mai exacta in aceasta comparatie e mai bine sa folosim datele date de constructor,ca altfel constructorul isi pierde din credibilitate.

@mofo:uite,si eu am tsi,dar nu cred ca m-ai auzit vreodata spunand ca de fapt are mai mult cuplu si mai multi cai,chiar daca masina e stock.si da e posibil sa aiba,dar crezi ca asta ar interesa pe un om care ar cauta alti termeni de comparatie intre 2 masini?cred ca lumea mai cauta si pret,calitate ,comfort,ergonomie si multe altele...lucruri de care nu vad pe nimeni sa discute...o dam cu cai ,nm,viteze,accelerari,depasiri,ca niste pusti imbrebi(no offence,ma incadrez perfect),dar nu am auzit o comparatie despre un cost de revizie,de un zgomot de rulare,de optiuni si la ce bani...etc

hai sa ne adresam pt toata lumea care are de citit ceva de aici si eventual sa il ajute intr-o decizie.brgds all

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vali_devill, eu personal consider acest aspect unul foarte important, care ar trebuii sa intereseze pe oricine care incearca sa aleaga intre aceste 2 motorizari.Cat despre zgomot la rulare, mi-am expus parerea apropo de titlul topicului in primul meu post, ca nu se discuta in continuare, nu vad cum ar fi problema mea.Costuri revizie etc se gasesc pe aria Golf V.

PS:Cred, defapt, cu siguranta exagerezi si dramatizezi cand vorbesti de pusti depasiri etc.(nu vad legatura)

Modificat de mOFO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este,ai dreptate....elvis has left the building!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mofo ai luat-o pe aratura.daca tu traiesti, virtual, cu google, nu cred ca poti sa spui acelasi lucru si despre ceilalti colegi de forum.in al doilea rand, parerea mea este ca se compara mere cu pere in acest topic.nu poti sa compari o benzinara cu un diesel.nici constructiv, nici tehnologic, nici dinamic, etc.oricum, nu vad ce esti asa patimas si crezi ca le cunosti pe toate.apropo, ce pregatire ai?daca nu sunt indiscret.eu unul mi-as dori sa se puna punct acestui schimb aiuritor de idei, care nu duc la nici un rezultat,mai bine am face o paralela intre 1,9 tdi care a fost scos din productie si acest nou 1,6 tdi.de ex. nimeni nu spune ca intre revizii, la vechiul bagai aproape 2 litrii de ulei si la acest motor nou nu se mai completeaza un gram.dupa opinia mea asta este ceva de luat in seama.iar cu privire la faza, mofo, ca cineva citeste aici si dupa aia arunca cu zecile de mii de euro pe o masina,....te-ai indepartat tare mult de la esenta topicului.nu cred ca cineva isi cumpara masina dupa ce citeste un forum.eu de aici incolo nu mai am nimic de adaugat.am iesit din aceasta discutie.ne vedem pe alte teme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

^ ^ Nu inteleg cum iti permiti sa-mi spui ca am luat-o pe aratura, cum nu inteleg cum crezi tu ca acest versus nu are sens, adica care-i logica ? :-) Nu sunt tot motoare de automobile ? AA ar trebuii comparat numai cu dizal, am inteles acum :).

Cateva dovezi din realitatea virtuala:

http://www.revotechnik.com/products/softwa....aspx?pvID=1087

http://www.superchips.ro/content/grafic/60...9bb74dc0b02.pdf

http://www.overload-performance.gr/site/im...back-filter.gif

Dupa cum observati 3 fise diferite, provenite de la 3 dyno-uri diferite, dintre care 2 in aceeasi tara.

Si ar mai fi mihaiu & rex(utilizatori ai acestui forum) care au postat si ei la randul lor fise dyno cu rezultate asemanatoare.Asadar pentru cei care sunt de parere ca 1.4 tfsi face doar ce-i 122 hp declarati de catre cei de la Volkswagen(departamentul marketing), surpriza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa ce am mers iar cu Golf 6 motorizat cu 1.6 TDI cr pot sa zic ca se potriveste f bine pe masina acest motor.

Intr-adevar trage bine incepand cu 1500 rpm , ambreiajul e reglat ceva mai sus (fata de Skoda unde e la podea) dar are cursa de lucru scurta, iar consumul se stabileste repede la 7 l% in Bucuresti. Chiar merita pe Golf motorul asta, la Octavia nu am fost asa incantat de motorizare (poate rodajul a fost mai bun in cazul golfului).

Am mers si cu Golf 5 1.4 TSi si pot sa zic ca ajunge repede la 160 km/h fara probleme doar ca dupa un drum Constanta Buc a avut consumul mediu 8,9 l%.

Dieselul consuma mai putin si acest motor e chiar silentios(gratie si antifonarii de Golf)

Modificat de BiCos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul mediu de 8,9% este cam mare. Poate masina era in rodaj sau s-a mers mai tare.

Cum am mai spus, e important sa se compare consumul in aceleasi conditii. Am avut ocazia sa compar consumul unui TSI 122 cu cel al unui TDI 105. Ambele masini Golf, incarcarea similara, difereau anvelopele, eu avand anvelope de vara cu latimea de 225, iar colegul angel eye avea anvelope de iarna cu latimea de 195. Vremea pe care s-a facut testul a fost una de iarna. Cele 2 masini au mers in coloana si, deci am pastrat acelasi tempo.

Conumurile afisate pe BC dupa un drum de apox 180km au fost 5,4% al colegului si 6,8% al meu (eu am mers fara chip, deci varianta stock). Deci, diferenta a fost de aproximativ 1,4%. Daca se merge mai tare diferenta de consum va creste, iar daca se merge mai incet diferenta de consum va scadea.

Din pacate aceasta comparatie nu e in tocmai cu titlul topicului (1,6 TDI). Oricum cele doua motorizari 1,9 TDI si 1,6 TDI sunt similare din punctul de vedere al consumului asa ca proportia presupun ca se pastreaza.

Subscriu la ce a spus colegul BiCos motorul 1,6 TDI este silentios comparativ cu 1,9 TDI. Eram in service si langa mine era un 1,6 TDI. Initial nu am stiu ce motor era pentru ca suna mai tare ca o benzina si mai silenitos decat eram obisnuit cu 1,9 PD. Apoi am vazut pe spate "TDI".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a facut careva o intrecere cu 1.4tsi 122cp impotriva lui 2.0tdi de 140cp?

nu a avut nimeni curiozitatea sa masoare cele doua masini?

Modificat de maryuskkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!