Jump to content

Sonda de presiune a uleiului


bubu
 Share

Postare recomandată

Uneori, cind pun contactul, becul de la presiunea de ulei nu se aprinde. De regula, la pornirea la rece.

O solutie ar fi sa imi iau un plus de pe bobina si sa verific, cu o lampa de control si cu contactul pus, daca nu cumva firul de la senzor la becul din bord e bulit.

Celalta solutie ar fi demontarea senzorului si curatzarea lui. Nu stiu insa daca e fiabila. Altfel, senzor nou sau o chesti si mai tricky: teu pentru presiune si temperatura!

Astept opiniile dumneavoastra pline de competenta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori, cind pun contactul, becul de la presiunea de ulei nu se aprinde. De regula, la pornirea la rece.

O solutie ar fi sa imi iau un plus de pe bobina si sa verific, cu o lampa de control si cu contactul pus, daca nu cumva firul de la senzor la becul din bord e bulit.

Celalta solutie ar fi demontarea senzorului si curatzarea lui. Nu stiu insa daca e fiabila. Altfel, senzor nou sau o chesti si mai tricky: teu pentru presiune si temperatura!

Astept opiniile dumneavoastra pline de competenta!

<{POST_SNAPBACK}>

poate doar nu face contact papucul in capul senzorului. incearca sa le cureti si sa strangi cu patentul putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e stins iti indica ca ai presiune la ulei ceea ce tu nu ai pentru ca motorul nu merge, deci eu zica ca ori este un contact ori este firul, ori senzorul.

Nu ma cunosc cu senzorii de tipul asta dar as incerca incearca sa-l masori cu un aparat de masura (rezistenta) si vad ce zice, nu stiu daca este doar un swich mecanic care se activeaza la o anumita presiune si inchide/deschide contactul sau variaza liniar rezistenta functie de presiune.Daca senzorul este ok verifica firul (tot cu aparatul de masura) si daca este si el ok atunci este fie becul fie ceva la contactele din ceas.

Un indicator de temperatura a uleiului este foarte bun mai ales la drum lung, iti spune exact ce-ti face motorul si daca tragi prea tare de el sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un indicator de temperatura a uleiului este foarte bun mai ales la drum lung, iti spune exact ce-ti face motorul si daca tragi prea tare de el sau nu.

<{POST_SNAPBACK}>

ai vreo varianta cu senzorul de temperatura ulei? Ma refer la vreun T ceva care sa nu fie prea greu si sa nu fie cazul sa se sparga/fisureze blocul motor...asa cum s-a mai discutat intr-un alt topic dedicat acestui T la care sa adaugi mai multi senzori.

Ma intereseaza si pe mine un T sa cumpar. ca mie mi-a facut la strung cineva unul, dar dupa ce am citit topicul respectiv sunt cam indoit sa il pun; mi-e frica sa nu fie prea greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de ulei nu are rezistenta variabila: ori e inchis, ori e deschis contactul.

Cel mai probabil e blocat senzorul.

1. Ia un aparat de masura (sau un bec de 12 V), pune contactul (fara sa pornesti motorul), du-te in spate la motor, scoate papucul de pe senzor si pune aparatul (sau becul) intre borna + de la bobina si borna senzorului de ulei. Daca nu ai tensiune (becul nu arde) => ai depistat problema => senzorul a ramas blocat pe pozitia deschis. (ar mai exista posibilitatea extrem de putzin plauzibila sa chiar ai presiune de ulei, adica sa se fi infundat canalele pentru circulatia uleiului din blocul motor, dar probabilitatea acestui defect tinde spre zero).

Daca dupa testul anterior ai tensiune (becul arde) => senzorul e bun, poti sa-i pui fisa la loc. Da jos contactul (ca bobinei nu-i place sa stea cu tensiune multa vreme), si continuam.

2. Du-te sub capota-fatza si cauta undeva un + . Poate gasesti chiar firul care vine de la + de la baterie (ar trebui sa fie ceva mai gros decit celelalte). Intre acet + (sau vre-un alt + direct) si caroserie, aparatul ar trebui sa indice tensiune (sa arda becul). Asa stii ca ai gasit un +. Daca l-ai dibuit, scoate firul de la becul de ulei din bord si verifica tensiunea intre acest fir (care vine de la senzor) si acel + pe care l-ai gasit mai'nainte. Daca nu ai tensiune => ai gasit buba => firul de la senzor pina in bord e intrerupt, sau papucul (fisha) de la careva capat al firului nu face contact.

Daca insa ai tensiune, mergem mai departe.

3. Fisa de la becul de ulei e in continuare scoasa. Pune contactul. Pune aparatul (becul) intre borna becului de ulei si caroserie (practic la orice parte metalica, nevopsita a masiniii, surub, oglinda etc.). Daca n-ai tensiune => e becul ars (schimba-l), sau nu face bine contact (scoate-l, curatza-i baioneta cu shmirghel fin de eventuala rugina, pune pe borne un pic de ulei -dar putzin- si baga-l la loc), sau e intrerupt circuitul de + din ceas (asta e mai putzin probabil, asa ca nu dezvoltam tema).

Daca insa ai tensiune, totul e ok. Pune papucul la loc. Becul ar trebui sa arda de data asta. Daca tot nu arde => nu face contact papucul (curatza-l, sau schimba-l).

Nu uita sa dai jos contactul, sa nu stea bobina mai mult de 5 minute cu tensiune fara sa mearga motorul.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonic:

Eu am sa folosesc un L care se infileteaza in locul senzorului original.O sa-l fac din cupru sau aluminiu (greutate mica), iar dimensiunile mici, cat sa intre senzorul de presiune de jos. Nu o sa aiba destula greutate ca sa rupa filetul din cauza vibratiilor si nici nu este foarte lung sa capete amplitudine.

Problema este ca trebuie facut in asa fel inca gaura senzorului de presiune sa vina in jos, eventual poti sa-i ajustezi pozitia cu o saiba in capat ca sa se ajeze perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonic:

Eu am sa folosesc un L care se infileteaza in locul senzorului original.O sa-l fac din cupru sau aluminiu (greutate mica), iar dimensiunile mici, cat sa intre senzorul de presiune de jos. Nu o sa aiba destula greutate ca sa rupa filetul din cauza vibratiilor si nici nu este foarte lung sa capete amplitudine.

Problema este ca trebuie facut in asa fel inca gaura senzorului de presiune sa vina in jos, eventual poti sa-i ajustezi pozitia cu o saiba in capat ca sa se ajeze perfect.

<{POST_SNAPBACK}>

poate daca ai posibilitatea, dupa ce imi cumpar senzorii imi faci si mie un T (L) din acesta...???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, senzorul de temperatura (de dacie sa zicem)este mai mic ca dimensiune decat sonda de presiune (cea pentru ceas e marisoara, cea pentru bec e mai mica) de aceea cred ca o sa fie putin dificil de montata asa cu spui tu alex. Mai de graba invers sondele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda e cam defecta. Ieri, impreuna cu Silviu, am facut proba. Decuplat becul din bord, pus un bec mic la plus, pus contactul, inseriat cu sonda. Rezultat: canci! Pus becul la masa: aprins!

Am demontat sonda si am suflat putin in ea :lol: . Nu s-a aprins din prima becul din bord, dintr-a doua da.

Oricum, izolatorul ala de plastic de pe sonda are un joc semnificativ, ceea ce, cred io, nu-i normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Victor, senzorul de presiune este cea originala de VW cel pentru bec (este mica ) daca vrei sa iti pui si presiunea uleiului tot cu ceas nu stiu exact cat este de mare senzorul , dar daca este mai mare nu mai merge figura. Cred totusi ca ceasul de temperatura si becul de ulei sunt suficient pentru o masina de strada.

Pentru moment sunt prins cu niste probleme de care scap pe 10 si dupa aia am sa vorbesc cu un prieten care ar putea sa le faca, daca are timp,daca este de acord si pretul este convenabil, am sa-l rog sa faca cateva, poate chiar sa-mi faca o serie mica vreo 10-20 de bucati ca cine stie cine mai vrea.

Problema este cu filetul care intra pe bloc trebuie facut cu simtul raspunderii ca daca nu iese bine distrugi gaura de infilatare si metalul rupt ajunge in galeria de ulei si asa refaci motorul de la ceava banal.

Toate sondele (indiferent de model, an, tip de motor) sunt identice(adica au acelasi) nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Izolatorul ala de plasic ascunde un papucel(mama) care intra pe o lamela care iese din senzor (tata), asa ca ia tu niste hartie abraziva si freaca bine lamela aia a senzorului pana luceste si si strange un pic papucelul cu patentul pana intra relativ greu pe lamela si vezi cum merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

111919081 cod VW pentru sondele pina in 61 (care, in loc de papuc, au filet pentru conexiunea electrica)

111919081A cod VW pentru sondele de dupa 61 (cu papuc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca mai are cineva motoare post 61 asa ca putem spune ca toate sondele sunt identice deci si filetl pe bloc.

Obiecteaza cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Contactul electric l-am curatzat cu hirtie abraziva, am dat si cu un spray de curatzat contacte. Cred ca senzorul e naspa. De fapt, el e un contact normal inchis care se deschide la o anumita presiune a uleiului care e atinsa cind pornesti motorul. Proba lui poate fi facuta si dindu-l jos de pe motor. Partea naspa e ca atunci cind itzi scade presiunea uleiului, el sa uite sa functioneze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca mai are cineva motoare post 61 asa ca putem spune ca toate sondele sunt identice deci si filetl pe bloc.

Obiecteaza cineva?

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: Mishul cred ca are motor pre 61, mai sint si vreo 2-3 broaste functionale pre 61.

Cred ca sondele, si intr-un caz, si in celalalt, se infileteaza la fel in bloc, difera doar modul in care sint conectate in circuitul electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am unul in forma de T. am senzor de presiune ulei(cel mare) si de temperatura de ulei(cea mica). toate sint vdo si nu vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea naspa e ca atunci cind itzi scade presiunea uleiului, el sa uite sa functioneze.

<{POST_SNAPBACK}>

Tocmai acest lucru este verificat la pornire: cind pui contactul becul trebuie sa arda inainte de pornirea motorului; dupa pornire trebuie sa se stinga. Si tie ti-a atras atentia faptul ca nu ardea becul si ai remediat problema, desi nu ai avut nici o problema reala cu presiunea de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ca in poza de la Tibi o sa fie ansamblul doar ca senzorii o sa fie pusi invers ca sa se aseze mai bine. Daca senzorul de temperatura este asa de mic atunci se pot pune doua ceasuri unul de presiune a uleiului si unul de temperatura, singura problema este ca trebuie sa te obisnuiesti sa te uiti la presiunea de ulei pentru ca becul de avertizare nu va mai functiona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
ai vreo varianta cu senzorul de temperatura ulei? Ma refer la vreun T ceva care sa nu fie prea greu si sa nu fie cazul sa se sparga/fisureze blocul motor...asa cum s-a mai discutat intr-un alt topic dedicat acestui T la care sa adaugi mai multi senzori.

Ma intereseaza si pe mine un T sa cumpar. ca mie mi-a facut la strung cineva unul, dar dupa ce am citit topicul respectiv sunt cam indoit sa il pun; mi-e frica sa nu fie prea greu.

<{POST_SNAPBACK}>

senzorul de temperatura poate ca ar trebui pus intr-un loc in care sa fie intr-adevar la temperatura uleiului,

se poate pune pe teu dar nu va avea temperatura uleiului, doar vara se va apropia de valorile reale ale temp uleiului,iarna vor fi diferente semnificative(12-20

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate pune pe teu dar nu va avea temperatura uleiului, doar vara se va apropia de valorile reale ale temp uleiului,iarna vor fi diferente semnificative(12-20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu ma intereseaza doar vara temperatura...sa vad sa nu se incinga.

<{POST_SNAPBACK}>

Iarna e la fel de importanta temperatura ca si vara pentru ca daca nu functioneaza termostatul de aer sau e prost reglat o sa mergi cu motorul rece = consum mai mare si uzura mai rapida a motorului. Aceasta problema o am eu acum dupa doua ore de mers prin oras temperatura era pe undeva pe la 70 grade. Eu masor temperatura in baia de ulei cu o sonda bagata in capacul baii de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema asta cu temp. si presiune paraca a mai fost discutata .......

eu rezolv problema in felul urmator:

set ceasuri t si p de dacie

sonda de t si de p pentru aceste ceasuri

si

sonda de temperatura se monteaza fara modificari in locul surubului de la supapa de presiune aflata sub motor pe partea dreapta.

sonda de ulei o montez pe un suport metalic impreuna cu cea pentru bec.suportul are forma unui paralelipiped dreptunghic,sondele fiind pozitionate pe doua laturi alaturate ,iar prinerea acestuia pe motor se face cu un surub cu gaura interioara direct pe bloc.

ocupa foarte putin spatiu si se lucreaza foarte usor.

eventual uitativa la duba lui charli,ca la el este proaspat pus sistemul pe masina B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate dar sonda de temperatura merge pusa acolo doar la broasca si bus ca la typ 3 nu ai aces in acel spatiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!