Jump to content

Testari versiuni de chiptuning pe TDI 130CP


voinea
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Salut

azi noapte am iesit cu Zgb pe DN1 si am testat "jucarica". Una bucata accelerometru BELTRONICS (firma care face si detectoarele radar) . Model FX2. Facut special pentru tesatri de CP (nu are shift light, turometru sau alte functii)

Explicatie: Aceste aparate pentru masurat performantele vehiculelor depasesc cu mult simplele "gadget-uri", sunt aparate profesionale, care suporta upgrade-uri si care sunt appreciate pe plan modial de reviste, tuneri si profesionisti din domeniul auto.

Ce pot face:

Masurarea timpului de accelerare intre oricare doua viteze (eemplu. 0-100km/h, 0-120km/h)

Masurarea timpului pe “sfert de mila”

Masurarea timpului si distantei de franare

Measurarea puterii la roti

Afisarea fortelor in curbe sau la accelerare

Indicarea apropierii de momentul in care se pierde aderenta

Caracteristici:

Iesire seriala (RS232) – Portul serial este folosit pentru a descarca datele pe PC.

Procesor rapid. Aparatul foloseste un processor RISC de ultima genaratie pentru rapiditate si dezvoltari ulterioare.

Accelerometre integrate – In interiorul aparatului se gaseste un accelerometru de mare precizie cu iesire digitala pentru a asigura masuratori exacte si lipsite de “zgomot”

Memorie non volatila. Memoria aparatului isi pastreaza continutul chiar si atunci cand este decuplat.

Revenim la teste.

Am facut primul test cu versiunea originala a masinii (asta trebuie sa fie de 130CP)

Rezultat: 128CP

Test 2 (acelasi soft in masina): 120CP la roata (cam mare diferenta totusi zic eu)

Am remapat cu stage1_software (tuned_vers) . Rezultate 145CP si 146CP (astia sunt la roata)

Urmatorul test l-am facut cu tuned_race_second_version . Aceasta este o versiune doar de liniute. Ne asteptam la rezultate fenomenale (zgb mersese pana la test cu tuned_race_vers1 care este catalogata undeva la 180CP si care il ajuta sa faca la liniute Leon FR 1.8T 180CP , Clio Sport 174CP si chiar si A4 2.0TFSI este batut), revenim. Am pus acest race2 care se vrea rau ... si am obtinut pe accelerometru doar 150CP (de doua ori) .. hm...

Interesant aici o mica modificare facuta de Markus in softul masinii. Priviti ce se vede la tester in mod normal vagorigforum2an.th.jpg si vedeti ce aparea pe versiunea race2 la Zgb vagforum6yo.th.jpg

Este o versiune personalizata "Severs Race Version Fur Dragos Voinea" :blink:.

Revenim la ultimul test. Versiunea de zi cu zi a lui Zgb este race1. Am pus-o si am pornit testarea. Prima testare 146CP, a doua 150CP :huh:

Deci avem iar 150 ca la race2 ?!? :)

Am plecat spre oras (eram pe DN1) si in victoriei am gasit golful Galben TDI 130CP modificat si el race de catre Dimsport. Rezultatul a fost 151 si 152CP la roata la el..

Acum ce sa zic... chiar asa scot masinile la roata sau nu e scula ok ? cresterile se vad de la o vers la alta de remapare.

Concluzia mea este ca ECU invata setarile si abia dupa cativa km le foloseste 100% pe cele din el. Dovada mea este ca venind de pe vers race pe standard 130CP am scos 128 si apoi 120.. urmand sa creasca o data cu cresterea puterii din soft..

Oare race2 ar fi scos mai multi CP daca o lasam 100km pe masina ?

Programatorii de microcontrolere .. astept parerile ..

Nota: versiunea normala de tuning a lui zgb scoate pe Dynotest 165CP la roata fata de 145/146 cat am scos noi pe accelerometru.

Astept pareri daca am procedat corect testand asa una dupa alta sau trebuie lasat ECU...

Multam anticipat de feedback

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru eliminarea oricarui dubiu, dupa fiecare upload de mape un reset al ECU (0 in adaptation canalul 00 ar lamuri lucrurile).

Detaliaza te rog putin in ce conditii ati efectuat testele ? (ati folosit aceiasi portiune de drum in ambele sensuri cu generarea unei valori medii, in ce treapta de viteza etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

s-a folosit aceeasi portiune de drum la cele doua testari cu fiecare harta.

Treapta de viteza 3. Aparatul a fost setat sa calculeze HP mediu si varful de putere intre 45 si 110kmh.

Partea proasta e ca nu am cablul de conectare la PC al aparatului (va ajunge in 2-3 saptamani si asta pentru ca tipic americaneste il lauzi ca poate sa faca datele pe PC...dar cand vine scula scrie pe cutie "the cable is optional and can be order ... "

Oricum, marele avantaj al acestei scule este ca testezi o masina inainte de modificare si apoi dupa 10-15 minute de mers cu softul nou o testezi sa vezi cat a fost cresterea de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voinea, incearca-l pe mai multe masini fara modificari care teoretic au puterea din talon, vezi ce valori da jucaria si calculeaza erorile... si daca eroare in procente e constata, inseamna ca aia este eroarea pe care o are la determinarea puterii.

Lucrul asta l-am observat pe un G-Tech... testate mai multe masini si la toate era cam aceeasi eroarea procentuala (putere afisata * k = putere masina, cu k undeva pe la 1,2-1,3 ).

Oricum.... asta bazat doar pe ce am observat... fara a avea vreo explicatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voinea - ma ofer voluntar la orice testare vrei si chiar as fi incantat ca eu am multe intrebari legate de performntele masinii mele.

Deci daca esti de acord si ai nevoie de mine astept semnal. Daca nu te ajut cu nimic cred ca te voi ruga sa ma ajuti tu pe mine sa facem chestia asta ca eu tare mult vreau :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai vazut asa un aparat - dar fiind un accelerometru ma gindesc ca pentru ca el sa poate calcula puterea la roti trebuie sa ii spui cite kg se misca - masina, sofer, combustibil, subwoofer, alea, alea - apoi iti da rezultatu.

Dar - din cite stiu pe Dyno - ti se comunica puterea motroului recalculata pt 20C, nu stiu citi mbar - si fata de accelrometru - nu ai frecarea cu aeru'

Cred ca cele mai relevante masuratori de putere se fac cu accelerometru - dar atentie la referinte

Daca am spus balarii - deletati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt pentru testare.Chiar as fi curios sa vad daca datele mele sunt identice cu cele ale lui canan.Mai exact puterea la roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

masuratorile cu accelerometrul sunt informative.

DA se calibreaza in funcite de greutatea masinii, suprafata de frecare cu aerul a masini (CDAul cum il numeste beltronics), pierderea de putere prin frecarea anvelopelor . Exista si in manual si pe site la ei mai multe informatii .

Cea mai buna masuratoare ramane Dynotestul. In curand la Computest o sa aduca si un ventilator mare pentru pus in fata (necesar pe simularea de acceleratie maxima in treapta penultima) . Tot la ei acum pentru 1.200k lei faci 2 testari.. deci versiunea originala si cea tunata testate in 30-40 de minute + 2-3 testari pe fiecare varianta de fiseier cu accelerometru => un client care stie mult mai bine cum arata curba de cuplu si cea de putere si care este maximul :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masuratorile cu accelerometrul sunt informative.

...

<{POST_SNAPBACK}>

sunt si eu disponibil pentru masuratori cu accelerometru ... doar cu titlu informativ B)

just ask and I'll be there

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

fara probleme testam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara probleme testam.

<{POST_SNAPBACK}>

Cam cat percepi pentru membrii mai vechi? :angry:

Si a doua intrebare care o completeaza pe prima: Accepti un test si pentru mine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

nu te costa nimic domnu' andrei, doar 10 minute sa avem si facem testele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am facut ieri cu ocazia intalnirii de la AMCKART un test cu accelerometrul lui Dragos (many thanks, chief). Super faina jucarie.

Rezultate:

tura 1 (best): 125cp, 10.55 s 0-100 km/h

turele 2 si 3: 120, 122cp.

Mentionez ca nu am nici un fel de chip (cel putin nu stiu sa am :) ); masina trage intr-adevar surprinzator de bine. Probabil totusi sa nu am asa multi cai, dar ceea ce ma bucura este ca ii am pe cei 110.

Urmeaza un dyno test, pentru comparatie. Poate ne adunam mai multi si obtinem o reducere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vreau dyno test atat inainte cat si dupa operatie. Deci sunt al II-lea. Eu o sa iau testul intreg, dar poate pe partea de dyno obtin reducere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine arata vreo 120cp insa scotea 9.5s 0-100 ... in mai multe cazuri chiar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100km/h pe instrument cluster sau pe climatronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100km/h pe instrument cluster sau pe climatronic?

<{POST_SNAPBACK}>

Cred ca pe senzorul accelerometrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-as baga si eu la un Dyno...

Deci sintem 3 :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, timpul 0-100 a fost dat de accelerometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da.. vorbim de accelerometru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Dragos (Voinea) !

Azi am testat masinuta mea si a scos 10,48 sec 0 - 100 km/h

Puterea cam 128 - 130 CP (1Z cod motor / 90CP stock)

Mi-am revenit dupa socul acela de la Computest care imi arata 106CP care nu pot fi decat o greseala penibila din partea lor. Daca o masina de 106CP scoate 80-120 km/h in 6,5 secunde eu sunt napoleon al 11-lea din africa de vest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai cumva graficul de la testul computest? eu cred ca ce am scos eu la ei pe banc e corect.. poate ai cuplu mare la turatii mici.. insa spre sfarsitul plajei nu e mare modificarea.. de exemplu la a mea sunt multumit de cuplu din jurul de 2000rpm.. insa dupa 3000rpm putea sa traga ceva mai bine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pe undeva prin casa graficul de la Compu la test dar va trebui sa angajez niste detectivi sa il gaseasca :D. Il caut si il postez. Era aiurea. Puterea maxima iesea pe la 3600RPM, cuplu maxim pe la 2600 RPM si alte aberatii. In plus se simte fizic ca nu e punctul de putere maxima la 3600..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:o Pssst , pssst . Mai Napoleon. Cand faci afirmatii , ar trebui sa te gandesti si la greutate ( ca sa fie afirmatii cu greutate :o ) . Daca ai o masina de greutatea unui Matiz , cu puterea de 100CP , s-ar putea sa te muti in Africa :o :beerchug: ;)

Modificat de alinica2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia pune 106 cai pe o motocicleta sau kart sa vezi ce se bate cu porsche de la 0 la 100 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!