Jump to content

Pachet drumuri grele (PDG)


alecsmed
 Share

Postare recomandată

Tot la amortizoare m-am gandit si eu. Acum vine intrebarea cheie: Care este garantia la amortizoare, se pot schimba acestea pe garantie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bbv1976 In primul rand as vrea sa te intreb : oscilatiile de care povesteai ceva mai sus, sunt orizontale sau verticale? @moshulik se referea (cred) la cele verticale. La chestiunea cu "statul pe loc", se simt acele oscilatii (in plan orizontal) cand trece in viteza un alt vehicul. Le-am simtit si eu chiar de la inceput dar, nu cred ca este o problema. Cred ca se datoreaza puntii spate care este o "punte compusa". Poate ca asta este comportamentul ei. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 26.000km este putin probabil sa fie amortizoarele (acestea rezista minim 50.000 km, eu la masina le am pe cele originale si am "implinit" 85.000km deja...). Cred ca xxleeus intuieste bine, este vorba de un "tangaj" mai degraba...

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oscilatiile despre care vorbesc eu sunt in plan orizontal asa cum a spus si xxleeus, masina oscileaza stanga-dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tangajul este oscilatia in jurul axului transvarsal, iar ruliul este oscilatia in jurul axului longitudinal.

Tangajul apare la franari si la accelerari violente.

bbv1976 spunea in postul # 73 “Am observat de ceva vreme ca la viteze mari cand intru in depasire si revin repede pe banda se simte asa un efect de barca”, deci descria un ruliu.

In postul #79 se vorbeste de “oscilatii in plan orizontal” (?) ... si “masina oscileaza stanga-dreapta”, deci ar fi intr-adevar un ruliu.

Acum denumirea e putin importanta, dar cred ca totusi amortizoarele ar putea fi verificate.

A propos de ruliu, in afara de verificarea amortizoarelor ar trebui verificata si starea bucselor de fixare a barelor antiruliu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razdan Multumesc pentru lamurire, deocamdata nu planuiesc sa merg la servici, o sa astept pana la revizie, in cazul in care apar probleme (curge ceva lichid, etc.) o sa o fac inainte de termen. Pentru mine este clar ca acest comportament nu este chiar atat de normal. Eu la fiecare revizie am verificat bucse/brate/bare dar niciodata amortizoare, de acum stiu ce am de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spus ce simt la masina mea in momentul in care, stationez si pe langa mine/masina trece alta in viteza. Am spus "oscilatii in plan orizontal" :1. pt. a face diferenta intre verificarea sugerata de @moshulik

2. pt. faptul ca miscarea, oscilatiile pe care le simt, nu seamana a ruliu (balans stg/dr in jurul axei longitudinale) ci pur si simplu o oscilatie stg/dr in plan orizontal a spatelui/fundului masinii :P Am asemuit aceasta cu descrierea lui @bbv1976.

Daca are si asta vreo denumire...nu stiu :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine de stiut ca cele echipate cu pachet de fabrica vin cu bara stabilizatoare mai subtire!! si amortizaore mai tari, d-asta e o barca. Ce mai e bine de stiut este ca in cazul unei tamponari frontale scutul cu sistemul lui de prindere protejeaza f bine compartimentul motor (asta daca lovitura este in structura de rezistenta aka lonjeroane+armatura, daca lovitura este peste armatura atunci se face tot la fel pilaf). Ca optionala la masina noua eu mi-as lua si pachetul. La una second as merge pe inaltatoare pe fata (care sunt METALICE) si scutul metalic. Oricum cele fara pachet si cu motoare diesel se lasa de bot in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sunt din cauciuc.

sunt metalice, aluminiu cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Doresc sa fac o mentiune: EXISTA DOUA TIPURI DE PACHETE DRUM GREU !

1= primul, pt versiunea FWD....care consta in inaltatoare + scut metalic motor

2= al 2-lea, pt versiunea 4x4, de aceasta data pachetul are si alte subansambluri adaptate conditiilor diferite de drum, in plus fata de FWD.

Eu, indiferent de tip, consider acest accesoriu f important. I-am simtit lipsa in trecut, in prezent ma bucur de prezenta lui...

@DArtagnan: masina mea are punte spate independenta si tractiune integrala, are si ESP deci nu prea se "pune" problema stabilitatii in viraje...merge ca pe sine. Cred ca cei cu FWD pot sa faca o apreciere mai corecta a acestui aspect.

Esti sigur ca exista pachet de drumuri grele pentru 4X4? Eu am fost la Brady si am cerut acest pachet, mi-au pus da nu stiu ce mi-au pus. Am o Skoda Octavia I 4X4 si as vrea sa o mai inalt un pic. Merg pe niste drumuri cu pietroaie care ating in "fusta" de la bara de protectie fata. Poate trebuie sa schimb amortizoarele, masina mai are si o miscare de "barca", parca suspensiile sunt prea moi. Astept parerea ta. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din cate stiu eu nu iti este ridicata in cazul pachetului de drumuri grele decat cu 0.9 mm cu toate ca pare a fi mult mai inaltata decat cele fara pachet de drumuri grele!Scutul metalic pe mine unul m-a salvat din cateva situatii in care nu stiu ce s-ar fi intamplat fara el asa ca il recomand cu caldura! Bafta !! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mayugu, citeste aici...

La Octi 1 exista 2 tipuri de inaltatoare: unele mai mici (1,5cm) si unele mai mari (3cm). PDG-ul din fabrica inseamna inaltatoare, scut metalic si arcuri/amortizoare mai tari.

La Octi 2 exista un singur tip de inaltatoare. PDG-ul din fabrica inseamna alte amortizoare, arcuri mai tari si scut metalic.

Fara inaltatoare, Octi 1 are 13,4cm; cu inaltatoare, ajunge la 15,3cm (atentie, scutul mai coboara din garda).

Fara inaltatoare, Octi 2 are 14cm; cu inaltatoare, ajunge la 16,3cm.

Acum, daca masina ta are PDG din fabrica, a venit cu inaltatoarele mici. Daca vrei din cele mari, ti le ofer pe ale mele...atentie, puntea fata se va inalta cu 1,5cm, cea spate ramane la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pachetul de drumuri grele inalta garda la sol cu 20mm.Eu am cerut lamuriri la Skoda.Iata raspunsul lor oficial:

Dear Mr. Radu,

thank you for your email and for purchasing our Skoda Octavia Tour especially.

Concerning your request I would like to inform you that the clearance height of Octavia Tour with the hard road package is +20 mm, ie. 154 mm.

Best regards,

Ondrej Tomsu

Customer Care

clearance height=garda la sol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mayugu, citeste aici...

Acum, daca masina ta are PDG din fabrica, a venit cu inaltatoarele mici. Daca vrei din cele mari, ti le ofer pe ale mele...atentie, puntea fata se va inalta cu 1,5cm, cea spate ramane la fel.

Nu, masina mea nu are PDG din fabrica, abia l-am montat la Brady. Nu ma intereseaza doar inaltatoarele, vreau ca masina sa fie mai rigida, sa dispara senzatia de barca pe valuri si sa trec cu "fusta" de la bara de protectie fata peste bolovanii mai mari. Daca ai amortizoare, inaltatoare, eventual manopera, te rog spune-mi care este pretul sau ce vrei la schimb. Cel mai mult m-ai ajuta daca mi-ai spune in situatia mea, care este distanta de la asfalt la bara de protectie fata in cazul unei Octi I 4X4 Combi. Asa as putea sti daca mai pot face unele schimbari. Eu am caucicuri 205/55/R16 (in talonul eliberat de RAR si IGP) nu am alta posibilitate, teoretic sa o mai inalt din cauciucuri. :wub:

Modificat de Mayugu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, masina mea nu are PDG din fabrica, abia l-am montat la Brady. Nu ma intereseaza doar inaltatoarele, vreau ca masina sa fie mai rigida, sa dispara senzatia de barca pe valuri si sa trec cu "fusta" de la bara de protectie fata peste bolovanii mai mari. Daca ai amortizoare, inaltatoare, eventual manopera, te rog spune-mi care este pretul sau ce vrei la schimb. Cel mai mult m-ai ajuta daca mi-ai spune in situatia mea, care este distanta de la asfalt la bara de protectie fata in cazul unei Octi I 4X4 Combi. Asa as putea sti daca mai pot face unele schimbari. Eu am caucicuri 205/55/R16...

Asadar, daca masina ta a venit fara PDG din fabrica, ai montat la Brady doar scutul motor din otel si inaltatoare, pt ca amortizoarele pe gaz Monroe pt drum greu si arcurile intarite, respectiv protectiile suplimentare de sub masina le ai cu siguranta OEM. Daca ai fost la Brady, inseamna ca ai trecut pe langa mine, eu acolo activez. Insa nu in service.

Cati km are masina ta? Ai facut vreun test de amortizoare pe stand? Da-mi detalii sa-ti pot oferi solutia cea mai buna. Ai luat masina SH? Astept feed-back.

P.S. Din roti o poti inalta prea putin sa merita efortul. Cele pe 16" cu anvelope cum ai tu sunt excelente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cum scap ce cei cativa cm in plus? cat costa totul?

pachetul de drumuri grele ajuta doar la o tinuta de drum sub orice critica. masina este la fel de usor de controlat ca un pescador sub furtuna. :251:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina ta nu e 4x4, deci comportamentul este mai slab datorita puntii spate semi-independente. Inteleg ca ai PDG si vrei sa-l dai jos? Este OEM sau montat aftermarket?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este OEM. Nu pot crede ca a mers cineva vreodata cu o masina cu PDG si a hotarat ca vrea sa isi monteze aftermarket. ESTE EXECRABIL. Masina se comporta ca un batran paralizat pe role. Mentionez ca am verificat suspensia la un service autorizat si este totul in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asadar, daca masina ta a venit fara PDG din fabrica, ai montat la Brady doar scutul motor din otel si inaltatoare, pt ca amortizoarele pe gaz Monroe pt drum greu si arcurile intarite, respectiv protectiile suplimentare de sub masina le ai cu siguranta OEM. Daca ai fost la Brady, inseamna ca ai trecut pe langa mine, eu acolo activez. Insa nu in service.

Cati km are masina ta? Ai facut vreun test de amortizoare pe stand? Da-mi detalii sa-ti pot oferi solutia cea mai buna. Ai luat masina SH? Astept feed-back.

P.S. Din roti o poti inalta prea putin sa merita efortul. Cele pe 16" cu anvelope cum ai tu sunt excelente.

Masina este SH din Germania, are 197.000 km. Distributia schimbata la 172.000 km. Nu am facut un test pentru amortizoare. Inainte de cumparare am facut 2 teste (unul la Skoda Tg. Mures si unul la Skoda Buc. Aviatiei) teste normale, motor, turbina, articulatii, evenimente, etc. Totul a fost OK, totusi sunt nemultumit de acest balans la drum intins (vreau sa spun ca simte orice denivelare si balanseaza ca barca pe valuri) si de faptul ca bara din fata (fusta) atinge bolovanisul mai inalt de pe drumul din zona mea (drum de munte pietruit cu piatra de rau) In rest masina este OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este OEM.
Atunci nu poti renunta decat la inaltatoare pt imbunatatirea stabilitatii. Si la scut metalic, dar eu unul nu as face-o in privinta ultimului.
Masina este SH din Germania, are 197.000 km. Nu am facut un test pentru amortizoare.
Nu strica sa faci unul la Augsburg Militari, costa 42RON ! Amortizoarele fata sunt cu siguranta la pamant, ele se schimba la 60.000 km. Fa o verificare si vei vedea ca necesita inlocuire. Daca tot le schimbi pe fata, fa acelasi lucru si cu cele spate, sa ai o tinuta buna a masinii. Bafta !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica doar la inaltatoare? pai.. ce altceva mai e acolo? in afara de inaltatoare si scut? PS: scutul cred ca e bun :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am spus deja, ai suspensie intarita OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci nu poti renunta decat la inaltatoare pt imbunatatirea stabilitatii. Si la scut metalic, dar eu unul nu as face-o in privinta ultimului.Nu strica sa faci unul la Augsburg Militari, costa 42RON ! Amortizoarele fata sunt cu siguranta la pamant, ele se schimba la 60.000 km. Fa o verificare si vei vedea ca necesita inlocuire. Daca tot le schimbi pe fata, fa acelasi lucru si cu cele spate, sa ai o tinuta buna a masinii. Bafta !

Multumesc pentru sfaturi. Masina are stabilitate, cred ca ai dreptate in privinta amortizoarelor. Cat despre scut, nici vorba sa-l schimb, poate un tunig la bara, am sa incerc sa reduc dimensiune "fustei". Sper sa existe un mic scut nikelat (ceva in genul celui existent la Audi Allroad). :) Am mers o perioada fara scut si masina avea acelasi comportament (barca pe valuri) stabilitatea la drum lung si in curbe este OK.

Modificat de Mayugu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa existe un mic scut nikelat (ceva in genul celui existent la Audi Allroad). :)

Exista unul la Milotec - parte componenta a kit-ului 4-Road - si de aceea ti-l recomand (eu unul mi-am montat tot kit-ul pt 4x4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am spus deja, ai suspensie intarita OEM.

adica eu am un fel de suspensie sport asa...? nu? ;) deeeci.. imi mai pun suspensie sport? daca dau jegurile de inaltatoare jos o sa semene si octavia mea a masina? o sa stea pe strada? o sa aibe aceeasi inaltime ca o octavie normala? o sa arate mai bine masina cu jantele pe 17 pe care mi le-am pus si acum, din cauza inaltimii de-a dreptul stupide, arata de parca ar fi roti pe 13.

Modificat de alex102
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Pachet+drumuri+grele+(PDG)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!