Jump to content

Schimbare lichid de frana


Marian
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Astazi am schimbat lichidul de frana la masina din semnatura.

Ultimul schimb de lichid de frana a fost facut in 12.11.2007 la 147 830 km la bord.

Astazi 27.08.2009 masina are 201 544 km la bord.

Asa arata lichidul de frana dupa 1 an si 9 luni si 54 000 km:

post-7729-1251381507_thumb.jpgpost-7729-1251381768_thumb.jpg

post-7729-1251381860_thumb.jpgpost-7729-1251381966_thumb.jpg

post-7729-1251382025_thumb.jpg

Metoda de schimbare a fost cea clasica:

- suspendat masina pe cale si dat jos toate cele 4 roti;

- scos busonul si sita de la bidonul cu lichid de frana;

- scos cu o seringa tot lichidul de frana din bidon;

- pus lichid nou in bidon;

- facut pedala si dat drumul la fiecare roata in parte la aproximativ 200 - 250 ml de lichid. Ordinea este: dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata, adica de la cea mai indepartata roata (fata de pompa de frana) spre cea mai apropiata roata.

Mare atentie ca in timp ce dati drumul la lichidul vechi pe la roti, sa completati tot timpul cu lichid de frana nou pentru a nu ramane fara lichid de frana in bidon.

- Pus contactul, cuplat interfata si laptopul, intrat pe modulul 03-ABS brakes si dat "output test", efectuat toata secventa de test, cu o insistenta mai mare pe "ABS pump".

- luat contactul;

- facut pedala si dat drumul iarasi (in aceeasi ordine descrisa mai sus) la 20-30 ml lichid de frana la fiecare roata in parte.

- sters fiecare niplu de aerisire si pus dopul de cauciuc;

- montat rotile si dat jos de pe cale;

- verificat si completat pana la limita maxima cu lichid de frana in bidon.

Asa cum se vede din pozele de mai sus, diferenta de culoare intre lichidul nou (cel din pahar) si cel vechi este evidenta.

Ceea ce nu se vede in poze (la fel de bine ca in realitate) este ca in lichidul vechi se vede clar ca exista urme de apa si niste "scame" ca si cum ar fi avut urme de vata in el.

Respectivele "scame" se vad oarecum in ultimele doua poze si mai mult ca sigur sunt rezultatul amestecului de lichid de frana cu apa rezultata din condens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

este foarte interesanta expunere ta si de asemenea foarte bine explicata.

Cu toate acestea, as dori citeva lamuriri suplimentare, chiar daca acestea, ar putea parea niste intrebari prostesti.

1. Ce intelgi tu exact prin "facut pedala" ?

Cu aerisitoarele strinse actionezi de citeva ori (sau o singura data) pedala de frina si apoi o alta persoana elibereaza aerisitorul, in timp ce pedala de frina este tinuta la podea, sau actionezi pedala numai o singura data, cu aerisitorul inchis, apoi cu pedala la podea cealalta persoana elibereaza aerisitiorul pentru eliminarea lichidului ?

Am citit pe forum aproape tot ce s-a scris despre aerisire frine si schimbare lichid si sunt pareri impartite intre a face citeva pedale repede versus una singura si lent.

2. Cu intefatata ai intrat pe modulul 03-ABS brakes si dat "output test", ai efectuat toata secventa de test, cu o insistenta mai mare pe "ABS pump". Aceasta procedura " output test " este diferita, de cea expusa aici, http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html sau este acelasi lucru ?

In link-ul de mai sus se vorbeste despre "basing setings" si nu se pomeneste nimic despre "output test".

As dori sa stiu raspunsurile de mai sus fiindca in iulie anul acesta am inlocuit lichidul de frina la service-ul unui coleg de forum, dar am ramas cu o nemultumire, desi m-am mai dus inca o data la repetarea operatiei.

Mecanicul a scos pe la o roata din spate lichid de frina fara sa mai completeze in vas pina cind a iesit aer pe la aerisitor si abia atunci la insistentele mele a completat cu lichid, urmind scoaterea celui vechi si la celelalte 3 roti. De procedura de aerisire cu VAG-com nu s-a mai pus problema fiindca "aveau calculatorul defect si trimis la reparat".

Pedala a fost foarte buna cca. o saptamina dupa care am inceput sa simt aleator, mai ales la viteza mica sau foarte mica ceva ciudat ca si cum pedala prindea ceva mai tirziu, lucru ce nu exista inainte de a umbla la lichidul de frina.

Peste cca. 3 saptamini mi-am refacut singur operatia, ca in postul tau de mai sus, cu exceptia procedurii cu VAG-com fiindca nu am.

In timpul operatiei facute de mine, incet si cu grija, nu a iesit aer deloc, pe la nici o roata.

Dupa cca. o saptamina in care totul a fost perfect, pedala reactionind imediat la atingere, a inceput sa se manifeste iar fenomenul de pedala intirziata. Acum la aproape o jumatate de an de la ultima interventie, atunci cind simt ca pedala nu prinde bine, la a doua apasare frina prinde imediat. Este ca si cum la Dacia de exemplu, ar avea aer.

Cu motorul oprit, si apasind repetat si incet pedala de frina, dupa ce rezerva de vacuum s-a consumat si pedala de frina s-a intarit, oricum as apasa pedala repede sau incet, cursa este aceeasi, adica nu pare sa aiba aer. Nu inteleg de ce fenomenul nu se manifesta mereu ci aleator. Ma gindesc sa nu fi ramas totusi pe undeva o mica cantitate de aer si de aceea as dori sa repet procedura de aerisire, dar de data aceasta si cu VAG-com, am gasit pe cineva care este dispus sa ma ajute in acest sens.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai apasata etrierii ca sa scoti tot lichidul? da daia iei negru.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
1. Ce intelgi tu exact prin "facut pedala" ?

Cu aerisitoarele strinse actionezi de citeva ori lent dar ferm pedala de frina si apoi o alta persoana elibereaza aerisitorul, in timp ce pedala de frina este tinuta ferm apasata pana ajunge la podea.

Aceasta procedura " output test " este diferita, de cea expusa aici

Da.

Procedura expusa de tine este cea de golire a pompei ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golire a pompei ABS in ce sens ?

Ce ar trebui sa inteleg ? Ca la schimbarea lichidului de frina se face si golirea pompei de ABS prin procedura expusa de mine iar cind se face aerisirea, pe linga procedura cu pedala (care imi este foarte clara acum), fac si partea cu "output test" si apoi inca o data pedala ?

As mai formula o intrebare, si anume, in cazul meu, respectiv la o masina dotata cu ABS si ESP (cea din semnatura), supusa cu cca. 6 luni in urma unei operatii incorecte de schimbare a lichidului de frina, existind susupiciunea de a avea totusi aer in sistem, care ar fi pasii corecti de pentru a reface aerisirea corecta a sistemului de frinare ?

Operatie incorecta inseamna golirea cu pedala a lichidului din vas pina cind pe la etrierul rotii stinga spate a iesit numai aer, fara a completa cu lichid in vas. S-a completat cu lichid in vas si apoi s-a purjat si pe la celelalte roti.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Golire a pompei ABS in ce sens ?

Ce ar trebui sa inteleg ? Ca la schimbarea lichidului de frina se face si golirea pompei de ABS prin procedura expusa de mine iar cind se face aerisirea, pe linga procedura cu pedala (care imi este foarte clara acum), fac si partea cu "output test" si apoi inca o data pedala ?

NU!

Procedura de schimbare "manuala" a lichidului de frana este cea expusa de mine in primul post.

Procedura expusa de tine via Ross Tech este procedura automata de schimbare a lichidului de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ABS se aeriseste atunci cand ramai fara lichid in vas sau e schimbata pompa de abs.....

daca schimbati lichidul si aveti grije sa nu ramana borcanu gol nu trebuie facuta procedura cu vag com-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca ABS-ul se aeriseste atunci cand ramai fara lichid in vas si ca daca schimb lichidul si am grija sa nu ramana borcanul gol nu trebuie facuta procedura cu vag com-ul.

Din pacate la mine s-a intimplat deja asta.

Eu insa vreau sa stiu cum sa procedez acum, dupa ce in urma cu cca. 6 luni, mecanicul de la service a pompat la pedala pina cind la una din rotile spate a iesit numai aer, borcanul golindu-se intre timp si numai dupa ce am insistat eu, a completat cu lichid. Am deci motive sapresupun ca a ramas ceva aer in instalatie. Nu a folosit deloc VAG-com.

Cum ar trebui sa procedez acum practic ca sa fiu sigur ca am eliminat complet aerul ?

Imi poti raspunde Swat Cat ?

Multumesc anticipat.

P.S.

Multumesc domnule aryes13 pentru telefonul primit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intre timp mi-am achizitionat un Vag-com si incet-incet, am deprins sa-l folosesc pentru procedurile uzuale.

Asta-seara am incercat de 3-4 ori, procedura de "output test",de pe modulul 03-ABS brakes.

Am efectuat toata secventa de test.

La un moment dat, parca la ultimele doua incercari, mi-a aparut in caseta din stinga (in timpul procedurii apar 4 casete in care scrie N/A fara alte explicatii) valoarea 0.7* si sub ea "T.B. Angle".

E ceva rau ?

Stie cineva ce inseamna asta ? Pe parcursul testului, aceasta valoare avea oarece variatii si anume intre 0,6 si 0,8.

La scanarea erorilor nu am eroare pe modul 03 ABS-Brakes.

Am observat de asemenea, ca pe parcursul testului, functionarea pompei ABS (acel huruit), nu se intrerupe automat dupa un anumit timp ci doar cind treci la secventa urmatoare.

Cam cit timp ar fi recomandat sa functioneze pentru o secventa ? Apar defectiuni daca functioneaza mai mult timp ?

Va multumesc anticipat.

P.S.

Am scris tot aici fiindca mai am niste posturi anterioare si pentru ca am considerat ca problema si intrebarile nu tin neaparat de masina in sine ci de procedura, care este aceeasi si la Audi si la Golf si la Passat.

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
mi-a aparut in caseta din stinga (in timpul procedurii apar 4 casete in care scrie N/A fara alte explicatii) valoarea 0.7* si sub ea "T.B. Angle".

E ceva rau ?

Nu e nimic de rau.

Cred ca TB Angle = throtle body angle

Am observat de asemenea, ca pe parcursul testului, functionarea pompei ABS (acel huruit), nu se intrerupe automat dupa un anumit timp ci doar cind treci la secventa urmatoare.

Corect! fiecare secventa de test se opreste doar in momentul cand treci mai departe, la secventa urmatoare.

Cam cit timp ar fi recomandat sa functioneze pentru o secventa ? Apar defectiuni daca functioneaza mai mult timp ?

Nu cred ca exista o perioada de timp standard de functionare a fiecarei secvente, dar la fel de bine, nu cred ca e bine ca functionarea fiecarei secvente de test sa fie mai mare de 15 -20 secunde maxim.

Iti dai seama ca pompa de ABS nu e conceputa sa functioneze 2-3- X minute continuu, nu? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Lasand deoparte procedura sau procedurile bune de schimbare a lichidului de frana, vin cu urmatoarea intrebare:

Ce tip de lichid de frana ati folosit?

Exista DOT 3, DOT 4, DOT 4+, DOT 5.1 si DOT 5. Din cate stiu pentru gama VAG, de ceva timp incoace ambreiajele sunt hidraulice asta insemnand ca folosesc si ele lichid de frana. Atentie pentru aceste tipuri de masini se foloseste un lichid de frana specific deoarece folosind un DOT 4 simplu, in scurt timp cilindrul de la ambreiaj va avea probleme.

Daca aveti pareri contra, va rog veniti cu argumente solide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de gandire profunda...

Daca te uiti in program vei gasi o norma, pentru fiecare tip de ex: la ulei motor...nu poti pune ulei pentru PD la NON PD cu toate ca este 5w40 si nici antigel "roz" ca e G12 si nici ulei cutie 75W90 ca doar atat spune producatorul. Sunt diferite norme si utilizari si la toate.

Tot ce vreau sa spun fara sa creez polemici, e ca nu trebuie facut schimbul dupa ureche gen: "E DOT4 domn'le nu conteaza, asta e, asta pun!" DOT 4 are si el o norma!

Modificat de KLAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnul teko daca vrei sa ne mistocarim te invit sa o faci prin PM altfel, te rog abtine-te, nu polua topicul degeaba.

Am cerut argumente solide pentru pareri contra nu mistocareli si presupuneri cu atat mai mult nu un link in care te invata cum sa completezi nivelul la lichid. Procedurile HOME MADE de inlocuire a lichidului de frana atat software cat si hardware s-au discutat pe intelesul tuturor.

Procedura de schimbare a lichidului de frana intr-un service care se respecta cat de cat este apropiata cu diferenta ca se foloseste un aparat care introduce cu presiune lichidul de frana in instalatie, autoturismul fiind suspendat complet iar la fiecare roata existand un rezervor in care se va scurge vechiul lichid astfel asigurandu-se un flux continuu fara a exista riscul de intrare a aerului. Ulterior se executa si procedura software la autoturismele care permit.

Astept in continuare pareri referitoare la normele lichidului de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand deoparte procedura sau procedurile bune de schimbare a lichidului de frana, vin cu urmatoarea intrebare:

Ce tip de lichid de frana ati folosit?

Exista DOT 3, DOT 4, DOT 4+, DOT 5.1 si DOT 5. Din cate stiu pentru gama VAG, de ceva timp incoace ambreiajele sunt hidraulice asta insemnand ca folosesc si ele lichid de frana. Atentie pentru aceste tipuri de masini se foloseste un lichid de frana specific deoarece folosind un DOT 4 simplu, in scurt timp cilindrul de la ambreiaj va avea probleme.

Daca aveti pareri contra, va rog veniti cu argumente solide.

Bag mina in foc ca nu ai dreptate : pompa de ambreiaj este o pompa de frina mai mica , cu simplu circuit. Cilindrul receptor de la ambreiaj este tot ca pompa , doar ca actionarea este inversata ( adica lichidul impinge pistonul ) .

Toate pompele , cilindrii si etrierii de pe masina ( frina si ambreiaj ) au garniturile din acelasi material , doar dimensiuni diferite ... DECI DE CE S-AR STRICA NUMAI UNUL ?! un lichid rau le strica pe toate , un lichid bun nu strica nimic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
- Pus contactul, cuplat interfata si laptopul, intrat pe modulul 03-ABS brakes si dat "output test", efectuat toata secventa de test, cu o insistenta mai mare pe "ABS pump".

Aryes13, am o nelamurire: Toata secventa de output test, e diferita de la o masina la alta? Intreb pentru ca eu am Transporter si am incercat un "output test" dupa ce am banuit ca nu imi functioneaza cum trebuie, insa nu mi-a aparut nimic nimic pe vag com, si in schimb s-au aprins cativa martori in bord. Nici un zgomot, nimic altceva.

Ce as putea face?

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am schimbat lichidul cum scrie in cartea ptr T4, adica am inceput cu ordinea descrisa mai sus, am atasat un furtunas transparent pe aerisitor si i-am pus capatul intr-o sticla cu lichid de frana in ea. Apoi cu aerisitorul destrans am facut pedala pana a iesit aerul tot si cam 200 ml pe fiecare roata. In carte scrie ca trebuie purjati cam 500ml la fiecare roata opentru a schimba tot lichidul din instalatie. Ideea e ca desi nu mai iese aer prin aerisitoare totusi pedala are cursa usoara si nu am frana decat pe roata dreapta fata. Mentionez ca nu am Abs dar nici frane eficiente. Ce mai pot sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Lasa masina sa se linisteasca si aplica metoda clasica, faci pedale cu aerisitoarele strinse pina se intareste pedala, tinind apasata pedala slabesti un aerisitor(pina se duce pedala la fund - trebuie doi oameni, unul la pedala si unul la roti ) dupa care il stringi si repeti iar, pedale... desfacut...strins . Lichidul il recuperezi cu un furtunel in capatul aerisitorului la care umbli.

Si repeti treaba asta la toate rotile , incepind cu cea mai departata si terminind cu cea ma apropiata de pompa . AI GRIJA TOT TIMPUL sa nu scada la zero lichidul din vas. Dupa ce le-ai terminat, lasi masina o jumate de ora si repeti operatia, de data asta doar ca sa fii sigur ca nu mai iese aer.

Astfel esti sigur ca ai scos aerul din instalatie si nu l-ai plimbat doar pe tevi.

Dupa asta e imposibil sa nu ai frine... asta daca etrierii sint in regula, si deoarece aveai frine inainte de schimbare, nu exista motive sa se intimple ceva...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms! sper sa mearga asa ca alta varianta nu mai am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Astfel esti sigur ca ai scos aerul din instalatie si nu l-ai plimbat doar pe tevi.

Sau nu! :P

Daca ai reusit sa introduci aer pe instalatie, n-o sa iasa niciodata in totalitate, fara acel "output test".

La actionarea pedalei de frana la rece, aerul/lichidul de frana este eliminat doar de pe conducte, NU si din pompa ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Nu ai citit atent, are instalatie de frina simpla, fara ABS .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salut,

eu am schimbat lichidul la reprezentanta vw, cost 100 roni (lichid + manopera).

s-a folosit aparat special cu presiune, la masinile cu ABS aceasta este metoda indicata de inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut

De regula operatiunea de aerisire varianta home se face cu motorul pornit pentru a nu strica servofrana si siguranta de la abs scoasa ca sa te lase sa scoti lichid chiar daca roata nu se roteste. Service -ul are instalatie sub presiune si purjeaza lichidul vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!