Jump to content

Motorizare 1.6 AEE


uadiv
 Share

Postare recomandată

La asta ma gandeam si eu acum.Nu departe este un service unde costa 25-30 de lei diagnosticarea.Ma duc sambata dupa ce mesteresc si vad ca nu sunt rezultate.Trebuie totusi sa ma uit pe la sonda lambda ca stiu de mai demult ca era ceva in neregula cu firele.

E totusi ciudat tare faptul ca daca scot masina din viteza si chiar daca am 20 km/h oscileaza relantiul.Cum ma opresc , deodata se opreste si acul de la turometru si sta la 1000-1200.Nu inteleg legatura intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , e buna.Totusi s-a descarcat cat i-am dat la automat si am tinut avariile aprinse.Dar o lasam un pic sa se incarce si iar ii dadeam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danutzeu sigur e de la clapeta...exact asa am patit si eu cu relantiul cand am curatat clapeta.

Am desfacut-o de vreo 5 ori, am resetato cu bateria de 10 ori....unii ziceau ca trage aer fals garnitura dintre clapeta si blocul motor...in cele din urma mi-am dat seama cum functioneaza mecanismul acela din clapeta si am pus o bucata de cauxiuc dintr-un furtun la rotite...si am mers asa cu ea 1 an de zile (relantiul era normal cu cauciucul) :)) , iar in cele din urma mi-am luat inima in dinti, am scos cauciucul, am pus vag-comul pe ea si totul s-a rezolvat ca prin minune.

Treaba cu vag-comul am mai facuto chiar atunci, insa era metoda de reset pt alt model (noi avem ecu magneti marelli) pt ca la baiatul cu laptopul ii era frica sa dea reset din modulul ENGINE din vag-com.

Deci mare atentie la reset...era ceva de genul ENGINE - MEASURING BLOCKS - 001 dar nu sunt sigur. Si foarte important motorul sa fie cat mai cald.

P.S. Stau si ma gandesc ca un an de zile am mers cu cauciucul ala acolo si cu morcovu in.... Intrebandu-ma daca va sari de la locul lui intr-o depasire? :))

Am gasit metoda de reset:

These are cars with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.

Turn the key on but do not start the car.

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Group 098

!!!!!!!!!¡!!!!!!

(Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)

!!!!!!!!!!!!

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

[switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Modificat de Rapciutel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiu care e faza cu cauciucul.Asa ma gandeam sa fac si eu cand aveam fosta clapeta de acceleratie , ca nu statea deloc la relanti si trebuia sa stau cu piciorul pe pedala sa o tin turata.Cand trebuia sa curat geamurile de gheata puneam un stergator intre pedala si scaun ca sa stea pedala apasata :))))

Nu ar avea nici un efect daca pun ceva acolo pe rotita aia caci la mine porneste , sta la relanti , numai ca acesta e prea ridicat , iar cand o scot din viteza sau o las in frana de motor "geme" intre 1200 si 2000 rpm , iar cand opresc ii trece.

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am problema la clapeta de acceleratie..cat e rece motorul merge frumos cand ajunge la 90 de grade o ia naiba, mai ales la semafor oscileaza turometru..se mai opreste din cand in cand motorul in mers cand retrogradez o treapta, am fost cu ea sa ii readaptez clapeta..sterge eroarea dupa 5-10 km iar face la loc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică în primul rând senzorul de temperatură lichid răcire. Dacă nu ai vagcom, măsoară rezistenţa cu un ohmetru atunci când este antigelul la 90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danutzeu si mie tot asa imi facea cand era dereglata, adica relantiul statea putin mai mare si daca o scoteam din viteza in mers se tura singura 1200-1600.

Deci cauciucul ala mi-o rezolvat si relantiul mai mare si oscilatia lui in mers pe liber

Apoi dupa ce am scos cauciucul si am adaptat cu vag-com or disparut problemele.

E prea asemanatoare problema ta incat sa fie coincidenta...eu zic sa o adaptezi prima data ca 90% de acolo e si cu 30 lei ai scapat.

Lupo_bv care pini trebuie masurati (sunt 4) si ce rezistenta trebuie sa aibe la 90 grade si la minim?

Modificat de Rapciutel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vedeti la linkul de mai jos

http://vwforum.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=449001

Ca să vă convingeţi că problemele de la cald sunt date de acest senzor (sunt situaţii când chiar dacă senzorul este buşit să mai fie şi altceva de vină), este o metodă foarte simplă de verificare: puneţi în locul senzorului acolo unde ar veni pinii 1-3 o rezistenţă de 250-350 ohmi (dacă nu găsiţi prin vreun aparat defrişat, merită să daţi 1-2 lei pentru această încercare). Dacă motorul îşi revine este clară treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o cauză posibilă.

Nişte cauze citate din manual:

 

Disfunctionalităţi la  ralanti şi la regimuri tranzitorii, alimentare defectuoasa cu combustibil:

  • Sanda Lambda este defecta
  • incalzirea sondei Lambda este defecta
  • Contactul de ralanti este defect
  • Sistemul de evacuare intre chiulasa şi catalizator nu este etanş
  • Defectiuni la sistemul de aprindere.
  • Sistemul de aspiratie nu este etanş, motorul trage aer fals.
  • Conductele de depresiune nu sunt etanşe.
  • Regulatorul de presiune este defect.
  • Injectoarele sunt defecte, infundate.
  • Motorul clapetei de acceleratie/potentiometrul este defect.
  • Senzorii de temperatura a lichidului de racire şi  a aerului sunt defecti.
  • Sistemul de ventilare cu carbune activ este defect.

Motorul nu functioneaza regulat

  • Injectoarele nu sunt etanşe.
  • Avansul la scanteie este incorect
  • Sistemul de ventilare cu carbune activ este defect.

Tot din manual citire: "semnalele de la diferiti senzori, ca de exemplu de la senzorul de temperatura a lichidului de racire sau de la senzorul de detonatie, sunt foarte importante pentru comanda avansului la scanteie şi pentru reglarea avansului la injectie şi a dozei de benzina pe ciclul motor,"

 

Şi mai scrie multe chestii interesante prin manualul ăla

 

Acum în funcţie de situaţiile concrete, începi verificarea cu ce este mai simplu de verificat, cu ce costă mai puţin sau le poţi verifica chiar tu.

Situaţia cea mai proastă este atunci când ai mai multe elemente defecte şi există un concurs de împrejurări. Atunci te poţi simţi frustrat de faptul că deşi ai eliminat o cauză sigură totuşi motorul merge prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut

cam de trei zile au inceput problemele cu: pierdere de putere, intreruperi in mers si oprirea motorului la relanti. pe VCD cu apare nici o eroare. am scos mufa de la senzorul lichidului de racire , a crescut relantiul la 1100 rpm in bord nu mai indica temp apei si problemele au disparut.

m-am tot uitat dupa un senzor nou dar am gasit numai cu mufa neagra si un inel albastru sub ia.....la mine toata mufa senzorului este albastra.

 

oare este acelasi senzor? sunt compatibile? sau trebui sa caut unu care are toata mufa albastra?

 

 

serbatori fericite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este obligatoriu să fie senzorul de vină. Ar fi bine să-l verifici cu ohmetrul la diferite temperaturi sau să urmăreşti temperatura în vagcom să vezi dacă coincide cu temperatura reală a lichidului. Face figuri şi la rece şi la cald? Dacă face numai la cald vezi ce am scris câteva posturi mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut..dimineatza am dat sa pornesc masina, am pornito dar martorul de la ulei nu sa mai stins si masina a inceput sa faca ca o masina de cusut si mi sa oprint...sa fie pompa de ulei ? dupa am incercat iar, porneste mai greu si tot asa face si moare :( posibil sa fi gripat motorul ?

Modificat de oneal22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum 5 min am masurat senzorul si are 9.03 Kohm. nu a fost pornita de ieri dimineata. am luat bareria in casa ca se pare ca a obosit saraca si am sa incer cu o rezist de 308 Ohm sa vad daca mai face. asa ochiometric cam de la la 40 -45 g cam incepe sa faca figuri .

 

 

#oneal22 pompa de ulei nu are nimic de aface cu martorul de la motorina. iar motorul daca era gripat nu pornea.

care martor a ramas? cel care araa o pompa pe iel?......oare mai ai motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate joja. verifica nivelul de ulei si pune mana pe iel vezi cum se prezinta. totusi a fost foarte frig. daca ai nivelul bun lasa-o putin sa se incalzeasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul e bun dar se opreste motorul dupa cateva secunde...imi este si frica sa o mai pornesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi ani ! Revin si eu cu o problema.... De cand a venit gerul a inceput masina sa o ia razna :))

Dimineata cand o pornesc se tureaza singura  de la 1400 la 2000 de ture ( urca  si coboara incontinuu)  cateva minute si dupa aceea moare motorul . O pornesc iar si face la fel vreo cateva minute dupa aceea moare iar

A treia oara  o pornesc se balbaie  si da sa moara  iar dupa ce se incalzeste un pic  isi revine.

Ce poate sa aiba? ASA FACE IN FIECARE DIMINEATA .

Modificat de Golf3RBT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf3RBT

Scoate mufa de la senzorul de temperatura apa si incearca sa pornesti asa. 

Verifica si etansitatea furtunaselor de vacum . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Nu am nimic aprins in bord oneal22 .  O sa ferific furtunele maine cum zice robert72  sa vad daca este ceva in neregula si revin . 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica bateria poate e prea descarcata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!