Jump to content

MAF Saga sau cum "i-am invins" pe Bosch


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Aceasi problema am avut-o si eu prin toamna , detectata cu ajutorul colegilor de pe forum carora le multumesc inca o data , Voinea & Andi TDI , cumparat maf Pierburg de la augsburg si inlocuit singur ; pret final : 70

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Andi TDI

    11

  • tzucul

    8

  • voinea

    6

  • BogMW

    6

Top Posters In This Topic

am facut acum testul cu acceleratia pe loc si masina urca la fel de usor de la 3000 rpm in sus ca si pana la 3000 ... asta nu inseamna ca maf'ul e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf-ul nu se verifica pe loc. doar in sarcina, dar verificarea cu MAF-ul deculpat este destul de empirica si evidentiaza doar un MAF super uzat. Iti trebuie un VAG-COM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut acum testul cu acceleratia pe loc si masina urca la fel de usor de la 3000 rpm in sus ca si pana la 3000 ... asta nu inseamna ca maf'ul e ok?

Acum incearca si in treapta a 3-a in mers acelasi lucru. Pe loc nu are nici o relevanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am dat jos MAF-ul meu am constatat ca este Pierburg si nu Bosch !! Are codul 7.18221.01 si este fabricat pe 10/1997 si merge inca in limitele normale !!! :shock:

Asa ca nu numai Golf-ul III a avut Pierburg din fabrica, ci si primele editii de Golf IV (si dupa cate vad tine mai bine ca Bosch-ul).

Atasez si o poza:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am testat si eu un maf Pierburg si am facut un log cu ajutorul lui eugend. Poate cineva sa ma ajute cu generarea unui grafic din fisierul respectiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat si eu un maf Pierburg si am facut un log cu ajutorul lui eugend. Poate cineva sa ma ajute cu generarea unui grafic din fisierul respectiv?

Nu mi-e prea clar ce iti doresti tu aici, dar am reprezentat grafic in Excel cele 4 serii relevante (cred? nu ma pricep la diesel): rpm, MAF spec, MAF actual, EGR cycle

Mie MAF actual imi seamana tare bine cu MAF spec, dar, inca o data, nu ma pricep la diesel a.i. nu stiu care sunt abaterile tolerate.

Anexez fisierul in format xls, ce contine si graficul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai MAF-ul incercat raporteaza catre ECU foare bine

tu vrei sa stii daca este compatibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exact comportamentul maf-urilor Pierburg, adica au "varfuri" mai mari decat cele Bosch, lucru care se menifesta ca un mic excess de putere la apasarea pedalei si o turatie in jur de 2200 rpm.

Pentru viitor: pentru o analiza eficienta a comportamentului MAF-ului trebuie logata si variatia presiunii din admisie adica grupul 011.

Concluzie:

Test MAF WOT: log cu 2 grupuri simultan - grupul 010 si grupul 011

Teste MAF-EGR ralanti : grupul 003 (cu switch to basic settings pentru evidentierea valvelor EGR blocate sau partial infundate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s_c: Nu pot sa deschid fisierul (am Mac si nu am elxcel pe el) poti sa imi faci o imagine?

eugend: vreau sa stiua daca e compatibil, bineinteles, ca atunci vreu sa cumpar un astfel de maf. multumesc pt ajutor.

Andi TDI: Dupa ce schimb MAF-ul o sa facem un alt log.

pate cineva sa ma ajute cu o noua scanare si testare pentru senzorul de temperatura in acest sfirsit de saptamina. nu am laptop si nici interfata. am o eroare de senzor de temperatura:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

35-10 - - - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa copy/paste repetate cu schimbare de format uite ce-a iesit

Pentru cine e interesat, stiu si dactilo - 50wpm; pe cuvant!

EDIT: apropo de senzor - probabil mufa/fir slabite, poate senzor defect. Poti incerca intai mufa, apoi continuitatea firelor pana la ECU, apoi sa schimbi senzorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Tocmai am ridicat MAF-ul Pierburg de la AI. Ma poate ajuta cineva cu o surubelnuita, inbus, cu cap din acela special cu care se poate desface surubul de la MAF. Va rog foarte mult ajutati-ma ca vreau neaparat sa-mi scimb MAF-ul cit mai repede. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa schimb MAF-ul, la un service in drum, 50.000. Acum parca am alta masina. Trebuie sa ma reobisnuesc cu pedala de acceleratie. Pret MAF Pierburg la AI 3.060.000 sau 73.5 Euro (la cursul lor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super, bine ca ai rezolvat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc eugend, si pentru ajutorul acordat. am fost la mare in weekend si merge bine, am reusit sa merg cu 180km/ora, sunt multumit, viteza maxima in cartea tehnica, si cred ca mai putea dar nu am inceract. Oricum ma prins radarul la viteza asta pe autostrada. O sa vreau sa fac mai incola un log cu noul maf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce ti-a facut militzianul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele pe benzina merge inlocuit MAF-ul cu unul Pierburg?

Precizez ca motorul este AGN 1781cmc, 92kw.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu parere de rau trebuie sa anunt ca se pare ca voi intra si eu in clubul celor care le-a picat MAFul dar inainte de a pune un maf de la Pierburg o sa ma joc putin cu el am vorbit cu un prieten si incercam sa vedem ce iese daca ne jucam putin cu rezistenta lui.

Oricum la mine situatie nu e chiar critica adica e merge cam la 50-60%.

mentionez ca inca nu am apucat sa fac un log am facut doar o scanare ca sa vad daca nu au aparut DTCuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa cureti mufele electice mama/tata de la MAF cu solutie de curatat contacte. Este o discutie pe tdiclub cum ca de fapt pana de contact duce la citirea incorecta a senzorului, lucru ce duce la marirea curentului prin rezistenta MAF-ului si in final la arderea acesteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca MAF-ul meu a murit. Se strica ceva daca merg cu el decuplat? (pana il schimb). Nu de alta dar vreau sa vin si eu sambata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face ceva cu un MAF defect ( in afara de aruncat la gunoi :( ) ? Ca eu il car pe a meu in portbagaj de 3 luni de cand l-am schimbat ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te deranjeaza, eu vreu sa ma uit la partea electronica a unui MAF.

PM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din cate am inteles la MAF se strica nu partea electronica de comanda ( chipuri ) ca sa ii zic asa ci termistoarele pe unde vine aerul .. eventual rezistenta care incalzeste. Adica ce vreau sa spun este ca daca nu ai specificatiile producatorului pt. acele termistoare si pt. rezistenta.. nu ai ce face cu el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine! Numai ca acea rezistenta este mentinuta la o temperatura constanta (prin variatia curentului electric aplicat) de catre partea electronica a MAF-ului (closed loop). Se arde in momentul in care partea electronica da comanda eronata sursei de curent, aceasta incalzeste rezistenta electrica dincolo de specificatii pentru masa de aer ce trebuie sa-o raceasca (si s-o masoare), si se arde.

Sunt simple speculatii toate cele de mai sus. De aceia vreu sa vad un MAF desfacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!