Jump to content

MAF Saga sau cum "i-am invins" pe Bosch


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Am trecut pe la baietii de la ausgburg si am aflat ca maf-ul original de bosh este acum la 130E. M-am dus chitit sa-mi iau unul de la Pierburg dar acum nu stiu ce sa fac ca diferenta este cam mica..voi ce ziceti... merita bosh-ul la banii astia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Andi TDI

    11

  • tzucul

    8

  • BogMW

    6

  • andREI

    6

Top Posters In This Topic

  • Administrator

parerea mea e ca merita Pierburg.Face acelasi lucru - sunt pe net pe udenva (s-a pus si aici link) facute teste comparative intre ele si e extrem de mica diferenta. Se foloseste si in alte tari datorita pretului si mai nou am vazut TDI PD de 130CP pe care s-a pus si omul a zis ca nu e nici o diferenta (eu unul credeam ca nu merge la PDul asta). Deci daca vestici fac noi de ce nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut pe la baietii de la ausgburg si am aflat ca maf-ul original de bosh este acum la 130E. M-am dus chitit sa-mi iau unul de la Pierburg dar acum nu stiu ce sa fac ca diferenta este cam mica..voi ce ziceti... merita bosh-ul la banii astia?

hmmm, Pierburg a promis un pretz undeva pe la 70-80 EUR pentru varianta 100% compatibila. Bosch sa fi trecut doar la 130.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre Pierburg si Bosch in afara de pret si valorile masurate este FIABILITATEA. MAF-ul traieste mai mult cu.... Pierburg (era sa scriu Calgon).

Lasand gluma deoparte, MAF-urile Pierburg datorita circuitului de limitare a varfurilor de curent au o durata de viata net superioara Bosch-ului, sunt mai ieftine si masuratorile arata o compatibilitate de 98%. Restul il hotarati voi, nu vreau sa influentez decizia nimanui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am gasit si eu prin documentatie. MAF-ul Pierburg nu se strica.

Iar din proprie experienta pot spune ca n-am sesizat vreo diferenta.

Ia-l cu incredere !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma m-am hotarat, am comandat, primit si montat un debimetru Pierburg pentru Mercedes si pot spune ca nu-mi recunosc masinuta! E ceva intradevar.. Multumesc pt sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

uite si un link dat de voinea, de la englezi, cu un MAF de Merc pus pe un PD de 130

http://www.uk-mkivs.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=24539

si mai zice o kestie, au cod diferit fata de ce a zis Andi?

The part number for the Merc MAF is "A 611 094 00 48" it's from either an E270 CDI or an E320 CDI, or both.

You'll also need 5 star security torx bits, not the usual 6 star. The security bits have a little hollow in the middle.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul este diferit pentru ca sursele sunt diferite: codul OEM mercedes (A 611 094 00 48) fata de codul intern Pierburg 7.22684.07.0

Daca achizitionezi MAF-ul de la Mercedes pretul nu este mult diferit fata de MAF-ul OEM VW, in schimb cel Pierburg achizitionat de la Augsburg INT. este clar inferior.

Daca intr-adevar este MAF-ul de vina, defectiunea nu are legatura cu nivelul scazut al combustibilului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe motoarele benzina nu au fost testate MAF-urile Pierburg echivalente CDI. S-au testat MAF-urile de pe 2.0 Benzina pe 1.9 TDI cu oarecare rezultate, invers insa nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Andi mai spune-mi ceva, daca MAF-ul este defect iese asta la iveala pus la computer? Sau sunt sanse sa nu se vada?

De asemenea sa imi spuna si mie cineva cate supape are motorul meu, stiu ca nu e 1.6 16v 105cp, ci 1.6 101cp.

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah inca o intrebare, daca deconectez mufa de la MAF, cum ar trebui sa se manifeste motorul? (e f imp raspunsul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deconectat MAF la un BORA 1.6 AKL si nu prea s-a intamplat nimic, mergea frumos, rotund in relanti. In mers nu am incercat fara MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma MAF-ul meu inca e bun......so....... ramane pe alta data ( sper niciodata!!!) sa testez solutia cu MAF-ul Pierburg....;-))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mishulica:

MAF-ul se testeaza cu VAG-COM. Grupul 010 daca nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

NU MAFul se testeaza in grupul 003. acolo vezi cantitatea de aer ceruta de ECU si cantitatea primita. Prin cea primita observi starea MAFului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Folosesc un MAF Pierburg de aprox. 10 luni si iata care sunt concluziile mele :

- este perfect compatibil cu motorul meu AJM (116cp, 280Nm)si nu scoate fum

- cuplu max motorului a crescut de la 280 la 310!! (log-urile le-a facut Andi) iar cuplu maxim este acum pe la 2500 rpm; nu stiu cum tragea inainte cand MAF-ul Bosch era bun, dar un prieten de-al meu mi-a confirmat ca si-a pus un MAF din asta pe Golf-ul lui de 90 cp si acum merge mult mai bine.

- consumul a crecut cu cca 0,5% in oras (de la aprox 7,8% la 8,3% - cu aer conditionat); si la Golf a crescut cam la fel.

Concluzie : inainte sa dati bani pe chip tuning, incercati un MAF Pierburg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fratzilor, spuneti'mi si mie unde'i MAF'ul asta ca m'ati innebunit si'mi vine sa trag o fuga la Buc sa iau unul Pierburg. Aratati'mi o poza, ceva sa'l gasesc ca mashina mea merge ca porcu'. Thx (sorry for newbie knowledges).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

MAFul este imediat dupa cutia filtrului de aer

vezi articolul asta --> CLICK AICI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cateva replici inainte sa pus intrebarea :"Cum merge masina cu MAF-ul deconectat?".

Eu am incercat asta odata, cand mi-am inlocuit filtrul de aer si am uitat sa-mi conectez mufa de MAF. In mers eram cu pedala la fund si de abia se tara masina. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am facut revizia de 145 000 la masina si m-am plans de aceeasi kestie , la 3000-3200 de ture masina pierdea subit din putere :D aveam senzatii tari cu tirurile pe contrasens ( nu citisem threadul asta ) . Am luat azi masina si am vazut in factura ca mi-au schimbat Debitmetrul de aer iar knd am condus-o am ramas impresionat de diferenta, acum parca zboara hehe si merge f frumos si uniform .

MAF-ul vechi il am acum pe birou ..pot sa mai fac ceva cu el ?

De costat inlocuirea asta a fost 160 EUR fara TVA la Porsche Nord.

Inka o kestie , daca am MAF nou sa ma astept sa consume masina mai putin ? A mea ia destul de mult in oras ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la vectra b X20DTL se poate pune MAF-ul Pierburg ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!