Jump to content

senzor placute frana spate


adifox
 Share

Postare recomandată

buna seara tuturor! Am o intrebare care ma macina de ceva timp si sper sa aflu un raspuns:

la vw touran 1,9tdi tip motor AVQ an 2004 exista sau nu senzori la placutele de frana de pe spate?

daca da este si pe stanga si pe dreapta?

eu am mers 40000km cu masina de cand o am si nu am umblat la placute, dar cele de pe spate sunt cam uzate si as vrea sa stiu daca sa merg linistit pana se aprinde martorul in bord sau trebuie sa schimb preventiv?

va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite stiu eu , nu sunt.Eu le-am verificat pe ale mele si nu era nici un senzor.Acuma la alte tipuri mai noi , nu stiu, dar la a mea nu sunt cu siguranta, doar pe fata au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Sharan "ezista" pe spate si doar pe o singura parte .Baga un ochi pe la rotile din spate . :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dannyb:tot AVQ ai? te-ai uitat la ele sau le-ai schimbat si ai vazut ca nu au senzor?

andrusel: pe ce parte ai senzorul? pe stanga sau dreapta, pe interior sau pe placuta din exterior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am demontat si masurat.Noi trebuie sa aiba 17 mm daca bine retin, ale mele erau de 14.Dar nu aveau cu siguranta senzori.Da, tot AVQ am si eu din 2004.Daca demontezi roata si te uiti la etrier, si nu gasesti fire electrice , atunci nu are senzori .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea stanga,si e pe placuta din interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AVQ din 2003 fara senzor pe spate, shimbat placute recent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles, se pare ca touranul nu are senzori, deci schimbam placutele dupa "ochi".

problema este atunci cand placuta din exterior este mai putin uzata decat cea din interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La acest tip de sistem de frinare, cu etrier, asa se uzeaza neuniform placutele.Asa era si la Dacia, nu?Oricum, trebuie schimbate amindoua, de preferinta, noi. Daca nu te stii cu ele, mai bine apeleaza la un cunoscator, deoarece trebuie rotite pistonasele etrierului si apasate in acelas timp, pentru a intra in etrier si a face loc placutelor mai groase.E o treaba mai dificila putin, dar se poate face cu o presa de etrier si o cheie.Si mult curaj, ca sunt facute tot de oameni.Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
La acest tip de sistem de frinare, cu etrier, asa se uzeaza neuniform placutele.

Corect pana la un punct.

Adica ai dreptate dar doar cand e vorba de etrier cu un singur piston.

La cele de upgrade, cu 4-6-8 pistoane, acestea (pistoanele) sunt dispuse pe ambele parti ale etrierului/discului deci implicit acestea actioneaza simultan ambele placute si tocirea este aproximativ egala. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Prieteni... eu am schimbat de curand placutele de frana pe spate. Este o operatie destul de simpla (nu trebuie cunostinte temeinice de mecanica).

1. Se scoate capacul de la roata; se deblocheaza prezoanele; se ridica masina pe cric; se desfac prezoanele si se da roata jos.

2. Se desfac cele doua surburi de la etrier (cheie fixa de 13 pentru desurubat si cheie fixa de 15 pentru contra)

3. Se dau jos cele doua placute de frana (daca sunt excesiv de uzate le veti gasi in pozitia "ca si cum ar sta sa cada") si se pun palcutele noi.

4. Se verifica, in etrier, sa fie curat capul pistonului si eventual se curata de folia lipita a placutelor uzate.

5. Se slabeste surubul de aerisire de pe etrier cu o cheie fixa de 8 (atentie unde va fi pozitionata masina, pentru ca va curge putin lichid de frana) si cu un SPIT/SPITZ se roteste (in sensul acelor de ceasornic) si se apasa in acelasi timp pistonul, in vederea infiletarii. Daca nu se infileteaza din prima loviti cu coada unui ciocan de cateva ori pistonul.

6. Dupa infiletare pistonului pana la pozitia initiala (sau pana la crearea spatiului suficient pentru "a imbraca" placutele noi) se strange surubul aerisitor si se curata cu o carpa uscata uleiul de frana.

7. Se repozitioneaza etrierul; se pun la loc cele doua suruburi.

8. Se pune roata pe masina; se strang prezoanele; se lasa masina, din cric, cu roata pe sol; se blocheaza prezoanele; se scoate cricul si se pune capacul.

9. Se repeta procedura la cealalta roata.

10. Se completeaza lichidul de frana.

Pare greu? Va scuteste de banii de manopera si aveti satisfactia unei reusite personale.

Si sa mai lamuresc cateva chestiuni care cu siguranta vor aparea ca neclaritati... VW Touran nu are semnalizator optic sau acutic pentru placutele de frana de pe spate. Gradul de uzura se verifica vizual (pentru jante din tabla se roata jos, iar pentru cele din aliaj, in functie de model, se poate privi printre spite). In cazul in care gradul de uzura este foarte mare, zgomotul metalic de "fier pe fier" care apare la franare (si in special la coborarea pe pante), poate fi considerat "senzor activ".

Lichidul de frana pierdut odata cu insurubarea pistonului nu necesita aerisirea instalatiei de franare... neamtul a facut o masina suficient de desteapta care sa isi faca singura si acest gen de aerisire.

Urez curajosilor mult succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

5. Se slabeste surubul de aerisire de pe etrier cu o cheie fixa de 8 (atentie unde va fi pozitionata masina, pentru ca va curge putin lichid de frana) si cu un SPIT/SPITZ se roteste (in sensul acelor de ceasornic) si se apasa in acelasi timp pistonul, in vederea infiletarii. Daca nu se infileteaza din prima loviti cu coada unui ciocan de cateva ori pistonul.

6. Dupa infiletare pistonului pana la pozitia initiala (sau pana la crearea spatiului suficient pentru "a imbraca" placutele noi) se strange surubul aerisitor si se curata cu o carpa uscata uleiul de frana.....

Salutare Silviu,

aceste 2 puncte nu sunt obligatorii, eu personal chiar prefer sa renunt la ele (daca nu te doare capul de ce sa te legi?, e bine daca aerisitoarele functioneaza dar de ce sa le desfaci? pentru ca pistonasul merge mai usor inapoi?) La nici o masina nu am procedat asa, lichidul de frana oricum il schimb la 2 ani, deci aerisitoarele sunt (vor fi) miscate oricum la 2 ani macar odata.

cu frana nu e de joaca : drive safe :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!