Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

@MAKRON ma adresam unui singur om care a pornit off-topicul si oricum nu era asta important, acolo el sau alti cativa mentionau1,6 benzina daca erai atent si niciodata 1,6 benzina nu era mai scump ca dieselul de 1,9 , ar poate la tine erau alte preturi...

@RIon, cand vreodata caii dati au fost la roata?Caii de pe hartie sunt cei de la volant, nu de la roata, la roata ajung mult mai putini.

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am condus inca un 1.6 TDI CR...

Observ insa o aglomeratie de motoare TDI in aceeasi zona de putere/cuplu.

Tot Skoda (insa in varianta yeti) ofera un 2.0 TDI 110 CP cu un cuplu de 250NM.

Pt mine e clar ca 1.6 TDI CR e mai putin temperamental decat 1.9 TDI PD 105 cp, la fel cum, dupa cum am citit 2.0 TDI 140CP CR nu e o evolutie (dinamica) fata de 2.0 TDI PD 140CP. Eu am condus doar 2.0 TDI 170CP.

Insa e clar ca 1.6 TDI CR, condus in limite legale va avea un consum ceva mai mic decat 1.9 TDI 105 CP condus in acelasi stil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am condus inca un 1.6 TDI CR...

Observ insa o aglomeratie de motoare TDI in aceeasi zona de putere/cuplu.

Tot Skoda (insa in varianta yeti) ofera un 2.0 TDI 110 CP cu un cuplu de 250NM.

Pt mine e clar ca 1.6 TDI CR e mai putin temperamental decat 1.9 TDI PD 105 cp, la fel cum, dupa cum am citit 2.0 TDI 140CP CR nu e o evolutie (dinamica) fata de 2.0 TDI PD 140CP. Eu am condus doar 2.0 TDI 170CP.

Insa e clar ca 1.6 TDI CR, condus in limite legale va avea un consum ceva mai mic decat 1.9 TDI 105 CP condus in acelasi stil.

Parerea mea e ca 2.0 de 110 CP a aparut pentru ca dezvoltarea "noului " 1.6 CRTDI a durat mai mult decat au prevazut cei de la VAG . Au avut nevoie de un diesel CR sub cel de 140 CP si un mai puteau monta 1.9 PD din varii motive . In aceasta nota , cred ca 2.0 TDI CR-110 CP va disparea din oferta in termen (relativ) scurt , inlocuit fiind de 1.6 CR TDI.

Altfel , e foarte posibil ca noul CR sa fie un pic sub 1.9 PD ca dinamica . Cred ca e acceptabil , in contrapartida clientul primind un motor mai rafinat , DPF ( din cate inteleg eu !) , taxe / asigurari reduse si un consum mai mic la conditii identice de utilizare .

Pentru Skoda e o situatie win-win : ori esti multumit de noul CR - mai economic , ori cumperi 2.0 TDI PD - dinamica buna . Motorul de 1.9 PD va iesi destul de repede din oferta ! Sau , daca stau si ma gandesc ar mai fi o varianta , astepti sa apara noul 2.0 CR - Skoda zice ca inca nu e clar cand va fi , am intrebat ! Probabil ca undeva in cursul anului viitor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer ma distrez cand vad oameni care spun ca doar un motor de cilindree mare si XXXCP sunt adecvati pentru o Octavia.

Cum puteti spune ca un motor cu un astfel de cuplu 250nm pe o plaja constanta intre 1500-2500rpm, 105CP si o viteza maxima de 190km/h nu face fata la o depasire? Chiar nu va inteleg. Majoritatea depasirilor se fac intre 80 si 120km/h pe drumurile de pe plaiurile mioritice. Eu am condus si 1.9TDI PD 90CP, 1.9TDI PD 105CP si 1.9TDI 110CP si toate ofereau resurse suficiente (cu masina incarcata) pentru depasiri decente.

Mai departe, cine ar specifica o viteza maxima de 190km/h (reali), pe ceas undeva peste 200km/h, daca acea viteza poate fi atinsa dupa 5min. de la "kick down"? Spun asta pentru a sublinia iar clar faptul ca motorul ofera resurse suficiente pentru o depasire.

Este normal ca cine are un buget mai mare la dispozitie, va cumpara un motor mai mare si logic va avea un plus de resurse, dar nu cred ca pe oamenii care sunt interesati sa achizitioneze un motor mai mic (probabil cu un buget mai redus) ii intereseaza asemenea pareri.

In consecinta propun sa nu mai faceti comparatii cu alte motoare mult mai mari si afirmatii care pot sa-i sperie pe cei cu un buget mai redus. Cum spunea si alt coleg de forum, cei ce au motoare mai slabe gen 1.4 sau 1.6 MPI sau FSI, nu se dau jos la semafor sa impinga masina.

On topic: Motorul de 1.6TDI CR este superb si mult mai rafinat decat 1.9TDI PD. Toate PD-urile erau brutale la turatii joase ceea ce-i incanta pe destul de multi. Ajunsi insa la turatii mai ridicate acea explozie disparea datorita numarului limitat de injectii mecanice date de PD. La CR, injectia se poate controla mult mai bine iar numarul injectiilor se poate varia. Astfel puterea se dezvolta constant iar feelingul de explozie dispare (se castiga insa per ansamblu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M'am plimbat si eu cu Octavia 1.6 TDI . Comparativ cu 1.9 trage la fel de bine, numai ca mai liniar, nu ma mai baga in scaun la fel de brusc dar totusi acul urca la fel de repede ;) . Depasirile se fac fara probleme , nici vorba de submotorizare . Diferentele sunt sub 2000 rpm unde 1.6 este mai lesinat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Sper ca de Craciun sau intre Craciun si anul nou sa pot ridica noua mea Octavia II FL 1,6 CRDI cu DSG 7. Nu am avut unde sa fac test drive cu aceasta combinatie motor-cutie prin urmare e comandata pe pricipiul ca DSG-ul va compensa reactia inceata la turatii mici de care s-a vorbit aici.

Promit sa revin cu impresiile iar daca cineva este curios incerc sa ajung la o intalnire.

Sarbatori fericite tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@m andrei : Sa o stapanesti sanatos (atunci cand va sosi), sa-ti treaca timpul cu folos asteptand-o, si sa ne spui cum se comporta 1,6 CR cu DSG 7...Eu am facut testul de cateva ori cu 1,6 CR si desi am 1,9 TDI, mi-s-a parut de toata nadejdea acest motor, silentios si rafinat ptr un diesel...Apropo am vazut la semnatura ta 1,6 CRDI, vezi ca gresesti, aceasta abreviere nu apartine VW grup ci altui concern , corect ar fi 1,6 CR TDI... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca generatia veche e TDI-PD, cea noua ar trebui sa fie TDI-CR.

Chiar lipsea un motor de 1,6 diesel la VAG. Se potriveste ca o manusa clasei compacte, unde mai pui ca si taxele sunt mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca 1,6 CR TDI pe octavia va ramane o masina de oras FOARTE potrivita aglomaratiei atat prin comoditatea utilizarii in zona turatiilor mai reduse cat si prin consum. octavia nu are o caroserie f grea iar performantele cu acest motor se inscriu in linia uzuala a clasei, insa cu avantajele downsizingului la impozite asigurari revizii etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou!

Mi-a venit maşinuţa pe 26 noiembrie (Octavia FL 1.6 TDI) şi nu sunt total de acord cu unele păreri de pe aici. Nu ştiu cum e ambreiajul la modelele anterioare de O2 (cei care aveţi sau aţi condus 1.9) dar pe mine nu m-a deranjat deloc. Probabil aţi oprit motorul ridic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o stapanesti sanatos!

Consumul cum e in comparatie cu cel din fisa tehnica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@LNT felicitari pentru achizitie :offtopic: sa pui posturi despre cum se comporta aceasta motorizare in diverse situatii ca sa vada toti membrii vwforum :)

si ca sa fiu on topic parerea mea este ca motorul 1.6 TDI CR (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines#1.6_TDI_CR_55-85kW) daca va confirma si din punctul de vedere al fiabilitatii si nu vad de ce nu ar confirma, este un pas inainte fata de 1.9TDI PD avand ca rezultate atat un sonor mai bland (ceea ce pe mine personal ma intereseaza din ce in ce mai mult, chiar ma gandesc la un TFSI la urmatoarea masina, ca sa fie liniste in habitaclu) cat si ca putere si cuplu .. ca sunt un pic mai sus ca turatie nu vad o problema, cum spunea si cineva mai inainte te obliga sa nu subturezi .. eu as fi multumit cu acest motor

PS: LNT, sa ne scrii si despre functionarea DPF-ului (daca are, ca inca nu mi-e clar daca are sau nu), la unele masini non-VAG exista niste probleme cu acestea, sunt curios cum merg cele de la VAG

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are DPF. Cred că toate diesel-urile VAG au, altfel n-ar scoate noxe mai mici dec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF nu au toate motoarele diesel VAG . DPF este pentru a limita cantitatea de particule emise in urma arderii motorinei, nu are legatura cu noxele ( NOx fiind ca definitie stricto senso oxizii de azot , cu inteles larg emisiile de substante daunatoare mediului- alaturi de hidrocarburi si monoxidul de carbon ; CO2 nu e gaz toxic - e de gasit in apa minerala si sifon - , nu intra in socoteala noxelor , in schimb contribuie la incalzirea globala ).

Altfel , dupa o lectura ( destul de lunga ) pe Skoda Octavia Forum din DE va pot face un rezumat :

-subiectiv este mai puturos la turatii pana-n 1700-2000 decat frate-su' 1.9 PD TDI

-este clar mai silentios

-are o cutie sensibil mai lunga

-nu pare a fi recomandat pentru cei cu peste 30.000 km anual , cei care merg des cu viteze relativ mari , adica la turatii constant ridicate . Pentru aceasta categorie de cumparatori era/este mai bun 1.9 !

-recomandat celor cu rulaj pana-n 30 000 km anual , si care merg "normal " ; acestia vor constata o economie prin comparatie cu 1.9 .

-se discuta mult de lipsa de vlaga la pornirea de pe loc , nu e clar daca e o problema reala sau e subiectiva .

- nu prea se vinde O2 cu acest motor , reflectat prin faptul ca nu se gasesc masini usor pentru drivetest.

-nu s-au semnalat "boli ale copilariei "

Pe masura ce mai apar informatii relevante le mai impartasesc cu voi !

Modificat de virgilius23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-nu pare a fi recomandat pentru cei cu peste 30.000 km anual , cei care merg des cu viteze relativ mari , adica la turatii constant ridicate . Pentru aceasta categorie de cumparatori era/este mai bun 1.9 !

De ce? Din cauza consumului mai mare raportat la PD sau altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-se discuta mult de lipsa de vlaga la pornirea de pe loc , nu e clar daca e o problema reala sau e subiectiva .

Da, asta am simţit-o şi eu. Chiar şi cu viteza 1-a trebuie accelerat pentru că altfel se opreşte motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut Drive test atat cu Octavia cat si cu Jetta 1.6 TDI CR 105 CP. Am fost extrem de multumit, desi ultimii 35.000 km condusesem doar cutie automata. O singura diferenta as mentiona: izolarea fonica la Jetta era ceva mai buna. Si la Octavia este evident ca noua motorizare e mai silentioasa decat 1.9 TDI, dar la Jetta chiar aveam impresia ca sunt intr-un benzinar. Aceasta apreciere nu vine din subiectivismul a ceea ce scrie in prezent in semnatura mea. Va asigur ca parerea mea a fost impartasita si de un coleg forumist detinator de Skoda, impreuna cu care am facut acest Drive test.

P.S.: De anul viitor, undeva in trimestrul II, va exista si o alternativa mai ieftina la aceasta motorizare: e vorba de noul propulsor 1.2 TSI 105 CP.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce? Din cauza consumului mai mare raportat la PD sau altceva?

Exact , consumul ptr. 1.6 la turatii mari e mai ridicat decat cel al motorului 1.9 PD ! Ideea e ca -ti iei 1.6 pentru a conduce economic si ecologic ( problema pusa destul de accentuat in DE , si mult mai putin , daca nu chiar deloc , la noi ), totusi fara a fi "submotorizat " .

Modificat de virgilius23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ai dreptate in ceea ce zici cu condusul economic si ecologic dar aici apare iar discutia cu durata mai mica de viata a turbinei si mersul subturat. Am fost nevoit sa imi las "tractorasul" din semnatura in service pentru o saptamana si am condus pentu o zi noua Octavia 2 FL 1.6 diesel si pentru vreo 4 zile Octavia 2 1.6 MPI. Ce am observat la 1.6 diesel este ca au fost situatii cand in treapta a 3-a la 1500rpm imi aparea pe MAXI-DOT indicatia sa schimb in treapta a 4-a ceea ce mi se pare total gresit din punctul de vedere al motorului dar logic din punct de vedere al condusului economic si ecologic.

Acuma ca si comparatie cu batranul 1.9TDI nu mi s-a parut ca ar fi diferente mari. Zgomotul in habitaclu este mai atenuat, consumul este comparabil (cel putin la stilul meu de condus) dar nu am facut un drum mai lung (extra-urban) sa pot trage o concluzie clara in legatura cu acest aspect. Dpdv al raspunsului la comenzi mi s-a parut un pic mai "lenses" decat 1.9 mai ales la turatii mici pana la turatia de cuplu maxim.

Ca o concluzie personala: chiar daca mi-a placut FL nu as schimba deocamdata 1.9TDI cu 1.6TDI CR.

Pentru cei care isi doresc o masina silentioasa si "nervoasa" la plecarea de pe loc le recomand motoarele pe benzina, pentru toti ceilalti diesel. Oricum dupa astea 4 zile cu 1.6MPI mi-am dat seama ca nu o sa mai imi cumpar vreodata o masina cu motor pe benzina. Alt cuplu, alt feeling la diesel comparativ cu benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alt cuplu, alt feeling la diesel comparativ cu benzina.

N-are nicio treaba tipul de combustibil cu ceea ce ai simtit tu....filingu` ala despre care vorbesti se datoreaza supraalimentarii motorului si nicidecum faptului ca-i diesel...

Sau, poate, nu ai condus niciodata un diesel aspirat, cu injectie in anticamera,..eheee... sa vezi acolo filing...benzinarul e racheta pe langa un astfel de diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact , consumul ptr. 1.6 la turatii mari e mai ridicat decat cel al motorului 1.9 PD ! Ideea e ca -ti iei 1.6 pentru a conduce economic si ecologic ( problema pusa destul de accentuat in DE , si mult mai putin , daca nu chiar deloc , la noi ), totusi fara a fi "submotorizat " .

De unde asta? Nici măcar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul din datele tehnice se face pe stand , dupa niste norme unice la nivel de EU , cantarind cantitatea de gaze de esapament emise in urma ciclului de evaluare consum . Din pacate aceste norme au foarte putin de-a face cu circulatia zilnica , in conditii reale , ca dovada consumurile medii postate .

Eu personal nu ma "arunc in afirmatii " , am citit posturile de pe forumul din Germania , unde par a fi mult mai multi posesori de O2 1.6 TDI decat la noi.

Relevante pentru acest topic sunt experientele celor ce conduc zilnic sau sporadic O2 cu 1.6 TDI , dar parerile celorlalti sunt de asemenea binevenite , nu e nimeni perfect !

Modificat de virgilius23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ca sa readucem discutia pe fagasul normal in acelasi ton, sa spunem ca si Octavia 1.6 TDI poate fi comandata cu cutia cu dublu ambreiaj (DSG) si sapte trepte de viteze. Valorile dinamice (viteza maxima, acceleratie 0-100 km/h) sunt practic aceleasi ca la cutie manuala, ca si cele de consum dealtfel.

De asemenea, versiunea Combi 1.6 TDI poate fi echipata si cu tractiune 4x4. Desigur, masa masinii cu tractiune integrala fiind mai mare, si valorile dinamice sunt mai slabe iar consumul este mai mare decat in cazul variantei cu tractiune fata.

Daca in privinta variantei cu DSG plusul de pret de 1.637 euro cu TVA mi se pare rezonabil, in cazul variantei 4x4 diferenta de 2.843 euro cu TVA o consider foarte mare.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FIsa tehnica arata cuplul maxim ca fiind disponibil de la 1500 rpm. Nu mi s-a parut a fi asa. 1.9tdi pleaca mult mai vioi din turatii mici. Chiar mai vioi si decat 2.0 TDI CR de 140 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!