Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

nu, la mine avand vw, nu vor sa imi faca nimic, ca nu sunt pe "lista", dar la mine masina merge bine, consuma ok, nu am problemele unor colegi de pe aici.

as fi fost curios cum e dupa noul update, dar daca nu se poate la mine...asta e.

dar la mine se aude acel tacanit, mai ales dimineata, cam la 2000 rot/min, sarcina partiala.

probabil versiunea noua de soft, e un mic tuning, in urma caruia unii auzeau avansul tacanind, altii auzeau turbina fluierand mai tare...se pare ca au ceva cai in plus si ceva cuplu mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

ziceam doar ca uneori cand e mai subturat probabil, se aude ca un tzacanit metalic, ca de avans cand era benzina proasta la vechiile dacii...cine a avut stie despre ce vorbesc...sunetul acela la dacii venea de la platinile din delcou...cam asa suna la mine, sporadic ... de cele mai multe ori la plecarea de pe loc, in sarcina.

zilele trecute a venit un prieten cu aceeasi motorizare la mine sa-i ascult motorul, se plangea de un "carait".

am ajuns la concluzia ca "carait" = "tzacanit" , deci amandoua fac la fel.

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se pare ca a inceput sa-si arate bug-urile noul soft... cand pornesc masina pt prima data pe ziua respectiva imi porneste greu si dupa 2-3km de mers prin oras incepe un tacanit(carait), inclusiv o lipsa de putere, care creste in intensitate pe masura ce accelerez pana cand ajunge motorul la 90 de grade, tacanit(carait) care se auzea si inainte, dar doar daca ramanea subturata si acceleram usor, iar cei de la service spun ca acel sunet e normal, ca asa fac toate motoarele CR, dar saptamana trecuta am mers cu o masina identica si la el nu facea acel sunet sub nici o forma! Mentionez ca el de cand are masina(aprox 1 an) nu si-a facut nici un update si nici nu a avut probleme .

Octavia Owner poate sa confirme pentru ca i-am dat sa mearga cu masina. Si in concluzie... merge ca, caruta sau tractorul, dar s-o stapanesc sanatos :( !

Modificat de ketex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am nici un tacanit si nici nu am avut inainte de noul soft. Singura diferenta pe care o simt la noul soft este faptul ca motorul trage excelent acuma in rest merge exact ca inainte. Nu mi s-a intamplat pana acuma sa porneasca greu(si conduc deja de vreo 3000 de km cu softul nou). De asemenea tot timpul si inainte pana se incalzea motorul era ceva mai neelastic dar asta e normal (si la toyota parintilor la fel pana se incalzeste e mai greoi de condus dieselul). Vezi sa nu fie alte probleme mecanice sau electrice......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

intradevar si la mine se aude acel tzacanit, mai sporadic (sau nu mai ascult mereu :-) dau muzica mai tare)

am fost saptamana trecuta la reprezentanta si spre rusinea mea pentru a doua oara masina mi-a facut figura, ca la dentist...cand te duci acolo nu te mai doare maseaua :-)))) bineinteles ca masina s-a comportat exemplar cat mi-au testat masina pe teren, am condus-o si eu si tipul de la service...turat, subturat, etc...masina a mers brici.

probabil a contat si faptul ca de la mine de-acasa pana la service sunt aprox 6 km prin oras, motorul s-a incalzit bine si a mers smooth.

la service am fost intrebat din start daca motorul e cu "rampa comuna - common rail"..cica e normal ca in unele conditii o anumita electrovalva sa emita acel sunet, cica in acea clipa acea electrovalva suplimenteaza cu combustibil motorul.

toate adunate cap la cap ma fac sa cred ca problema este hardware si nu software, eu am deja al treilea soft pe masina, cu toate trei mi-a tzacanit.

tzacanitul apare intr-un regim de functionare in procesul de incalzire al motorului, la rece merge "curat" fara sunete "parazite, apoi apare tzacanitul pe la 60-70 grade Celsius in zona 1700-1900 rpm.

dupa ce s-a incalzit bine motorul, merge brici.

facandu-ma deja a 2-a oara de kko la service :-) nu ma mai duc la ei, ori aud ca a fost altcineva si i-au detectat zgomotul si sursa, ori urmez recomandarea celor de la service "trag de ea fara sa o menajez, e in garantie inca....daca e sa crape ceva, va crapa in final"

salutari la toata lumea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu o calc....in trafic normal schimb pe la 2500-3000...dar cand prin mai liber prin oras..seara...ii dau si 4000:D....o alerg ceva :)) masina nu crapa :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze pt off topic, dar sunt neplacut impresionat de problemele pe care le ridica aceste motoare "mini" (1.6 tdi, 1.2 tsi). nu inteleg de ce VW a renuntat la motorul de 1.9 TDI PD in favoarea unui 1.6 TDI CR. eu cred ca daca ramaneau la 1.9 care e legendar pt VW, cred ca sunt milione de masini echipate cu 1.9 TDI 90 cp, 131 cp, 136 cp, 105 cp, etc...personal as fi facut un motor de 1.9 TDI CR in loc de 1.9 TDI PD si l-as fi dus undeva la 130 cp si cred ca acest topic nu ar mai exista. asta ar fi o evolutie, dar 1.6 TDI e clar o dilema. stiu multe persoane care au renuntat la brandul VW din cauza acestor schimbari, si vad ca si voi sunteti extrem de nehotarati...iar 1.2 tsi sincer mi se pare o glumita. daca asta nu e submotorizare atunci care e? nu imi ziceti ca are tot 105 cp ca si motorul meu, ca stiu si eu, dar aia nu sunt cai, sunt ponei. ma pun oricand la o linie cu un 1.2 tsi fara nici o problema si ii las si avans si tot castig. iar despre consum, cred ca nici macar cu 1.6 tdi nu o sa scoata nimeni consum de 3.6% in afara pe un cluj-hunedoara la 100-110 km/h. ca si incheiere mi se pare ca VW a renuntat la un motor economic, puternic, brutal, doar pt a fi in trend cu alti producatori de masini, cand puteau sa lucreze un pic la antifonare.

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

cica cu 1.9 tdi pd nu se putea obtine euro 5, asta ar fi motivul principal + ca vw era printre putinele companii auto care se mai agatau de tehnologia pompe duse care e veche, de ani buni celelalte companii produceau si dezvoltau motoare common rail.

probabil ca in timp motoarele 1.6 tdi cr isi vor dovedi versatilitatea/durabilitatea...se pare ca uzina inca lucreaza la software development.

avand acelasi cuplu si cai putere ca si 1.9 tdi pd, are ceva plusuri cum ar fi silentiozitatea si faptul ca mergi de la o revizie la alta fara sa completezi gram de ulei.

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...iar 1.2 tsi sincer mi se pare o glumita. daca asta nu e submotorizare atunci care e? nu imi ziceti ca are tot 105 cp ca si motorul meu, ca stiu si eu, dar aia nu sunt cai, sunt ponei. ma pun oricand la o linie cu un 1.2 tsi fara nici o problema si ii las si avans si tot castig.

Cu tot respectul pentru batranul 1.9 TDI pe care il detin si-l apreciez pe deplin, eu zic ca 1.2 TSI la aceasi CP si o masa cu cel putin 100Kg mai mica o sa te cam lase in urma cu aproape o secunda (11,8 vs 10,9).

Vorbind despre 1.6 TDI CR e evident ca e facut sa consume mai putin (decat 1.9) si bineinteles sa emita mai putine noxe pentru indeplinirea normelor (EU5, probabil EU6 in viitor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul mai mic e doar pe hartie. daca te uiti la ce declara oamenii (consum de 5-5.5% in afara) eu merg constant la 4.5 si recordul meu e 3.6 in afara. in legatura cu noxele nu are rost sa discutam un versus intre un motor euro 3 si euro 5 dar nu ma inreseaza atata timp cat autobusele din oras, vapoarele si avionele polueaza infinit mai mult decat toate masinile de pe terra. iar cu acceleratia chiar nu cred ca ai dreptate. a mea ajunge la 85 km/h in a 2. cand ii dau a 3-a deja sunt la 100 si merg pana la 120 cu a 3-a. toate astea se intampla destul de repede. gandeste-te cum accelereaza a 2-a. parerea mea e ca singurul avantaj al motorului de 1.6 il constituie nivelul mic de zgomot si taxa de prima inmatriculare mult mai mica la o achizitie sh, care din nou pe mine nu ma intereseaza.

referitor la motorul de 1.2 sunt curios cum se comporta la un drum de 1000 km fara pauza si mers constant peste 150 km/h la 35-40 grade celsius la soare. sunt tare curios cum depasesti cu minimotorul cu 4 oameni in masina. sunt curios daca poti sa iti tractezi un prieten care a ramas cu masina in pana cu motorul ala. sunt mult mai multe aspecte la care trebuie sa va ganditi cand alegeti un motor, nu doar consum, cp si zgomot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Paul, intradevar consum de 5-5.4% am scos si eu "in afara" intradevar, cu specificatia --> autostrada, unde am mers 70-75% pe tempomat la 130 km/h setat pe gps, restul de 25-30% din drum cu viteze de pana la 200km/h pe ceas.

In conditiile astea consider ca este un consum chiar decent, niciodata nu conduc la consum, accelerarile sunt bruste...ador senzatia oferita de cuplu la diesel...deci consumurile au fost citite la finalul calatoriilor.

In tara cel mai mic consum scos este de 4.4%, iar netinand cont de consum...probabil ca daca as incerca odata sa conduc numai la consum, cu accelerari usoare si liniare, mers constant, fara a depasi viteza de 120km/h, as scoate sub 4%.

Chiar stiu pe cineva care a scos 3.8% parca cu aceeasi motorizare, dar prefer sa merg "sanatos" decat tot cu ochii pe maxidot si in turatii joase.

Te felicit pentru faptul ca esti mandru de motorizarea ta, dar nu poti face afirmatii despre alte motorizari fara avea cunostinta de cum se comporta.

1.2 TSI nu am condus, dar inainte de acumpara masina actuala am facut drive test cu 1.4 TSI si intradevar se duce bine, atinge suta mai repede decat 1.6 TDI, are o accelerare liniar mai lunga, plaja de cuplu fiind mai mare...consumul fiind putin mai mare decat al TDI-ului si fiabilitatea TSI-urilor nefiind inca dovedita de timp, am ales TDI-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis nimic de 1.4 tsi. Am auzit lucruri bune despre el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 am avut si eu, am condus si 1.2 TSI la test drive. E clar ca habar nu ai ce vorbesti . 1.2 TSi e incredibil de puternic pentru acea cilindreea bate diselurile noastre la multe in afara de consum. Motorul pe benzina este mult mai exploziv ca cel diesel, daca mai pui si o turbina va iesi ceva extraordinar. Legat de 1.9 ia uita-te un pic pe forum si vezi useri la care le-a crapat motorul si destul de nou....deci probleme sunt la toate. Ce sens are sa faci cilindree de 1.9 cu 105 cai cand altii scot la 1.6 105 cai? Numai sa platesti taxe in plus si consum mai mare? Eu am scos 3,8 in afara si consumul in afara este foarte bun. In momentul de fata ti-am mai zis mergi si mai da-te odata cu masina cu soft nou si nu mai vorbi pana nu o faci, pentru ca te referi la un motor care avusese ceva probleme legate de soft care acuma s-au corectat. In acest moment 1,6 bate la orice 1,9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am dat intre timp cu 2 masini 1.6. mi se pare ca nu ai dreptate deloc. urmatoarea mea masina clar va fi 2L diesel. cred ca am vazut ca si bogdan2 (sper sa nu gresesc) intr-un post recomanda unui user orice motor in afara de 1.6.

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

exista motorul de 2l in varianta CR?

ca nu demult am incercat unul PD si m-am simtit pilotand un tractor...de-a dreptul tremura in relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea stiu useri la care sa le fi crapat motoarele de 1,9, poate ma ajuti cu niste linkuri.

In acest moment 1,6 bate la orice 1,9.

...si Skoda bate orice VW si chiar Audi. De fapt e aceeasi masina, doar sigla difera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

repet la un 1.9 la 130 cp sau, daca imi permiteti un 1.8 150 cp similar celui de la mitsubishi ar fi fost suficient pt ca lumea sa se inghesuie sa isi schimbe masina. personal eu nu ma grabesc deloc. poate octavia 3 va fi echipata cu un motor adevarat, dar ma indoiesc pt ca si pe noile modele VW sunt aceleasi motoare. nu stiu de ce se tine VW de glume cu motoarele 1.2 repectiv 1.6 pe masini mari si greoaie. eu am considerat intotdeauna ca motorul meu submotorizeaza un pic masina, sau mai bine zis ca e la limita inferioara, dar l-am ales din motive de fiabilitate si costuri reduse in detrimentul celui de 2L, dar acum cand vad noile motoare nu pot decat sa zambesc.

Modificat de paul.todea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista motorul de 2l in varianta CR?

Da, exista.

ca nu demult am incercat unul PD si m-am simtit pilotand un tractor...

si eu am incercat nu demult un CR (de fapt mai multe) si m-am simtit pilotand un benzinar lesinat. Acceleram la blana si nu se intampla nimic notabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul.todea poti zambi in continuare cat vrei de mult dar eu cred ca tu nu ai dreptate. Nu stiu pe ce masini te-ai dat dar probabil nu aveau corectat softul. Nu poti spune de mine ca fabulez cand zic ca acest soft mi-a schimbat motorul , sau altora ca mine inclusiv din germania. Daca te uiti si bogdan2 zicea ca acuma dupa softul nou e multumit de motor. De 2l si eu as fi luat daca as fi avut banii necesari sa iau si optionale si motor si apoi sa mai dau si pe un consum mai mare si pe taxe si intretinere mai mare. Dar atatia au fost banii in stilul acesta mi-as lua si un VEYRON dar nu sunt fonduri.1.6 dupa parerea mea este un motor bun , corect si cu potential dar fiind nou le-a luat ceva timp sa corecteze defectele de soft si probabil o vor mai corecta la el (la 1.2 TSI exact aceeasi problema de soft). PD se folosesc la camioane in continuare, 1.9 este dupa mine un motor grobian, zgomots(si implicit obositor din acest punct de vedere) , pe care dai taxe mai mari, are cilindree aproape de 2 l ceea ce e un paradox si cam atat am avut de zis. Cauta si tu pt test drive una cu ultima varianta soft 87xx si vei vedea ca-mi dai dreptate. Inainte de soft update eram de parerea ta si poti citit prin topic-uri ca am si spus-o. Acuma sunt foarte foarte multumit de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am zis ca m-am dat cu 2 masini cu noul soft...taxe mari? nu inteleg...cred ca sunt aproape similare...eventual diferente se 50-100 lei la impozit si 50-100 lei la rca?...tigarile pe 1 sapt. in rest despre ce taxe tot vorbesti? am un prieten care lucreaza la o multinationala care are octavia 2 pt angajati si de aprox 6 luni compania si-a innoit parcul auto si omul are ocazia sa isi schimbe oricand octavia 2 1.9 tdi pe octavia FL 1.6 tdi si o prefera pe cea veche in ciuda zgomotului pt ca zice el ii ofera siguranta la depasiri. dupa cum vezi parerile sunt f impartite, ceea ce e trist pt ca un motor brand new cu tehnologie noua noua (ma rog...pt VW ca restul au imbratisat-o de 10 ani) ar trebui sa fie mult mai bine primit, fara sa nasca atatea controverse si sa ridice atatea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma indoiesc ca te-ai dat pe masini cu noul soft, acesta a aprut de foarte putina vreme, nu prea vad cum ai reusit sa faci rost de aceste masini si inca doua si in plus ai fi recuonscut o diferenta mare intreaba-i si pe ceilalti cu softul nou sa vezi ce-ti spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Atunci cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca a inceput versusul 1.6TDI , 1.9TDI. Motoarele sunt intr-un fel echivalente, 1.6 TDI control mai bun al injectiei fata de 1.9 TDI, iar 1.9 TDI presiune de injectie mai mare fata de 1.6 TDI. 1.6 TDI produce putin zgomot si din ce vad nu consuma ulei, dar sta porost la partea cu softul din ECU, chiar si dupa update-ul minune pe care il lauda alexxb vad ca unii useri inca se mai plang, iar legat de fiabilitate nu prea ne putem pronuta. 1.9 TDI e recunoscut ca unul dintre cele mai fiabile motoare de la VAG. E adevarat ca, chiar aici pe forum a fost un caz grav la un 1.9 TDI chiar daca nu stim daca a fost un defect de fabricatie sau poate vina utilizatorului nici nu mai conteaza la cate 1.9 TDI-uri s-au vandut fata de 1.6 TDI adica cat de putine probleme au fost raportat la numarul de unitati vandute. Eu am 1.9TDI de putin peste 6 ani jumate si 137 000 km si nu am schimbat nici macar o piulita la el, in afara de distributie. 1.6 TDI sta foarte bine pe foaie dar se pare ca mai au de lucrat la soft pana sa ajunga asa si in realitate.

PS: Din ce am vazut multe firme de tuning spun ca la testele lor 1.9 TDI are mai mult de 105 cp (110-125cp) declarati de producator, nu stiu cat de performat e echipamentul cu care e facut testul dar e posibil ... la 1.6 TDI nu am vazut pana acum nici un dyno in afara de cel dat de producator ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea stiu useri la care sa le fi crapat motoarele de 1,9, poate ma ajuti cu niste linkuri.

Acum o luna mi-a crapat TDI-ul de 1.9 90CP (ALH) de pe Octavia 1 - unic proprietar din 2004, 148000km cu toate reviziile facute la zi.

O sa ma multumesc cu un 1.2 TSI, care vine in septembrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea stiu useri la care sa le fi crapat motoarele de 1,9, poate ma ajuti cu niste linkuri.

Acum o luna mi-a crapat TDI-ul de 1.9 90CP (ALH) de pe Octavia 1 - unic proprietar din 2004, 148000km cu toate reviziile facute la zi.

O sa ma multumesc cu un 1.2 TSI, care vine in septembrie.

Ti-a crapat este un termen foarte vag si pot insemna multe. Explica un pic mai pe larg ce s-a intamplat. ALH sunt unele dintre cele mai fiabile motorizari 1.9TDI si la 147 000 sa crape mi-se pare mai mult decat ciudat daca a fost intretinuta si folosita cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!