Jump to content

Sfaturi pt achizitie Golf 4 / Bora


bazil
 Share

Postare recomandată

Asta este o chestie ce tine de masinile de targ, sunt cateva masini pe forumul asta care iti infirma asta. Personal curat motorul masinii oricand si oriunde am timp si sculele necesare, niciodata nu SPAL motorul. Asta nu inseamna ca ascund scurgeri sau eu mai stiu ce, asta o vezi chiar daca motorul e curat, uleiul lasa urme orice i-ai face, daca este lux si luceste, atunci da, iti poti pune cateva semne de intrebare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

romanul nu gindeste asa :)

 

discutie intre vinzator si potential cumparator: uite... ii merge si clima

discutie la telefon dintre un potential client si cine stie cine: bai, e 1300 euro da o da si in 1000 corsa

 

chilipir adevarat, daca ai mai mult de 2 neuroni te intrebi in ce hal a fost masina aia ca sa poata sa maninca ceva si gura lu samsaru....

 

 

Duminica fiind ocupat cu masina de la semnatura, am pus la caterinca afis pe noua mea masina si am fost sunat de 2: unul nu a obiectat la pretul aruncat de mine, decit ca nu ii trebuia DSG ci manuala si altul ca are kilometri multi (media e sub 30k km anual).

Si pretul a fost unul pe masura: 9300 negociabil ca sa o dau in 9000, cu tot cu jegul acumulat in urma intemperiilor :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merita masina aia atatia bani, daca zici ca e diesel sigur e euro 3 si cu noul timbru de inmatriculari mai dai inca cel putin 1000 k de pe ea la inmatriculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nunu, daca e euro3 taxa nu e nici mai mult nici mai putin de 6500eur, daca e euro4, e 1500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Apelez si eu la sfaturile voastre. Am gasit urmatoarea masina: http://www.autovit.ro/volkswagen-golf-C28016929.html  . Ma gandesc ca este un pret bun tinand cont de numarul de km si de an. Am vorbit cu proprietarul mi-a spus ca el este al treilea proprietar pe carte, masina o are din octombrie o cumparase pentru sotie dar au intervenit niste probleme si este nevoit sa o vanda. Am intrebat daca numarul de km sunt reali si mi-a spus ca a testat-o atunci cand a luat-o si nu au fost probleme, oricum nu baga mana-n foc ca sunt reali dar ca masina merge foarte bine. Am sa merg sambata sa o vad si daca imi place o sa merg la un service sa o testez. Ma gandesc ca daca este schimbare de proprietar in 2012 acum nu ar mai trebui sa platesc deja celebra taxa de mediu dar nu sunt sigur de aceea rog daca are cineva mai multe cunostinte de legislatie sa mi le impartaseasca. De asemenea accept orice sfat in legatura cu masina. Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu vad butonul de ESP, desi zice ca are.

Nuca de la schimbator e pusa stramb, mansonul e uzat, dar are rama cromata. Daca tot a schimbat rama, nu putea sa schimbe si mansonul?

Scaunele fata n-au airbag-uri, sau cel putin nu mai au etichetele.

Clapeta de la torpedou lipsa.

In rest, in exterior pare ok... cu exceptia pozei 6, unde pare sa aiba ceva la prag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste legea! Taxa o platesti, chiar daca s-a schimbat proprietar in 2012!

In rest... masina pare dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai adeverinta ca nu s-a recuperat taxa(asta daca nu e adusa in Ro inainte de 2007 si atunci sigur o platesti) nu te risca deoarece risti sa platesti mult in plus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam de proptitudine. ESP am vazut ca nu are nici nu m-am mai uitat la ce a detaliat el acolo. Airbaguri in scaune banuiesc ca nici n-a avut sau cine stie nu or fi scaunele de la ea. Clapeta de la torpedou nu o vazusem mersi de atentionare. Masina din ce zice el a fost cumparata din tara in 2004, el acum fiind al 3-lea proprietar trecuta pe numele lui in 2012. Nelamurirea mea cu taxa: un vecin i-a dat masina unui var care a trecut-o pe numele lui acum 3 saptamani fara sa plateasca taxa, masina fiind tot din 2004 tot din tara dar inmatriculata pe constanta in 2010 cand nu se platea taxa. Azi au anuntat ca taxa de mediu intra in vigoare de la 15 martie pana atunci fiind valabila treaba cu masinile inmatriculate inainte de 2007, prima inmatriculare. E cam ambigua toata treaba asta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu a fost platit taxa aia sau a fost recuperata...o platesti, asta e o certitudine.

Eu nu a trebuit sa o platesc pe benzinar, fiind platita la finele anului 2007.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata treaba este sa se fi platit taxa pe masina candva in perioada 2007-2013(acum cand o cumperi tu) si sa nu se fi recuperat. adica el poate nu a platit deoarece era inmatriculata pt prima oara pe romania in 2009 ea fiind adusa din germania, si platita taxa de prima inmatriculare....dar daca cumva ea a fost inmatriculata pe romania de la inceputuri(inainte de 2007) atunci pe aceasta masina nu a fost niciodata platta taxa de prima inmatriculare, deci tu esti nefericitul care o plateste. raspunsul la intrebarea asta il aflii de la proprietar care trebuie sa iti zica cand a fost facuta prima inmatriculare in romania(gaseste asta pe CIV). daca este dupa 2007 poate ai noroc si a fost platita, daca e inainte de 2007 nu a fost platita cu siguranta.

In acelasi timp, daca cumva masina a fost inmatriculata dupa 2007 trebuie sa ai chitanta doveditoare a platii taxei(nu conteaza pe numele carui proprietar al masinii, dar sa fie chitanta echivalenta masinii) si sa primesti comfirmarea ca taxa nu a fost recuperata.Foarte multi au inmatriculat masini dupa 2007 fie prin instanta, fara a plati taxa de inmatriculare, fie au platit-o si au recuperat-o, cazuri in care tu vei fi cel care plateste taxa de prima inmatriculare....sau te iei si tu in piept cu sistemul si incerci sa o inscri pe numele tau prin instanta(dar in cazul asta iti trebuie avocat, bani, timp, si noroc din cauza ca inca nu se stie daca noul timbru de mediu poate fi ocolit prin instanta, sau se recupereaza ulterior dand in judecata statul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont de faptul ca masina a avut prima inmatriculare in 2004 si a doua probabil dupa 2007 cand nu trebuia platita nici o taxa pentru masinile cumparate din tara mai mult ca sigur ar fi trebuit sa o platesc eu si nu are rost sa ma risc. Inca o data multumesc pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o intrebare: motorul 1.6 16V FSI este cumva mai pretentios sau mai putin fiabil decat un motor 1.6 non FSI? Consum care ar fi in oras? Din cate am citit ar ajunge maxim la 10-11, motorul fiind pus pe o Bora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu are ESP cum scrie el in anunt.Cat despre km .....nici o sansa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ravenush, ce pot sa-ti zic ca highline-ul meu nu avea asa uzat volanul si schimbatorul la 144k(ambele imbracate in piele), pe la 190 aratau aproximativ asa, poate putin mai bine. In rest masina arata bine pt varsta ei, ciudat din nou, nu are ESP, pe un highline, aceasta dotare vine ca standard dupa 09/99.

Cu tot ce elementele de tuning, masina e foarte aratoasa, nimic de reprosat. Inca putina atentie la ea si poti merge fara rusine printre golf 6-7 ;)

Daca e in regula, merita insa niciodata nu e prea tarziu pt o nica negociere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu are ESP cum scrie el in anunt.Cat despre km .....nici o sansa.

 

Spune-mi te rog de unde evaluezi daca sunt km reali sau nu? Dupa ce iti dai seama, dupa culoare, bord, an fabricatie? Spune-mi te rog, am si eu o masina personala din 2004, spune-mi te rog cat km REALI am?

 

On Topic, masina arata OK, jantele Santa Monica sunt frumoase, interiorul pare OEM. Gandeste-te la o achizitie de genul ca mai investesti minimul de Distributie ~ 400E, revizie ~ 100E si taxa daca nu are. 

 

Masina este simpatica, daca are si carte service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa ne luam la caterinca putem incepe...dar pe PM.Esti cumva propietarul masinii sau te plictiseai si doreai sa intri in polemica?

 

Nu am sa incerc sa iti explic cum am dedus eu ca nu are km reali sau care ii trendul actual la vanzatori cand e vorba de km.Daca vrei sa afli mai multe te invit sa citesti ultimele 10 pagini din acest topic (nu spun tot topicul ca poate o sa afli ca si km la masina ta sunt ireali).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polemica este irelevanta cel putin aici. Intr-adevar fiecare deduce dupa ce vede, ce cunoaste, ce a vazut la viata lui si cum isi intretine masina. Sunt km reali sau nu...aici intervine istoricul masinii, cartea de service si eventual prezenta ei pe un forum precum al nostru cu istoric verificabil dupa poze etc. Fiecare este subiectiv cand evalueaza o masina pe care o vede la vanzare si tot timpul apar masini care au km prea putini dupa parerea multora. 20% chiar au km respectivi iar altele au 1000000 peste dar asta e alta discutie pe care daca vrei, o avem in privat. Nu vreau sa cred ca ai luat parerea mea ca o jignire, pentru ca daca ai luat-o dupa cum resimt asa un pic din tonul de mai sus si trimiterea la paginile anterioare, atunci discutia in pm este inutila si iti recomand sa o lasi asa cum a picat.. :)

 

In cazul in care ma bucur sa ma insel la prima impresie lasata de post-ul tau ,gasesti in semnatura mea masina proprietate personala de 6 ani cu tot cu serie vin si te invit sa imi spui parerea ta despre km daca sunt reali sau nu, sa zicem ca o am de la 50K iar pana acolo sa presupunem ca nu ii cunosc istoricul, ce zici, are acum 145.000 fiind din 2004 sau sunt "manariti". vezi tu, poate exista si posesori de masini care au avut grija de ele si care le cunosc istoricul si toate cele. Masinile alea, mai rar le gasesti prin targuri sau pe autovit.

 

Referitor la masina de mai sus, da, arata a mai multi km la interior dar poate proprietatul a fost neglijent cu ea...sau poate e manarita, asta o spune o vizualizare a ei, motorul, zgomotele etc. Ca regula in tara noastra draga este ca un diesel din 2001 sa aiba 350K km si sa fie la vanzare cu 120K asta e alta poveste dar cum se pare ca amandoi stim despre ce vorbim nu este IREAL ca o masina din 2001 sa aiba km respectivi, mai ales un benzinar. Nemtii nu alearga cu benzina pe autostrazi ci cu motorina. Pesonal apreciez jantele santa monica prezente pe masina, dar astea de obicei, pe 17 cam chinuie mecanica si caseta de directie. Interiorul nu are uzura excesiva din ce vad in poze, nici suportul de pahare nici cotiera sau volanul, mansonul schimbatorului este schimbat nu este cel OEM, pedalele au uzura asemanatoare cu ale mele deci le dau un pass pentru apropiere de realitatea km declarati, masina este polishata daca nu revopsita si asta nu este un lucru neaparat rau. Referitor la suspensie cum forumul este plin de bai de ulei sparte si scuturi de tabla montate pe masina nu este chiar un best-buy ca masina de folosit la drumuri lungi prin tara pentru ca nu stii de ce drum forestier dai si cum ramai fara baie de ulei, mai buna era suspensia ei originala de highline. Este o diferenta sesizabila la bandourile de pe partea stanga care nu sunt aliniate cum trebuie  Alte defecte in poze...nu am vazut. As prefera sa o vad live pentru a imi da o parere relativ obiectiva.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur cand cineva nu incearca sa vb cu superioritate aici ...eu  asa am inteles.

 

Eu m-am referit 100% la masina care ii prezentata pe autovit cand zic de km (90% din masinile puse acolo la vanzare nu au km reali).Cand vorbim de o masina care ii prezentata pe forum apoi ajunge la vanzare datele problemei se schimba.

 

Sincer pe mine nu ma impresioneaza in nici un fel de dotarile  masinii (interior sport, suspensie,esp,  etc) cand vine vorba de o analiza a starii masinii si a nr de km (nici nu vad legatura).Ceea ce pot sa deduc din anunt este ca cel care a dat anuntul minte cand se refera la unele dotari (am dat exemplu mai sus) si poate mai sunt si alte dotari care lipsesc si el le-a mentionat dar si nr de km standard (indiferent ca ii diesel sau benzinar exista un standard pentru vanzare).Despre cartea service a masinii nu are rost sa discutam...se poate procura cu 20 euro la orice ora.Faptul ca masina a fost toata vopsita pentru unii ii un semn (nu prea sunt masini vopsite total degeaba) si poate fi interpretat.

 

Eu de exemplu am un diesel si l-am cumparat la 300000 km iar momentan am 360000 km in aproximativ 2 ani de zile.Masina are suspensie sport si iti zic sincer ca inca nu am spart nici o baie sau rupt scutul (am grija pe unde merg si evit drumurile forestiere sau alte care nu se preteaza masinii) si nu as putea sa ma despart de suspensie asta pentru ca imi ofera ceea ce vreau (cu minusuri si plusuri).De cand am masina si pana acum am schimbat multe la ea (tot interiorul, imbracat fete de usi in alcantara, mici retusari, folii, etc) si cand o sa vina vremea sa plece viitorul propietar va avea poze si explicatii pentru toate cele schimbat dar si nr de km reali.Despre intretinere clar nu pot dovedi cand am schimbat uleiul (imi place sa schimb ceea ce stiu si pot cu mana mea) dar am factura cand am schimbat distributia (nu m-am riscat sa o schimb eu) cu garantie si nr de km.Cine apreciaza o masina nu se uita doar la km...o vede, o pipaie, o miroase si apoi se decide, dar depinde si de la cine cumperi o masina.

 

 

 

Daca ne uitam pe mobil.de dupa o masina ca Golful de mai sus vei vedea ca acolo ii cam 3000  de euro ....de aici deduc ca nr de km trebuie sa se reflecte in bani.

 

 

Referitor la regula despre care ziceai tu despre diesel sau benzina eu spune ca se aplica la masini care au 3-5 ani ...cele care depasesc varsta asta incep sa adune km (vorbim de cazurile generale nu de exceptii) si poate sa ajunga lejer dupa 5-6 ani minim 100000 km si un benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum iti dai seama ca a fost schimbat schimbatorul? exact de ala avea si a mea. Cat despre bandou, ala nu ai cum sa il montezi mai sus sau ma ijos, pt ca are niste pini de aliniere, poate usa e mai jos, dar poate e doar o iluzie, pt ca in alte poze nu pare asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegii fara cearta va rog.Am observat bandoul ori o proasta aliniere ori una din usi a fost schimbata asta nu avem cum sa stim. Cat despre interior mansonul schimbatorului este destul de ros dar si volanul teoretic ar insemna ca masina are mai multi km decat zice acolo, dar nu pot fi sigur. Nu stiu daca masina a fost modificata dupa ce a intrat in tara doar asa ca is ia ochii sau asa a luat-o din afara pentru ca exista si aceasta posibilitate. Fiind inmatriculata acum 3 saptamani este posibil sa fie adusa modificata sa dea bine si la piata cu ea din cate am inteles proprietarul se ocupa cu adusul masinilor din afara si revinderea lor (de la un amic care ii e vecin). Totusi as merge s-o vad astazi sau maine macar sa nu zic ca n-am vazut-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat grait. Revopsirea totala se poate datora Bolovanilor prietenosi de pe dn si a soferilor care iti omoara usile in parcari, de cand sunt in Bucuresti am o usa zgariata, un bolovan in capota si parbrizul schimbat o data acum, iar cu fisura. Suspensia sport, daca ai grija de masina da, este buna si raspunde masina altfel, dar chiar si pe DN iei cate o bucata de gheata care te face sa trimiti cateva urari de bine autoritatilor.

 

Referitor la masina, dupa cum ziceai si tu, trebuie vazuta, analizata, mirosita si apoi sa ne dam cu parerea. 3000E in germania + drumul + taxa da, depaseste un buget. Dar sunt anumiti oameni care zic, nu dau 4500 pe un golf 4 cand il iau cu 3500. Ce cazan isi ia fiecare putem vedea in ariile tehnice unde : "am fire lipte cu scoci, nu intra turbina, am o mufa si nu stiu de unde este, nu mai trage masina, scoate fum, consuma mult, porneste greu, consuma ulei, a murit bateria, am bec aprins in bord, nu intra abs si lista poate continua la nesfarsit".

 

Sfatul pentru o masina:

 

Nu te lua dupa aspect, mecanica conteaza 90% sa nu mori cu ea pe drum

Cat mai multe dotari (functionale) ca tot am auzit intrebari de genul "functioneaza aerul conditionat?" - Moment in care i-am zis omului respectiv, faci misto de mine?

Km cat de cat verificabili ochiometric, stare plastice interioare, scaune etc (asta spune ceva despre proprietarul masinii si la ce sa te astepti mai departe)

Revizii si distributie scrisa in carte nu facuta de nea' Janu'

Jante vara-iarna si cauciucuri

O scanare vag-com care sa arate eventualele hibe electrice sau manarite

Scurgeri la motor, se vad chiar daca motorul e spalat, unde curge, curge

Zgomotul motorului, tacanit, mers neregulat, rateuri, intreruperi, fluctuatii relanti.

 

Cam astea imi vin in cap acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina din link lui ravenush,a venit din fabrica cu schimbator si frana de mana din piele,volan de piele,echipare sport la interior,si a fost inscrisa prima data si facuta pt Italia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum iti dai seama ca a fost schimbat schimbatorul? exact de ala avea si a mea. Cat despre bandou, ala nu ai cum sa il montezi mai sus sau ma ijos, pt ca are niste pini de aliniere, poate usa e mai jos, dar poate e doar o iluzie, pt ca in alte poze nu pare asa.

Daca e rupt, il pune anapoda :)

 

Colegii fara cearta va rog.Am observat bandoul ori o proasta aliniere ori una din usi a fost schimbata asta nu avem cum sa stim. Cat despre interior mansonul schimbatorului este destul de ros dar si volanul teoretic ar insemna ca masina are mai multi km decat zice acolo, dar nu pot fi sigur. Nu stiu daca masina a fost modificata dupa ce a intrat in tara doar asa ca is ia ochii sau asa a luat-o din afara pentru ca exista si aceasta posibilitate. Fiind inmatriculata acum 3 saptamani este posibil sa fie adusa modificata sa dea bine si la piata cu ea din cate am inteles proprietarul se ocupa cu adusul masinilor din afara si revinderea lor (de la un amic care ii e vecin). Totusi as merge s-o vad astazi sau maine macar sa nu zic ca n-am vazut-o.

Mansonul se poate uza usor daca proprietarul schimba vitezele tinand de el si nu de nuca :)mDaca nu stii la ce sa te uiti, s-ar putea sa te si pricopsesti cu ea, ia pe cineva care stie la ce sa se uite, unde sa se uite, cere-i seria de vin si verifica. Unele masini sunt luate ca epave si apoi reparate la noi si vandute ca bune, vezi cum se aseaza pe drum, ce bate cum troncane cum toarce motorul, cum trage, daca miros noxele etc etc etc. NU lasa aspectul sa te pacaleasca

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!