Jump to content

Omologare dimensiune roti


cosmo
 Share

Postare recomandată

Salut,

Mi-am cumparat jante pe 17" si anvelope 225/45/R17.

Problema e ca aceasta dimensiune nu e trecuta nici in talon si nici in cartea de identitate.

Am fost la RAR sa le inscriu. Am platit taxa de 77,8 ron. Apoi am fost informat ca cererea a fost respinsa fiindca aceasta dimensiune nu e admisa de producator (adica Porsche Romania).

Am fost la Porsche si le-am cerut o adresa prin care sa zica ca se poate monta dimensiunea asta pe masina.

Raspunsul a fost ca nu se poate pentru ca...din fabrica nu se monteaza decat pe 15 si pe 16.

Solutia oferita de ei a fost sa le vand.

Problema e ca vreau sa le pastrez...uite na. Sunt mult prea multumit de ele. Imi place si stabilitatea si imaginea lor. Au fost o investitie foarte buna pe care o recomand celor pe care ii tine motorul sa traga roti mai grele.

Intrebarea mea: ce pot sa fac sa le omologhez?

Stiu ca nu se uita nici dracu la acest detaliu, dar nu as vrea sa patesc vre-un accident si apoi sa am discutii cu firma de casco ca nu era masina conforma.

Tara lu papura voda. Raru lu' peste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tipule stai linistit, noile taloane nu mai au trecuta marimea rotilor. Da-l pierdut pe al tau si iti faci unul nou. Doar cand vei face itp-ul o sa-ti pui roti de tabla pe 15 sau dai o mica spaga la staia itp :blah_:

Problem solved

PS Skoda mea a venit din fabrica cu roti pe 17, asa ca nu vad de ce ar fi probleme la masina ta. Probabil ca din comoditate nu vor sa-ti faca adresa.

La casco nu ai de ce sa-ti faci griji din cauza rotilor. O roata mai mare inseamna mai multa stabilitate si aderenta :D

Modificat de insanity
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba schimbi talonul pentru ca la ITP trebuie sa prezinti Cartea de Identitate a masinii iar acolo sunt trecute dimensiunile rotilor. Gaseste o alta solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS Skoda mea a venit din fabrica cu roti pe 17, asa ca nu vad de ce ar fi probleme la masina ta. Probabil ca din comoditate nu vor sa-ti faca adresa.

Skoda ta a venit din fabrica cu roti pe 17" deoarece este RS si este mai pregatita din punct de vedere sportiv (frane mai bune - discuri mai mari, suspensie full independenta spate, etc.) fata de celelalte normale care nu sunt chiar asa de pregatite sportiv (suspensie semi-independenta spate).

Cei de la Skoda nu au imbunatatit RS-ul degeaba, asa ca i-au pus si roti pe 17, pentru ca 'sportiva' sa aibe si un aspect pe masura, fara nicio problema.

:o

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BogdanLitoiu

fratele meu a patit-o cu un cielo cu roti pe 15 care nu le-a putut omologa, a dat pierdut certificatu...... dar a avut norocu de rar mobil si rotile + motorul care era de 2000 (nu sa putut omologa) doar o amenda de 2000RON, acum a scapat de motor si a trecut la roti pe 14 :Driver: omologabile, a incercat sa le omologeze, se puteau omologa si rotile si motorul pana 1 ianuarie anul asta, se facea un proiect de catre RAR si se omologau, era vro 600 de lei toata omologarea roti+motor, dar de la 1 ianuarie nu se mai poate. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu se pot omologa si eu am patito.

Modificat de tpv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca sint 13 pagini, dar citeste si aici. Poate gasesti o sursa de inspiratie. Pe mine m-au plimbat 2 luni cu hirtiile intre reprezentante si RAR, am scris un mail la VW Germania si mi-a raspuns P.B. Am avut si raspunsuri oficiale ca "nu se poate". In final am 17" pe talon :blah: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfat: schimba-ti talonul. acum se emit taloane europene, in care nu scrie ce dimensiune este admisa la rotzi. astfel, politia nu are ce sa iti faca :) la rar, trebuie sa fi si tu ATENT :blah:

Modificat de Vyrus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ITP iti pui rotile de tabla inapoi si gata. Doar acolo vad ca ar fi o problema cand trebuie sa prezinti si cartea.

Modificat de insanity
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

salutare! eu am avut pe talonul vechi trecute 2 dimensiuni 16' respectiv 17' masina a venit echipa cu roti pe 16' si tot pe alea le am. acum am vzt ca pe talonul nou nu sunt scrise dimensiunile si intr-un fel ma ofticam pt ca as vrea sa-mi pun pe 17' ! deci singura varianta, dupa cum a zis si cineva mai devreme ramane sa te feresti de ARR...atat. bafta si daca veniti cu rezolvari, anuntati-ma si pe mine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte ce scrie?? Daca ai in carte trecut 16 si 17 poti sa pui roti pe 17 fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca nu am skoda, am fost in postura de a observa ca rotile de pe masina sunt /16 iar in talon erau trecute /15. Am fost la dealerul wv am platit 50ron si mi=au facut adresa in care au trecut de la 15 pana la 17. Poate ca "nu ai platit" pe cine trebuie sa iti faca adresa. :Driver:

Sau ia adresa cu /15 sau /16 scaneaza si modifica :D si printeaza :P Eu asa vroiam sa fac daca nu imi dadeau adresa.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca in talonul vechi ai avut si 16 si 17 mai mult ca sigur si in carte ai la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

De curand am cumparat un Volkswagen Golf 4, si are cauciucurile de 16 (205/55 R16), inca nu am inscris-o. Pe talonul din Germania scrie 175/80 R14 88T

Daca ma duc la RAR voi fi trimis inapoi sa schimb rotile? Ca astfel nu prea am decat sa cumpar anvelope de dimensiunea respectiva si nu ma incadrez in bani.

Am alta solutie?

Multumesc mult!

Modificat de denmar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

In noile certificate de inmatriculare nu mai e trecuta dimesiunea rotilor asa ca nu cred ca are unde sa verifice politaiul daca sunt prea mari, la itp poti merge cu rotile de iarna :D, eu am 205/60/r15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Sal.,

Eu la masina din semnatura am trecut in carte la rubrica 13 urmatoarele dimensiuni:

Fata 215/55R16 93V

sau 235/45R17 93V

Spate 215/55R16 93V

sau 235/45R17 93V

iar la rubrica " modificari ce nu afecteaza performantele si caracteristicile de folosinta ale vehiculului " am trecut " anv. opt.: 205/55R16 91V " iar masina a venit cu 235/45 R17 93 Vsi acum am luat niste jante de Passat CC care au anvelope 235/40 R18 95V.

As vrea sa stiu care sunt pasii de urmat pentru a le putea trece in C.I.V. pe astea de CC ca nu vreau sa umblu aiurea de la un birou la altul .

Multumesc,

Astept raspunsurile voastre.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

salutare tuturor,

 

as dori sa stiu daca jantele de tabla de 16'' de pe golf IV se potrivesc pe SOT 1....in cartea masini am 2 dimensiuni pt roti: 195/65/R15 astea sunt jantele stock cum am cumparat-o si 205/55/R16...daca jantele de 16 de pe golf IV se potrivesc as dori sa stiu daca: trebuie reglat/calibrat vitezometrul..

 

 

multumesc anticipat,

toate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, se potrivesc, sunt 5x100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Pe Octavia 1 se poate omologa 205/50/r17.

Reprezentantele Tess Brasov sau Delcar Brasov, dau foaie cu asa ceva - cu care poti merge la RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pai faza este ca RAR-ul te trimite la producator pt omologare, eu am patit-o astfel ca am luat masina adusa din germania octavia 1 din 2001 si avea puse 205/60/r15 si surpriza desi in cartea tehnica a masinii erau trecute in talon german nu, erau doar cele cu care a iesit masina din fabrica adica 175/ nu stiu ce pe r14 si sub nici o forma nu a vrut sa mi le treaca la RAR si eu spaga nu dau , mai bine imi tai o mana, m-am enervat ca m-a trimis la producator si m-am dus la skoda in sibiu eu fiind din medias si acolo stiam pe cineva din vedere am vb cu respectivul si mi-a omologat toate marimile pt octavia 1 si cateva pe r16 dar nimic pe r17 pt ca nu sunt specificate in fisa de constructie a masinii. M-am dus inapoi la RAR si i-am servit-o la respectivul inginer cu mandrie ca nu-i dau spaga dar tot mi le trece in talon si ia cam pierit rasul cand a vazut. Culmea e ca si pe capacul de la rezervor sunt trecute toate masrimile masinii dar tot nu a vrut sa auda ca cica de ce nu le-a trecut din germania. Concluzia e ca reprezentatele te ajuta cu ce pot adica unde este loc iti dau marimile dar daca masina in cartea de constructia a ei nu duce rotile respective desi ele pot circula si se potrivesc pe masina nu ti le da pt ca daca se intampla ceva si mori si se iau din urma hartiile o iau in brate ca ti-au emis o hartie doar ca sa te ajute cu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut. Mai are cineva noutati legat de acest aspect? S-a mai schimbat ceva, s-au mai simplicat procedurile? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/6/2013 at 1:31 PM, negraruovidiu said:

Culmea e ca si pe capacul de la rezervor sunt trecute toate masrimile masinii dar tot nu a vrut sa auda ca cica de ce nu le-a trecut din germania. 

Stick-erul cu valorile presiunii de umflat rotile este unul singur pentru toate combinatiile de motorizare/ caroserie. Deci nu are cum sa aiba vreo valoare pentru omologarea rotilor. Nu facea fabrica stickere separate pe fiecare motorizare/ caroserie in parte.

Nu s-au simplificat. La RAR se trec dimensiunile care exista trecute in actele masinii sau acolo unde exista , in COC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Da si ai dreptate, dar la mine nu a vrut sa ma treaca la RAR ca de ce in talonul german scrie 175... si eu aveam 205... pe masina la roti desi masina din constructie le duce si sunt trecute in cartea tehnica. Adica el ca si cum ar traduce talonul german si daca ala zicea 175...sa fiu eu sanatos cu 205 al meu.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca aceleasi proceduri sunt in toata Europa... nu doar la noi. Problema e ca poti sa ramai fara talon... si plimba-te la RAR... etc

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Stiu ca e vechi subiectul dar poate mai intereseaza pe cineva procedura de omologare a rotilor care nu se regasesc in civ. 

O conversatie pe mail cu porche romania, importatorul skoda, mail din care am primit o lista cu toate dimensiunile aprobate de producator: cost 0

Progrmare la rar, durata vizitei: 2 ore, timp efectiv in prezenta inginerului 15 minute, dupa care am asteptat sa redacteze inscrisul in carte. La rar am dus civ si acel mail de 4 pagini printat, totul a decurs fara probleme. Cost 105 lei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!