Jump to content

Catalizator dus... inlocuire/schimbare catalizator


tiranux
 Share

Postare recomandată

Salut,

Mariusmrs, aceeasi problema o am si eu, nu imi ies noxele, nici la relanti nici turata.  Am acelasi motor ca tine, nu consuma ulei, nu am erori, trage bine, dar de vreo 2 ani nu mai ies noxele. Azi am schimbat catalizatorul (autometal), cel de sub masina, si tot nu ies noxele (hc relanti: 211 - am inteles ca trebuie sa fie 100 si co relanti: 0,85 - trebuie 0.2). Cei de la service unde l-am schimbat mi-au zis sa bag alta benzina si sa revin la test, dar nu cred ca se schimba ceva...

Are cineva idee ce sa mai inlocuiesc sa rezolv problema? o sonda lambda defecta poate influnta valoarea noxelor? M-a oprit si RAR-ul, dar au fost cuminti si m-au lasat sa plec, ala care a testat-o mi-a zis ca ar fi ecu de vina. ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând trebui să ştii că în catalizator au loc următoarele trei reacţii chimice (de asta se şi numeşte catalizator cu trei căi):

                               Hidrocarburi (HC) + Oxigen (02) => Dioxid de carbon (CO2) + Vapori de apă (H2O)

                               Monoxid de carbon (CO) + Oxigen (O2) => Dioxid de carbon (CO2)

                               Oxid de azot (NO) + Hidrogen (H2) => Azot (N2) + Vapori de apă (H2O)

După cum vezi două dintre gazele anihilate sunt tocmai cele care nu-ţi ies ţie. Doar că dacă nivelul lor depăşeşete nivelul de eficienţă al catalizatorului atunci vei avea noxe chiar şi cu un catalizator nou nouţ.

Eficienţa maximă a catalizatorului este obţinută atunci când motorul funcţionează cu amestec stoichiometric (λ = 1.0). Din acest motiv toate motoarele pe benzină cu catalizator necesită un sistem de control în buclă închisă cu sondă lambda pentru amestecul aer-combustibil.

Uite AICI mai multe explicaţii.

În cazul tău verifică prima dată funcţionarea sondelor lambda şi evaluează funcţionarea catalizatorului cu vcds, vezi că pe pagina precedentă am postat un document unde se arată cum se face

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mazicristi la tine sunt foarte mari valorile, nu stiu ce sa zic, la mine singura problema au fost CO Corr care au iesit 0.4 in loc de 0.2.

Eu am si eroare pe catalizator, eficienta sub limita + martor aprins in bord? Ai asa ceva? Ai facut o diagnoza? Valorile lambda care sunt? (sunt scrise pe bon de la rar).

Sonda influenteaza, citeste si aici: https://vwforum.ro/topic/36843-problema-emisii-co2/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare sa vad cum lucreaza sonda lambda sau catalizatorul nu am facut. Am facut acum cateva luni o diagnoza si aveam doar o eroare de la un buton de actionare al geamului. Valorile sondei lambda de pe bon sunt 1.01 si 1.02 si am inteles ca sunt ok. Parca au mai fost cazuri cand sonda nu era ok si nu aparea eroare in bord. Eu merg cam batraneste, drumuri scurte, prin oras, am schimbat uleiul si filtrele, o sa i dau niste talpi pe autostrada si mai fac un test de noxe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ce marca de catalizator dedicat aftermarket E4 e mai buna, adica sa treaca noxele la RAR ? Merita unul universal sau e de preferat cel plug & play ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce catalizator imi recomandati pentru vw bora 1.6 16v bcb?

Am facut azi un test de noxe, co corr in loc de 0.2 s-a dus in 1.0, deja foarte mult.

Modificat de mariusmrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva cu aprobare care sa garanteze norma de gaze de esapament si sa fie cu prinderea exact pentru masina ta.

Walker , BM Catalyst ...  trebuie sa precizeze Euro 4 sau pana la Euro 4, Euro 3 etc. 

 

 

 

 

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, o sa caut, nici nu stiu pe unde, sper sa fie pe la autokarma sau magazinele astea mai populare.

Inca o chestie, poate cineva poate interpreta.

Am bagat o chinezarie de adaptor obd2 care arata niste valori.

Cert e ca sonda lambda 2, cea dupa catalizator, fluctueaza la relanti intre 0.50v si 0.60v, in accelerare sare de tot.

Sonda 1, cea inainte, arata 1v constant.

Long term si short term sunt aiurea rau, long term e la -24% si short term la 0%, si apoi se schimba in -11% si -18%.

Ma gandesc sa nu fie din alta parte decat la catalizator.

Erori nu are, doar p0420 catalizator sub limita.

Modificat de mariusmrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai switch la voltajul primei sonde, de acolo ai "amestec bogat" si LTFT cu minus  dar probabil sonda vede amestecul bogat din cauza circulatiei insuficiente a gazelor datorita  catalizatorului infundat .Poti sa induci artificial o stare de amestec sarac printr-un vacuum scos sau ceva sa vezi ca scade voltajul pe sonda excluzand astfel un senzor defect care ar prezenta o simptomatica identica, dar eu cred ca ai catalizatorul infundat .Cauta unul in dezmembrari si nu mai circula asa cu masina .

Modificat de BadGrandpa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mariusmrs

Ai amestec prea bogat, ma mir ca nu apare si eroarea specifica.

Cauze probabile:

- Injector cu scurgeri de combustibil

 - Presiunea excesivă a combustibilului

- Filtru de aer extrem de murdar sau restricții la admisie

- Restricții de evacuare (catalizator înfundat, toba de eșapament înfundată, teava de        esapament deformata pana la obturare)

- Senzor O2 Lambda defect (scurtcircuitat - citește amestec bogat tot timpul)

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

Ma gandeam la asta, habar nu am de ce nu imi apare eroarea.

Injectoarele ies din discutie si presiunea, deoarece pe gpl face la fel si e sistem separat.

Filtru de aer nou, ulei nou, le schimb la 15k pe gpl, le schimbam la 10k pe benzina.

Catalizatorul infundat e posibil, teava e ok, sa zic ca are o gaura cat un ac (nu mi-a sudat racordul bine si trage putin aer printr-un loc).

Astea ar fi pozele cu valorile, ciudat ca pe prima aplicatie nu arata calumea senzorul lambda, iar pe torque ala arata constant 1v, desi cred ca e normal ca e o chinezarie de "tester". A doua poza e cand am accelerat, valorile se duc sus jos.

E aiurea ca masina merge ok, trage bine.

Am avut intr-un timp senzorul map prins intr-un surub, se rupsese al doilea, dadea eroare amestec sarac. Iar dupa, am avut momente cand se aprindea EPC in bord si nu se mai tura cu eroarea "fuel trim malfunction" sau ceva de genu.

1.jpg  2.jpg  3.jpg  4.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai alta eroare decat eficienta catalizatorului, e foarte probabil ca trebuie schimbat.

Dar cred ca a fost si o cauza, poate senzorul MAP....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa il schimb, ca ma gandesc ca daca e infundat, poate cauza si amestecul bogat si noxele mari, daca nu e de la el, o iau prin eliminare si schimb si sonda.

Am avut o problema si am schimbat senzorul map cu o panarama la 100 lei, crezand ca e de la el, si dupa ce am schimbat pe cel oem inapoi nu a mai facut asa. (eroarea cu fuel trims).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut astazi niste teste.

1. Am testat daca masina merge ok, daca e infundat catalizatorul automat avea pierderi de putere, insa merge bine, prinde suta in 12.8 sec, pentru o masina cu aproape 300k eu zic ca e ok.

2. Am dat aer fals, am scos furtunul la regulator, sa traga in admisie aer, nu s-a schimbat mare lucru pe valori, short term si long term tot aiurea erau, iar sonda a scazut de la 1V la 0.9 - 0.8v, nu trebuia sa dea amestec sarac? Sa duca sub 0.4?

3. Am scos sonda lambda, ciudat ca dupa ce am scos-o, short term a ramas pe 0%, long term se ducea in -5-6-7%, oare sa fie devina lambda?

 

Sunt curios daca schimb sonda, doar sa gasesc la inceput una de imprumut, ca nu e cea mai ieftina.

 

Modificat de mariusmrs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca intai sa faci testele cu vcds (vag-com)  pentru sondele lambda si catalizator.

Engine - Basic Settings 

group 036 - pentru Sonda lambda 2, dupa catalizator -rezultat B1-S2 OK sau B1-S2 Not OK

group 034 -  pentru Sonda lambda 1, inainte de catalizator - rezultat B1-S1 OK sau B1-S1 Not OK

group 046 - pentru catalizator - rezultat Cat B1 OK sau Cat B1 Not OK.

Sonda lambda 1 trebuie testata obligatoriu chiar inainte de catalizator, iar temperatura catalizatorului trebuie sa fie peste 350 grade. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log pe voltajele sondelor dar nu cu mizeria aia de aplicatie /elm sau ce folosesti tu acolo , ceva sa fie cu o rata decenta de sampling , la s1 trebuie sa ai un switch constant intre 0.1v si 1v iar la s2 un ~0.6 - 0.7 +/- cat mai constant.Daca observi ca voltajul la s2 este aproape in oglinda cu s1 ma refer la rata de switch, cat este mort. Daca ai introdus si aer fals trebuia sa scada voltajul mai mult nu doar 0.9v .... ecu urmareste modul in care s2 oglindeste rata de switch la s1 si in functie de asta cand sunt aliniate intr-o anumita masura da eroare cu ''eficienta cat sub limita''

Modificat de BadGrandpa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa caut maine un service cu vag, sau pe cineva care are, pe aici majoritatea umbla cu panarame delphi care nu indica nimic bun.

Ideea e ca poate sa fie sonda, insa, daca o iau si pe partea cealalta, ea acum vede amestec bogat, teoretic ar trebui ca ECU sa taie din combustibil si sa bage aer, ca sa ajunga la un mix bun, insa nu face asta, si culmea nici eroare de amestec bogat nu e.

Sonda 2, e la 0.4, 0.6, asa indica elm ala, stiu ca nu-i ceva pe care te poti baza, insa altceva n-am avut. Ala indica s1 constant 1v sau maxim 0.9-8, si s2 constant 0.4 - 0.6.

Ma mira si faptul ca am citit pe aici ca multi cu catalizator scos si le-a iesit noxele, iar la mine depaseste CO corr atat de mult.

Daca ar fi sa aibe amestec bogat, si sonda sa fie ok, nici nu stiu de unde sa incep. Singurul defect pe care il stiu mai e epuratorul ala, am vazut azi sub ea ca are transpiratie de ulei, curge pe baie, dar nu cred ca are legatura cu noxele.

Revin maine cu info dupa ce fac testele cu vag, tre sa rezolv cat mai curand, pe 7 am itp. :))) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.

Ma gandesc si eu la o inlocuire de catalizator la AZD. 

Pe sonda S1 am valori variabile( 0.4-0.9), in schimb sonda S2 este sub grafic (0.0-0.2).

Nu stiu daca intradevar catalizatorul este de vină, dar momentan am pus ochii pe un BM Catalist. Daca aveti alte coduri de piesa mi-ar prinde bine. 

Mai am nevoie mare de un cod sau de niste dimensiuni pt adaptorul triughiular pe care se prinde catalizatorul. Catalizatorul vechi este sudat direct de țeavă si as dori sa il readuc la configuratia inițială. 

Mulțumesc. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, va rog sa prezentati niste magazine de unde sa cumpar un catalizator universal necontrafacut. Sunt foarte multe la preturi in jur de 250-300 de lei,dar sincer am impresia ca sunt contrafacute la pretul acela, un catalizator are cateva grame de metale mai scumpe ca aurul. Voi ce parere aveti? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca nu ai rezolvat inca, un catalizator original second sau unul nou aftermarket, in ordinea asta, sunt cele mai indicate.

De multe ori , unul nou universal chiar de marca, nu rezolva problema P0420 - eficienta catalizator sub limita, daca asta e singura eroare.

La mine nu ieseau noxele si autotestul de catalizator decat cu aditivi , apoi nu mai ieseau deloc. Am pus un catalizator de pe acelasi tip de motor din UK si VAG a facut testul cu succes CAT B1 OK plus sondele lambda in 10 min. 

Nu va luati dupa valorile TORQUE sau alte aplicatii universale, singure recunosc ca nu e real ce masoara, ex : "Unit and scaling information are not supplied with the data from the ECU for this type of vehicle. Consulting the manufacturers service book for this information is recommended."

Singurul lucru important este ca verifica starea sistemelor, daca un sistem e semnalat cu rosu (in cazul meu numai catalizatorul era), atunci are sigur probleme.

 

Screenshot_20200515-181036.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutari , vreau sa schimb catalizatorul , la MK4  1,6 16 v  cod motor BCB ,  nu reusesc sa gasesc  original , am gasit original uzat dar de MK4 -Bora   1,4 16 v  ,   vorbesc doar de catalizator nu de tot traseul cu racordul flexibil  , credeti ca se poate  pune , sau poate da probleme' multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca BORA a avut tot motorul BCB, normal ca se poate pune. Dupa cate stiu acelasi motor a  fost pus  si pe BORA, SEAT LEON si TOLEDO.

O varianta noua aftermarket pt BCB este de la BM CATALYST BM92362H, poti verifica dupa cod compatibilitatea.

Coduri echivalente

OE/OEM Number

1J0254300P, 1J0254300P 1J0254300T 1J0254400CX 1J0254400HX, AS : 37874, BM CATALYSTS : BM92362H, SEAT : 1J0254300P, SEAT : 1J0254300T, SEAT : 1J0254400CX, SEAT : 1J0254400HX

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BORA  avea motor de 16 16 v 105 cai , catalizatorul care erea pus avea codul 6X0 131 701B ,   dar din cod rezulta a fi de 1,4 16v   , stii ceva de acest cod  este intradevar  este de 1,4 16v ,  daca da , este posibil ca vechiul proprietar sa fi pus acest catalizator , multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6X0 131 701B nu apare la BORA de care zici, e posibil sa fi fost schimbat si e posibil sa fi fost pentru 1.4, am vazut ceva asemanator la LUPO. Daca nu esti sigur nu-l pune.

Strict pentru motorul BCB:

Coduri OE SEAT: 1J0254400HX, 1J0254400CX
Coduri OE SKODA: 1J0254400HX, 1J0254400CX
Coduri OE VW: 1J0254400HX, 1J0254400CX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este , catalizatorul este de bora dar pentru motor 1,4 16v ,   si erea pus pe 1,6 16v   cod motor BCB,  multumesc pentru tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!