Jump to content

Catalizator dus... inlocuire/schimbare catalizator


tiranux
 Share

Postare recomandată

Buna ziua , am cautat pe aici o defectiune sinonima cu ce am eu si nu am gasit nimic precis . Deci , sa incep cu inceputul . Am un Golf 4 motor benzina 1.4 16 v cod AXP iar in urma trecerilor pe un teren accidentat am spart ceramica din catalizatorul de sub masina  drept pentru care la sfatul unui mecanic am decupat catalizatorul extragand ceramica sparta din el , in momentul de fata catalizatorul reprezentand doar o asa zisa ,,toba goala.. . Dupa aceasta operatiune masina a inceput sa imi scoata fum albicios pe esapament si in plus am observat si teava de la toba finala murdara (umeda ) de ulei . Ma intreb , sa fie oare scoaterea ceramicii din catalizator cauza acestor emisii de fum si ulei pe teava de esapament ?? Va multumesc pentru sfaturi si intelegere !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai normal ala ce rol are...o sa ti mai arunce si cate un check engine cateodata ca acolo ies noxele aiurea si cum sonda doi o verifica pe , prima iar 2 nu are ceramica in catalizator concluzia o tragi singur.Dupa simptome motorasul este trecut de prima tinerete deci consumul de ulei este prezent iar catalizatorul isi mai facea treaba inainte sa l ''chiuretezi''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc . Sa inteleg ca daca montez un alt catalizator va disparea problema , nu ? Am cumparat deja unul second si cred ca zilele astea voi avea timp pentru montaj ! Motorul intradevar are 205 mii acum , e cam batran , la anul il paste o segmentare totala , poate ma mai duce o vreme ........multumesc inca o data !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin  ! Am cumparat catalizator euro 4 cu sita , nu e din acel cu ceramica , ce ziceti , merge montat ? Credeti ca influenteaza cu ceva gazele esapate sau pot avea probleme la ITP ? Ma gandesc daca filtreaza la fel ca si cel cu ceramica ..... !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut , revin cu seria catalizatorului poate ma poate lamuri cineva ce model de catalizator este ? Pe catalizator scrie asa -  BM80081H 4E0297  - 103R-0017986 . Va multumesc frumos !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Revin iarasi . am cumparat acest catalizator de pe net dar unii prieteni zic ca nu ar fi euro 4 sa il pot monta pe golful meu 1.4 16v cod motor axp ....ba din contra , altii imi zic cum ca ar fi filtru de particule si ca am fost pacalit . Daca cineva se pricepe sa interpreteze codul scris pe el si sa ma lamureasca definitiv ce e cu obiectul , multumesc frumos ! atasez poze cu obiectul in cauza.

26219923_1759740670704889_8619578693576972942_n.jpg

26238984_1759740690704887_6895131544004137735_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
DarkAvenger183

Buna ziua,

am tot cautat pe net insa nu m-am lamurit niciunde pentru problema sau presupusa mea problema:

Am avut probleme cu senzorul de temperatura antigel (G62), si iarna asta dimineata pornea extrem de greu; (chiar si 20 secunde tinuta cheia pe contact, pleca in 1-2 pistoane... si tineai asa pe demaror cat sa nu moara pana isi dedea drumul de tot). Am schimbat bujii, filtre, bobine inductie, clapeta de acceleratie, curatare EGR, teste de vacum.... si intr-un final un coleg mi-a zis sa schimb senzorul respectiv. De atunci problema pornirii la rece s-a rezolvat. Cred, (asa presupun eu) ca in perioada cat a avut prornile alea grele am distrus catalizatorul. Probabil acumula gaze ne arse de la pistoanele ce nu mergeau, si apoi se ardeau in evacuare. Recent l-am auzit ca bate ceva pe la toba de esapamanet. M-am uitat sub masina, toba intermediara era foarte arsa si umflata. Ce batea, era fagurele din interiorul catalizatorului care se desprinsese de peretii cat-ului. Unul nou de origine e exagerat de scump. Unul aftermarket nu stiu cat de bun e. Provizoriu, am inlocit toba de mijloc, si catalizatorul cu o teava. La sondele lambda nu am umblat; Nu s-a aprins niciun bec dupa inlocuirea cat-ului cu teava;

-Observ fluctuatii ale relantiului cand este pornita clima, ceea ce anul trecut (inainte de a se desprinde fagurele) nu le aveam;

- Catalizatorul defect/lipsa catalizator poate cauza fluctuatiilor de relanti cand e clima pornita?

- Fagurele nu era spart, nu se vede nimic neregula la el la ochi. L-am curatat si l-am fixat la loc. Ar putea fi bun catalizatorul? Merirta sa il duc la sudor sa il puna la loc?

 

Motorizarea este 1.6 16V, 77kW, cod motor AZD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut, este posibil ca din cauza catalizatorul ui sa mi se aprindă martorii Epc și Esp în bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Punea eroarea asa cum apare ori altfel prin ghicite nu prea ai cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Din ce am citit catalizatorul indiferent de norma de poluare se schimba cam la 200.000 - 250.000 km si va dati seama daca nu mai filtreaza cum trebuie astfel : Introduceti mana sau o carpa pe teava de evacuare si daca se murdareste , necesita schimbare , daca nu , este in stare buna . Si eu am la diesel martorul motor uneori aprins alteori nu si cu mesajul Emissions Workshop . Luni o sa ii fac o scanare cu VCDS-ul sa vad exact de la ce e eroarea , dar in prima faza mi s-a spus ca ar fi sonda lambda care nu ar fi o problema majora din punct de vedere bugetar :D O sa vad Luni , oricum as schimba si catalizatorul , masina ajunge la 300.000 km in curand , desi nu scoate fum , ulei nu consuma mult ( cam 200-300 gr ) dupa o perioada dupa ce ii fac schimbul ... carburant nu consuma extraordinar , la ITP-ul facut in Februarie au iesit toate ok ... Am vazut pe Facebook reclame la multe firme care curata catalizatoare si ca si pret ar fi cam la jumatatea unuia nou ... Dar cine stie cum si daca le curata ... 

Masina este cea din semnatura ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, Nenciu Victor a scris:

Introduceti mana sau o carpa pe teava de evacuare si daca se murdareste , necesita schimbare

:scratch: eu nu cred ca exista msina pe lumea asta sa nu aibe teava de esapament murdara de funingine. Te rog detaliaza clar si daca poti pune si un video. Teava sa nu fie noua pusa. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la minutul 7 ... se refera la filtru de particule , am facut eu confuzie si imi cer scuze ... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, canalul respectiv de youtube, eu îl consider un pamflet... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pana la urma Golf 4 Bora, 1.6 16v are 2 catalizatoare sau mi se pare mie? Parca as avea unul in fata la inceput si unu la jumate, sub masina.

Care trebuie schimbat, in cazul in care nu mai ies noxele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur are doar unul.

Ce vezi tu la mijloc e toba intermediara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe seria de sasiu imi da asa:

WuEm3Y6.jpg0X9rW9k.jpg

 

Dar eu nu am prinderea la mijloc asa, am ceva acolo insa e mai mic si dupa imediat e o sonda lambda. Ideea e ca tre sa-l schimb si nu stiu ce sa iau, noxele nu ies si catalizatorul se face rosu rosu la temperatura mare.

 

Plus ca la piese daca ma uit pe codul asta de motor imi da doar catalizator dinala cum e cel din mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rosu? Merge bine motorul? Nu ai missfire pe nici un ciclindru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manualul zice că ai două catalizatoare, primul este chiar la ieşirea din motor unde este înfiptă sonda lambda nr. 1

Bora - evacuare.pdf

Dacă se înroşeşte probabil că este înfundat (nu neapărat, dar trebuie să iei în calcul şi asta), dar maşina nu ar trebui să tragă, să scoată fum, etc.

Dacă ai acces la vcds se poate testa, în documentul de mai jos undeva spre sfârşit ai o procedură de verificare pe grupul 46

measured value block-2.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 14 ore, marius1982.11 a scris:

Rosu? Merge bine motorul? Nu ai missfire pe nici un ciclindru?

Nu, motorul merge ok, trage dar nu cât trăgea înainte sa zic. Consum ok. Nu am eroare pe nimic decât pe catalizator, eficienta sub limita, și nu-mi ies noxele, sunt cam duble. 

 

în urmă cu 2 ore, lupo_bv a scris:

manualul zice că ai două catalizatoare, primul este chiar la ieşirea din motor unde este înfiptă sonda lambda nr. 1

Bora - evacuare.pdf 167 kB · 1 download

Dacă se înroşeşte probabil că este înfundat (nu neapărat, dar trebuie să iei în calcul şi asta), dar maşina nu ar trebui să tragă, să scoată fum, etc.

Dacă ai acces la vcds se poate testa, în documentul de mai jos undeva spre sfârşit ai o procedură de verificare pe grupul 46

measured value block-2.pdf 201 kB · 1 download

Se pot testa individual? Ca pe tester îmi da deja ca e eficienta sub limita dar habar nu am pe care să-l schimb. 

Posibil sa fie înfundat dar ar cauza sa nu iasă noxele la itp? Pe mine asta ma deranjează în mare. 

 

Le-aș schimba pe amândouă da nu știu dacă merita investiția. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că problema este la al doilea (cel care se înroşeşte). Fă testul ăla din vcds şi vezi ce iese. Normal că dacă evacuarea este înfundată nici testele de noxe nu ies (apare o cantitate mărită de gaze recirculate, de aici fum, etc).

Oricum trebuie să rezolvi situaţia pentru că dacă a ajuns la stadiul ăsta să se înroşească la o forţare mai susţinută a motorului vei avea surprize cam neplăcute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul se înroșește, la ieșire din motor. M-am exprimat eu greșit. 

Ideea e ca sub ea nu știam 100% daca e tot catalizator, ca inițial voiam sa ii sudez unul universal dacă era acolo doar. 

Cred ca din cauza lui sunt afectate și fuel trims, am mereu cu minus valorile long term și short term, ma gândesc ca sonda încearcă sa regleze gen. 

Oricum o sa verific amănunțit sub ea când o sa pot și o pun iar la tester. Mulțumesc mult pentru răspunsuri. ?

Modificat de ForceTurbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu mai da quote postării anterioare pentru că se sancţionează!

2. Cred că şi postarea mea a avut o fractură de logică :)). Al doilea catalizator nu prea cred că are cum să se înroşească fiind mai departe de motor. Acum dacă este numai el înfundat şi/sau celălalt greu de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am obisnuit cu quote, nu stiu de ce, o sa evit :))

Am tot cautat in istoricul forumului, si am vazut ceva postat de @53mad cum ca primul ar fi precatalizator si n-ar avea nimic cu gazele. O sa incep cu cel de sub masina, sa vad ce gasesc mai de buget, ca pana la urma e o masina veche.

Revin cu info, poate are si altcineva nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!