Jump to content

Catalizator dus... inlocuire/schimbare catalizator


tiranux
 Share

Postare recomandată

Salut, pentru un motor cod AUS trebuie sa schimb catalizatorul secundar, zdrangane ceramica intr-o veselie. Imi puteti spune daca este ok BOSAL 099-987? La specificatii apare codul motorului ca fiind compatibil, E4 dar vreau sa stiu daca este ok ca si producator si fiabilitate. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Bosal au un raport calitate/preţ destul de ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad nici o aprobare, nici euro 4 nu vad pe undeva ca ar fi...cred ca e up euro 3...

Pentru codul 1J0253023X - MOTOR AUS - BM CATALYST si MAGNAFLOW direct fit,

de exemplu, sunt si ele euro 3...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul BOSAL 099-987 este pentru AUS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul 1J0253023X este pentru piesa OEM VW pentru motorul AUS si este max. euro 3.

BOSAL 099-987 este codul aftermarket al catalizatorului BOSAL pt AUS. Nu se stie ce euro e, dar se poate deduce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si multumesc pentru raspunsuri. O sa incerc sa aflu detalii despre Bosal-ul de mai sus, precum si pentru 

Producator: WALKER
Cod producator: 20630

Detalii tehnice:

Greutate (în kg): 3.05
Lungime [mm]: 625
Numar informatii tehnice: 92
Norma gaze de esapament: Euro 4
Garantie: Garantie 3 ani

 

M-am uitat pe site-urile locale, si ori gasesc niste marci de care nu am mai auzit, dar precizeaza norma E4 si preturile sa zic ca sunt pana in 500 ron, ori Bosal, Walker pentru care trebuie sa te documentezi in legatura cu ce norma acopera. Vreau sa montez o piesa ok, de calitate si care sa nu imi creeze probleme ulterioare, nu ma arunc la ieftin si bun, nu prea exista :)  .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Walker este intr-adevar euro 4 si de calitate premium , probabil e cel mai bun din gama aftermarket. Dar si unul sh original de pe o masina identica euro 4 poate avea aceleasi performante si o duce destul daca se foloseste benzina premium.

La mine catalizatorul original a fost distrus de o bobina de inductie defecta, avea eficienta intre 18 si 36 %, minimul admis pe VCDS este la motorul meu 60 %.

L-am inlocuit cu unul sh luat de pe un motor identic din UK si acum eficienta este mai mereu 99.6 %, benzina numai premium si niciodata mers subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu un golf 4. 1.4 axp, 2002 (Euro 4 cică) achizitionat de curand cu check engine in bord (nu ma judecati, nu am dispus de fonduri), l-am pus pe tester, sonda lambda 2. Am fost la o statie itp, i-am explicat omului problema si am cerut o testare pentru noxe inainte (i-am facut un full cu benzina 99 cu 2 zile inainte daca are vreo relevanta), dupa testare, omul a cobodat din masina, a dat din cap negativ iar cand l-am intrebat valorile, a intors capul in cealalta parte si nu m-a mai bagat in seama.

Masina are un demaraj de melc in comparatie cu vechea masina pe care am lovit-o, un golf 4 2000 Ape, Euro 2 cu care nu am avut nici macar o problema.

Precizez ca i-am facut distributia, i-am schimbat bujii, i-am schimbat toate filtrele(ulei, aer, habitaclu, benzina), am curatat sita pompei de benzina, motorul functioneaza normal, un singur tachet mai slabuț si un semering de la epurator ciupit

Ce ar trebui sa fac? Schimbat catalizator si sonda lambda 2? Sa-l înlocuiesc cu o țeavă goală? Să-l golesc? Îl pot înlocui cu catalizatorul si sonda de pe celălalt golf lovit euro 2?

Si daca imi poate arata cineva o schema completa a evacuarii pentru masina in cauza (galerie->toba finala), am impresia ca a fost ceva modificat pe acolo. Multumesc.

Inca o precizare, masina nu scoate fum, nici alb, nici negru, nici albastru. O singura daca a scos albastrui cand nu am mai pornit-o vreo 3 zile.

Modificat de Moartea1995
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce eroare da pe tester ?

Inainte sa schimbi ceva trebuie sa faci testele pe VCDS (VAG) pentru sondele lambda si catalizator, sunt la sectiunea Engine - Basic settings - grupurile: 036 (pt lambda 2), 034 (pt lambda 1) si 046 (pt catalizator), in ordinea asta. Catalizatorul trebuie incalzit la minim 300 grade pentru test.

Esapamentul pe bucati:

https://www.epiesa.ro/teava-de-esapament-vw-golf-iv-1j1-1-4-16v-benzina-75-cai/8799/subcat-100315/

https://www.epiesa.ro/catalizator-vw-golf-iv-1j1-1-4-16v-benzina-75-cai/8799/subcat-100047/

https://www.epiesa.ro/toba-de-esapament-vw-golf-iv-1j1-1-4-16v-benzina-75-cai/8799/subcat-100314/

 

 

 

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa o mai bag odata la test sa vad codul de eroare al sondei lambda 2

Si ma refeream la schema evacuarii strict pentru masina in cauza, nu la piese.

Sonda lambda o pot lua de la cealalta masina lovita daca difera norma de poluare? Cu catalizatorul e de inteles, dar sonda?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa faci si testele de functionare de mai sus daca ai acces la un vcds.

Poti sa incerci cu cealalta sonda daca exista si e identica cu cea de pe AXP.

354483_original.jpg

 

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur trebuie inlocuit si epuratorul de gaze de carter, se schimba pe la 100000 km, unii schimba numai garniturile, insa un epurator defect nu mai capteaza eficient vaporii si asa poti avea probleme suplimentare cu noxele si catalizatorul.

Nu strica o curatare a sistemului de evacuare si egr cu aditivul Protec Oxicat cateva plinuri de benzina.

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, cine imi recomanda si mie un catalizator sport pentru un golf 5 gti cu stage 2 ? Am vazut ca au ceva cei de la Auto pilot Dar pare a fi din China.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bluetux multumesc.Am intrebat si nu prea stiu sa-mi zic daca se poate trece testul de noxe cu un cat sport de 200 de celule de la Magnaflow.Sa fiu sincer si eu sunt cam in dubii din moment ce catalizatoarele oem sunt doua si probabil undeva la 400-600 de celule fiecare.Are cineva experianta cu asa ceva ? Stie sa-mi zica cineva daca am vreo sansa sa iese noxele cu unul de 200 de celule ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fii cam la limita sa treci testul de noxe cu un cat sport, dar un aditiv tip Oxicat sau Cataclean inainte de test ajuta la scaderea noxelor cu pana la 60 % in conditiile in care catalizatorul sport e in stare buna de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut se potrivește catalizatorul de la 1.4 16v cod motor APE la 1.6 16v cod motor BCB? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca se potriveste la montaj, dar pentru eficienta este recomandat pentru BCA, nu pt BCB.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Baieti vreau si eu o mana de ajutor , pentru  a 2- a masina , MK4 cod motor azd , ce catalizator recomandati , gasesc  ceva dedicat , sa fie cu prindere pentru masina mea  si sa fie cu aprobare  care sa garanteze norma , multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut,a cedat și la mine catalizatorul,huruie de mama focului,mașină în cauză: un Golf 4,1.4,16v AXP,euro4.Intrebare:se potriveste acest cat. de la BM ,dar este euro 3.

...sau ce varianta mai accesibilă recomandați pentru că trebuie să fac și ITP-ul.

Screenshot_20210823-160335.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...știe cineva daca pot trece ITP-ul cu cat. asta?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

greu de zis, doar daca avem vreun coleg care si-a montat asa ceva pe masina, sa iti dea un feedback

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, cosmin1980 said:

...știe cineva daca pot trece ITP-ul cu cat. asta?

 

Daca masina e Euro 4 iti trebuie catalizator E4, nu merg combinate pt ca sunt cateva diferente la materialele/aliajele din interior,marimea gaurilor din acel "honeycomb" si sunt sanse sa nu iti iasa CO2 in parametri, mai ales ca masina are km si o varsta.

 

La un amic pe un Golf 4 1.6 SR a fost aceeasi poveste si s-a pus catalizator aftermarket, dupa 1 an s-a dus si acela, s-a mai pus unul AM si acela a cedat dupa 8 luni, aici e alba neagra, cele aftermarket nu sunt calitative, unele se "topesc" sa zic asa.

 

La acelasi pret gasesti probabil in dezmembrari dar si acolo e loterie.

Eu la Golf-ul 1.4 16V ce l-am avut, am luat din dezmembrari, ii cunosteam si vazusem masina functionala inainte sa o dezmembreze si nu am avut probleme la ITP, au iesit gazele.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Până la urmă l-am schimbat cu unul de la Walker certificat euro4 plus flanșă care a trebuit sa o cumpăr separat.Pana acum totul e ok,rămâne de văzut cât de trainic o sa fie.

By the way,am reusit sa scap și de cel vechi ,contra cost bineînțeles,nu știam dar sunt foarte mulți care colectează catalizatoare stricate și oferă și ceva bănuți in schimb.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!