Jump to content

Catalizator dus... inlocuire/schimbare catalizator


tiranux
 Share

Postare recomandată

Catalizator dus... ajutor cu pareri

Salutare,

Acum 2 zile m-am ales cu un zgomot ciudat de sub masina, ceva clar de la evacuare, astazi am fost la service si baietii au spus ca este dus catalizatorul si ceramica din el face zgomotul respectiv ca nu este recomandat sa mai merg cu ea pana nu inlocuiesc catalizatorul pentru ca se va duce si sonda lambda, partea funny ca este destul de costisitor acest defect si cum nu sunt foarte cunoscator cer ajutorul celor care mai au idee despre preturi si categorii de functionabilitate / firme.

Am inteles ca o varianta optima ar fi achizitionarea unui catalizator universal care sunt garantate cateva luni si ca nu ar fi probleme la emisiile de poluare. Specific ca am un motor 1600 cmc, 16v, euro 4.

Va rog sa-mi spuneti ce as putea sa cumpar, de unde sa cumpar si ce este mai bun.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. masina are 2 sonde lambda. una inainte si alta dupa catalizator. Prima are rol de a determina amestecul benzina/aer sarac/bogat, iar cea de a doua determina starea catalizatorului. Daca inca nu ti s-a aprins nimic pe bord legat de emisii poluante sfatul meu ar fi sa mergi cu el asa chiar daca face zgomot.

2. In principiu, cauta la dezmembrari, cam orice vw cu motor pe benzina fabricat dupa 2001 are catalizator euro 4 pe care il poti adapta. Cauta unul dupa o masina cu cati mai putini km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit si la varianta de second ... dar credeam ca merita mai mult un catalizator nou chiar daca este universal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix acceasi problema o am si eu tot cu nu GIV 1.6.16v . S-a spart ceramica din interiorul cat. si zdrangane mereu. Dupa vreo 2 sapt. mi s-a aprins si becul galben pe bord(check engine). Am gasit niste catalizatoare Mangaflow si Bosal (euro 4) pana in 500 ron care sunt universale si merg si pe masinile noastre, dar un vanzator mi-a recomandat unul OEM care era vreo 1500 ron spunand ca in cazu celor univarsale s-ar putea sa imi ramana eroarea cu engine check.

Daca mai aflii ceva posteaza, pentru ca ma interesaza si pe mine, cat mai repede :icon_thumright: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare in primul rand , aceeasi problema am si eu , martorul check engine in bord si da eroare pe tester : Efect catalizator insuficient (bank 1) . am dus masina pe elevator si am observat faptul ca a fost dat jos catalizatorul si sudat / pus la loc . asa k trebuie altul :D orientati'va spre unul second decat unul nou si universal , eu cel putin asa mi'am propus .cheers ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, poti sa ne spui ce catalizator ai tu ? poate catalizatorul nu a fost achiztionat pentru capacitatea motorului tau... stiu ca atunci cand apare martorul pe bord s-a dus sonda lambda ... cel putin asa stiu eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, poti sa ne spui ce catalizator ai tu ? poate catalizatorul nu a fost achiztionat pentru capacitatea motorului tau... stiu ca atunci cand apare martorul pe bord s-a dus sonda lambda ... cel putin asa stiu eu

inca nu l'am schimbat , astept finante , noxele mi'au iesit datorita unei "atentii" pe care a trebuit sa o dau pentru a'mi trece cauciucurile pe 225 si jantele pe 18 in talon si astfel au iesit si noxele ca altfel o puneam .... numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut si eu am aceas problema cu catalizatorul imi apare sonda pe bord si nu stiu ce sa fak sa iau de la dezmembrari sau universal?la masina din semnatura ce mati stradui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si eu am aceas problema cu catalizatorul imi apare sonda pe bord si nu stiu ce sa fak sa iau de la dezmembrari sau universal?la masina din semnatura ce mati stradui?

Salut, am același tip de motor pe mașină și

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am si eu o intrebare,

de ieri am depistat catalizatorul , primul, infundat.

la service mi l-a scos, mi-a scos sitele din el si mi l-a sudat la loc.

e vreo problema daca merg fara el? si daca da ce se poate intampla?

precizez ca masina e 1.4, benzina, AXP

Modificat de florin_boby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti ies gazele. In rest consuma putin mai putin si ai castigat vreo 2 cai.... frumosi :)

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta voiam sa zic si eu...in afara de faptul ca nu mai iese norma de poluare,masina n are (cred) nimic daca mergi fara catalizator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca sondele lambda o iau razna.. si de aici consum mai mare, in rest nu strica nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda 1 e inainte de cat, si aia da "tonul" la consum... cea de dupa cat e mai mult de verif si noxe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da consuma un pic mai mult fara sonde lambda iar fara catalizator ai cativa cai in plus. TOTUSI sondele lambda ajuta la un mers al motorului fara trepidatii. Trepidatiile distrug in timp forma camerei de ardere.

Un moor pus la punct cu taote sondele trebuie sa mearga fara nici o trepidatie nici la relanti nici in acceleratie. Motorul benzinar e un motor de finete si trebuie sa-l tratezi ca atare.

Este doar parerea mea personala si nu am testat pe un lot semnificativ de masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adicatelea cele noneuro fara sonde si alte prostii aveau Parkinson ? :))

Fara sonde nu se mai corecteaza harta teoretica de injectie...care corectie ajuta la consum, noxe etc...

Cum ziceam mai sus de aceasta corectare a timpilor de injectie e responsabila sonda1 care e inainte de catalizator...si care banui ca nu e influentata cine site ce de lipsa acestuia...

Catalizatorul si sonda2 sint pt a putea respecta standardul de poluare...

Influenta in consum e dupa unii in - dupa altii in + dar relativ neglijabile...

Ca ideal ar fi un motor cu toate piesele pe el inclusiv catalizator si asta recomand si eu , e alta poveste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...sigur...e nevoie de o discutie dasta desteapta. Calculatorul asteapta sondele lambda si apar trepidatii de la chestiile astea. De ce amesteci tu masinile de 100 de ani cu astea care sunt atat de "destepte" de platim de ne indoaie o sonda lambda. Sa-ti mai spun cat de aiurea sunt motoarele si cat de putin poti sa ajutio cu o reparatie capitala un motor de generatie "noua"?

Orice trepidatie in plus are multe efecte la o masina. E vw sau tractor? Toate piesele au un rol, te asigur, chiar daca "se poate si asa". NU cred ca sfatul sa mergi fara ele e in spiritul vw.

Deci mergi linistit 100k de km...nu te lua de mine ca eu sunt "gica contra". Oare chip tuning pentru Romania exista? O scoatere din calculator a sondelor si a catalizatorului pentru ca sunt inutile. La ITP se rescrie softul montezi totul la loc sau chiar cu un buton se comuta pe "evacuarea ITP".

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis ca pur teoretic poti merge fara catalizator o perioada, fara sa ai probleme cu motorul...

Catalizatorul e strict pt noxe...de aici comparatia cu cele noneuro cu citiva ani mai batrine decit astea pe care le avem...

La multe din motoare "noi" modificarile majore sint senzorii care asigura o ardere mai completa si cu mai putine noxe...

Cel putin generatia 2000 de euro4 sint destul de destepte sa mearga bine si cu sondele "obosite" sau lipsa...

Aceeasi poveste si la diesel cu catalizatorul si mai nou cu filtrul DPF...unii gauresc fitrul altii il scot...

Si in nici un caz nu am recomandat sa se merga fara, ci poate pina la momentul cumpararii altuia SH sau nou...in vremurile astea nu multa lume isi permite sa cumpere un catalizator in momentul cind se defecteaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Daca ai sonda lambda in cataliztor sau la 5 cm de el cred ca este o problema ,cataliztorul mentine temperatura aia de 400-500 grade la care lucreaza sonda lambda ,fara el temperatura nu stiu daca se mai mentine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spart catalizatorul si am scos ceramica afara fara sa il tai cu sudura la un opel.Am mers cu masina fara probleme, doar ca la ITP scotea gazele mai rele decat o Dacie.Dar a trecut si de ITP .Am vandut masina asa si circula si in ziua de azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu va recomand la toti sa schimbati catalizatorul cu unul nou ( second nu e o solutie), e scump dar de aici pot aparea probleme mult mai grave, de exemplu distrugerea motorului

in catalizator e o pastila care se sparge ( e din ceramica)are rol de a regla noxele la evacuare spargandu-se poate infunda evacuarea si aici apar probleme

decat sa circulati asa mai bine taiati catalizatorul si mergeti fara

si apropo, nu e neaparat sa se aprinda un martor in bord, de obicei, la cele care au display pe bord apare " emission workshop", dupa caza in engleza sau germana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aveti dreptate eu am tot avut o eroare si mi se parindea acel martor de la bord de evacuare gaze.M-am tot chinuit am facut doua testari,mi s-a sters eroarea ,am bagat numai benzina de 99 dar tot nu am scapat de martor,pana intr-o zi cand la Brasov fiind am fost la un service care se ocupa de sisteme de evacuare si dupa un diagnostic am ramas cu gura cascata,catalizatorul meu era gol golut nu avea nimic in el a fost taiat si golit pe dinauntru.Din aceasta cauza intregul sistem de evacuare a avut de suferit.Am schimbat totul,catalizator,toba intermediara si toba finala,am pus ce era mai bun si pot sa spun ca sunt foarte multumit.Consumul mi-a scazut simtitor,iar pana acum nu mai am nici o problema cu evacuarea gazelor.Dar asa cum se spune fiecare face ce vrea si cum vrea cu masina lui.Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

vreau sa scimb catalizatorul pentru masina din semnatura pentru ca sau spart carbunii din interior .As vrea sa montez unul universal (cele OM fiind destul de scumpe)si ma interesa daca stie cineva daca se potivesc daca functioneaza ok ,cineva care a montat unul.Si inca ceva un coleg din brasov care a avut de aface cu cei de la STELCO poate sa-mi spuna daca sunt seriosi si daca folosesc produse de calitate .Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu trebuie neaparat sa pui unul universal, mai exista si posibilitatea sa instalezi unul third-party. Eu intamplator aseara am comandat un catalizator nou pt. Corolla mea (motor benzina 1.6. 110CP, 2004). Am platit pe catalizator (la Corolla trebuie schimbat 2 metri si ceva de teava) + kitul de instalare (garnituri, suruburi, arcuri) nitel peste 400 EUR. La Toyota m-ar fi costat aceeasi schimbare peste 1500 EUR.

Catalizatoarele "universale" sunt intr-adevar mai ieftine, dezavantajul e ca trebuie taiata teava originala inainte si dupa catalizatorul stricat, si cel nou trebuie sudat in loc. E o treaba de precizie, pe care singur nu m-as baga s-o fac, sincer. Oricum, catalizatoarele n-au nici un carbune in interior ;)

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica third party? E vorba de un catalizator nu software.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!