Jump to content

Pumpe Duse VS Common Rail - Ajutati un coleg sa devina inginer :)


gHapciu
 Share

Postare recomandată

Salutare. In primul rand, stiu ca acest topic nu este pus bine aici, insa rog moderatorii, daca se poate, bineinteles, sa mi-l lase 2-3 saptamani, si apoi daca este cazul sa fie mutat la "Versus", la "Social", sau la "Tehnic".

Motivul pentru care deschid acest topic este ca m-am trezit inainte de licenta, ca as vrea sa fac un studiu/o cercetare stiintifica legat/a de diferentele tehnologice intre injectia Common Rail, si cea Pumpe Duse, eventual sa fac o analiza economica. Nu va fi nimic inovator, doar o suma de informatii, organizate si prezentate frumos.

Motivul pentru care am deschis topicul in aceasta arie, si nu in "Versus", este ca nu vreau sa aflu pareri pro sau contra, ci doar considerente tehnologice.

Momentan nu postez nimic, insa la noapte am de facut cercetare :unsure:

Mi-ar fi de folos pe langa informatia propriu zisa, si linkuri, si poze, si formule de calcul (presiunea din injectoare, din pompa de motorina, etc). Formulele ar fi chiar o adevarata binecuvantare :D

Momentan atat, revin cu informatii.

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Nu stiu cat de mult ajutor iti pot oferi,am doar acest document dar eu zic ca e util,macar iti faci o idee ,pozele sunt foarte sugestive.Daca mai gasesc ceva te voi anunta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bafta la licenta. Banuiesc ca esti anul IV la Transporturi. AR, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bafta la licenta. Banuiesc ca esti anul IV la Transporturi. AR, nu?

Nu, la IMST, Politehnica Bucuresti. Mersi frumos pentru urare.

Nu mi-a fost acceptata tema asta pentru cercetare (deh oameni ingusti), asa ca momentan mi-am canalizat atentia pe alt proiect...

In orice caz, rog sa mai fie lasat topicul deschis, eventual sa mutat pe la off topic, sau la social (unde considera moderatorii ca ii e locul), pentru ca vreau sa termin termin aceasta mini "cercetare". Va fi mai mult un articol, dar va fi destul de explicit.

Mersi inca odata,

O seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan atat apucasem sa fac, dar mai am ceva info adunat.

Astept sugestii daca sunt de natura tehnica aici, daca nu pe pm, ca sa nu transformam acest topic in social.

Motorul_diesel.pdf

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzatia mea la volan este ca PD-ul reactioneaza mai rapid decat celelalte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si tu ai senzatia ca CR pare mai puturos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESTE mai puturos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu stiu pe ce va bazati cand afirmati cu atata tarie ca CR este mai "puturos" decat PD. In primul rand ar trebui sa explicati termenul "puturos" iar in al doilea rand ar trebui sa veniti cu ceva cifre, de exemplu timpul 0 - 100 Km/h sau 80 - 120 in treapta N.

Personal detin ambele tipuri de masini, si pot spune cu certitudine ca CR se comporta excelent la capitolul demaraj si reprize, sa nu mai vorbim de senzatia de turatie instantanee la apasarea pedalei de acceleratie pe loc.

Singurul lucru pe care il are PD este acea explozie de putere undeva la 2300-2600 rpm dar si acolo CR compenseaza cu o crestere progresiva de putere pana la turatii la care PD isi intalneste limita.

Parerea mea este ca, facand o comparatie la toate capitolele, CR, asa cum era de asteptat se comporta mult mai bine ca PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt offtopic, dar imi spuneti daca stiti cumva Peugeot 307 HDI e CR? si daca are turbo, mie mi se parea ca fluiera, ce-i drept nu asa tare ca un vag. PE un forum de peugeot zic ca are turbo, pe wiki, zice ca e CR, dar nush daca are turbo :P(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1.4 HDI 70CP este CR cu turbina iar de la 1.6 au si IC

End :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la CR curbele de cuplu si putere incep mai devreme si au o evolutie liniara si oarecum constanta...

la PD au o evolutie rapida dar scurta...

De aici, la un CR ai un raspuns ce ti se pare mai putin prompt decat la un PD, ptr ca la PD e oarecum mort pana in 2000, ai cuplu de la 2000 la 3000 aproape, de la 3000 moare, schimbi, incepe iar distractia, iar acest raspuns combinat si cu o cutie cu alte rapoarte iti da impresia ca este mai puternic.. sau mai rapid...

dar si pe hartie si in practica, la puteri identice, au acelasi raspuns... oferit liniar la CR si in salturi la PD....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!