Jump to content

probleme la chiulase


tipatescu
 Share

Postare recomandată

Am avut o problema cu chiulasa - a sarit o bujie in timpul mersului (s-a dus filetul de la multe si bune stringeri, nu neaparat ale mele).

O idee am primit de la roaker:

du-te la ciclop pe magheru si intreaba-l pe rocaru de la puarta cum sa ajungi la strungarie(este jos la parter/demisol in stanga...acolo unde se face si itp)la strungarie il cauti pe nea gica...ii zice despre ce e vorba si in 2-3 ore ai rezolvat problema cu cel mult 50 de lei(cu conditia sa ai chiulasa in laba)

vezi ca aia rectifica scaune...ghizi...tot felu de prostii pentru chiulasi

cu telefoane...diplomatii...amabilitati faci un kacat...garantez :icon_thumright:

pina la urma mi-am luat inima in dinti, am rezervat 2 zile am inceput pe la ora 1, vineri, am dat motorul jos, desfacut chiulasa, m-am dus cu ea la fabrica de reparat avioane la baneasa (aveau atelierul vis-a-vis de hangar, vizibil de pe linia tramvaiului - acum s-au mutat pe bihariei, ultima intrare in fosta fabrica, in fundul curtii, linga pista aeroportului baneasa) . Am cazut acolo cu chiulasa in mina, vineri la ora 17, credeam ca n ugasesc pe nimeni ... m-am rugat de aia de acolo, si pina la urma in urma unei taxe suplimentare de 20 roni (pe linga 50 cit imi ceruse initial) a ramas peste program si mi-a facut un nene pe strung bucsa din alama, am stat linga el sa imi bucseze chiulasa ... la 18.30 o aveam inapoi, m-am dus la motor, am montat totul inapoi iar a doua zi am suit motorul inapoi pe masina ... la 14, dupa un reglaj al tachetilor cu motorul dat jos am pornit motorul ... merge. N-am avut alte ajutoare decit pe mine ... in fine, uneori imi vine sa ma las totusi de sportul asta.

Alta problema ... am vazut cand stringeam chiulasa pe bloc ca cozile supapelor aveau niste mansoane, se vedeau cu greu prin arcuri ... pareau de cauciuc ... surpriza a fost cind am constatat ca existau si niste oringuri (nu stiu cum sa le numesc, nu am cunostinte) ca niste arculete, care probabil erau suite pe mansoanele respective si care culisau liber pe cozile supapelor ... m-a cam deprimat constatarea insa fiinca nu aveam timp le-am lasat asa ... presupun ca trebuie sa desfac arcurile supapelor ca sa le pozitionez, daca n ucumva trebuie schimbate ... stie cineva sa-mi spuna mai multe ? Ce rol au ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oringurile alea din cate stiu eu sunt sa nu ajunga uleiul in camera de ardere

cat despre arculetele care culiseaza liber.... :coffee_lol:

Modificat de UVeul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am mai intrebat - mai intreb poate imi raspunde cineva ...pot desface arcurile de la supate cu motorul pe masina ? Presupun ca pot ... daca cineva a mai facut-o sa zica impresii de ori-si-ce-fel. Alta chestie .. .cum desfac arcurile ? Exista o siguranta pe coada supapelor ? Imi trebuie o furca/parghie sa comprim arcurile ca sa o scot ? Mi-a zis mai demult kastilio despre asa ceva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la dacie exista un divais de tinut supapele ..cred ca ar fi mers si la broasca .. nu te sfatuiesc sa faci treaba asta ... e mai simplu sa dai chiulasa jos si sa desfaci supapele.. parerea mea .... dind jos chiulasa poti face si un rodaj mic intre scaun si supapa, asa ca sa stai linistit ca totul pe acolo a fost verificat ... o sa iti pun maine niste poze despre divaisurile mele de dat jos siguranta la supape..pe forumul alalalt

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca , nu reusesti sa dai jos arcurile cu motorul pe masina, si chia daca reuesti, de pus innapoi, nu le mai lui, ptr ca 1 nu ai pozitie, 2 o sa iti fuga supapa inauntru(adica o sa se deschida) si nu o sa ii poti pune sigurantele la loc(2)

cel mai simplu dai motoru jos, si verifici tot de la cap la coada!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te contrazic !!!

cu maaare chin am reusit sa pun un arc de supapa la loc, cu ficat, motorul fiind pe masina :icon_thumright:

legi o piulitza cu o sarma si o bagi in camera de ardere in dreptul supapei prin gaura bujiei.

invarti motorul pana ce pistonul va fixa supapa prin intermediul piulitei.

dupa asta totul e simplu si totusi aldracului de greu din cauza pozitiei.

deci se poate :)

spor!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai intrebat - mai intreb poate imi raspunde cineva ...pot desface arcurile de la supate cu motorul pe masina ? Presupun ca pot ... daca cineva a mai facut-o sa zica impresii de ori-si-ce-fel. Alta chestie .. .cum desfac arcurile ? Exista o siguranta pe coada supapelor ? Imi trebuie o furca/parghie sa comprim arcurile ca sa o scot ? Mi-a zis mai demult kastilio despre asa ceva ...

uite aici .. un divais profesional si unul facut de mine

post-17229-1246292671_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

am dus chiulasele la refacut. au numai probleme.

prima chiulasa: cod 040 101 375 2. supapele erau: 36, 33, 33, 32 mm. nu stiu care unde, oricum dezastru. ghidurile supapelor de 8mm, toate. cateva fisuri, se rezolva tot.

a doua: 070 101 371 8. supapele erau ok ca dimensiuni. la evacuare erau ghiduri de 9mm, la admisie ghiduri de 8mm. fisuri intre supape si bujie.

Eu am luat supape noi, la toate cozile au 8mm. Am citit pe undeva ca chiulasele cu ghiduri de 9mm ar fi fost la bus/injectie.

Poate cineva sa imi spuna de la ce motoare sunt cele doua chiulase? sau un link cu coduri.

am nevoie de o chiulasa de 1600 dubla admisie cu ghiduri de 8mm peste tot, in stare buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
misu ploiesteanu

am demontat si eu chiulasele de pe motor, se pare ca nu au fisuri si pot fi rebilduite :( , adun informatii si piese(ghiduri, supape suruburile de reglaj tacheti.. )pentru refacerea lor. un lucru imi este neclar ce sunt "seal valve stem" ca eu nu am gasit nimic pe coada supapelor sub talerul arcurilor-semering nu poate fi, am gasit pe thesamba descriera lor ca fiind pentru ungerea ghidurilor -stie cineva din ce material sunt dimensiuni etc.

a mai schimbat cineva ghidurile de supapa? ceva instructiuni pt montare demontare??? :blink:

Radu de unde ai luat supapele si ghidurile , ca nu m-as mai complica cu astia de pe net...

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine au fost schimbate decat supapele, ghidurile erau bune. in primul rand ar trebui sa le duci la un atelier sa ti le verifice, ca poate nu trebuie schimbat nimic sau se pot rectifica o parte din piese. pune o poza cu chestia aia care nu stii ce e, banuiesc ca este garnitura de cauciuc care se pune pe coada supapei (desi eu stiu ca valve stem este coada supapei); garniturile astea se gasesc in setul complet de garnituri pentru motor.

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"valve stem seal" este un "oringutz" de cauciuc care se pune pe coada supapei , el nu este prins de nimic decit de coada supapei si atat, daca ai luat un set coplet de garnituri vei gasi acolo 8 bucati toroidale negre... te sfatuiesc, daca chiar vrei sa pui asa ceva, sa nu le pui pe cele din set, sa cauti pe la injectoare de benzina vechi oringuturile care etanseaza injectorul pe unde intra benzina, astea sint din cauciuc siliconic si isi pastreaza elasticitatea in timp, fata de cele din set care sint sin cauciuc ordinar si dupa un timp (epsilon mic) se intaresc

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hihihi. eu citisem "seat valve stem" si nu intelegeam ce legatura e intre scaunul de supapa si coada supapei, dar ghicisem bine chiar si cititnd aiurea. E bine de stiut de oringurile din cauciuc siliconic. La atelierul unde imi fac chiulasele, mi-au cerut oringurile astea (de care eu pana atunci nu stiam) si mi-au zis ca daca nu le gasesc in set, imi confectioneaza unele din teflon. Deci as zice ca se pot face si din teflon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un service care planeaza bine supapele stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze am scris gresit era vorba de planat chiulase,stie cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

la chiulasele noastre e recomandat sa pasuiesti cu pasta abraziva cilindrul in chiulasa prin miscari alternative circulare... nu cred ca se pot plana chiulasele noastre :)

cine a mai facut operatia de schimbare a ghidurilor de supapa ? ca nu stiu cum sa abordez problema ... ma gindeam la un prezon de m8 impreuna cu o teava de 100mm lungime cu care sa incerc sa trag ghidul pe sus .

pe thesamba am vazut ca astia dau gaura in ghid si il fileteaza interior M10 dupa care cu o bucata de teava le depreseaza.

cum se pot presa cele noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum se pot presa cele noi?

ia vezi tot pe samba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la chiulasele noastre e recomandat sa pasuiesti cu pasta abraziva cilindrul in chiulasa prin miscari alternative circulare... nu cred ca se pot plana chiulasele noastre :D

cine a mai facut operatia de schimbare a ghidurilor de supapa ? ca nu stiu cum sa abordez problema ... ma gindeam la un prezon de m8 impreuna cu o teava de 100mm lungime cu care sa incerc sa trag ghidul pe sus .

pe thesamba am vazut ca astia dau gaura in ghid si il fileteaza interior M10 dupa care cu o bucata de teava le depreseaza.

cum se pot presa cele noi?

eu am mai schimbat ghiduri,operatia se face cu o presa hidraulica cu dornuri calibrate dupa o incalzire prealabila a chiulasei :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mai schimbat ghiduri,operatia se face cu o presa hidraulica cu dornuri calibrate dupa o incalzire prealabila a chiulasei :D

zi "zau" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zi "zau" :coffee_lol:

nu zic zau fiecare cum poate si cum stie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

confirm, are si presa hidraulica, si dornuri..si alte trasnai... :blah_: deci ,,poate''... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
misu ploiesteanu

a sudat cineva pina acum crapaturi la chiulase??? ma refer la crapaturile din jurul bujiei si cele dintre supape. safrenare preincalzire alea alea... dar cum ??? unde??? am si eu doua epave de 1600 dublu port

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 2 chiulase dublu port diferite 1 - 113 101 375A '71-'73 1600cc dual port same w/ ledge

2 - 043 101 375R or H '75 -'76 1600cc dual port 9mm ex.valve stem

care e diferenta intre ele,banuiesc ca una dintre ele are supape mai mari,no?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

greierasul_singuratic

am avut si eu problema la o bujie ( crapatura ) si mi-a dat gaura mai mare + bucsa + filet.....la un atelier dotat la Targu Mures , cu ocazia refacerii distributiei ( supape+ ghidaje )

Modificat de greierasul_singuratic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!