Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am un Golf 4, motor 1.9 AXR 74kw, 101 CP. 

1. In masina momentan am Castrol  Edge Turbo Diesel 5w40 si cam 2000 de km pana la urmatorul schimb. Am tot citit pe forum despre uleiuri si m-am decis sa pun un Liqui Moly Diesel High Tech, dar am o nelamurire, respecta norma 505.01, dar conform pozei atasate nu respecta ACEEA B3, uleiul avand B4. Datele din poza atasate nu sunt corecte sau uleiul trebuie sa-mi respecta doar 505.01?

2. Am citit mai sus ca nivelul uleiului se masoara dupa cateva minute de la oprire. Eu stiam ca se masoara la rece si trebuie sa fie pana la ultima zona hasurata de pe joja, adica nici peste, nici sub nivel, undeva la mijloc, pana la urma cum este corect? 

Va multumesc !

 

Vwforum.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În afară de clasificările generale acceptate de către toţi producătorii de autovehicule (API, ACEEA), unele mărci de autovehicule au şi propriile clasificări şi norme cum este în cazul de faţă VW 505.01. După asta să te uiţi pe bidonul de ulei, este suficient.

Iar despre cum se verifică nivelul uite o poză din manual

58e906f1d62be_verificareulei.JPG.3cd6320ff544d8181ea50deaeaf37c43.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din poza se intelege ca se depaseste zona hasurata si ajunge pana la unde este indoita joja, corect?

 

@cosminul, ideal ar fi sa-i pui 506 01 si sa-l schimbi la fel. sau vw 507, nu cred ca e exclus motorul tau de la aceasta norma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, zona unde joja are o cotitura (in dreptul literei A), acolo este nivelul maxim care nu se depaseste deoarece poate afecta catalizatorul de pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate, multi mecanici de la noi insista sa nu treci de zona hasurata. si chiar asa iti toarna uleiul acestia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc in continuare MOTUL 505.01 si datorita faptului ca se gaseste relativ usor.

Am schimbat axa cu came acum 10.000 de km si s-a simtit, uleiul dupa 6.500 de km de la ultimul schimb e maroniu si nu negru cum era inainte. 

In orice caz, sunt hotarat sa schimb uleiul de 2 ori pe an (primavara/toamna) si la maxim 6-7.000 km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa fac si eu, de 70.000 km, deci cam 10 schimburi in intervalul asta. La schimb uleiul se pastreaza curat si maroniu, ca la benzinare aproape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt colegi care folosesc in 1.9 pe ulei Fuchs Titan gt1 Xtl 5w40 mie îmi place cum se comporta ,aștept păreri multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru lămuriri! Mi s-a explicat ca nu trebuia sa depășească zona hașurata deoarece in timpul mersului, uleiul mai creste in volum și afectează, dar bănuiesc ca dacă in manual spune ca sa nu depășească zona -A- înseamnă ca așa trebuie. 

Am citit despre LM Diesel High Tech ca este special pentru PD specificația 505.01, iar LM Top Tec 4100 cu toate ca are 505.01 nu scrie ca ar fi special, ceva păreri in legătura cu asta? 

Aditivii care se pun in ulei a încercat cineva? 

@Executron mi se pare deja prea mult sa schimbi uleiul la km ăștia, poate doar dacă ii faci In oraș.  De ce ai schimbat axa cu came?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curand am facut si eu schimbul si am bagat LM Top Tech 4100. Pana acum ,toate bune si frumoase. Sincer, eu la fiecare schimb de ulei am pus alta marca, in ideea de a le testa, dar n-am vazut nici o diferenta notabila intre ele, chiar daca e marca mai buna ( gen Ravenol, LM) sau mai slaba, gen Q8. N-am completat niciodata intre schimburi si de obicei am facut schimburile la 15.000 km. Cand era masina noua, am mers cateva schimburi pe LL, am bagat Mobil ESP 5W-30, din care a papat putin mai mult, dar l-am tinut si vreo 20.000 km. Intr-adevar, sa-l schimbi mai des uleiul, la jumatatea intervalului recomandat nu poate afecta cu nimic, din contra, poate fi chiar bine pentru motor, insa eu, din comoditate, merg pe intervalul dat de computerul de bord :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare , urmeaza sa fac schimbul de ulei si am unele nelamuriri : pana acum am folosit Castrol Edge 5w40 dar vreau sa trec pe altceva deoarece motorul mi se pare galagios ( in special la rece ) si imediat dupa schimbul de ulei se inegreste uleiul ( am vazut un Ravenol dupa 15 000 km aproape la fel ca si cand a fost bagat in motor ) . 

Intrebarea mea este ce ulei se afla sub sigla de Ulei OEM VW ? deoarece m-am gandit sa folosesc uleiul Vw Special Plus 5w40  sau Motul Specific , legat de Ravenol inca sunt in dubii , este atat de bun incat dupa 15 000 sa fie ca si nou ,sau este slab si nu are proprietati de curatare a motorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un ulei nu este ca nou la 15000 km de utilizare in motor, orice culoare ar avea. Eu, la vechiul meu passat PD de 96 kw, am folosit Vapsoil 5w30 cu norma 50501. Nu am vrut sa trec la 5w40 pt ca masina a mers numai cu ulei LL 5w30 de cand a fost noua, in DE si nu consuma aproape deloc intre schimburi (nu-l tineam mai mult de 10000). Dar daca la masina ta s-a folosit 5w40 pana acum iti recomand sa ramai la vascozitatea asta. Eu as merge pe un Shell, Fucks sau chiar as ramane la Castrol dar achizitionat din sursa sigura, preferabil facut pt vest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe Amsoil, Eneos, Valvoline, Motul, Shell din sursa sigura sau Castrol din reprezentanta. Mai sunt si altele mentionate pe aici pe forum de la Fuchs, Repsol, Total. Mie personal Valvoline, Motul si Total Quartz mi se par cele mai bune calitate-pret, cu cat uleiul e mai scumpicel cu atat e mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare colegi.

Am o mare nelamurire.Am bagat intr-un caravelle T5 de 2.5 tdi din 09/2005 ulei castrol LL 5w30 507.00,iar dupa am tot vazut pe net ca ar trebui sa bag 506.01.Acum stau ca pe ghimpi ca nu stiu daca ii face rau la motor.Sa ii cumpar alt ulei si sa il schimb?Altii zic ca daca ai bagat 507.00 nu e bine sa revi la 506.01 ca afecteaza motorul...va rog ajutatima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru rapiditate,dar acolu nu se discuta de 506.01 decat foarte putin.Cam peste tot unde m-am uitat la uleiuri la cele cu 507.00 scrie EXCLUS motarele R5 TDI (2,5L) si V10 TDI (5,0L)...with the exception of - VW R5 and V10 TDi engines (Touareg) and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters).Deci ce sa inteleg ...il dau afara si curat motorul sau merg cu el?

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

albinatrevel

La un Touareg R5 2,5 tdi 174 cp, am folosit ulei pt PD,5w40 cu norma 50501 si a fost ok. Norma 50601 este pt interval extins(longlife) si este full sintetic 0w30. Depinde cu ce a mers motorul inainte si de uzura pe care o are. 0w30 de obicei il papa mai repede mai ales daca motorul e uzat. Eu iti recomand sa-l dai afara pe 50700 si sa pui 50501 sau 50601.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, nedyyden said:

Multumesc pentru rapiditate,dar acolu nu se discuta de 506.01 decat foarte putin.Cam peste tot unde m-am uitat la uleiuri la cele cu 507.00 scrie EXCLUS motarele R5 TDI (2,5L) si V10 TDI (5,0L)...with the exception of - VW R5 and V10 TDi engines (Touareg) and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters).Deci ce sa inteleg ...il dau afara si curat motorul sau merg cu el?

Mergi cu el ca nu ai probleme, schimba-l mai des si baga ce norma iti trebuie daca tot iti e frica ca nu are norma X.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce av vazut pe net nu se impaca bine cu 507.00 asa ca o sa il dau afara ii fac o spalare si ii bag 506.01.Pentru cine nu gaseste 506.01 sunt aici mai multe modele

ManufacturerProductSAE ClassVW Standard

ad PartsAD SHT High TechSAE 0W-3050300/50600/50601

AddinolAddinol Mega Light MV 039SAE 0W-3050300/50600/50601

AgipAgip 7007SAE 0W-3050300/50600/50601

AralAral SuperTronic Longlife IISAE 0W-3050300/50600/50601

AralAral Supertronic LongLife IISAE 0W-3050300/50600/50601

BPBP Visco 7000 Longlife IISAE 0W-3050300/50600/50601

BPBP Visco 7000 LongLife IISAE 0W-3050300/50600/50601

Bucher AGMOTOREX Concept V-XLSAE 0W-3050300/50600/50601

CastrolCastrol LongLife 2 Top UpSAE 0W-3050300/50600/50601

CastrolCastrol LongLife 2 Top UpSAE 0W-3050300/50600/50601

CastrolCastrol SLX Professional Longtec Longlife IISAE 0W-3050300/50600/50601

CastrolCastrol SLX Professional Longtec LongLife IISAE 0W-3050300/50600/50601

ChevronHavoline Synthetic 506.01SAE 0W-3050300/50600/50601

ElfElf Evolution CRVSAE 0W-3050300/50600/50601

EurolEurol Super Ultra IISAE 0W-3050300/50600/50601

FuchsFuchs TITAN Supersyn Longlife PlusSAE 0W-3050300/50600/50601

GulfGulf Energy SavingSAE 0W-3050300/50600/50601

Kuwait PetroleumQ8 Formula Excel EDXSAE 0W-3050300/50600/50601

Liqui MolyLIQUI MOLY Synthoil Longtime PlusSAE 0W-3050300/50600/50601

MobilMobil Super 3000 Formula LDSAE 0W-3050300/50600/50601

MobilMobil SHC Formula LDSAE 0W-3050300/50600/50601

MotulMotul Specific 506 01 506 00 503 00SAE 0W-3050300/50600/50601

OMVOMV BIXXOL special V6SAE 0W-3050300/50600/50601

QuantumQuantum Longlife OilSAE 0W-3050300/50600/50601

QuantumQuantum Longlife OilSAE 0W-3050300/50600/50601

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/18/2017 at 11:53 AM, nedyyden said:

Multumesc pentru rapiditate,dar acolu nu se discuta de 506.01 decat foarte putin.Cam peste tot unde m-am uitat la uleiuri la cele cu 507.00 scrie EXCLUS motarele R5 TDI (2,5L) si V10 TDI (5,0L)...with the exception of - VW R5 and V10 TDi engines (Touareg) and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters).Deci ce sa inteleg ...il dau afara si curat motorul sau merg cu el?

daca ai acel R5, atunci pune un 506 01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am un Golf 4, motor 1.9 AXR 74kw, 101 CP, masina pana in momentul de fata a mers cu Castrol 5W40. Cand am cumparat-o am decis sa ii pun ceva mai bun si dupa ce am citit parerile utilizatorilor am decis sa ii pun Liqui Moly 5W40 Diesel High Tech, acesta respectand si norma 505.01.

Nelamurirea mea este urmatoarea, uleiul Castrol nu prea il consuma, iar Liqui Moly in aproximativ 3.100 de km, a scazut nivelul cu 3 linii hasurate de pe joja. Este normal sa il consume asa? Cineva mi-a spus ca cele facute de Liqui Moly sunt aditivate si consuma un pic mai mult. Sa merg tot pe Castrol la urmatorul schimb sau este in regula asa?

Din ce am mai citit aici am vazut ca la altii Motul consuma si Liqui Moly nu.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AXR nu consuma ulei ,daca a fost ok si anterior ramai pe Castrol eventual incearca gama Professional la urmatorul schimb 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tot AXR si pun doar LM de vreo 120.000 km. Acum are 245k. Schimbul il fac la 15k si completez intre, cu 200-300g.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

techmaster34

Buna colegi.Vreau sa va întreb la un Golf 4 productie 2003/2004(z4) cod motor Axr 74kw, ce ulei sa ii pun.Am avut Castrol dupa ce am adus masina din Germania nu il consuma doar daca ajungea la 10000 si o turai,apoi am trecut la Valvoline Dura Blend5w40 sa respect norma dar e semi sintetic pe asta il schimb la ~7000km.Merge bine cu el .acum as vrea sa iau pt toamna sa schimb altceva.Am de ales.intreFuchs titan Gt1 Xtl5w40 si Valvoline synpower Mst 5w40.Valvoline este făcut in Olanda este full sintetic dar este C3,Fuchs nu stiu unde este făcut dar am văzut ca este si asta C3,pe când in manual este trecut Acea A3/B4.As da un ban dar sa iau ceva full sintetic si il tin pana la 9000de km.Ceva păreri si de unde comandati.De asemenea C3 este middle Saps iar la Pd este necesar Full Saps?Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!