Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

 

Aral High Tronic 5w40 e bun de ceva? Respecta norma 505.01. L-am gasit la 90 de lei la 4l.

mi s-a parut foarte prost acum 4 ani, nici pt spalat motorul nu l-as folosi.

 

 

Eu am folosit Aral High Tronic 5W-40 acum 3 ani si s-a comportat ok in motor. Anul urmator l-am schimbat cu Ravenol VMO si nu am observat nici o schimbare in comportamentul motorului. Consumul de ulei a fost ceva mai mare cu Ravenol. Problema este ca pe site-ul producatorului Aral nu este afisata nici o fisa tehnica la nici un ulei sa vedem ce caracteristici au. Totusi desi este asa ieftin vad ca indeplineste si norma Porsche A40, deci cred ca isi face treaba.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si loganul e masina facuta in europa totusi nu o poti compara cu altele. nu conteaza asa mult norma. in plus, nu-l cumperi aralul din germania macar, cine stie ce e pe la noi. in benzinar probabil e un test in plus cand il turam spre limita, atunci se aud(aral) sau nu sunete metalice de exemplu.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Urmeaza iar revizia  saptamana asta (9500km in 6 luni) am bagat Fuchs Titan 5w40 la ultimul schimb, am completat cam 500ml in 10 000km, zgomote suspecte deloc pornire foarte buna la -22 grade, mi-a dat putin ulei pe la busonul  de umplere,cel de sus insa am remediat problema cu o garnitura noua, mai exista ceva alternative dar care sa nu depaseasca bugetul de 120-150ron(4-5 litri)?  exclusiv extraurban intre 1800-2500rpm.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi ceva alternative dar daca totul e bine cu Fuchs de ce vrei sa-l schimbi? Oricum ar fi poti merge pe Valvoline durablend diesel , LM top tec sau chiar divinol syntolight ( si asta are aprobare porsche a40). Sau daca nu te intereseaza in mod deosebit norma ai putea incerca Schaeffer supreme 9000. Va depasi putin bugetul pe care il spui dar va fi o diferenta. Atat din fisa cat si din spusele celor ce il folosesc. Eu unul astept sa vina urmatoarea revizie si sa-l pun in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi am cumparat deja Fuchs, importatorul e la 5 minute de mers pe jos de mine in sectorul 1, daca masina a mers ok 10 000km cu el si a consumat ~500ml ulei atunci e bine, la -23 grade a pornit la prima cheie, s-a auzit 2 secunde un sunet anormal pe care nu l-am mai auzit niciodata. De altfel masina e la mine de ~ 2 ani si a pornit mereu la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

mi-am adus din germania un vw passat 2.0 tdi 4x4 dsg 125kw si conform cartii service (ce corespunde cu realitatea) a folosit ulei 5w30 shell, iar in ianuarie 2015 a realizat schimbul de ulei cu 0w30 shell long life.

schimburile au fost realizate la 30.000 km.

utilizata pe autobanda cate 300 km zilnic.

la reprezentanta vw, mi-au recomandat sa pun 5w30 cu schimb la 15.000 km, din doua motive : calitatea uleiului din tara si modul de utilizarea al autoturismului.

va rog sa imi recomandati un ulei bun, calitatea conteaza si la cati km sa fac schimbul ? 

merita cumparat uleiul si filtrele din germania sau austria ? 

mentionez ca fac cca  2.000 km / luna, 75% in oras si 25 % exterior.

multumesc.

respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline synpower xtreme xl-III 5w30 ti-as recomanda eu. De luat in seama mai sunt Shell helix ultra 5w30 sau mobil 1 5w30. Au baze gtl / visco , similare PAO. Iar intervalul de schimb sa fie la max 15.000. Daca ti mult la masina poti sa schimbi undeva la ~12.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F bun Aral-ul 505.01, si schimbat la 8-9000km n-ai nicio treaba.

De ce sa dai 170 lei pe un tip ulei cu aceeasi norma, si sa-l tii 15000(ca asa scrie!!) cand poti sa-l schimbi de 2 ori in aceeasi bani, ramane mai curat si fara depuneri in motor.Uleiul proaspat si ne ars este viata unui motor termic.

-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

431 era smecher tare. Acum mi se pare ca Valvoline e exact cum era 431 candva. Bun si fara bling bling.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca are DPF nu poate sa bage 505.01

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pune vapsoil(adica shell de-ala din germania) nu se schimba calitatea uleiului, n-am auzit sa fie si asta contrafacut, mai ramane doar motorina sa puna cat mai buna, apropiata de aia din germania.

 

iar la 75% oras(deci conditii severe) pana si redline recomanda schimbul la 7,5 mii km. sunt curios germanii care fac 75% oras la cat schimba uleiul, asteapta pana piuie computerul?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ JAG  Conteaza?  200 000km merge cam orice motor fara probleme indiferent de uleiul folosit si de intervalul LL sau normal 15 000km. Dupa care masina ajunge in RO  unde romanii isi pun problema cum sa faca si ce ulei sa puna sa mai tina motoru.

     De multe ori problema uleiului este una falsa, atata timp cat un logan benzinar merge pe GPL  in regim de taxi 300 000km fara probleme la motor cu ulei ELF 10w40 semisintetic de 17 lei/L.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea la rece tine mult de baterie bujii filtru de motorina etc e prea putin important uleiul!!!eu folosesc castrol magnatec cu dpf pt un mk5 variant din 2008 1.9 /105/recunosc sunt sofer profesionist si cumpar din germania aproape nu exista oras unde sa nu gasesc un magazin de piese auto ma ingrozesc cate discutii aici pt o mie de tipuri de ulei noroc ca nu am timp sa citesc pt ca aceste multe discutii mai mult te baga in ceata decat sa te ajute !!!spor la cumparat uleiuri cat mai bune.....;)))))

Modificat de mike77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit ! Castrol Magnatec Diesel DPF 5w40 NU e pentru motoare VW cu DPF deoarece NU are norma 507.00 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare un  motor de Truck are acelas regim de functionare ca un PD ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite ce zice un american posesor de Jetta 1.9 TDI PD 2006

 

29k-->38k Pentosynth 505.01 5w-40
38k-->49k VW LL III 507.00 5w-30
49k-->54k VW LL III 507.00 5w-30
54k-->59k Mobil 1 Turbo Diesel Truck CJ-4 5w-40
Bypass filter added at 38k, removed at 54k.  Based on these results, I will continue to run M1 TDT and extend OCI to 10k miles.

UOA_10APR09.jpg

si o explicatie asupra diferitelor metale din analiza :

 

WEAR METAL SOURCES

IRON……….CYLINDERS, GEARS, RINGS, CRANKSHAFTS, LINERS, BEARINGS, HOUSINGS, RODS, and PLATINGS

CHROMIUM……………..RINGS,ROLLER/TAPER BEARINGS, RODS, PLATINGS

LEAD……….BEARING OVERLAYS, ADDITIVES IN GEAR OIL AND GASOLINE

COPPER…………………BUSHINGS, BEARINGS, THRUST WASHERS, FRICITION PLATES, OIL COOLERS, ADDITIVE IN OIL

TIN………………………………….BEARINGS, BUSHINGS, PISTONS, PLATINGS

ALUMINUM………PISTONS, BEARINGS, PUMPS, BLOWERS, ROTORS, THRUST WASHERS

NICKEL……………………………………………………………………VALVES

SILVER………………………………………….BEARINGS,BUSHINGS,PLATING

MANGANESE……….TRACE ELEMENTS IN LINERS AND RINGS, ADDITIVE IN GASLOLINE.

TITANIUM……………………………………………………….TRACE ELEMENT

VANADIUM……………………………………………………..TRACE ELEMENT



CONTANIMENTS & SOURCES

SILICON…………………………………….ELEMENT USED TO DETERMINE THE LEVEL OF AIRBORNE DIRT AND ABRASIVES IN THE OIL.(SOMETIMES USED AS AN ANTI-FOAM AGENT)

BORON………………………….PRESENT IN MOST PERMANENT ANTI-FREEZE SYSTEMS AND COOLING SYSTEMS INHIBITORS (SOMETIMES USED AS AN ADDITIVE)

SODIUM………………………………….PRESENT IN MOST PERMANENT ANTI-FREEZE SYSTEMS AND COOLING SYSTEM INHIBITORS (SOMETIMES USED AS AN ADDITIVE)

POTASSIUM………….PRESENT IN MOST PERMANENT ANTI-FREEZE SYSTEMS AND COOLING SYSTEM INHIBITORS (SOMETIMES USED AS AN ADDITIVE IN GEAR OIL)



ADDITIVES AND THEIR FUNCTION

MAGNESIUM……………………….DISPERSENT/DETERGENT ADDITIVE

CALCIUM………………………….. DISPERSENT/DETERGENT ADDITIVE

BARIUM………………………….. DISPERSENT/DETERGENT ADDITIVE.

PHOSPHORUS…………………………………..….ANTI-WEAR ADDITIVE

ZINC……………………………………………….…. ANTI-WEAR ADDITIVE

MOLBDENUM………………………………….…… ANTI-WEAR ADDITIVE


FUEL DILUTION = UNBURNED FUEL IN THE OIL MAY SIGNAL FUEL SYSTEM LEAKS OR INCOMPLETE COMBUSTION.

FUEL SOOT = A RESULT IN INCOMPLETE COMBUSTION OR BLOW-BY. HIGH DRAIN LEVELS AMY INDICATES COMBUSTION PROBLEMS OR OVEREXTENDED DRAIN INTERVALS.


VISCOSITY = THE KINEMATIC VISCOSITY DETERMINED AT 40°C AND/OR 100°C IS A MEASURE OF THE FLOW RATE OF AN OIL IN RELATION TO TIME. THIS DATA IS USED TO ASSIGN AN SAE GRADE TO OIL.

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat ca nu se vede poza :))


Aici poza de mai sus lipsa.

post-139121-0-16676400-1435432706_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa merg pe LM dupa doi ani de Repsol. nu are legatura cu varza de mai sus. peace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca trec saptamanal prin germania care ar fi cel mai ok ulei calitate pret care as putea sa il iau de acolo pt un golf 5 variant 1.9 tdi105 cp bls cu dpf!!???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Golf 1.9 TDI, PD (motor AXR), model 2006

La ultimul schimb de ulei mecanicul mi-a pus Shell Helix Ultra Extra X 5w-30, cu specificatia 507 00.

Mai inainte am avut Castrol si tind sa cred ca tot 507 00, am avut pentru ca mecanicul (altul) mi-a recomandat sa schimb uleiul dupa 30.000 km.

 

Acum nedumerirea mea este daca sa raman uleiul cu specificatia 507 00 sau sa imi pun 505 01. Din cate am citit ambele sunt bune pentru masina mea. Daca aveti vreun sfat e binevenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca un ulei mid/full saps, poti continua cu 507 (asta nu prea e mid/full saps din cauza ca e pt dpf) sau treci la consacratul 505.01 care e norma pt motorul tau de cand a inceput sa fie produs.

 

 

Ca firme reamintesc: valvoline,LM,motul,ravenol,  sau ceva mai ieftin dar bun: fuchs. Uleiul e recomandat sa fie schimbat la 8-9.000 km daca circuli mult urban si la 12-13.000km daca circuli mult extraurban. Eu circul 95% extraurban si il schimb la fiecare 9500km, ma costa 140 ron 4 litri.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vw_vento pentru AXR foloseste doar 5w-40 505.01 la axr-ul meu eu folosesc uleiul OEM Vag Special Plus 5w-40 G002 147 M4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce mi-au pus 507 00. Facand schimbul de ulei in Germania, si cum astia is ecologisti pana in maduva oaselor, mi-au bagat 507 00. Oricum nu stiu daca se pricep, cel mai probabil se uita intrun program si acolo le scrie ce sa puna.

Azi am fost la vreo 3-4 Shell-uri benzinarii si nu am gasit ulei, macar ca sa completez in concediu, iar prin magazine vad numai Castrol si Liqui Moly :grrrrrr:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!