Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Poate 507 are o baza mai buna si nu are nevoie de aditivare atat de puternica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu din toate traducerile posibile nu am gasit nimic in care sa scrie ca 50700 este un ulei pentru/recomandat PD, poate doar cu ''indulgenta'' ca poate fi folosit la tipurile astea de motoare

daca cineva are ceva mai mult rog sa-mi impartaseasca, mie si celorlanti cu scuzele de rigoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

norma minima pentru PD este 505.01. Adica uleiul cel mai folosit - intervale de maxim 1 an sau maxim 15.000 km

 pentru cazuri particulare, adica PD cu DPF sau PD pe iinterval de revizie prelungita, maxim 2 ani sau maxim 30.000 km, se foloseste 507.00 ( sau 506.01 doar pentru long life, fara DPF)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt iuliu

multumesc ca sant edificat de tine....     dar eu cred in ce zice doctorul inginer de la centrul de testari al  uleiurilor VW     ------

VW  50700

E CEA MAI BUNA NORMA DE LA VW  la uleiuri     e postul mai sus cu 2-3 pagini cu poze    castrat necastrat duc motoarele sute de mii cu norma asta..

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

504 nu sunt castrate ci au molybden, bor si calciu in schimbul saps-ului. plus baza mai buna( mai pura) chiar daca e hc in general. suna mai bine pt mine aceste elemente.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A aparut si cineva care stie...  bravo    

 

cu o mica precizare compusi din  calciu are si banalul  10w40 ..... care are teoretic maxim 30% ulei baza sintetica

504 au minim 70% baza sintetica  grupa 3  ,4 (PAO) sau 5 (ESTER)  sau combinatii

 

 majoritatea  fabricantilor de ulei  cumpara pachetul de aditivare  de la LUBRIZOL SAU ORONITE (CHEVRON)  altii cum sant MOBIL si SHELL ii produc  singuri..      multi investesc multi bani in galagie si etichete frumos colorate si marketing

Deci cararile sant batatorite si n-a inventat nimeni mersul pe jos...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAO si ESTER la 507 00? Visezi frumos. Care sunt uleiurile alea cu aprobare VW si baza grupa 5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Combinatii am spus    nu baza toata .... REDLINE contine ester  in compozitie  dar e destul de scump e pt cine isi permite....

 

explica dr ing SVEN de la centrul testari lubrifianti  VW

am pus linkul inca o data pt cei ce nu au citit

 

http://www.api.org/~/media/Files/Certification/Engine-Oil-Diesel/Whats-New/4-Engine-Oil-Requirements-Volkswagen-Light-Duty-Diesel-Engines-SOKossmehl-VW.pdf

 

iata uleiul

 

http://syntheticoil-europe.eu/5w-30/155-red-line-5w30-mid-saps-euro-series-vw-50700.html

 

dar pretul.....e pe masura calitatii.....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

504 nu sunt castrate ci au molybden, bor si calciu in schimbul saps-ului.

 

Molibdenul, mai exact bisulfura de molibden organica=MoDTC(molybdenum dithiocarbamate), influenteaza negativ prezenta cenusei asa ca nu e voie cu concentratii prea mari la Low Saps. Calciul nu are nimic de a face cu modificatorii de frictiune, fiind un antioxidant. Doar ceva boron (nitride) sa mai poata pune in ajutorul reducerii uzurii...

Sunt cele mai "castrate" , crede-ma! Asa si trebuie interpretata diagrama "plasa de paianjen" de la Lubrizol. Si au si un TBN de-a dreptul ridicol, date fiind circumstantele.

Combinatii am spus nu baza toata .... REDLINE contine ester in compozitie dar e destul de scump e pt cine isi permite....

 

explica dr ing SVEN de la centrul testari lubrifianti VW

am pus linkul inca o data pt cei ce nu au citit

 

http://www.api.org/~...Kossmehl-VW.pdf

 

iata uleiul

 

http://syntheticoil-...s-vw-50700.html

 

dar pretul.....e pe masura calitatii.....

 

PAO si ESTER la 507 00? Visezi frumos. Care sunt uleiurile alea cu aprobare VW si baza grupa 5?

 

Exact. Uleiuri 5W-40, altele decat grupa III(ca baza, evident), care sa corespunda normei 505.01 atribuita de concernul VAG insusi, nu recomandate de producatorul lor, nici nu apar in tabelul pus la dispozitie de nec100 in primul link citat de mine. Tot acolo gasim si ca 507.00(neaparat 5W-30) poate avea ca ulei de baza pe cel de gr. III, IV ori V. Cam degeaba fiindca nu face nimeni ceva aprobat de VW, mai "sus" de gr. III. Cei de la Redline au avut "eroismul" sa lanseze acum cateva saptamani un 5W-30 , 507.00, grupa V, poliolesteric chiar! Insa fara aprobari oficiale VAG. Nu dau ei banii pe asa ceva. Il recomanda doar, pentru cei care ii cred pe cuvant. Fiind un producator de nisa, de mare calitate, si exclusiv pentru cunoscatori...Si asa, tot este cel mai slab Redline ca performanta antiuzura. Insa este un Redline...Pretul este ~80 RON/quart(0,946 l). La ce "stie sa faca" uleiul asta fata de toata concurenta (la un loc, daca vreti) e curata pomana...

Dar "aprobate VW" si in acelasi timp PAO sau ester, chiar ma alatur lui Valentin in rugamintea adresata lui nec100.

Multa bafta la "uns" motoarele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma adreses celor care mai citesc pe aici pentru o opinie diferita vis a vis de ce se discuta, pe cei care discuta stiu ca nu ii voi convinge de nimic;

 

Eu cred ca Redline sta foarte bine la performanta antiuzura si poate la altele, dar cred ca le-a scapat din vedere alte aspecte, nu e un ulei complet si uleiurile lor nu se incadreaza in ceilalti parametri fabricantului nostru care nu sunt toti cunoscuti din cauza competitiei pe piata auto, si cred ca folosit dupa normele VAG a intervalelor de schimb pot aparea rezultate nefaste fiindca NU DETIN ACESTE NORME dupa care s-au trasat intervalele de schimb la VAG in mediu normal de utilizare;

 

Exclud explicatia ca de ex Redline refuza plata unei sume derizorii pentru a intra pe piatza si a face profit, toti vor sa castige, ei castiga prin uleiuri de nisa gen competitii care nu sunt tot una cu un ulei care trebuie sa faca fata zi de zi, si da, mi se pare normal sa plateasca testarea la VW pentru ca si noi platim la ITP, adica interesul e a lor iar VAG nu e nevoit sa cerseasca nimic producatorilor de ulei, plus ca la ce profituri se fac nu bani sunt problema ci incadrarea in specificatii !

 

Nu ma simt expert in domeniu, dar din ce am inteles eu un ulei are o "fisa de atributii" ca orice angajat cu norma intreaga, daca vorbim doar de uzura atunci "un zilier" ajunge ca si in cazul competitiilor sau motoarelor modificate fizic intern pentru performanta, dar daca un ulei tinut in motor un an de zile sau doi, 15k sau 30k, nu face tot ce proiectantul a stabilit ca e necesar eu cred ca aceste lucruri se vor intoarce impotriva (depuneri, combustie dezechilibrata prin distrugerea sondelor sa infundarea catalizatoarelor/dpf, si multe alte...), si toata performanta la antiuzura va fi de prisos motorul putand fi compromis usor pe alte cai;

 

Ce vreau sa zic e ca nu cred in teoria conspiratiei, majoritatea au ales VAG fiindca stiu ca e un constructor mai serios fata de altii, dar vad o frica nejustificata in ascultarea sfaturilor de exploatare mai ales cu privire la norma uleiului;

 

Va doresc, celor care mai stati in cumpana, sa luati decizia care vi se potriveste.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare "trasa de par" rau explicatia ca Redline si alti producatori care nu au aprobare VW nu o au vezi Doamne ptr ca ei prefera sa dea bani pe cercetare decat sa dea la VW...

Sa fim seriosi la cati clienti ar castiga cred ca isi scot banii aia doar din prima luna de vanzari la clienti VW...

Pe de alta parte lucrand in industria auto, stiu si la ce se poate ajunge de catre multinationale pentru a face profit, asadar adevarul cred ca e la mijloc undeva...

 

E clar ca daca vrei sa-ti protejezi motorul pui un ulei relativ ok si il schimbi relativ repede, adica maxim la 10000 de km.

 

Dar pe de alta parte cand faci naveta zilnic 100 km si 10000 de km se aduna in 3-4 luni nu-ti prea convine sa tot dai bani la 3 luni pe ulei si filtre.

Si uite ca asa au aparut uleiurile LongLife, care nu se stie cum influenteaza viata motorului pe termen lung, dar sigur sunt mai ieftine de folosit pe termen scurt.

Si cum nemtii schimba masinile in jur de 100000 de km si 3 ani, li se potriveste de minune treaba asta.

 

Mie ca si posesor de TDI cu 270000 de km mi se pare aberatie sa ma apuc sa bag ulei de 300-400 ron in acest motor, daca mi-as lua maine masina noua sau aproape noua poate ca s-ar merita...dar nu se mai fac masini sa le tii 20 de ani asa ca ...

Nemtii pe care ii admiram noi atat de mult se zgarcesc si la ultimul euro cand e vorba de cheltuit, majoritatea baga uleiul pe care il are serviceul si cu asta basta, nu stau sa-si idolatrizeze masina ca noi romanii.

 

Da intr-adevar la ei masinile ca sa circule trebuie sa treaca teste pe care la noi probabil ca jumatatea din masini le-ar pica, si dau bani multi

ca sa fie ok masinile, dar ei fac acest lucru ptr ca asa e legea si nu se poate ocoli ca la noi.

 

Nu cred ca daca o sa pun Redline o sa-mi scada consumul cu 1 litru, sau o sa se auda motorul ca un benzinar si alte minuni.

 

Testul suprem ar fi o firma care are flota de masini sa bage in fiecare masina cate o firma de ulei, si dupa vreo 500000 de km sa desfaca motoarele si sa faca comparatii, sa analizeze defectele si ce le-a cauzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lista uleiuri 5w30  aprobate 2013  vw50400/50700

 

https://erwin.volkswagen.de/erwin/volkswagen/files/oil/step_50400_50700.pdf

 

si  conferinte de la LUBRIZOL (pt pasionati)

 

http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/ConferencePapers/default.html

 

 

o zi buna tuturor....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare "trasa de par" rau explicatia ca Redline si alti producatori care nu au aprobare VW nu o au vezi Doamne ptr ca ei prefera sa dea bani pe cercetare decat sa dea la VW...

Sa fim seriosi la cati clienti ar castiga cred ca isi scot banii aia doar din prima luna de vanzari la clienti VW...

 

 

nu este chiar asa.  Uleiul pe baza de esteri si Poli alfa olefine, este foarte scump si asa...  daca mai adaugi si ceva drept de autor, ajungi la un pret de 3-4 ori mai mare, fata de un ulei generic.

Deci oricum ar face .. Redline sa zicem....  tot nu ar scoate banii respectivi. 

De asta nici nu se streseaza sa investeasca in testarea si aprobarea uleiurilor de catre VAG. Nici cu aprobari oficiale, clientii nu s-ar inghesui sa cumpere. 

Din cauza pretului.....

 

ASta este adevarul.  Pasionatii cu Porsche, BMW M, Mercedes AMG, SkyLine GT-R, etc tot felul de masini de peste 5-600 cai putere, stiu ca motoarele nu ar rezista cu uleiul obisnuit si cauta protectia oferita de REdline, Amsoil, etc.

 

Producatorii de uleiuri adevarat sintetice sunt si vor ramane o nisa pentru pasionati, Inclusiv cei cu PD sau DPF. Punct

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-as fi dorit un raspuns mai simplu ( romanesc ) : Castrol , Aral , ... . Raspunsurile primite sant f bune dar parca mult prea tehnice .

Modificat de sarbul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este chiar asa. Uleiul pe baza de esteri si Poli alfa olefine, este foarte scump si asa... daca mai adaugi si ceva drept de autor, ajungi la un pret de 3-4 ori mai mare, fata de un ulei generic.

Deci oricum ar face .. Redline sa zicem.... tot nu ar scoate banii respectivi.

De asta nici nu se streseaza sa investeasca in testarea si aprobarea uleiurilor de catre VAG. Nici cu aprobari oficiale, clientii nu s-ar inghesui sa cumpere.

Din cauza pretului.....

 

ASta este adevarul.

 

Perfect de acord cu Andrei. Nu mai este niciun cuvant de adaugat, in opinia mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu Andrei ...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-as fi dorit un raspuns mai simplu ( romanesc ) : Castrol , Aral , ... . Raspunsurile primite sant f bune dar parca mult prea tehnice .

 

nu exista cel mai bun, cum vreti voi sa auziti.

exista in schimb cel mai bun compromis.

Castrol, Aral, LM, Ravenol, Repsol, etc toate sunt la fel de bune pentru PD-uri, cu conditia sa nu fie tinute 15.000 km. Eu schimb la 7500 km, intentionez sa pastrez mult masina ( o am de noua).

 

Si dupa cum am mai mentionat pe undeva, doar cei cu PD-uri cu 1 ax cu came trebuie sa fie ingrijorati in primul rand.

Motoarele cu 2 axe cu came, nu au ce cauta in discutiile astea. 

 

Altii care nu au ganduri de astea pe termen lung, o sa ignore acest lucru si o sa mearga mai mult cu uleiul.

 

Totul se reduce la ce ai de gand cu masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul meu romanesc este unul cat de cat serios de pe piata, si anume Motul, face tipuri de ulei dedicate VAG denumite "Specific" si urmat de norma care intereseaza pe fiecare.

 

Eu personal recomand Motul Specific VW 504/507 (5w30) pentru toata lumea la care consumul de ulei e normal sau neaparat la cele cu DPF.

 

Daca consumul de ulei e mare se merge pe Motul Specific VW 505.01/502/505 care e 5w40.

 

E destul de clara treaba la toti producatori de ulei aprobati de VW si cele 2 exemple le veti gasi si la ei, adica ulei mai capabil Long LIfe sau unul normal.

 

Singura exceptie o face normele VW 503/506/506.01 care e pentru primele motoare V10 si R5 deoarece acestea au nevoie de vascozitatea 0w30, cred ca dupa ce au pus DPF pe ele (2006) le-au pregatit pentru 5w30 ca sa accepte 504/507.

 

E simplu si e clar daca ascultam de creatorul lor care a dat dezlegare la 504/507 (cu mica exceptie de mai sus) spre folosul poporului ales.

 

Sa ne mearga masinile ca unse!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul face niste uleiuri minerale de toata frumusetea.

 

Cred ca doar 300V mai este esteric.

 

Daca citesti, multi din cei ce au folosit Motul Specific sunt chiar dezamagiti de el. Altii il lauda. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul VS REDLINE ca firme

asa ca o comparatie (nu e cu uleiuri pt PD) sa vedem ce poate la diferite clase de vascozitate si tipuri ulei

HTHS -unul din cele mai importante caracteristici ale unui ulei pe care unii fabricanti nu-l publica pt ca le e rusine cu el ca e ff mic...

sursa: BITOG USA

Mobil 1 0W40 HTHS 3.6

Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7

Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7

Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07

Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19

Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51

Redline 5w40 HTHS 4.6

Redline 10W40 HTHS 4.7

Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23

Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33

Redline 15W50 HTHS 5.8

deci COMPARATIE

Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19

Redline 5w40 HTHS 4.6

Deci la o vascozitate cinematica mai mare HTHS mai mic adica pelicula slaba la FORFECARE la cald adica uzura...

Tari mOTUL astia ..

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu cred ca e asa scump sa aiba aprobarile. sigur nu costa doar cateva mii de euro? iar cei care pretind ca au sintetice si au si aprobari si preturi sub redline cum e?

 

si ca o gluma serioasa, eu care am pus vapsoil si are doar aprobare vw oficiala, pot crede acum ca am pus ulei de racheta, daca avea si alte aprobari  oficiale costa de 4 ori cat redline, corect?  :)

 

legat de firme, aral si castrol doar din germania e sigur ca-s originale. dupa cum mai ziceam daca pe eticheta apare scris in romana acel ulei e compromis.

 

referitor la 5w-30, pana si  vestitul redline i-a dat cele mai multe stelute in acel tabel, si acolo trebuie numarate cu minus? :) curios ca 503 00 e mai instelat decat 503 01.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu se compara Motul 300V 5w40 cu Redline 5w40 pt ca atunci ar fi HTHS 4.51 vs 4.6 ?

 

Oricum 300v se schimba la maxim 8000-9000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are HTHS mai mic MOTUL degeaba il schimbi la 1000km pelicula tot mai subtire o are (HTHS -high temperature high shear) comparat cu Redline in schimb MOTULUL are abtibilduri frumoase de pus in geam....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!