Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

pai nu m-am lamurit ce fel de ulei e... chiar nu are importanta ca ei zic ca e 100% sintetic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-74345-0-34778600-1366400919_thumb.j

ai cumva fisa si de la 8100 x-cess ?

Desigur. Poftim:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar totusi, o data ca-n povesti, vad ca a fost si uleiul asta sintetic. MSDS pus de mine mai sus este versiunea 2.04 din 2004 unde nu pare sa contina ingrediente minerale, deci in varianta ta (2.1) din 2010 e clar...

 

Au inceput bine si au continuat prost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca este chiar asa. Oricum procentul de petrol "hidrotreated" era ceva mai mic, cred. Acum(in ultimii ani) cam toate multinationalele de genul Motul, Valvoline, Eneos, etc. au inlocuit cu hidrocracat, grupa III, cam toate bazele produselor foste "full synthetic"-e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am pus in al meu ayh de 140.000 km (norma 506.01 cu LL sau 505.01 pt interval fix) diiiireect un motul 4100 turbolight 10w40 norma 505.00 ! Din fabrica a avut numai castrol slx II longlife 506.01 0w-30, a urmat engine rebuilt la 115.000 km ( axe came, turbine, tacheti etc erau praf, clar neunse corespunzator, uzura prea mare pt km aia cu toate ca schimburile erau pe la 12.000 km ) iar ultimele 2 schimburi a avut Motul Specific 0w30 506.01. Motivul meu pt care astept contrapareri fondate: 0w30 este prea subtire si-l papa efectiv, cam 200ml la 1000km respectiv pachetul robust de aditivi din cel nou pus. Nu zic ca Motul ar fi un ulei prost, ci dimpotriva, dar eu unul nu am gasit ulei xw40 cu 506.01....505.01 5w40 era cea mai logica alternativa mai ales ca sunt decis pe interval fix chiar daca am QG1 (motivele le stiti, traim in RO) dar am mers pe ce-am mers.

OARE 505.00 CU UN W40 SEMISINTETIC ESTE O ALTERNATIVA SI PT VOI IN PD-URI?

Modificat de katalinscrob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai w40 e foarte ok pentru interval fix, dar 505.01, de ce 505.00?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de parere ca 506.01 are in plus fata de 505.01 un pachet suplimentar de aditivi si nu e doar varianta de LL a acestuia din urma. Motivul invocat de mecanic ar fi faptul ca daca cu 506.01 ( adica mai bun decat 505.01 oricum) motorul a ajuns in stadiul ala de uzura, sa folosesc un 505.00 mentionat in postul anterior ar fi o solutie mai ok data fiind varsta de 140.000 km ( semisintetic ) respectiv protectia necesara PD (la care ajuta si vascozitatea 10w40). Pe scurt, 506.01 n-a mers, 505.01 nici atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca a fost reparat motorul atunci treci la un 5w-40 pt diesel, 10w nu suna bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nici uleiurile folosite de tine n-au fost chiar cele mai grozave. Se pare ca ai nevoi mai "inalte" decat Motul-ul acela obscur si in mare parte mineral...Auzi, 10W-40...:)

Bafta!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w fata de 5w e insignifiant....cand or fi temp sub -30 la noi ma mai gandesc, oricum inainte de frig il schimb. eu am pb cu norma aia. nevoi inalte da, ok, dar dupa ce castrolul respectiv pus in motor inainte de a ajunge la mine m-a oprit la mecanic pt. axe si alte alea orientandu-ma catre motul cel obscur la mom respectiv mi s-a parut o solutie. daca mai e cineva destul de nebun ca mine sa fi pus 505.00 in loc de 505.01-506.01 il rog sa ne impartaseasca aventura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca www.bobistheoilguy.com

 

pe forumul de acolo gasesti destule chestii. cel mai probabil ai alege Mobil 1 Turbo Diesel Truck 5w-40 sau Shell Rotella T6 5w-40

 

Sau daca iti permiti, Redline,  Amsoil sau Schaeffer 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe redline pusesem ochii, HTHS si certificarile il fac din pt meu de vedere cam cel mai ok la ora actuala. pe forumul respectiv chiar citeam zilele trecute ca:

505.01 is emissions driven - mainly. Less ash is the call for all oil makers NA or Europe. This would tend to better for the rings also, but so is the CJ4 spec. I know of no special additives in 505.01 nor has anyone else shown any real proof that there is any special additives in 505.01 oils. If there is a difference in 505.00 to 505.01 as related to the cam then it would probably be the oils TRACTION. To much traction or to little traction is the main cause of cam galling. In reality hydrodynamics is most important when it comes to forming a barrier between cam and lifter. 505.00 is actually better when it comes to this quality.
ps: cum ramane cu sulful din motorina noastra in combinatie cu un ulei emission driven? :dry:
Modificat de katalinscrob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce dracu astia cu vw-ul lor n-or face si ei publice testele si specificatiile tehnice ale normelor ? nu mica mi-ar fi mirarea sa aflam niste chestii interesante ref la diferentele dintre norme....de ce nu pot sa pun spre ex. 507 in loc de 506.01 sau 505.01? multi p-afara se lauda ca au mers mult si bine cu uleiuri self certified fara norma vw iar noi care ne chinuim psihicul ajungem mai des ca ei sa cautam part no la axe, tacheti si alte jucarii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai demult era pe forum un PDF de la Lubrizol ( o companie care produce aditivii pentru uleiuri) in care se explica cam tot ce tine de cerintele si specificatiile tuturor tipurilor de uleiuri.

poate il gaseste cineva si il pune aici.

 

intre timp, poti folosi , tot de la Lubrizol, un grafic comparativ cu diverse uleiuri.. si vezi exact la ce capitole este unul mai bun decat altul.

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

 

de exemplu vei observa ca 506.01 este putin mai bun la protectia impotriva uzurii decat 506.00.. etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu chiar..  la masina respectiva, producatorul recomanda strict 506.01...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, azi am tras repede 400km cu motulul asta. se comporta ok pana acum, motorul trage mai bine, sunet mai grav. dar asta e dupa orice revizie. am de gand sa trag un redline 5w40, cu adevarat sintetic iar hths ideal. nici motul 300v nu e rau...

andrei are dreptate, norma la sigur e 506.01, dar vascozitatea e numai w30, iar verile la noi isi spun cuvantul.

Modificat de katalinscrob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca 507 o include nu suficient? e la fel sau mai buna din moment ce o include si nu are exceptii de norme sau motoare.

vara e periculos daca stai pe loc de genul intersectii sau ambuteiaje. atunci singura metoda e sa turezi cat mai putin posibil si sa folosesti ac-ul ca sa mearga incontinuu ventilatorul de pe radiator. eventual poti "casca" capota chit ca poate intra ceva mai mult praf pe la motor dar se cunoaste foarte mult si asta la temperatura.  :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca teoretic 507.00 acopera toate normele precedente, se pare ca din ratiuni pe care doar VW le stie, la motorul R5 si derivatul sau V10, recomanda doar 506.01 (cel putin la cele produse pana in 2006). La aceleasi motoare produse dupa 2007, permite si 507.00

 

touareg 7LA.pdf

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, azi am tras repede 400km cu motulul asta. se comporta ok pana acum, motorul trage mai bine, sunet mai grav. dar asta e dupa orice revizie. am de gand sa trag un redline 5w40,

OK, daca tot ai pus porcaria aceea de Motul mai degraba mineral(nu asta era problema, intre "5W-XX" si "10W-XX", adica vascozitatea, ci originea cvasigeneral valabila, majoritatea semisinteticelor fiind produse in a doua categorie de vascozitate enumerata)macar nu-l lasa decat ca "flush" cateva sute de kilometri si pune Redline 5W-40 cat mai repede. De 300 V poti sa uiti. Ca si de orice alt Motul.

Bafta maxima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare nu ar merge si un W-50 ? HTHS e de vis...  in principiu ar fi cel mai bun si oricum AYH nu are filtru de particule, doar catalizator (in ELSA apare ca fiind Euro 3)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai "de vis" decat Redline nu poate avea saracul ca n-are baza la acelasi nivel.

De exemplu, 5W-40-ul recomandat de mine are 4,6. Adica "HTHS cat cuprinde".

Asta-i avantajul poliolesteric-ului de grupa V fata de bietele "posirci" hidrocracate si chiar fata de polialfaolefinicele de grupa IV.

Pretul nu mi se mai pare atat de "covarsitor" la asemenea calitate.

Drumuri netede!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!