Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Si eu ma intrebam la fel, de ce sa il schimb la 10k?!

 

La urmatorul schimb o sa imi iau ulei de care spui, Andrei, si ma duc sa mi-l schimbe la reprezentanta, sa am stampila si istoric. Nici nu e scumpa manopera si baietii fac si diagnoza inclusa.

 

LE: merge sa pun 5w40 la 190k km, daca pana acum a avut mai mult 5w30?

 

Andrei, asta e uleiul de care zici? http://www.unicauto.ro/ulei-motor/ulei-liqui-moly-5w40-top-tec-4100-5l-533.html?utm_source=shopmania&utm_medium=cpc&utm_campaign=direct_link Daca da, nu e scump tare, ramane si de completat. Motorul meu are norma euro 3, vad ca acreditarile sunt pentru euro 4 si 5, dar nu cred sa afecteze ceva la mine...

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca 5w40  e mai slab la uzura decat 5w30  

 

norma vw 50400/50700   este peste PERFORMANTELE NORMEI   vw50501   (o-include)

 

nu exista w40     cu norma vw50400/50700

 

poti citi nivelul de protectie wear al normelor vw aici

 

click pe sageta neagra din dreptul fiecarei norme

 

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

 

deci  de aia ti-am zis sa ramai pe mobil 5w30 esp formula

 

am zis 10000 km pt ca intervalul extins duce la pierderea performantelor uleiului mai devreme praful din aer din Romania e in cantitate mult mai mare decat in vest,  LA FEL SI CALITATEA COMBUSTIBILILOR 80% din masinile cevin din Germania cu interval extins cu multi km peste 250000-300000km  au uzuri peste limite pe axul cu came si cuzineti ... daca tii masina putin si o ai de noua poti face schimbul extins si o dai... dar daca e calarita in vest cu schimb la multi km  schimbati uleiul in RO  la 10000km  

constructorul are interes sa duca motorul peste garantie max 100000 km apoi nu mai e interesat tb sa vanda   dar cum in RO parcul de masini e vechi  intervalul de schimb trebuie redus

 

la masini cu uzura care au inceput sa consume ulei normal ca se trece la norma mai slaba 50501     cu uleiuri 5w40 care sant cu vascozitate  mai mare  la cald  si se merge asa mai departe    si tot asa... pana ajunge motorul la loc de verdeata....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai fratilor, mai lasati-o cu celebrul grafic de la Lubrizol.  Ala este informativ in functie de niste indici pe care ii atinge, nu cuantifica nivelul de protectie.

 

Scrie si acolo in josul paginii, dar cine sa si citeasca  ? Graficele respective nu sunt o reprezentare directa a performantelor unui ulei..... 

 

Un ulei 505.01, adica 5w-40 , este perfect pentru orice PD fara filtru de particule.  Pentru toata viata motorului , chiar si la 0 km , chiar si la 1.000.000 km.

 

Si nu poti schimba vascozitatile, ca daca motorul cere 507.00  5w-30, (adica are DPF) nu poti baga pe urma 505.01 , 5w-40.

 

Si nu din praful din atmosfera  isi pierde uleiul Long Life proprietatile in Romania... altele sunt ratiunile.

Si masinile care vin din Germania, cu ulei Long Life, 5w-30, nu au uzuri prea mari, pentru ca e altfel regimul de functionare. In schimb cand le dai pe ulei Long Life in Romania, atunci o sa fie ceva probleme.

 

Ca si logica, un w40 va avea o vascozitate mai buna la cald, fata de un w30, deci o protecti mai buna in regimuri variate de turatie (si deci variatii de presiune in instalatia de ungere - traficul din romania, cu circulatie la viteze mici, semafoare, perioade lungi de merg la relanti, etc).

Daca motorul ar merge pe autostrada 80 % din kilometri, s-ar justifica un w30 - presiune constanta si ridicata in instalatia de ungere, care poate compensa o vascozitate mai mica a uleiului.

 

asta e doar un argument, discutiile pot fi lungi.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, pe mine m-ai convins. Ca o chestie, cam 170 a fost uleiul la Cybernet, deci cu 5 l de 5w40 ies chiar bine, pana in 180 lei. Voi merge pe LM de acum, am colegi pe alte forumuri care tot asta recomanda.

Fac mai mult drumuri scurte, ca incepe acusi programul si la cca 20 km pe zi- numai regim de drum lung nu e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca nu-i greu si pt cei ce nu stiu...   sant chiar pe subiect   cum zice fritzu CU SCOALA MULTA   ca e mai destept el a proiectat  si motorul si tipul de ungere...

 

http://www.api.org/~/media/Files/Certification/Engine-Oil-Diesel/Whats-New/4-Engine-Oil-Requirements-Volkswagen-Light-Duty-Diesel-Engines-SOKossmehl-VW.pdf

 

 

SI UN MIC GHID ALEGERE NORME SI VASCOZITATI  LUBRIFIANTI DE LA YACOO

 

http://www.yacco-lub.ro/ghid-practic-de-alegere-lubrifianti.html

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei ai dreptate ca nu se pune la DPF  5w40  dar cand motorul va consuma ulei mult  la masinile f uzate PD CU DPF dar care nu au bani sa-si faca  motorul vor trece la 5w40  90% dintre ei sa le scada consumul de ulei chiar daca sacrifica DPF care intre noi fie vorba e mort de mult la km extraordinar de  multi  si multi cu masini f rulate  80% nu dau o galeta de bani pe el  sa-l inlocuiasca si Il anuleaza din soft si il elimina fizic.... sau dau gauri prin el daca e dus     viata bate filmul mereu..... cel putin in RO...

 

ASA DACA VORBIM TEORETIC  ne uitam la ce zice neamtul ca la carte

dar nu toti pot face asta mereu ca 

e si chestie de portofel uneori....in RO

 

sau chiar si in ecologica ITALIE

 

http://www.elettronicabate.com/Filtro-Antiparticolato.htm

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista w40 cu norma vw50400/50700

 

poti citi nivelul de protectie wear al normelor vw aici

 

Fals. Cum bine zice Andrei, acela nu-i un grafic al nivelului de protectie la uzura. Nu asa trebuie interpretat. Acela este nivelul restrictiilor si este invers proportional cu performanta "antiwear" a uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai omule dar tu chiar esti in urma tare...

 

da uni ochi la castrol si vezi ca  noul castrol edge 5w-40 fst  este ptr dpf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PT  RUNE

 

ca tot spuneai ca  trebuie sa te uiti la un producator de uleiuri sa vezi ce ulei recomanda

IA UITE-TE TU LA  castrol schmierstoffe sau  aral schmierstoffe   sau valvoline advisor  SA VEZI LA VW CU DPF   sa vezi ca recomanda numai 5w30 

 

CASTROL SE PUNE SI LA ALTE MARCI CU DPF aici vorbim de vw  cu dpf unde se recomanda vw 50400/50700

 

si iti repet inca odata nu exista vascozitate 5w40  CU NORMA   vw50400/50700  ultima norma vw 

ce le include pe cele din urma sa (explica altii aici cum ultima norma le include pe toate https://www.google.ro/#q=norma+50700+le+include

cum este si 50501 cu ultima revizie in 2005

 

cum le stii tu pe toate ....

IATA UN GOLF 1.6 DPF din 2009  nu are alternativa la 5w30  din pacate pt tine .....

 

verifica si pe  SITEU-L  CACSTROL  sa vezi ca DPF  5W40 NU E DAT DE CASTROL PT  MOTOARE DPF  la VW DUPA 2006 

UN EXEMPLU DE LA VALVOLINE

 

 
Cars
Volkswagen (VW)
Golf VI, 5K (2008 - Golf VI 1.6 TDI (77 kW) (2009 - )
 

  Engine CAYC collapse.png
· Use : Normal · Intervals : Change 15000 km / 12 months · Products
 
  · Use : Extended drain (max) · Intervals : Change 30000 km / 24 months · Products
 
 

 

in legatura cu wear level din softul lubrizol  harta mai mare reprezinta  uleiul mai performant  se poate verifica la uleiuri HEAVY DUTY  DE UTILAJE de ex  VDS4     cea mai severa norma VOLVO de camioane e mai performant uleiul decat VDS3   asa se interpreteaza si cele de autoturisme

 

hai ca nu-i greu .....

http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/ConferencePapers/PassengerCar.pdf

 

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/hd/index.html

 

astea pt cei pasionati care nu inteleg cum se citesc perf uleiului

 

LUBRIZOL e nr 1 mondial in aditivi ulei pt producatorii de uleiuri (4mld eur cifra afaceri) stiu ei mai bine cum e cu uzura..si perf uleiului

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu cat harta parametri  este mai mare in softul de la lubrizol uleiul e mai performant pt cine nu intelege explica unii aici mai pe intelesul tuturor

 

http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php%3Fubb%3Dshowflat%26Number%3D2873822&prev=/search%3Fq%3Dlubrizol%2Boil%2Bperformance%2Btools%26biw%3D1280%26bih%3D641

 

iar in legatura cu sant in urma de la colegul RUNE  repet nu exista  5w40 recomandat de  fabricantul vw pt  motoare cu DPF DUPA 2006  norma 50501 are ultima revizie in 2005  si este inferioara normei  vw50400/50700 care include toate normele vw dinainte  explica baietii aici  (

http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t278230.html)

 

castrolul 5w40 dpf e facut si pt alte masini cu dpf ce nu au norma asa severa la ulei ca VW50700  aici e topic pt vw pd   LA VW diesel PD DPF  se aproba de neamt numai 5w30  vw50700


unii au vazut 5W40  DPF pe bidoane LA UN ULEI

si au crezut ca merg la orice motor  cu DPF.....

LA VW  PD-DPF  nu....   

ca unii pun in motor e treaba lor....

 

 

 

se poate intreba un inginer la o reprezentanta VW pt cei nelamuriti....


http://www.opieoils.co.uk/p-60457-castrol-edge-5w-40-fst-advanced-synthetic-engine-oil.aspx

 

sa ma scuzati, nu ma priveste dar eu nam gasit ca scrie ca e pt dpf

cineva  care a inteles   ca VW nu are norma pt  5w40 la VW       PD DPF  

unii pricep repede

 

si pt rune

sa vada faimosul ulei  CACSTROL 5W40 DPF

ca nu merge la DPF VW  e  VW 50501   doar VW PD  NU SI DPF (MOTOARE VW)

 

Specificatii si certificari Castrol Magnatec 5W40 Diesel DPF:API SM/CF ACEA C3 ; MB-Freigabe 229.31; BMW Longlife-04; erfullt Ford WSS-M2C917-A;  erfullt Fiat 9.55535-S2; VW 502 00/505 00/505 01 ;

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, uleiul din link.ul de mai sus nu este pentru PD.

EDGE TURBODIESEL 5w40 este pt PD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca nu-i greu .....

http://www.lubrizol....assengerCar.pdf

 

http://origin-qps.on...p/hd/index.html

 

astea pt cei pasionati care nu inteleg cum se citesc perf uleiului

 

:lol: Cam ce interpretare dai tu  datelor din primul link citat de mine din postul tau? Dar celor din al doilea? :)

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de exemplu vezi in explicatii ca sa te lamuresti  uleiurile C3-04 au harta mai mica decat alte norme ILSAC de ex

 

pt ca sant "castrate "fiind low saps au mai putin aditivi sa se incadreze la procentul de cenusa sulfatata

 

deci e cum spun eu performanta mai mare harta  mai mare  ..... 

 

de exemplu uleiul norma dexos 2 de la opel e mai slab decat uleiul norma vw50400/50700

si se vede in hartile indicativelor de performanta ale  uleiului...

 

deci concluzie finala   pt vw PD SI DPF doar 5w30  vw50400/50700

 

recomand  MARCILE  ---- MOBIL1,VALVOLINE, AMSOIL,REDLINE,RAVENOL,LIQUY MOLLY,MOTOREX,

 

PT VW PD  FARA DPF  5W40  NORMA VW50501  

 

 recomand urmatoarele  RAVENOL , VALVOLINE, MOTOREX,COMMA,ENEOS,FUCHS,LIQUYMOLLY,

 

yankeii... DISTRIBUITORI DE PIESE ORIGINALE VW din  SUA folosesc  la ei  RAVENOL  pt ca e un ulei  bun mai ieftin ca mobilul si lasa motorul lacrima de curat inauntru (am vazut bai si capace axe came  motor   desfacute dupa sute de mii km si erau lacrima de curate unse cu ravenol ) dar nu depaseau 10000km cu uleiul......  INTRE SCHIMBURI

 

http://www.blauparts.com/fluids.htm

 

SI SPECIFICATIILE VW PT RAVENOL

 

http://www.blauparts.com/vw-oils/vw-oil-specs-vw-oil-specification.html#vw50501oil

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma , care ar fi uleiul cel mai bun pt 1,9 TDI , PD ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CEL MAI BUN dpdv al performantei este unul full sintetic (real) .Sunt doar cateva marci ce fac asa ceva. Dezavantajul? mai scumpe decat un ulei generic.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motulul este din clasa uleiuri generice.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REDLINE este peste MOTUL care are HTHS  mai mic  decat REDLINE  si da Andrei este un ulei f generic.. ai dreptate 100%

 

Mai pamantene  sant  VALVOLINE, MOBIL1, FUCHS,

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Printre cele pamantene se numara si Ravenol (VMO ce am eu full sintetic),parere personala,am 4000km de la schimb si se comporta fff.bine.Si ce calduri a prins vara asta.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de exemplu vezi in explicatii ca sa te lamuresti uleiurile C3-04 au harta mai mica decat alte norme ILSAC de ex

 

pt ca sant "castrate "fiind low saps au mai putin aditivi sa se incadreze la procentul de cenusa sulfatata

 

deci e cum spun eu performanta mai mare harta mai mare .....

 

:lol: Puiu' tatii , eu cu uleiurile sunt suficient de lamurit. Vezi ca nu esti nici atent si nici suficient de calm! Nu exista ulei mai "castrat" decat 507.00. Este o norma muuult mai restrictiva decat C3-04. Asa-i ca devine interesant? Edifica-te inainte de a da verdicte si a face recomandari! Altfel ele nu vor valora nimic in ochii celor carora le sunt destinate...:lol:

Multa sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!