Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

la redline 5w-50 ma refeream, care are HTHS 5.9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iuliu, exact asta am de gand sa fac...max 1000km ca flush dat fiind ca e semisintetic macar atata lucru va face cum trebuie. redline 5w40 este fix ceea ce va papa multi km. sper sa fie ceea ce scrie pe fisa tehnica si cu uleiul asta totusi.

andrei m-ai facut curios cu w50 ala dar cred ca e prea gros totusi si presiunea va avea de suferit, cred. oricum se preteaza pt benzinare mai degraba. 506.01 e norma pt r5 sau v10 clar, parerea mea ca e legat si de necesitatile de ungere la pinioanele pe post de transmisie precum si de niscaiva simeringuri pe partea de jos a motorului. plus convingerea mea legata de more environment friendly than 505.01.

ps: de unde pot lua redline in afara de ce se vede pe goagal la prima vedere si daca are cineva pus deja cum se impaca cu el? de pret nu e mare bai ca p-acolo eram si cu motul specific 0w30.

Modificat de katalinscrob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca Redline si Amsoil sunt atata de laudate cum de nu au aprobare VW? Nu apar in lista de uleiuri aprobate de VW  (aici de exemplu). Pe  siteurile lor (Redline , Amsoil) intradevar nu apare ca au aprobare VW ci doar ca ei recomanda uleiurile astea si pt norma VW 505.01 Mi se pare ciudata chestia asta.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceste uleiuri sunt atat de bune incat nu au nevoie de nici o aprobare...ei trebuie sa aprobe ca VW sa le foloseasca in motoarele lor :P

Lasand glumita la o parte, la ce preturi au ar cam trebui sa fie bune de ceva, la cat costa litrul de Amsoil ca sa nu mai zic de Redline imi permit sa schimb Castrolul Edge la 5000 km si tot cred ca ies mai ieftin :P si cred ca protejez si motorul...

Daca as avea un TDI brand new poate as baga uleiuri de astea smechere in el, dar asa daca am 60000 pe Castrol si inca 200000 inainte de asta si inca mai merge motorul chiar foarte bine ptr varsta lui atunci nu m-as risca sa trec pe altceva.

Am inteles ca nu e bine sa schimbi uleiul asa aiurea, anumite uleiuri "tintesc" anumite depuneri si normal ca "favorizeaza" altele, asa ca zic eu ca e posibil daca pui ceva prea tare, sa-ti rupa depunerile alea neglijate de Castrol care sa-ti nenoroceasca ceva prin motor...

La fel cum e si solutiile alea de curatare injectoare, ptr unii dupa ce le-au folosit li s-au dus de tot injectoarele :P

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca Redline si Amsoil sunt atata de laudate cum de nu au aprobare VW? Nu apar in lista de uleiuri aprobate de VW  (aici de exemplu). Pe  siteurile lor (Redline , Amsoil) intradevar nu apare ca au aprobare VW ci doar ca ei recomanda uleiurile astea si pt norma VW 505.01 Mi se pare ciudata chestia asta.

Pentru ca aceasta aprobare nu vine decat in urma platii unei licente catre VW. Pentru a indeplini normele VW, uleiurile trebuie sa aiba un anumit amestec de aditivi. Aditivii respectivi au fost cumparati de catre cei de la AMSOIL si REDLINE de la cei care se ocupa cu asa ceva (cred ca BASF?), dar nu au mai platit licenta catre VW, care-i consistenta. Daca ar fi platit si licenta, ar fi urcat foarte mult pretul. Ceilalti au ales o baza mai ieftina astfel putand plati licenta

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No offense, dar in lista de uleiuri aprobate de VW apar o gramada de marci care pt mine cel putin sunt total necunoscute (Northland, Oel-Brack, Oest, Orlen Oil de ex.)  si care nu cred ca sunt corporatii mari gen BP sau Mobil si implicit nici nu au atatea vanzari si nici putere financiara. Daca firmele astea si-au putut permite sa plateasca licenta VW, tot e ciudat ca AMSOIL si REDLINE nu si-au permis sa suporte ele o parte din costul licentei / litru ca sa nu creasca pretul si mai mult.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Listele cu uleiurile aprobate de VW actuale le atasez si eu aici.

Ma refer la 506.01 si 507.00, pentru ca la 505.01 pdf-ul lipseste de la ei de pe site.

 

Red Line si Amsoil (cele PAO si esteri) se adreseaza unei nise, doar cunoscatorilor, cei care se uita in specificatii si stiu sa le interpreteze, stiu ce sa ceara de la motor/ulei.

 

Pentru ca din start piata carora se adreseaza este ingusta, nu are rost sa treaca prin toti pasii pentru a deveni oficial aprobat de catre VW, iar dupa aceea sa vinda quartz-ul cu 15€, pentru ca aceeasi clienti care cumparau inainte uleiul o sa-l cumpere si de acum incolo, nu o sa-i creasca cota de piata.

 

Luam exemplu LM, au o serie de ulei care nu mai sunt approved de VW pentru 505.01, sunt doar recomandate, asta pentru ca nu si-au mai platit certificatele de licentiere care costa cca. 1500€ si sunt valabile 2-3 ani.

 

In concluzie, la 505.01 este exagerat sa se ceara certificare oficiala de la VAG, este o norma care nu se mai foloseste la masinile noi de peste 2,5 ani cred, deci au iesit din garantie.

Poti sa fi atent la un certificat 507.00 in ideea in care ai masina in garantie si vrei sa te asiguri ca se pastreaza.

step_50400_50700.pdf

step_50300_50601.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceste uleiuri sunt atat de bune incat nu au nevoie de nici o aprobare...ei trebuie sa aprobe ca VW sa le foloseasca in motoarele lor :P

+1! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva care este perioada minima de garantie pentru un ulei tinut in recipient?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca Redline si Amsoil sunt atata de laudate cum de nu au aprobare VW? Nu apar in lista de uleiuri aprobate de VW  (aici de exemplu). Pe  siteurile lor (Redline , Amsoil) intradevar nu apare ca au aprobare VW ci doar ca ei recomanda uleiurile astea si pt norma VW 505.01 Mi se pare ciudata chestia asta.

Pentru ca aceasta aprobare nu vine decat in urma platii unei licente catre VW. Pentru a indeplini normele VW, uleiurile trebuie sa aiba un anumit amestec de aditivi. Aditivii respectivi au fost cumparati de catre cei de la AMSOIL si REDLINE de la cei care se ocupa cu asa ceva (cred ca BASF?), dar nu au mai platit licenta catre VW, care-i consistenta. Daca ar fi platit si licenta, ar fi urcat foarte mult pretul. Ceilalti au ales o baza mai ieftina astfel putand plati licenta

Sper ca se permite sa intru cu ceva clarificari suplimentare.

 

Asa cum s-a motivat mai sus raspunsul este legat de baza lor care costa de pana la 6 ori mai mult decat una HC (cu ajutorul carei se pot obtine majoritatea aprobarilor de azi) ceea ce ridica prea mult costul de productie pt a lasa loc pt aprobari.

Red Line nu vrea sa cheltuie banii pe aprobari. Asta e raspunsul simplu la intrebare. Clientela lor nu e dependenta de si nici nu ar suporta costul suplimentar al unor aprobari oficiale. La polul opus alti blenderi  folosesc listele oficiale ca si marketing pt a ajuta vanzarile. Altii platesc pentru credibilitate iar altii colaboreaza cu OEM si impachetatorii de aditivi pt dezvoltarea normei si le obtin automat iar altii au pur si simplu bani multi (motivele pot fi si sunt f diverse in functie de strategia lor). In schimb TOTI cumpara pachetul de aditivi pt o norma sau un grup de norme din aceleasi surse (Red Line cumpara de la Lubrizol). Unii aleg sa aditiveze suplimentar altii nu. Cei aprobati care folosesc baze si aditivi minimali sunt si cei mai castigati pt ca sunt la adapost fata de eventuale litigii care pot aparea si in plus se califica cu pretul la capitolul umpleri de garantie si de fabrica unde Red Line nu ar putea sa concureze nici atat.

Un alt raspuns este ca nu pot obtine in cazul de fata o aprobare nici daca si-ar schimba strategia. Norma 505.01 din 2005 prevede  SAPS redus iar pachetul de aditivi Red Line 5W-40 nu (1% sulfated ash, 1175 ppm phosphorus, 5000 ppm sulphur). Se conformeaza doar cu vechea 505.01 din 1999. In spiritul nelamuririi de fata, un 5W40 si un 5W30

mid-SAPS 505.01 si 507/504 sunt deja in productie dar nici ele nu vor purta aprobari oficiale chiar daca vor fi in ton cu trendul de cerinte OEM/ACEAC3 in ce priveste nivelul de SAPS.

Totul e un model de comportament destul de tipic pt un “boutique oil”… care necesita putina credinta in brand sau cunostinte in domeniu... in lipsa  aprobarilor.

 

Tudor

Modificat de tudorart
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva care este perioada minima de garantie pentru un ulei tinut in recipient?

 

Salut,

 

3 ani este termenul de garantie de cand a fost imbuteliat conf. producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: ce diferenta este intre Castrol Edge 5W-40 TD si VW oem Special Plus 5W-40?

codul de produs este G052167M2 (bidon de 1L), si daca googleshti, iti apare atat castrol edge, cat si VW oem.

Exista posibilitatea ca VW sa fie de fapt Castrol rebranduit?

Nu de alta, dar Castrol e 38RON si se gaseste peste tot, pe cand oem-ul e dublu ca pret si nu vinde nimeni.

 

Ca varianta pentru cei care au facut schimbul la service si nu au primit ulei de completare:)

Multumesc

Modificat de Badger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista posibilitatea ca VW sa fie de fapt Castrol rebranduit?

Normal ca exista, ca doar VW nu face uleiuri. Dar sa nu-ti inchipui ca uleiul OEM, oricare ar fi el, are pretul de productie de 100 lei/litru. Probabil ii costa 10-15 lei/litru, dar ti-l dau tie cu 100. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul original vw 5w40 pd cu codul G052167M4 este uleiul Fuchs Titan GT1 , din informatiile mele de la un cunoscut de la o reprezentanta VW Germania .

cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau poate niciunul din astea.. si e ceva ieftin gen castrol, mobil, etc...

 

Si eu am lucrat la reprezentanta si crede-ma ca nu gasesti pe niciunde vreo referire la producatorul original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

pt unii care se pricep la zemuri viata bate filmul.....

 

TEST uleiuri 2012  laborator independent  .. publicat de AMSOIL  in IUNIE 2013

 

http://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf

 

sectiunea WEAR  (UZURA) interesanta  tare.....

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Pai din testul ala Redline pe care il laudati aici iese prost tare la anumite categorii: la pornit la rece vascozitatea e aproape de limita, si la inca vreo 2 categorii tot asa e cam varza.

Castrol inafara de ala cu WEAR la care si ei zic ca nu e un test standard performeaza destul de bine, la unele este foarte aproape de AMSOIL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat ca acest AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil nu are nici o legatura cu motoarele TDI PD, este un ulei pentru motoare pe benzina. Probabil nici celelalte uleiuri prezente in test....deci eu nu consider ca testul acesta este relevant pt PD-uri. Varianta de Amsoil care este recomandata pt motoare PD poate avea cu totul alte caracteristici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa faptul ca uleiurile testate nu au legatura cu diesel-urile de la VAG, documentul are si alte probleme:

- Care este laboratorul care le-a testat, de ce nu este o referinta la raportul laboratorului cum se face de obicei;

- La TEOST, Red Line a iesit cel mai prost, insa la NOACK, Red Line este cel mai bun, iar aceste teste sunt cumva interdependente.

Cum este posibil sa fi foarte prost la depuneri si totusi sa fi foarte bun la volatilitate (nu se evapora, nu se descompune);

- Nici o referinta despre HTHS, o valoare care este foarte importanta la diesel, turbine.

- Valorile prezentate sunt valori masurate din uleiuri noi, off the shelf, cine stie cum sta situatia peste 5.000Km, acesta fiind un alt aspect foarte important.

Degeaba ai TBN urias daca nu-l poti "pastra" in timp.

 

Pacat ca Amsoil isi face reclama in acest fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AMSOIL ARE ULEI PT POMPE DUZE 

http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/european-car-formula-5w-30-synthetic-motor-oil/?page=%2fstorefront%2fael.aspx

 

ai dreptate testul nu e pentru pompe duze dar ne da o informare cu ce mai e prin piata astazi la performante...  e adevarat ca e si marketing din partea lui AMSOIL  dar  testele nu sant minciuni pt ca ar fi venit Exxon si i-ar fi dat in judecata

CEL MAI  CONCLUDENT TEST este in motor 500000 km minim cum au facut cativa jucatori mondiali care au avut curaj sa desfaca motoare dupa 1 milion mile cu uleiul lor si sa dea presei  restul galagie multa si reclame frumos colorate....

 

cand dai MILION MILE ENGINE OIL pe google se face liniste in producatorii de zemuri....   incep sa tipe ca marketing...  minciuni.... 

  

din CAUZA ASTA  MERCEDES AMG, PORSCHE, CORVETTE.ASTON MARTIN , fac prima umplere cu MOBIL 1 stiu ei de ce...     cand vinzi o masina care costa cat o casa nu ti mai permiti sa faci glumite cu lubrifiantul....

 

http://www.auto.ro/vw/mobil-1-esp-formula-5w-30-ajuta-motoarele-diesel-sa-functioneze-ca-noi--51307.html

 

cel putin la Porsche e chinuit rau  uleiul PE LA 8000 TURE  mai ales ca orice ulei Porsche trece in plus fata de testele conventionale ale normelor  printr-un test chinuitor pe NURBURGRING  in motor PORSCHE

SONDAJ AUTOBILD printre nemti  BEST oil brands in GERMANY  anul 2012

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/gfx/best_lubricants_2012.jpg/$file/best_lubricants_2012.jpg

 

stima  si o zi buna.....                                                                                                                                                               

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!