Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

Ultimele 2 schimburi am folosit acest tip:

 

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/195/original/Specific%20505%2001%20502%2000%20505%2000%205W-40%20(GB).pdf?1323966040 

 

Adica MOTUL Specific 505.01 5W40.

 

Sunt multumit , consum maxim 700 ml, intre schimburi (15000 km), adica restul de la 5 l.  (in motor BKC , bag 4.3 l la schimb) .

Specific 505 01 502 00 505 00 5W-40 (GB).pdf

Modificat de PCR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care va sa zica norma 505.01 ....., avem aici un document ce explica importanta masurarii vascozitatii la 150 de grade C.  Daca am inteles gresit, va rog luminati-ma. Cele bune!

Link-ul bun este acesta.

A folosit cineva Titan GT1 5w40 xtl de la fuchs?

(Nu se pot edita posturile proprii??)

Modificat de forceturbo
Se pot edita conform regulamentului.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident că 5W40. Cu cât este mai gros la cald, cu atât mi bine. Dacă cauți bine găsești și HTHS > 3,7 Sent from my S500 using Tapatalk 2

 

Poti sa dai un exemplu de ulei 5W-40 505.01 mai accesibil (max 200 ron per bidon de 5L) cu HTHS > 3.7 ? Vad ca la multe uleiuri in specificatiile tehnice nici nu este trecuta valoarea HTHS-ului (Ex. Ravenol VPD, VMO, Aral High Tronic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caută la AMSOIL, dar nu cred ca vei găsi sub 40 lei/l.

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi Amsoil european 5w-40 , cu hths de 3.7 , la 58 lei quart

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am passatul deja am facut 2 schimburi si ma aflu la al 3-lea.Pana acum am mers pe castrol edge 5w40 schimbat la 10mii.Acuma am zis sa incerc un alt ulei sa vad cum se comporta si am bagat MOBIL super3000Xe 5w30(are 505.01) si nu-mi pare rau.Motorul este mai silentios decat cu castrol si consumul la relantiu pe afisaj a scazut de la 0.6 la 0,5l(fara clima, pe econ) temperatura afara fiind cam 14 grade ziua.De consum inca nu pot spune nimic ca are numa cateva zile dar la prima impresie se comporta peste castrol(parerea mea),pe castrol papa cam 700 grame in 10 mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:banghead: Buna ziua, am pe cineva care imi aduce din germania ulei " super tronik", 14 euro/litru.

Este bun? la ce detalii trebuie sa fie atent cand il cumpara?

Am un : Golf 4, 1.6, 16 valve, 77KW, 105 cp, cod motor AZD, an fabricatie 2001. 215.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aral e ulei bun, dar 60 lei / litru este cam mult.

La motorul tau merge orice 0w-40, 5w-30 sau 5w-40 de calitate..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de uleiul petro canada ce parere aveti? vad ca a aparut si cu norma 505.01 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit Fuchs Titan GT1 5W40 -- foarte multumit .

Din informatii reprezentanta Germania este uleiul similar

cu cel livrat in ambalajul original VW+AUDI+SKODA +SEAT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit Fuchs Titan GT1 5W40 -- foarte multumit .

Din informatii reprezentanta Germania este uleiul similar

cu cel livrat in ambalajul original VW+AUDI+SKODA +SEAT

 

Salut! Cat timp l-ai folosit? Cat de des l-ai schimbat? Conduci cu accente sportive ? Eu nu am reusit sa gasesc HTHS-ul pentru acest ulei. Tot ce am gasit e un review in care, la final deduceau ca hths era cam 2,9. Nu stiu ce sa spun. Initial parea ceva bun, mai ales ca promitea porniri usoare la rece cu tehnologia XTL.

Ma apropii de limita de 10 mii de km si tot nu sunt convins care ar fi mai bun. Mai caut. (High Saps si htsp 3,7). Tare mi-e teama ca incep sa caut un aditiv si atunci uleiul va unul cu specificatiile la limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Mi-l recomandase si alt coleg, mai in urma, dar in specificatiile lor nu gaseam sulful si fosforul. Acum 10minute citeam pe alt forum despre 5w40 si cica are 1% saps-ul, ceea ce e bine. Sa vedem preturi :eek: A gasit cineva sub 72 ron sfertul de galon?

Modificat de pascal67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimele 2 schimburi am folosit acest tip:

 

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/195/original/Specific%20505%2001%20502%2000%20505%2000%205W-40%20(GB).pdf?1323966040 

 

Adica MOTUL Specific 505.01 5W40.

 

Sunt multumit , consum maxim 700 ml, intre schimburi (15000 km), adica restul de la 5 l.  (in motor BKC , bag 4.3 l la schimb) .

 

Sa "bagam batul prin gard" ....

Am vazut fisa tehnica pentru MOTUL Specific 505.01 5W40 (cred ca este low saps). Dar am mai vazut si MOTUL 300V Power5W-40 (260ron/4litri la prima cautare) cu specificatia aici.

 
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300
5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.895
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 74.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.53 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 180
Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F
Flash point ASTM D92 216°C / 420°F
Sulfated ash ASTM D874 1.17% weight
TBN ASTM D2896 10.3 mg KOH/g

 

Acum ma intreb si va intreb: desi nu are aprobarea vw pentru norma 505.01, nu este mai bun decat  MOTUL Specific 505.01 5W40 ? Eu unul nu am DPF sau cum s-o numi filtru.... si nu ma preocupa sulful si phosforul. Mai sunt si alte conditii ascunse in norma 505.01? 

Cele bune!

Modificat de pascal67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 3 schimburi cu Fuchs . Intervalul de schimb in jur de12500 km . Multumit de mersul motorului , mai silentios decat cu Castrol . Din punct de vedere al consumului de ulei : La schimb 4 litri si o copletare de 0.5 litri la 7500 km pentru ca uleiul sa fie la maxim pe joja . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pascal67: Din cate stiu, la TDI PD chiar este nevoie de ulei cu specificatia 505.01 pentru ca motorul ar avea nevoie de o ungere speciala (ceva legat de ungerea lobilor care actioneaza injectoarele  :001:  - nu dati cu pietre ca nu sunt foarte familiar cu subiectul).

In plus, 300V pare target-at spre piata racing decat pentru un motor condus in conditii uzuale.

Eu nu as risca si cauta in alta parte.

 

Motul Specific 505.01 pare a fi HC, deci grija si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei zic ca e pe baza de esteri... dar problema uleiurilor de competitie (din ce stiu eu) e ca nu sunt aditivate pentru folosirea indelungata in motor, ci sunt aditivate mai mult pentru o ungere buna, deci nu prea poate neutraliza hidrocarburile ce ajung in ulei sau acizi care se formeaza si nici nu contined detergenti pentru dispersarea impuritatilor ce ajung in ulei, din aceasta cauza nu au norme de la diferiti prod. auto. pe ele, fiindca nu respecta standardele folosirii zi de zi a motorului in regim normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Cum iti dai seama ca uleiul este hidrocracat 50% ? Sau HC inseamna altceva ?

Referitor la folosire indelungata, as crede ca TNB de 10 puncte asigura neutralizarea acizilor pentru 10 mii de km.

Despre proprietatile de detergent...nu stiu ce sa spun. Eu credeam ca detergentul "spala" mizeriile din motor, le inglobeaza in ulei si uleiul le poarta catre filtru. Ce nu ramane in filtru "murdareste" uleiul si devine negru. In fine... Multumesc pentru info.

Cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu poti lega numarul TBN de nr de km, fiindca motoarele sunt diferit de eficiente si functioneaza sub alte regimuri

 

si nu ti se pare rau ca mizeria din ulei sa  se depuna prin motor sub forma de mocirla

 

oricum uleiul contine un cocktail de aditivi care il fac sa functioneze ca un compromis intre deziderate deasta stiu ca cel de competitie e dus in alte extreme si la un regim normal n-ar fi indicat

 

sunt multe aspecte de luat in calcul si care se influenteaza invers proportional unele pe celelalte deasta nici nu are rost sa mai pomenim de catalizatoare, sonde, filtre de particule etc

 

de exemplu la cutiile de viteze sincromesh care sunt pe vag se pune ulei API GL 4 nicidecum ceva mai superior ca ungere ex. GL 5 care e peste GL 4, fiind mai bogat aditivat acestia uzeaza/corodeaza sincroanele care nus din otel ca pinioanele ci din ceva aliaj de cupru/alama

 

acest exemplu ma facut pe mine sa inteleg ca nu are rost sa ma tin mai destept decat producatorii consacrati de uleiuri sau masini si sa respect ce recomanda ei in printa normelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TBN 10 este o valoare, nu inseamna ca reuseste sa neutralizeze acizii pana la 10.000Km.

Daca motorul nu functioneaza corespunzator, daca are mari perioade de nefunctionare, etc, aditivul pentru TBN se poate consuma mult mai repede.

 

Baza HC inseamna baza din ulei mineral hidrocracat (gr. III) care ulterior este dopata cu diversi aditivi pentru a intruni caracteristicile cerute de diversi producatori.

Cand s-au terminat aditivii, si acestia se termina de la o saptamana la alta, toate proprietatile de vascozitate, ungere, etc cad in baza uleiului de baza HC, proprietati care nu sunt extraordinare, de aceea sunt si mult imbunatatite.

 

Daca este o baza buna, de sinteza, adica total sau aproape total gandita si fabricata de chimisti, din start uleiul respectiv se cere mai putin aditivat pentru a intruni aceleasi norme de producator.

In acest caz, cand se vor termina brusc aditivii, baza avand capacitati excelente de ungere si vascozitate, aproape nici nu veti simti in functionarea motorului.

Asta rezulta in intervale extinse de folosire, protectie mai buna a motorului in timp, etc, etc, etc, sunt atatea si atatea implicatii pozitive incat este greu de scris pe un topic.

 

Ce inseamna ca Motul acela are baza HC 50%, ca este un ulei care dupa ce-si epuizeaza aditivii (care probabil sunt mai multi si probabil mai buni), ramane un ulei uzat de aceeasi calitate cu Castrol, Mobil, etc.

 

Baza din esteri, deja intra in zona premium, esterii sunt produsi de sinteza, uleiuri de gr. V.

 

 

Revin, puneti Red Line 5W-40, baza POE (poliolesteri), grupa V.

Daca motorul nu este in conditii chiar bune puteti avea o retinere, esterii curata toata, ABSOLUT toata mizeria din motor, deci s-ar putea sa aveti scurgeri pe la simering-uri, consum exagerat de ulei, dar asta nu este din cauza uleiului ci a motorului excesiv de uzat.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum iti dai seama ca uleiul este hidrocracat 50% ? Sau HC inseamna altceva ?

O intrebare extrem de pertinenta. Pai , cam asa:

post-74345-0-35812500-1366235324_thumb.j

post-74345-0-99991600-1366235339_thumb.j

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Naspa treaba asta cu 300V.  :sly:

 

Multumim pt info. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extrem de naspa! A provocat la vremea respectiva un mic "cutremur" printre pasionatii de tuning care foloseau cu predilectie acest ulei.

Urmarea? Au trecut cu totii pe Redline.

Motul-ul s-a discreditat mintind cu privire la "flagship"-ul lor.  Ce sa mai vorbim de 8100 X-Cess , spre exemplu, care e mineral 100%?

Mai ramane ceva de adaugat?

Urata treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai cumva fisa si de la 8100 x-cess ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!