Jump to content

Uleiuri de motor recomandate !?!


alecsmed
 Share

Postare recomandată

Buna tuturor forumistilor!

Sunt un novice in ale forumului, dar sper sa fie OK. Am o nelamurire-intrebare: pt. motorul 1.6 MPI Octavia Tour, care uleiuri sunt recomandate. Am mai vazut pe forum acest topic, despre uleiuri, dar mi se pare un punct esential la o masina. Skoda recomanda Shell Helix parca, dar nu prea multi au fost multumiti de el. Cei mai multi au mers pe mana Aral-ului. Am inteles ca in garantie ar fi mai bine sa folosesti uleiul oferit de cei de la service... :( Eu inac nu am masina, vine abia in iulie, asa ca astept sfaturi de la cei care au facut deja schimburi de ulei. Si inca ceva: ce aditivi se folosesc?

Multumesc anticipat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt interesat de aceasta problema.

la cielo foloseam mobil 0w40 full sintetic si nu am avut probleme.

la 1,6 mpi pot folosi acelasi ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silviule, se pare ca trebuie sa mai asteptam pana vom afla ceva concret. E un topic "Motoare pe benzina". Acolo am vazut o discutie despre uleiuri, dar nu prea te lamureste nimeni. Unii zic ca e bun uleiul cutare, altii vin cu contraargumente si tot asa... Cred ca ma voi orienta pe Aral totusi. Vorba aia: lucru nemtesc!!!!!!!!!! :P

In rest, cum se comporta masina ta? Eu pana acum am avut dacie berlina, dar am condus si opel, toyota, fiat. Toate erau bijuterii...

Salve!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ieri ,daca tot am ajuns cu masina la 6200 hai sa ma uit la ulei.

surpriza:uleiul era la minim!!!

m-am speriat si azi primu drum de dim a fost la avia.ba baieti mi-a scazut uleiul e la minim ,dati-mi un litru de ulei sa completez.

s-au uitat tare ciudat la mine,m-au intrebat ce masina si de cand ,au vrut sa o ia in hala ,io ma grabeam asa ca pana la urma am luat shell helix synthetic 10w40.(asta era pus de fabrica in motor)

viu fericit cu uleiul acasa,las masina doua ore sa isi "revina" ,cobor la garaj,da inainte sa adaug ulei ,hai sa ma mai uit odata la nivel sa stiu cat sa pun.

surpriza:uleiul era exact unde trebuia sa fie asa cum a venit masina din fabrica.

am ramas cu gura cascata,am masurat de trei ori,nu am mai dessigilat bidonul de shell,si nu am mai adaugat nimic.

daca cineva are vreo idee il rog sa mi-o comunice.

ieri masina statea tot de 2 ore (cred) ,nu stationa pe plan inclinat,am masurat tot de 2-3 ori ca ma speriasem.

(am mai patit-o eu si cu antigelu ca si ala sta pe minim)

ce masina ciudata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu care ar fi rezolvarea pt. problema ta cu nivelul uleiului, da' cica Shell Helix nu e prea stralucit. Dealerul Sibiu pune Mobil 1, cel putin asa scrie pe abtzibildul de pe luneta. Eu vreau sa pun Castrol, cica "rules" !!!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ceea ce tre sa faceti e sa deschideti cartile de garantii, si cu ele in manuta sa va duceti la revizii mai devreme, nu la 15 ci la 10 000.

Oricum nu veti putea avea nici un cuvintel de spus in ceea ce priveste uleiul bagat in masina voastra in garantie.

Consecinta adusului de ulei de acasa este scoaterea motorului din garantie.

Chiar daca pe cutie scrie ca respecta normele VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce a spus asarban.

Uleiuri bune sunt:

Castrol 0,5,10 W40 si apoi cele RS

Elf, Total, Valvoline, Esso, BP, Aral, Mobil

Ordinea nu este asta, dar ata timp cat respecta normele VW, nu trebuie sa va faceti probleme.

Singura probleme ce trebuie respectata este urmatoarea:

NU se schimba uleiul sub 7000 km, decat in cazuri fortuite. NU se completeaza decat cu uleiul pus in motor. NU se schimba uleiul fara a schimba si filtrul.

Este recomandat ca sa se mearga pe acelasi tip de ulei multe schimburi. Este recomandat ca la schimbarea tipului de ulei (si norma SAE si firma, sa se introduca o solutie de spalare, pentru a iindeparta urmele de ulei vechi).

Cam atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ESSO mineral, si m-am gandit sa trec pe ARAL mineral, pt ca se spune pe-aici ca aral e un ulei foarte bun, si, surpriza, are un pret mai mult decat rezonabil.

ar fi vreo problema? e cumva incompatibil uleiul ARAL mineral (nu stiu coduri) cu hergehelia mea de 115 cai pe benzina, cod ADY, 2000cc ?

sau recomandati alt tip de ulei? (excluse cele cu preturi astronomice, de genul 1 mil/ litru. Nu de alta, dar daca imi pun ulei de 1,5 mil lei/litru, imi dublez valoarea motorului, sau chiar motorul propriu-zis complet va costa mai putin decat uleiul din el :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spune si horgarban, regula e simpla: in carte da o specificatie VW - aceea trebuie respectata.

Uleiurile minerale sau semisintetice nu mi se par o idee buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile minerale sau semisintetice nu mi se par o idee buna.

<{POST_SNAPBACK}>

@s_c Why?

Te intreb pt. ca eu am bagat "Valvoline Dura Blend Diesel" care respecta norma VW insa e semisintetic... de ce nu ti se par o idee buna uleiurile semisintetice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oldies but goldies:

http://www.audiworld.com/tech/eng9.shtml

http://www.chris-longhurst.com/carbibles/e...eoil_bible.html

Despre semi-sintetic am aceeasi parere ca despre cauciucurile all-season: struto-camila ieftina si mediocra. Daca vrei ceva "corect" mergi pe full-syn (preferabil) sau pe full-mineral (parerea mea e sa nu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt perfect de-acord ca teoretic un ulei sintetic e mai bun, dar la motoarele cu 150kkm nu cred ca mai e recomandat. Am pus ulei sintetic intr-un motor (cod JN) model mai vechi, si din clipa aceea a inceput sa consume ulei LA GREU, si sa-l arunce peste tot. Mentionez ca inainte de a pune uleiul sintetic motorul se comporta foarte bine, si avea un consum de ulei acceptabil: 1 l intre schimburi.

Am mai auzit intamplari cum ca uleiurile sintetice (care sunt foarte fluide) sa distruga motoarele putin obosite.

deci eu raman la mineral, nu vreau sa o patesc din nou.

Ma repet, nu pun la indoiala ca pt un motor modern si nou este bun uleiul sintetic, dar experienta arata ca motoarele cu 150kkm se comporta mai bine cu uleiurile minerale.

s_c, spune-mi te rog in ce cazuri si pt ce motoare recomanzi uleiurile minerale? Din moment ce fiecare producator de uleiuri are in oferta mineral, banuiesc ca se mai poarta (exceptie pt daciile 1300, care oricum nu vad uleiuri scumpe).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offf, here we go again - apropo, tot subiectul asta s-a mai discutat acum vreun an... probabil s-a pierdut la migrare.

Uleiul sintetic nu distruge nici un fel de motor!!! Problema e ca la motoare mai vechi se creaza depuneri care etanseizeaza suplimentar anumite garnituri / simeringuri uzate. Uleiul sintetic dizolva aceste depuneri (deh, asta si trebuie sa faca, nu?) => scurgeri. Asta insa nu e problema uleiului, care functioneaza f. corect, ci a motorului.

Am bagat ulei sintetic in A4-ul meu vechi (cel de vanzare din sig :blink: ) care are 200.000km (numai cu ulei sintetic) si n-are nici pe dracu' (scuzati expresia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre uleiul mineral: normal ca e in oferta - este un segment de piata datorita costurilor reduse. Parerea mea este ca nu merita folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm, ma faci sa ma risc si cu masina actuala, sa-i pun ulei sintetic...

alte pareri, experiente, placute sau neplacute?

poate cineva sa confirme sau sa infirme cele spuse mai sus (despre folosirea uleiului sintetic la motoare peste 150kkm)? rog experiente "traite", cazuri concrete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s_c : Am bagat ulei sintetic in A4-ul meu vechi (cel de vanzare din sig ) care are 200.000km (numai cu ulei sintetic) si n-are nici pe dracu' (scuzati expresia).

Same here.

Am bagat la ultimul schimb Castrol RS 10w 60. Motorul are aproape 200k si pana acum nu-mi consuma mai mult ca de obicei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa reformulez fraza de mai sus, ca vad ca m-am exprimat aiurea (deh, prea putin somn): A4 1995 1.6 benzina 200.000km numai cu ulei sintetic (5w40 Aral) si merge f. bine, nu pierde ulei etc.

Better :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
O sa reformulez fraza de mai sus, ca vad ca m-am exprimat aiurea (deh, prea putin somn): A4 1995 1.6 benzina 200.000km numai cu ulei sintetic (5w40 Aral) si merge f. bine, nu pierde ulei etc.

Better :D

<{POST_SNAPBACK}>

si eu tot ARAL Sintetic bag. Am 110.000 km si nu mi-a consumat niciodata ulei. Dupa 10000 km este pe joja ca in ziua cand l-am pus..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare,

Am o octavia tour cu motor 1.9 tdi AXR - 101 CP (46k km) . Pana acum la toate cele 3 schimburi am pus ulei 5W30 Castrol SLX Longlife III si l-am schimbat cam o data la 9 luni. Intrebarea e : pot merge mai mult de 15k km cu uleiul de tipul asta? Voi ce ulei puneti la motorul AXR si cat "tine" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am axr si folosesc castrol 5w40 e drept ca are mai multi km si il schimb la 12000 sau 15000 daca ies des din oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am avut pe fosta masina motor AXR, si ii puneam Castrol EDGE 5W40, 505.01. Uleiul il schimbam cam la 12-15.000km. As spune ca in conditiile de drum din Romania (praf, praf si iar praf), nu e indicat sa mergi pana la limita data de producator de 30.000km. Oricum, e de preferat sa faci schimbul de ulei si filtre sub 1 an indiferent de km. Daca depasesti cu 1000-2000 de km nu cred sa fie vreo problema, ca e si ulei "nou" in baie, in cazul in care mai completezi (am presupus ca mai completezi ca marea majoritate a AXR-urilor mai consuma ulei).

Sper ca ti-au fost de folos parerile mele. Cat mai multi km fara incidente! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pun Aral 5w-40 il schimb intre 10-15 mii km depinde cand am timp/bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri

(am presupus ca mai completezi ca marea majoritate a AXR-urilor mai consuma ulei).

Am pus in 46k km aprox. 1.5l de ulei. 1l doar in primii 15k - cand se mai roda motorul.

Am intrebat si din cauza ca cei de la service mi-au propus Aral 5W40 (si vad ca mai sunt care pun de asta), dar am decis sa merg tot pe Castrol 5W30.

Este vreo problema daca schimb uleiurile in timp? - (in afara de pret binenteles) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol SLX Longlife III 5W30 este un ulei f bun (si mai scump) si poti sa-l tii pana la 30000; in rom. cam toata lumea face schimbul la max. 15000 sau un an, cu 5W40 EDGE sau MAGNATEC (semisintetic si mai ieftin);

eu pun si la 1.9 ALH si la 1.8t AUM, CASTROL EDGE 5W40/ am scimbat MOBIL-ul acum 2 ani dupa 100000 km la fiecare; daca citeam atunci de ARAL puneam si eu/ i-l prefera nemtii clar;

drive safely :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc ulei cu norma 506.01, sil schimb la doi ani, maxim 30k km, comsum pana intrun litru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • andrei_221 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!