Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

am spalat motorul ....avea simptome ca si cum nu mergea intercoolerul...

am si eu o curiozitate, cum face cand nu merge intercoolerul ? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am masinuta de 6 luni, nu am spalat motorul pana acum si nici nu am sa il spal, o data la 2 luni, cu motorul rece, sa nu imi frig mainile printre conducte pe acolo, sterg motorul cu servetele umede(le cumpar de la un magazin din Real) sunt super bune, nu lasa urme, sterg foarte bine praful, cred ca au si efect antistatic (nu se pune praful asa de repede) si costa doar 5 ron, 100 de bucati. Recomand aceasta metoda. Cred ca este mult mai sigur decat cu spalare, mai ales ca nu prea exista spalatorii care sa spele motorul cu mai mult profesionalism, de abia gasesti una care sa spele bine pe afara. :ceuameni:

Numai bine.

Modificat de azreil24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Sal,nici eu nu spal motorul,prefer sa-l sterg cu o carpa umeda din cand in cand;in acest mod il pastrez curatel si nici nu am batai de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spal motorul de cite ori este nevoie si niciodata in 19 ani de cind conduc masini marca VW nu am avut probleme. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O data, de doua ori pe an cu servetele umede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

il spal foarte rar, numai daca se intampla sa se murdareasca foarte tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am spalat motorul niciodata pana acum, n-a fost nevoie. O data pe an il sterg cu o carpa umeda si gata :ceuameni: De fapt din cate am auzit nu trebuie spalat in nici un caz cu jet sub presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu servetele umede, din cand in cand il mai sterg cand vad ca incepe sa se adune pe el, cat sa arate friendly :) , in rest am cam auzit ca nu e bine, dar la cate pareri exista ...nici nu stii dupa cine sa te iei, dar ma gandesc ca sunt facute sa fie spalate , nu prea am auzit ca dupa o spalare cieva sa fii avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si eu sunt pentru spalatul motorului. La toate masinile pe care le-am avut dealungul timpului am spalat motorul. Numai ca trebuie un pic de atentie cu partile electrice mai expuse (alternator, electromotor, rotor-distribuitor, fise, etc). Dupa spalare este bun un jet de aer si imediat pornit motorul si lasat sa functioneze pana ce se mai usuca apa.

Nu suport un motor murdar si atunci cand am fost sa vad o masina pentru cumparare, primul lucru am vrut sa vad motorul. De ce? <un prieten a avut ocazia sa vada o masina ingrijita in exterior, cu un proprietar care nu spala motorul ca ii era teama sa nu aiba probleme, dar el defapt vroia sa ascunda ca motorul a fost crapat si reparat>. Asa ca aveti grija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spalarea motorului nu ese recomandata .

De ce?

Apa oxideaza anumite componente in timp chiar daca masina dupa spalare este ok.

Daca totusi doresc si nu ma intereseza consecintele?

Daca nu sunteti convinsi,atunci spalati-l vara o data pe an si atunci motorul trebuie sa fie rece.

De ce motorul trebuie sa fie rece?

Sunt cazuri cand clatirea motorului se face cu apa rece desi mai toate spalatoriile folosesc cea calda.

Sunt cazuri cand chiulasa sau blocul motor a ramas cu mici fisuri datorita diferentei de temperatura.

Aceasi poveste in cazul discuriolr incinse

De ce nu iarna?

Motivul este simplu apa la temperaturi scazute se transforma in gheata,gheata are o duritate crescuta poate afecta

anumite componente acolo unde ea s-a depus.

Bafta :somnmare:

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cine anume nu este recomandata? La ce marci?

Uite ce spune Pisicutza intr-un post din pagina anterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-a la rand cateva serviceuri onorable si poti face o statistica ce spun mecanicii auto.

Cand o finalizezi posteaz-o pe forum.

In postul lui Pisicutza se spune ca se recomanda cand iesi din iarna datorita depunerilor de sare . :251:

-poate Pisicutza nu stia ca sunt tari in Europa ce nu folosesc sarea ca materie prima pentru topirea zapezii

de pe sosea.

Hai sa-ti dau un exemplu Germania nu foloseste sarea contra depunerilor de zapada deci cum ramane cu recomandarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,mi se pare destul de logic ce spune Iulian_1976 ,componentele motorului sunt foarte sensibile la jeturi de apa ,mai ales partile electrice si cele direct expuse . Eu sterg motorul doar cu e carpa usor umeda ,sau cu servetzele umede , apoi sterg cu o carpa de bumbac sa ma asigur ca nu au ramas urme de apa.

Apropo ,un amic si-a spalat motorul la spalatorie ,si acuma i-au luat-o razna senzorii si martorii din bord. :(

Bafta ! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Oooookkkk. Vad ca majoritatea recomanda sa nu spalam motorul. Cum il curatam alt fel?

Masina pe care tocmai am achizitionat-o are motorul foarte murdar. Foarte mult praf, noroi chiar in unele locuri. Cu ce solutii pot sterge. Capacul de plastic, unele furtune, unele fire le mai pot sterge cu o carpa umezita insa partile metalice, contactele, partile mai greu accesibile, petele de ulei, cum le sterg?

Exista spray-uri? De care? Degripante, degresante?

Se poate face un topic distinct cu sfaturi privind curatarea motorului alt fel dacat prin spalare cu apa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai il spal din cand in cand, acasa am un curatator cu presiune home user, dar nu inainte sa invelesc alternatorul in pungi de plastic si am grija ca apa sa nu intre in cutiile releelor. AAA, dau bateria jos inainte, motorul sa fie oprit de vreo doua ore(calai). Nu il pornesc pana nu ma asigur ca totul e oki si au trecut 4-5 ore.

In caz ca nu am ce face, il mai sterg cu o carpa umeda si spray de curatat carburatoarele pe partile metalice nervoase. Dar eu am vectra :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa oxideaza anumite componente in timp chiar daca masina dupa spalare este ok.

Dar apa de la ploaie de pe sosea care intra prin grile , radiator etc, impreuna cu praful si/sau sarea iarna, in special cand mergi in spatele cuiva nu oxideaza ??? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce aveti frate cu motorul? va murdariti cand mergeti cu masina? :icon_thumright:

Eu l-am sters de praf/mizerie o data intr-un an(aproape un an) cu matura(sau cu un burete uscat?!) In fine... si la skoda nu e izolat deloc compartimentul motor in comparatie cu surorile sale. La Audi e dif mare, la vw pare ceva mai bine, fata de skoda, izolat de mizeria care e ridicata de pe sosea de "cel din fata".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine m-a rodea intr-o vreme sa-mi spal motorul, pana m-au linistit niste colegi de forum la o intalnire, de` ce sa-i faci? Ceea ce m-a intriga pe mine e faptul ca in afara tarii motoarele sunt curate, pote un pic de praf, si asta pe la 100.000 km, si eu care am 23.000 mi-e jegos de vai si amar de capul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu putem compara curatenia de pe strazi din Romania cu cea din Germania. Oricum greu imi vine a crede ca la nemti se murdareste doar un pic la 100k km - cred ca si ei il spala macar odata pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci hai sa intreb altceva, de ce la ei e ok sa speli motorul si la noi nu prea e recomandat, adica la multe spalatori spalatul motorului se face pe raspunderea clientului, or stii ei ceva si noi nu stim? Sau la noi nimeni nu pune accent pe acoperitul "partilor delicate" ale motorului, si dai sa sune ca daca nu e a mea nu-mi pasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va recomand AREXON- pt. spalare motor. Se pulverizeaza, se lasa sa actioneze, apoi se poate limpezi cu apa pulverizata din recipent folosit la spalatul geamurilor. Se sterge cu lavete de bumbac. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am curatat motorul vara asta.... Ganditi-va dupa 120 mii km de mers in Romania cu garnituri la tubulatura duse, cu EGR care arunca ulei cu capac de la culbutori care arunca ulei etc... ERA VARZA, n-a fost spalat niciodata.

M-am armat cu rabdare.. am demontat toate furtunele de la turbo/intercooler, carcasa filtrul aer tot. Si am sters cu carpa uscata mostly... Mi-a luat 6 ore prima sesiune. Apoi am folosit un furtun cu apa fara presiune... Si a doua sesiune de inca 4 ore ajutat de o solutie degresanta am reusit sa-l fa sa arate relativ nou :(

Acum urmeaza sa schimb garniturile buclucase ca sa se mentina asa.

L-am spalat in iulie si acuma are un pic de praf pe el.. DAR tinand cont ca sunt cam maniac si nu scot masina cand e vreme urata... cred c-o sa se mentina bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer eu nu vad o solutie buna spalatul motorului cu lavete umede si carpa uscata, dupa mine intinzi mai mult mizeria asa, si acum ca stau sa ma gandesc imi pica o fisa :) un prieten de al meu si-a adus o masina din Germania si am ajuns la concluzia ca 100% i-au spalat cei de acolo motorul, sa spun si de ce. Multe parti a motorului, ma refer aici la parti metalice aveau urme de rugina, de suprafata ca si atunci cand speli ceva de metal si nu-l usuci bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am schimbat distributia in urma cu vreo 2 luni, s-a realizat si spalatul motorului dupa. Desi spalatul motorului nu e mare filozofie, am ramas destul de suprins de metoda folosita atunci: a aplicat niste solutie degresanta apoi a dat cu aparatul cu presiune (nu presiune foarte mare, dar nici ca furtunul). Direct, fara sa acopere nimic!

Masina in merge :)

Cea mai sigura metoda pentru home-user este sa acoperim alternatorul, bateria si alte elemente mai sensibile si sa folosim o 'stropitoare' pentru a nu uda prea mult; eu am una din aceea cu pompa, care face presiune, pentru gradinarit. Eu tot ziceam ca-l spal de multe fiind foarte murdar, dar dupa ce a spalat atunci mi-a disparut si mai cheful, dar o data si o data tot il fac bec :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci de ce teama asta de a spala motorul cu presiune? Poate si cum ai noroc daca omul care face treaba stie pe unde sa nu insiste, ai noroc si totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!