Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

Si eu am spalat motorul la toate masinile...acopar doar ecu si alternatorul cu o punguta / sac de gunoi ceva..in rest, CU MOTORUL RECE, si jet normal de apa ( nu sub presiune ca la spalatorie ) umezesc mai intai, apoi pulverizez cu spuma activa sau sampon auto sau pur bagat intr-un fas-fas de geamuri ( clin / pronto / etc ) , las 2-3 minute sa actioneze, ( daca este foarte murdar dau si cu o perie ) si apoi clatesc. O las 10 minute sa se scurga apoi pornita la relanti 5 minute sa se usuce mai repede si gata..nu e mare inginerie..fac treaba asta cam o data pe an sau de maxim 2 ori in caz ca au fost interventii in servis si s-a lasat cu murdarie. Spor la curatat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu l-am spalat niciodata, dar l-am suflat cu aer, sters cu o carpa pe plastice, nu arata rau deloc dupa 7 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Imi puteti recomanda si mie o solutie pt spalat motor? Vreau doar sa dau cu solutie apoi cu apa de furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi puteti recomanda si mie o solutie pt spalat motor? Vreau doar sa dau cu solutie apoi cu apa de furtun.

Scrie mai sus cu cateva posturi....

 

 

 

Si eu am spalat motorul la toate masinile...acopar doar ecu si alternatorul cu o punguta / sac de gunoi ceva..in rest, CU MOTORUL RECE, si jet normal de apa ( nu sub presiune ca la spalatorie ) umezesc mai intai, apoi pulverizez cu spuma activa sau sampon auto sau pur bagat intr-un fas-fas de geamuri ( clin / pronto / etc ) , las 2-3 minute sa actioneze, ( daca este foarte murdar dau si cu o perie ) si apoi clatesc. O las 10 minute sa se scurga apoi pornita la relanti 5 minute sa se usuce mai repede si gata..nu e mare inginerie..fac treaba asta cam o data pe an sau de maxim 2 ori in caz ca au fost interventii in servis si s-a lasat cu murdarie. Spor la curatat ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Nu este nimic rau in a spala motorul...totul este sa nu exagerati...

Am avut si eu o perioada in care palam motorul...solutie de motor la greu si clatit cu apa...

Arata bine dar dupa un timp mi-am dat seama ca la fiecare spalare curatam pe langa mizerie si vaselina care ungea diferite amsambluri...timoneria de ex...si incepuse sa mearga cam greu...unele suruburi incepeau usor usor sa le ia rugina...etc..

post-14266-0-06207600-1425219478_thumb.j.

Deci dupa ce curatati...aveti grija sa mai si ungeti piesele care au nevoie de asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O spalare anual eu zic ca este ok si nu dauneaza cu nimic ; mai bine decat jeg + praf + ulei si alte nebunii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu obligat fortat trebuie sa-l spal in fiecare primavara...pt ca in cazul meu facand zi de zi extraurban, toata sarea aia care se da iarna o am depusa inclusiv si prin compartimentul motor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu un mare semn de intrebare daca ma poate ajuta cineva???am  un golf 4 , 1.6 benzina si intro zi   am desfacut  capacul la motor akolo la  ulei si inauntru in motor e plin de mizerie cum si ce ar trebui sa procedez sal curat , daca exista  o modalitate de curatare  chiar va rog  sa-mi dati un sfat ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfaci,capacul cureti toata mizeria,si faci o spalare cu un ulei mai ieftin,la doua trei schimburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci inainte de schimbul propriuzis , bagi un ulei mai ieftin, faci un numar de KM, apoi pui uleiul bun si filtru nou de ulei?

Modificat de cashonly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mizeria aia nu o mai curta nici mama lui ulei ieftin, ce vezi tu e doar varful aisbergului, restul "mocirlei" e peste tot prin motor si cel mai grav pe canalele de ungere ale acestuia...nu fa greseala sa incepi cu aditivi de curatare amestecati cu uleiul ca s-ar putea sa infunzi vreun canal de ungere si dai de alte belele. Varianta "ieftina" ulei de calitate+filtru si schimb mai des, uleiul are proprietati si de curatare sau ceva mai scump, chiulasa jos +baia ulei si curatat temeinic...in orice caz, stai cu ochii pe martori de la ulei din bord, mai ales cel de presiune...dca vrei sa sti si de unde ai mizeria, apare datorita schimbului de ulei facut la intervale mari si cu ulei de proasta calitate...ca merge si asa...nu zic ca tu, vb in general

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E putin offtopic pt ca nu e vorba de spalarea efectiva a motorului

Markidan, ce capac ai desfacut? Cumva busonul de ulei? Daca este asa si ai vazut o mazga, e ceva normal, tine de drumuruile scurte facute in anotimpul rece.

In cazul asta, poti sterge mazga de acolo cu un servetel si recomandarea mea e sa schimbi uleiul la 7500 Km.

Toate fac spuma la buson, mai mult sau mai putin, fctie de regimul de exploatare, insa tine si de etanseitati, verifica sa nu ai crapat gatul acela de umplere pe care se prinde busonul, verifica garniturile busonului sa fie intacte, orice scapare faca ca aerul atmosferic sa patrunda si sa favorizeze aparitia acelei spume.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine mergi la un servis sau roaga pe cineva care se pricepe sa vada despre ce e vorba, sau arata-ne niste poze…nu lua decizii pripite din sfaturi directe de pe forum ; cum zice si Dan, putina spuma e normala ; eu ti-as recomanda inainte de urmatorul schimb de ulei sa folosesti un engine flush in uleiul vechi, lasi motorul sa mearga 3-5 minute la ralanti, apoi schimbul cu ulei de calitate ; asta indiferent ca ai motor " murdar " sau curat ; mergi la cineva de incredere pt ca sunt multi jepcari care daca te vad nepriceput vor incerca sa te arda, si stai langa masina sa vezi exact ce si cum ; daca ai vreo intrebare nu te sfii sa le-o pui, pt ca e de datoria lor sa te lamureasca atata timp cat platesti. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O poza face cat 1000 de cuvinte. Pune o poza si ne putem da mai bine cu parerea.

Ps: acum vazui ca esti din Bacau. Da-mi un pm si ne putem intalni. Dupa ce arunc o privire iti spun eu daca e motiv sa-ti faci griji sau nu.

Ecuma tehnic vorbind, sa nu iti inchipui ca daca ai vazut spuma la busonul de ulei si motorul e plin de asa ceva.

Nici vorba. Acolo e un punct rece, superior, unde vaporii de ulei intra in contact cu un posibil aer ce se infiltreaza pe la garnituri si condenseaza, formand acea spuma.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa revenim inapoi la spalarea motorului :). Si eu il spal odata pe an nevoit fiind de praf si de sarea de pe drum. In schimb dupa ce-l spal ma plimb cu masina ca sa se usuce de la vantul ce intra in el si caldura generata, asta doar asa ca o chestie de siguranta. Motorul il spal la spalatorie cu jetul si cu solutiile ce le au ei. Nu am avut probleme din cauza ca am spalat motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A spalat cineva cu sistem GPL motorul? Sunt curios daca afecteaza cumva sistemul pentru ca in cartea pe care o am de la sistem scrie sa nu mai spal motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spala-l insa protejeaza tot ce inseamna ecu, injectoare si mufe din circuitul gpl-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, vreau sa spal si eu motorul, Golf 4 1.4 16V cod APE an 2000, si as vrea niste sfaturi in special pentru tipul asta de motorizare, mentionez ca pe motor e mult praf si degeaba sterg frumos plasticurile si suflu cujet de aer pe ici pe colo, mizeria ramane(grosu`), si am vazut ca am o scurgere de ulei de la cutia de viteze , exact unde intra pistonasul ala(nu stiu cum sa ii spun), am schimbat pompa servo si din greseala a curs ulei de servo(verde) pe alternator am mers cu ea 10.000km fara nicio problema, astept parerile voastre cu ce ar trebuii sa acopar, sa protejez sau o duc sa ii dea cu jet, vreau sa plec cu ea in germania si vreau sa ii fac o revizie sa vad ce e cu ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Spala linistit motorul, tot ce trebuie sa protejezi este cutia de sigurante si bobinele. Eventual pune o punga pe mufa la abs. In rest, jet de la distanta si o spuma de calitate. Nu pateste nimic motorul daca il spel cand este rece sau caldut.

Alternatorul este protejat in rasina si nu ai sanse sa il deranjezi daca il clatesti cu apa de la distanta.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci practic pot sa il fac si eu, de exemplu iau bornele de la baterie jos, si am in oras o spalatorie in care tu dai cu jetul, are jet cu apa+spuma combinata si si reglaj la jet, presiune cu + sau cu - , pot sa cumpar solutie speciala pentru curatarea motorului si sa il fac eu, bineinteles eu o sa am grija mai mare, sau mai bine ar fi sa o duc la spalatorie sa o faca ei cum stiu ei... eu mam gandit sa o duc astazi 14.04.2015, sunt 17o C afara daca conteaza si asta... si e soare si frumos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu poze si detalii, am fost la o spalatorie specializata din oras, am zis ca nu ma apuc eu, am zis sefului ce vrea sa fac si a zis ca cu 10 lei mi-o fac ei ca la carte cu solutiile lor cu spumele lor cu tot ce trebuie...

Am vorbit cu ei si au procedat in  felul urmator masina era cu motorul la 90C, ei au luat o solutie maro-galbuie intr-o sticla de 0.75 cu puff-puff, a pulverizat peste tot dupacare a lasat-o sa stea circa 2 minute, a venit cu un fel de spuma alba si a umplut motorul cu spuma aia, practic nu se mai vedea nimic era alb tot, a lasat sa stea vreo 10 min asa, dupa care mi-a spus sa pornesc masina si sa o las la relanti sa mearga si imi spunea el cand sa o turez la 1800-2000 rpm ca sa nu stiu ce(nu am intrebat), in timp ce mergea masina el a dat cu jet de apa calda 35o-45o C, vreo 10 minute cu masina pornita.

Nu am nicio problema la masina pana in prezent merge perfect este curata, rezultatul este mult peste asteptarile mele.

Daca aveti ocazia sa veniti la Medias recomand Corleone.SRL super buni la chestii de genul asta.

p.s. am atasat si 2 poze.

EmWZsG.jpgcdifli.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a iesit bine.

chestia galbuie-maronie este un degresant puternic, spuma e cea cu care spala si masinile.

eu nu as fi dat pe motorul la 90 grade pt ca solutiile nu au timp sa actioneze, se usuca repede si pe partile din aluminiu pot aparea pete.

cand spal motorul il las sa fie caldut cat sa tin mana pe el, mizeria se inmoaie mai usor si la final se usuca mai repede.

 

chestia cu motorul pornit / turat in timp ce da cu jetul nu am mai auzit-o si mi se pare riscanta, cine stie pe unde ajunge jetul si il trage in motor.

eu folosesc apa de la furtun, presiune mica (=mufe fericite) si o perie pentru a ajunge peste tot.

usuca husa bateriei si da pe borne cu spray de contacte sa nu oxideze prea rau.

cu un spray cu vaselina lichida da pe unde vezi elemente in miscare (timonerie, balamale, etc)

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!