Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

Am spalat motorul acum o luna la spalatorie cu solutie si cu jetul de apa cu presiune a iesit demential, a pornit masina sfert cred ca o sa repet aceasta operatie dupa vreo alte 2 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce rost are sa il speli din 2 in 2 luni? Eu zic sa dai cu carpa umeda pe plastice din 2 in 2 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evo-Detailing

Spalarea motorului este, ca si curatarea interiorului sau a exteriorului masinii Dvs, o procedura care trebuie facuta periodic. Singura diferenta este ca intervalele de timp la care aceasta procedura este recomandat sa fie facuta sunt mai mari decat la celelalte doua.

trebuie luate, e adevarat niste masuri de precautie, dar la o masina fara probleme la motor, nu exista nici o restrictie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar la o masina fara probleme la motor, nu exista nici o restrictie.

Curios eu stiam ca exista cateva: Acoperit alternatorul la benzina, mai sunt Range Rover si cateva audi care au niste computere prin compartimentul motor ce nu trebuie udate. Precum si alte masini pretentioase.

Eu zic ca restrictiile se aplica pentru fiecare motor in parte, dar mai ales pentru benzina.

Modificat de colin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prefer sa mai sterg praful din cand in cand de pe capacul motorului, al bateriei si alte cateva suprafete mai plane. Nu am de gand sa spal motorul niciodata, chiar daca nu e deloc curat, prefer sa nu ajung sa platesc multi bani pentru schimbarea unor piese care ar avea de suferit in urma spalarii motorului. O sa incerc totusi o solutie de spalat motorul cu pulverizator, ca sa am cat de cat controlul asupra zonelor unde ajunge lichidul, am vazut ca asa fac mecanicii din service-urile autorizate si pana acum nu a fost nici o problema.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici o restrictie!hahahaha.

Sa vezi cum un baietel destept la o spalatorie mi-a pocnit bobina de inductie si 2 fise,la mk3.fara probleme la motor.

Si il intrebasem inainte daca nu protejeaza nimic?

Profesionisti nene,nu gluma.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si anume ce au patit fisele?ca alea s niste cabluri,nu?

la dacie turnam apa pe alternator si cu motorul in pornit!

n avea nici pe naiba!

la passat am pus o punga pe el,sa nu supar rulmentii,preventiv!

in rest,de sters cu carpa il sterg la...2-3 zile.

si mai si dau cu silicon pe plastice.la motor,pe bord niciodata!:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi,tocmai de aia vw nu e dacia.sau invers?

Masina nu a mai pornit vreo 3 ore,am inchis usile la spalatorie,sa facem bezna,si se vedeau cum 2 fise faceau scantei,iar spalatorul adevarat a venit cu o bobina in dinti.si surpriza...a luat-o brici.

Nu am spus sa nu spalati,curatati...ci sa nu dati cu presiune ca la exteriorul masinii.atat.

Dar oricum discutam discutii...oh well

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar radiatorul trebuie spalat din cand in cand, e important in racire. Asta se poate face si acasa, nu trebuie sa treceti pe la spalatorie.

Cel putin o spalare pe an este recomandata, in special iarna sa curatati sarea sau substantele antiderapante de pe strada care numai bine nu fac unui motor. Praful si mizeria care se aduna pe tabla si se uda tine umezeala, nu face bine la tabla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Eu la toate masinile am spalat/spal motorul cu un jet de apa cam o data la 3 luni. No problem deja suntem in epca in care sunt foarte izolate toate garniturile si toate conexiunile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

"Nu spalati motorul !" o spun acum dupa ce am schimbat rolele de la alternator si rulmenti.Rulmentie erau cu un pic de rugina si sau extras foarte greu. :icon_idea:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ca si cum ai zice "nu circulati pe ploaie ... se uda rulmentii ..."; frectie; daca e sa rugineasca ceva, rugineste oricum, chit ca speli sau nu motorul. Am spalat o gramada de motoare, de nenumarate ori, si n-au avut nimic ... Spalat, sters pe unde se poate, o forja mica si gata ... e ca nou. Apa la role sau rulmenti poate intra oricand, afara mai si ploua cateodata ... da, poate dauna uneori, cand se spala cu diferite substante; am vazut si eu ca unele materiale de pe la motor parca se decapeaza dupa o spalare cu spuma activa. Insa depinde de spuma, depinde de concentratia ei, depinde chiar si de calitatea apei, cat de calcaroasa este ... Dar pana sa spui ca nu trebuie spalat motorul ... e cale lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si-a luat nevasta-mea un aparat de curatat cu aburi,abia astept sa il pun la treaba,in special sa curat jantele si motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

testeaza-l, cel putin in cazul jantelor, intr-un loc mai putin vizibil; sa nu ai surprize cu lacul ...

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-au dat aia la spalatorie cu detartrant pe jante si au scapat,aburul e inofensiv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Eu am avut un astra coupe bertone z18xe (1,8 benzina) si nu l-am spalat niciodata in 3 ani cat am avut masina sunt de parere ca motoru' n-ar trebui spalat niciodata, eventual doar radiatoarele cand schimbati antigelu' sau orice operatie care duce la golirea instalatiei, ca sa puteti curata radiatoru' dat jos de pe masina. La fel si cu radiatoru' de AC, inainte de reumplerea instalatiei cu freon, daca la vedere pare imbacsit, e de bun augur o spalare. Nu suport neam mai ales spalarea motorului inainte de vanzare... un motor "curat" nu-si mai spune "povestea" :) Spor!

Modificat de JakaTTa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu curat motorul manual si foarte simplu...

- motorina

- pensula pt locurile inguste

- carpa pt suprafete mai mari

acum concluzia o trageti voi si tin sa spun ca iese foarte bine daca ai rabdare, motorina pe langa faptul ca degreseaza,curata si da un aspect de nou plasticelor din compartimentul motor este o solutie traditionala si lowcost, o poti face la doua zile de vrei...glumesc Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu iti ia foc atelaju'! Eu unul nu as da cu nimic in lume cu motorina pe motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am spalat niciodata motorul si nici nu am de gand sa o fac. O curatare de impresie a plasticelor si mufelor cu o carpa umeda eu zic ca e suficient. E un risc pe care nu vreau sa mi-l asum. Oricum motorul e mai predispus la muradarie decat interiorul, motiv pentru care nu-l vad un lucru absolut necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu am spalat azi motorul la spalatorie mai scumpa fata de altele gandidu-ma ca serviciile sunt mai bune, zis si facut, s-a pus baiatu pe treaba fara sa acopere nimic, a dat cu aer pe la toate mufele si ce credeti...dau cheie si porneste din prima fara oscilatii de ralanti sau alte chestii...in concluzie totul tine de cel care o spala si de NOROC...oricat ai vrea sa-ti spel motoru cu carpa si solutie degresanta tot nu ajungi unde este cel mai mare jeg, asa ca luati-va inima in dinti!Pace!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Readuc topicul in discutie pt ca sunt pus in situatia in care trebuie sa il spal dupa ce toata apa cu antigel mi'a sarit in compartimentul motor,capatand o textura "siropoasa".Inainte sa merg sa il spal,ce lucruri trebuie protejate/acoperite.

Eu am de gand sa invelesc balastele de la xenon,sa dau bateria jos,sa invelesc cutia cu sigurante,clapeta de acceleratie.Altceva ce ar mai trebui sa protejez.Motorul e AZD cu capac de plastic mare,pe care il dau jos .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

Mi-a adus cineva din germania o ceara pentru motor, e un spray mare si scrie pe el Ceara de motor (tradus in romana). Ati mai auzit de asa ceva? Cum se foloseste asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pulverizeaza peste motor dupa spalare. apoi se sterge excesul si se usuca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Readuc topicul in discutie pt ca sunt pus in situatia in care trebuie sa il spal dupa ce toata apa cu antigel mi'a sarit in compartimentul motor,capatand o textura "siropoasa".Inainte sa merg sa il spal,ce lucruri trebuie protejate/acoperite.

Eu am de gand sa invelesc balastele de la xenon,sa dau bateria jos,sa invelesc cutia cu sigurante,clapeta de acceleratie.Altceva ce ar mai trebui sa protejez.Motorul e AZD cu capac de plastic mare,pe care il dau jos .

Salut

Sfatul meu este sa acoperi cu punga care la randu ei sa o legi cu o brida de o parte si de alta, absolut toate mufele. Acopera si zona bobinelor de inductie foarte bine, respectiv a clapetei de acceleratie. Nu uita si de rezervorul lichidului de frana (inspecial gura de umplere care are si senzorul de nevel pe ea), e bine sa stergi cu o carpa umeda zona respectiva si dupa aceea sa usuci bine. Lichidul de frana absoarbe umezeala si daca dai cu jet puternic pe acolo si iti intra in borcan risti sa-ti strici lichidul. De aceea izoleaza cat poti de bine si zona de umplere a rezervorului respectiv.

Foloseste o presiune scazuta, personal iti recomand mai multa munca manuala in detrimentul presiunii.

Dupa spalare, foloseste aer comprimat pentru a usca cat mai bine motorul .

Daca o mufa iti e murdara de antigel, spal-o manual si dupa ce o suflii cu aer comprimat, desfa-o si dai cateva jeturi cu spray de contact pe contactele ei si pe contactele soclului de unde ai scos-o.

.

Precum ai mentionat si tu, da bateria jos, izoleaza cutia cu sigurante foarte bine si ai grija ca sub locul unde vine bateria este modulul ce comanda ventilatoarele de racire.

Ai grija si la zona de unde iti pleaca conductele cu lichidul de frana, acolo este si calculatorul sisemului abs, asr sau esp. El este chiar sub distribuitorul de unde pleaca conductele de frana.

Este foarte bine capsulat insa e bine sa stii ca este acolo.

Din fericire e un compartiment motor aerisit si nu vei avea probleme in identificarea mufelor, respectiv in a-l curata.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!