Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

Culmea e ca anvelopele nu lucesc mai mult decat cele care au fost curatate intr-o spalatorie.

bogdan.tuta mai usor cu apelativele

pai nu a zis nimeni ca lucesc anvelopele de la cola...

lucesc de la solutia aia de la spalatorie...

iar daca te regasesti in acel apelativ..c.e sa zic...imi pare rau dar era la modul general...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar snobism de top, nu stiu daca ai fost tu pe la reprezentante cu masina dar scrie clar ca masina trebuie dusa curata la service. Daca ceva sa zicem ca nu le convine lor iti spala masina si te taxeaza pentru asta.

P.S. Motorul nu l-am mai spalat de vreo 2 ani si am facut vreo 50.000km in acest timp, e chiar foarte murdar.

Mosule esti mai catolic decit papa...

Desteptarea, ai masina din 2002 nu mai e in garantie :blah_:

Pina la urma nu ai nus' ce superbenga masina sa zici ca numai la REPREZENTANTA poate sa-ti schimbe uleiul, niste filtre sau niste placute daca e cazul...

Daca nu le place de masina ta, banui ca in Tg Mures mai gasesti vreun service mai ok...chiar si alte reprezentante...

Multi "mor de foame" ...mai scad si tarifele si pretentiile de "fata mare"...

Uleiul il schimba si unele magazine mai maricele au rampa in spatele cladirii...si moca...filtrele la fel...cel putin unele...

Prima masina am spalat-o 1(unu) in 3 ANI ...arata binisor, dar cred ca avea si praf coreean pe ea :)

Si atunci cu frica, spray spuma de la 2+2 si furtun cu apa fara jet direct, munai clatit...

Asta inca nu a ajuns la spalat...motorul...inca nu mai murdaresc de pe el...tare... :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac serviceul doar la reprezentanta ca sa pot dovedi viitorului proprietar kilometeri, stiu ca nu multi fac chestia asta dar mie asa imi place. Faceti-va voi serviceurile in spatele blocului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan.tutaTot ''in general'' ti-am replicat si eu.

:offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac serviceul doar la reprezentanta ca sa pot dovedi viitorului proprietar kilometeri, stiu ca nu multi fac chestia asta dar mie asa imi place. Faceti-va voi serviceurile in spatele blocului...

:offtopic: Interesant, dar gandesti cam gresit. De acord cu Ambivalent la ce a zis in postul #385. si de acord si cu Moog

De parca pe viitorul proprietar i-l si intereseaza km masinii tale din 2002 si ca tu ai facut "la reprezentatna" la pret dublu sercive-urile daca tu ceri pe ea un pret enorm. Zici ca cei "de la reprezentanta" de acolo ar fi niste "guru" ai mecanicii. Pe mine unu nu ma inclzeste cu nimic cand aud: "Vai de mine! Masina asta numai la reprezentanta a fost!". Sa nu crezi ca iti va da cienva 8000-9000 de euro pe o masina din 2002 numa de dragul ca "ai fost foarte atent si grijuliu" cu masina si ca ai facut numai la reprezentanta service-ul. Ca faci service-ul acolo nu inseamna ca neaparat ai sau nu grija de masina. Asta e irelevant. Si eu imi ingrijesc masina poate la fel ca tine, poate mai mult ca tine si nu fac service-ul "la reprezentanta" sa dau pe 5L de ulei + filtre + manopera 750 - 800 de lei cat da vechinul meu cu Jetta noua in garantie. Nu iti areti dragostea fata de masina aruncand cu banii in aer din sobism. Prefer ca restul de 400-500 de lei sa bag benzina, sa mai schimb o bucsa sau sa fac un RCA. Eu personal fac service-ul la o persoana fizica care e inginer si ies cu tot cu 310-350 lei/service. (manopera 50, 5L de ulei Castrol 5w40 + toate filtrere Mann cumparate de mine 260). Imi pune stampila pe carte si eu imi completez km si tot ce trebuie. Stai linisit ca nu e super filozofie sa scimbi un ulei si niste filtre asa ca nu zi de cei din spatele blocului ca ar fi toti niste idioti. Anul asta eu mi-am schimbat filtrele de aer si de polen. Daca aveam si o cheie de filtru si o rampa ma bagam sigur si la schimbat uleiul.

Ca sa iti mai zic ce "profesionisti" sunt cei din reprezentante te sfatuiesc sa megi la ei in continuare inca 60.000 km de acuma incolo adica 4 service-uri si sa le zici: "Vreau service!". Ai putea sa ai surpriza sa dai acea gramada de bani pe un service incomplet si sa vezi dupa acei km ca nu ai schimbat filtrul de combustibil. Compexit Cluj. Am vazut ce ai scris in postul de dupa... NU, NU au uitat sa i-l treaca... NU era trecut nici pe factura, NICI in cartea service. Daca nu le zici tu ce sa faca dumnezo cu mila. Bine ca trec pe factura prostii ca spalat motor, reglat faruri, verficat becuri si gresat usi si un filtru de combustibil care e vital pentru motor nu is in stare sa vada.. e schimbat nu e schimbat si sa i-l schimbe. Te trezesti ca mergi numai "la reprezentata" si iti moare motoru din mers ca nu ti-au schimbat "prfesionistii" aia timp de 100.000 km un amarat de filtru..

O a doua chestie. Ai vazut ca am zis mai sus ca "uleiul si filtrele cumparate de mine". Sa iti explic si chestia asta. As zice sa i-l intrebi pe rex ce a patit cu reprezentanta VW Brasov cand a zis: "Vreau service!" si aia i-au bagat in motor ulei care nu era aprobat si nu corespundea cu normele VW. A aflat asta doar dupa ce a mers cu el 10.000 km ca nu e bun. Daca bag ceva gresit in motor macar sa bag cu mana mea. Oricum nu e cazul fiindca ma documentez bine inainte in orice schimb/bag in masina.

Sa nu mai vorbim de preturi la piese. Reducerea aia de -20% petru masini pana in 2003 e un 0 barat. Am schimbat recent sonda lamba. Originala avea pe ea cod VW si cod BOSCH, deci OEM era BOSCH. La reprezentanta undeva cam 700 de lei cu tot cu reducere deci cam aproape 800 si de lei fara, iar eu am luat-o BOSCH cu 360 de lei de la o firma ce a adus-o pe comanda. Cea BOSCH cumparata are pe ea doar cod BOSCH si e identica cu ea originala a masinii. Avea rost sa ma dau grozav si sa dau dublu pe sonda, numai ca e "de la reprezentanta"? Meritau 350 de lei in plus doar ca avea pe ea stantat un cod VW in plus desi e BOSCH identica? E zic ca nu...

Trageti voi concluziile.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eto nu confunda mistoul cu o mica persiflare...no ofense...

Dar un sfat de la unul ceva mai in virsta...mai sint si service-uri cu mecanici onesti, muncitori, care nu te jupesc de piele...

La fosta masina am facut service-ul 1 an de zile si am lasat la ei vreo 1000

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Volnick1986: Din cate vad eu acolo tu zici ca daca duci masina la reprezentanta e snobism, adica o masina VW daca o duci la reprezentanta VW si nu in spatele bolocului e snobism. Sunt curios in germania cei care is duc masina la reprezentanta sunt snobi? Ma poate s-au schimbat treburile si nu stiam eu. Unde am ajuns...

O masina intretinuta ca la carte este o masina la care ii pot fi dovediti kilometri prin concordanta kilometrilor din cartea service cu kilometri pe care ti dau ei la reprezentanta cand le dai seria de sasiu.

Acuma hai sa iti explic care e treaba daca tot ai intrat in detalii cum fac eu o revizie la reprezentanta si dupa incetam cu offtopicul:

1) Eu duc filtrele si uleiul si platesc doar manopera (asa am facut de cand ma stiu). In cartea service ei trec schimbul numai ca scriu (filtre si ulei de la client).

2) Ei fac si o verificare generala si daca sunt ceva probleme ma anunta, uite iti mai trebuie aia aia si aia, astept sa imi zica un pret daca imi convine le dau ok-ul sa le schimbe daca nu le iau de altundeva si le aduc acolo sa le monteze. Dar de obicei le iau de acolo pt ca in 5 ani de cad am passatul am bagat piese in valoare de maxim 2000 lei in el, in rest totul merge perfect.

Deci nu sunt chiar asa de snob pe cum ma crezi. Daca eu vreau sa am o masina intretinuta si cu serviceurile la zi asta e fix problema mea. Nu ma intereseaza pretul la revanzare momentan, am vrut la un moment sa vand masina si la cei 150.000km cat am eu (cum au toate de pe autovit) daca nu aveam seriviceurile la reprezentanta nu puteam sa dovedesc kilometri. Si da am primit 7500 euro pe ea si nu am dato ca mi s-a parut putin. Cei care ma cunosc stiu cum intretin eu o masina.

Reducerea aia de 20% e ceva sa stii, poate nu la toate piesele dar la unele chiar conteaza, e mai ieftin ca in magazin, acuma nu stau sa ti le insir pe toate dar ar trebui sa te documentezi si tu.

P.S. Tot eu sunt prostul care isi vopseste masina la reprezentanta. Mi-am vopsit acuma 2 ani toata partea dreapta fiind zgariata cu cheia deci 4 elemente, aia costa minim 1600 lei sa le vopsesti. Dupa 2 ani a sarit lacul jos de pe partea aia adica 4 elemente si mi-au facuto in garantie cu 0 lei! La fel acuma 2 luni am vopsit bara fatza si mi-a sarit lacul de pe ea au facuto la fel in garantie 0 lei! Au vopsit ceva nu mi-a placut cum a iesit au vopsit din nou elementul cu 0 lei! Deci daca esti client fidel poti sa ai si pretentii. Zimi tu mie un service "de cartier" care face asa ceva dupa 2 ani de zile sa iti vopseasca jumate din masina in garantie. Ei stiau ca daca nu o fac ma pierd pe mine ca client.

Asa ca fiecare isi face unde vrea orice service sau vopsire. Asa ca sa stii ca revizia la reprezentanta dureaza o ora adica 100 lei manopera. Pentru 100 lei odata la 1 an sa zicem vreau sa imi stampileze ei cartea service si sa imi treaca in calculator kilometri. Deci diferenta intre mine si tine este de fix 50 lei, numa ca eu pt acei 50 lei am trecut in cartea service cu stampila vw tot ce trebuie, la fel si in calculator la ei, mie imi convine sa dau 50 lei in plus si sa fac asa. Numa bine!

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Cei din Germania au alte salarii si surprinzator catedata preturile la ei sunt mai mici ca la noi. Calitatea serviciilor e total alta!

2. Preturile practicate de ei (ai nostrii) nu isi justifica calitatea manoperei care de multe ori lasa de dorit. (Ai exemplele). Multe service-uri sunt "din spatele blocului" cum zici tu care au oameni mult mai pregatiti decat cei din reprezentanta.

3. Kilometrii si cartile service se pot face si maslui cum vrei tu cu stampile de ce reprezentanta vrei tu pot sa iti pun stampila. Incaodata faza cu reprezentanta si km reali e total IRELEVANTA daca nu verifici in calculator! Stai linisit ca am fost eu la SB si am vazut o masina (A3 2007) cu carte service la 120.000 km si am sunat si avea in 2008 ultimul service facut la reprezntanta la 40.000 si dupaia nimic nu mai aveau aia pe calculator, dar in carte era tot trecut frumos de reprezentanta din Romania.

Drum bun iti droesc, sa iti intretii masina cat mai bine si daca o fi sa o vinzi sa iei pe ea un pret cat mai mare si sa ii demostrezi viitorului proprietar km reali in raport cu pretul cerut! Numa bine si tie! Punct.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu ce tot zic, cartea trebuie sa coincida cu calculatorul. Drumuri bune iti doresc si tie si numa bine, am incetat cu :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

"Spalam sau nu motorul?" , parca asta-i titlul topicului, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca mai bine nu, sau cat mai rar, sau cat mai fin, fara apa sub presiune, aburi sau solutii ce degreseaza (ma gandesc si la electromotor si la gramada de pini au mufelor care se corodeaza, de bobina de inductie si fise nu mai zic... sau de altele...)

doar clatit cu apa fara presiune si nu pe parti electrice si apoi sters cu o carpa ajunge

nu vad nici un sens in a curata motorul pentru mecanici fiindca se curata doar partea superioara (spre incantarea ochiului proprietarului), partea inferioara a motorului inclusiv restul inferior al masinii (suspensii, podea...) ramanand murdar si cam acolo se face munca grea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am masini de aproximativ 16 ani si niciodata n-am spalat motorul la niciuna.L-am mai sters pe la plasticareli, furtune si...cam atat!Mi-a fost mereu frica sa spal motorul in spalatorii (desi exista acum si spalatorii smekere,unde stiu bine ce fac, cel putin pe-aici pe la Bucuresti).Pai daca-ti intra apa pe undeva si incepe sa tuseasca si sa se innece, parerea mea e ca,poti sa aduci o haita de mecanici ca nu-i mai dai de cap!Numai si numai daca se usuca apa de pe unde a intrat si nu a reusit sa deregleze sau sa afecteze iremediabil ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu il spal cel putin de 2 ori pe an. mi se pare ca la un moment dat arata prea jegos cu tot praful ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele pe benzina eu zic ca n-ar fi recomandat sa le spalam, din cauza ca s-ar putea sa crape vreo bobina sau sa faca masa pe la bujii, pe cand la diesel totul e ok, nu avem nici o problema ! Cu doua completari, trebuie izolat bine calculatorul masinii si suflate bine pe cat posibil toate mufele din compartimentul motor, cu un compresor, pentru ca ar putea coroda !

Bafta multa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am spalat motorul, a iesit excelent. Masina a pornit la sfert de cheie totul fara probleme, poti sa il stergi cat vrei tu cu carpa ca tot nu iese ca spalat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Izolezi toate mufele si partile electrice si dai cu apa fara presiune prea mare. Dupa operatiunea asta pornesti imediat motorul, cu capota ridicata, pana se evapora cat mai mult/toata apa. Daca respecti astea doua indicatii ai sanse mici sa strici ceva.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am vazut la samsari ca motoarele arata ca noi,oare mai dau si cu alta solutie dupa spalare!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iep folosesc unii si solutii pt bord, cauciuc/plastic :))

Ies cu luciu de expozitie...arata mai frumos decit din fabrica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neaparat macar alternatorul trebuie acoperit.

Eu am spalat motorul anul trecut si s-a oxidat axul de la alternator.

Alte neplaceri nu am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ce credeti ca exista scutul la motor ?pentru praf sau umiditate?!

dupa parerea mea motorul se intretine,verifica peridic sa nu existe scurgeri/pierderi de lichide ( ulei,lichid racire,lichid spalare parbriz etc. )iar ca sa nu te faci "ca porcu" se poate sterge frumos cu o carpa.

cei de la spalatoriile auto vreti sa va spuna ca nu este indicat sa speli motorul !!! sa fim seriosi ;)

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei, un scut este pus pentru protectie la lovituri (in special pt baia de ulei)... nici pentru praf, nici pentru umiditate ...

in privinta motorului, se poate spala fara nicio problema; eu mi l-am spalat singur, la serviciu (si multi alti colegi), si n-am nicio problema cu el ... daca-l speli fara sa-i dai la ruperea firelor, este ok. Ani de zile am spalat motoarele masinilor de la serviciu si n-a "guitat" niciuna ... ca intra apa pe sus cand o speli tu, sau ca intra pe jos, cand dai prin vreo balta, tot aia e.

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu imi spal motorul de 2 ori pe an si aplic un tratament/lac pentru protectia elementelor din plastic si cauciuc. Nu am avut vreodata neplaceri din cauza apei.

Depunerile de praf si alte reziduri, cauzeaza motorul sa functioneze la temperaturi mai ridicate decat este normal. Acest lucru are impact direct asupra consumului de carburanti si de asemenea in timp, asupra motorului in sine...

Inainte de al spala faceti o verificare vizuala daca toate sunt "la locul lor" si apoi procedati cu incredere... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu as vrea sa imi spal motorul fara sa dau cu jetul pe plastice. Aveti idee daca exista produse de la sonax sau alta firma pt asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!