Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

eu nu l-am spalat deloc, prefer sa-l sterg cu multa atentie cu o carpa, renumita carpa de caprioara cu putin detergent lichid,oricum la cat praf gasim in tara asta doar vidarea masinilor ar avea succes impotriva prafului :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la noul meu mecanic am observat ca foloseste o solutie speciala,miroase de mori,de fapt mai mult de lasa fara aer,dar motorul arata muult mai bine decit dupa spalare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Am splalat si eu motorul acum 2zile:am dat cu spray degresant(daca e f murdar curata mult mai bine cu benzina),am lasat cam 15min sa se moaie jegul,pe urma am dat cu jet de apa fara presiune(aveti grija la alternator si curele);am repetat operatia de 2 ori,pe urma am dat cu jet de aer sub presiune pt a indeparta apa.Pe urma am pornit motorul cu capota deschisa si l-am lasat cam 20min la ralanti sa se evapore restul de apa.Rezultatul?Motorul e curatel :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Acolo am spalat si eu motorul dupa ce am iesit din garantie si sunt f multumit de cum a iesit.A inmuiat-o cu jetul cu apa calda,au dat cu solutie de vreo 2 ori si au clatit-o bine,motorul a iesit ca nou,au suflat-o cu aer de la compresor sa nu ramana pe nicaieri apa si n-am avut probleme la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-l speli la orice spalatorie. Important e ca motorul sa fie rece, sa nu dea cu jetul cu presiune pe el ca sa nu zboare ceva fire pe acolo si sa-l sufle bine cu aer. Cel putin eu asa fac, nu-i las sa-l clateasca cu jetul ala puternic ci sa dea cu furtunul.

Daca e nevoie, la mine nu este ca-l tin curat tot timpul, poti sa le ceri sa dea de 2 ori cu solutie.

Bafta, si sa ne anunti cum a iesit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si eu l-am spalat acum ceva vreme si acum cand este cald motorul am probleme uneori la pornire,nu tot timpul..acum nu stiu daca o fi de la baterie ca e dusa, sau e din cauza spalatului..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am spalat motorul cu jetul si nu a avut absolut nimic masina, ii mai curata si gata :)

-recomand spalatul motorului de vreo 2 ori pe an eu zic ca ii suficient (si din cand in cand sters de praf) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu la fiecare diesel am spalat motorul si nu a afectat cu nimic, chiar si irana " dar aici, cu apa fiarta "

specific NUMAI LA DIESEL.

la benzina, nu am spalat niciodata si nu prea se baga nimeni, deaorece acolo, contactele electire nu prea sunt acoperite, protejate si exisista posibiliattea infiltrari apei si sa se produca un scurtcircuit.

la diesel, de fiecare data, puneam o plasa pe " cutia cu sigurante " si nimic mai mult;

se spala foarte bine motorul deaorece jetul de apa ajunge in orice conlt al motorului si apoi, fiecare spalatorie " care spala motoare " are solutie speciala pt asa ceva care, DA candrese forte rau

stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sters cu o cirpa uscata eventual putina benzina sau gaz pt a degresa zonele murdare.Votul meu este nu pt spalare :icon_rendeer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este si asta o solutie. e bine, ca sunt mai multe idei, opinii, pareri, deaorece in acest caz, oamenii au de unde alege

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

De cand am masina (mai 2007) nu am spalat NICIODATA motorul :icon_cool: si nici nu am de gand... :rolleyes:

Intr-adevar e cam prafuit dar nu am avut nicio problema cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un motor care nu sufla prin toate garniturile ulei nu are nevoie sa fie spalat.se sterge cu o carpa sau pensula de praf si gata.

oricum praful se pune la loc in cateva zile.

doar "sardinele in ulei" se spala si siliconeaza inainte de vanzare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Bai fratilor.... nu va mai feriti sa dati apa pe motor ca sincer nu are ce sa se intample.

Eu am facut rost de solutie de spalat auto de la o spalatorie ; care normal se pune 200 mll la 10 litri (este ptr. exterior) dar eu am diluato cam 100 mll SOL. la 500 mll. APA si cu ajutorul la o pompita de solutie de geamuri dau in tot comp. motor si apoi dupa 5 min. pun furtunul cu apa de la pompa . si vreau sa va spun ca dau cu apa angro . Si iese beton NU AM AVUT SURPRIZE; CINE VREA SA MA CONTRAZICA CU ARGUMENTE CA NU TREBUE PROCEDAT ASA; CRED CA NU ARE ROST

DATI CU APA FRATILOR

Modificat de generalul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand spalati motorul va sfatuiesc sa dati capacul motorului jos (acela de plastic) si sa il spalati si pe acela, de obicei este murdar cu ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca orice parte a masinii..si motorul se spala...

nu cred ca exista vreun loc,colt al masinii in care sa nu intre praful din romania...e mai rau decat in desert.

parerile acu sunt impartite...eu mi l-am spalat de cateva ori...desi nu prea sunt de acord pentru ca se pot intampla multe.

oricum.cand va hotarati sa il spalati...cel mai bine e sa o faceti voi, lucrul facut de tine e intotdeauna sfant, asta dupa ce ati acoperit toate piesele mentionate mai sus de alti colegi.

acu depinde si de motor...unul nou cu siguranta nu va avea fire neizolate klumea...insa unul cu o istorie in spate are sanse mai mari sa aiba astfel de 'defecte'.

deci aveti grija unde si cum dati cu apa.

curentul + apa nu prea e cea mai buna combinatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fosta masina inainte sa o vand umblam cu ea prin targuri, asadar i-am spalat de vreo 4-5 ori motorul (cu substanta speciala de degresat si bineinteles apa calda). Eu am evitat totusi sa nu fie motorul incintat (de obicei mergeam la prima spalatorie de langa mine cca 500m si pana stateam la coada - si 30 min se racea motorul de tot, apoi la fel o garam in fata blocului si o lasam 1 ora - 2), de obicei faceam asta cand nu imi trebuia masina....

Buuun...toate roz si frumoase...dupa un timp masina imi pornea foarte greu (dadeam la cheie, electromotoru se invartea dar masain nu o lua) pana cand nu a mai pornit deloc de am dus-o tractata la service unde au descoperit ca SE OXIDASERA CONTACTELE DE LA RELEUL DE PORNIRE de la comp de bord (cutia unde era releul era in coltul dreapta sus in compartimentul motor- Citroen C5).

Deci...o fi fost ghinion si coincidenta (eu nu prea cred si nici baietii de la service, tot tind sa cred ca a fost de la spalat motorul)!

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu spal motorul, prefer sa curat capacele ornamentale cu carpa si ceva solutie de degresare.

Motorul nu e sufragerie, masina trebuie sa arate bine la exterior si interior dar la compartimentul motor prefer sa nu folosesc apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unu sunt pentru spalatul motorului....

cei care au masini mai noi si motorul este acoperit cu capac cred ca e suficient sa spele doar de 2 ori pe an..

eu am un Passat din 91' si zic eu ca e destul de intretinut si asta pt ca sambata masina mea are program de cosmetica.

am lucrat si eu acum mai bine de 10 ani intr-o spalatorie auto si am prins mici smecheri in ale intretineri auto...

tinand cont ca la mine motorul nu este acoperit cu nimic si nici nu am scut....tot praful se pune pe motor si pe ornamentele de plastic si furtune...si arata groaznic.

am observat ca multi folosesc silicon pt a curata furtune si alte componente din plastic ca sa primeasca un luciu superb...dar aviz amatorilor...siliconul in amestec cu caldura emanata de motor atrage foarte mult praf.

eu folosesc o ceara lichida care odata aplicata pe caroserie sau pe componentele din plastic rezista foarte mult...cam 5-6 spalari.

produsul se gaseste in Praktiker si costa cam 16 lei...si odata aplicat praful si mizeria nu se mai lipeste de caroserie sau de componentele din plastic...sau motor.

plus ca odata aplicat pe ornamente, furtune si cabluri care sunt pe langa motor se curata foarte usor cu o carpa din bumbac....sau cu un compresor.

las la aprecierea voastra daca e ok cum procedez eu...

Poze Cu Passat-ul Meu

Modificat de R_a_z_v_a_n
Eliminare link extern. Poze cu Passatul tau postate pe vwforum.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal eu am masina de cateva luni mai exact de 2 dar sincer sa fiu ca sa speli motorul unei masini trebuie sa acoperi calculatorul si din instalatie cate ceva, ptr a nu cauza la pornire sau cine stie ce. in schimb cred k merita si el spalat o data de 2 ori pe an....am un golf 3 , 2.0 gti in curand o sa pun si poze cu ea...

Modificat de soparla
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spal motorul la toate masinile destul de des. Cam o data la 2 luni. Nu exista nici o problema. E vorba de masini 2.0 TDI PD/CR, 2.5 TDI V6, 2,7 TDI V6. Niciodata nu am acoperit vreo componenta electronica sau altceva. Spal motorul la spalatorie cu jet, exact ca exteriorul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta zic si eu...chiar nu are ce sa se intample cu motorul atata timp cat este rece.

si atata timp cat nu se insista cu jetul de apa pe anumite componente...in special cele electrice.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta zic si eu...chiar nu are ce sa se intample cu motorul atata timp cat este rece.

si atata timp cat nu se insista cu jetul de apa pe anumite componente...in special cele electrice.... ;)

I agree, am spalat de vreo 2 ori pe an motorul in fiecare an, totul e sa nu insisti cu prea multa presiune si eventual sa fie acoperite componentele mai sensibile

Folositi un degresant bun, sau un all purpoce cleaner, dupa care incercati cu un dressing, motorul se murdareste mult mai greu dupa un detailing ca la carte iar curatarile ulterioare vor fi mai rapide, si cu siguranta vor necesita mult mai putin efort

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu votez cu ambele tabere:

1-il spal singur,in lipsa de ocupatie,chiar daca ia ceva timp

2-la spalatorie,cand ma grabesc si tre' sa arate bine masina;in cazul asta am grija sa protejez zonele sensibile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea si eu sa spal motorul dar parca imi e cam teama , nu l-am spalat deloc de un an jumatate de cand masina e in Romania ! Acum ca vreau sa o vand l-as spala sa arate si motorul bine , nu numai masina ! :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU trebuie sa iti fie teama, trebuie doar sa urmezi cateva reguli simple:

- acopera partile electrice vitale ale motorului gen ecu si bornele de la baterie

- ai grija sa nu folosesti jetul de presiune de aproape pentru ca altfel apa poate patrunde prin locuri unde nu e bine sa ajunga.

- daca vrei sa speli si masina, iti recomand sa incepi cu motorul dupa care sa speli restul masinii

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!