Jump to content

Spalam sau nu motorul?


wabbit
 Share

Postare recomandată

Am o skoda octavia1 din 2003 tdi ALH, si am scut la motor(pachet drumuri grele) trebuie dat scutul jos la spalare motor?? ce trbuie izolat la motor?? La vechea dacie imi scoteau capacul de delcou si ii puneau unul de la ei si dai cu apa si mergea motorul fara nicio preoblema.

Modificat de allyn87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin, nu trebuie sa dai scutul jos, acopera ecu folosind folie de alumniu, e cea mai buna pentru ca nu sare la fel ca punga atunci cand e vorba de acoperit partile sensibile ale motorului.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spalat motorul de cateva ori (personal, cu presiune), si nu am acoperit nimic ... am un Vermorel , spuma activa combinata cu apa, dau inainte si il las 2-3 minute, apoi apa ... fara probleme pana acum.

Modificat de Shymano
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am spalat si eu motorul. am folosit o solutie ce se pulverizeaza,se lasa sa actioneze 5-10 minute apoi am clatit cu apa de la furtun,cu un dus reglabil in varf. fara aparat cu presiune. din ce am vazut a curs ceva mizerie pe sub masina. nu am acoperit nimic,am stropit peste tot. masina a pornit imediat!

(motorul l-am lasat sa se raceasca dar nu de tot,acul pe bord era la minim dar cand am clatit cu apa rece mai ieseau aburi...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca am fost eu mai ghinionist sau varsta si-a spus cuvantul,insa dupa aproape 4 ani de cand am masina, am spalat motorul frecvent, numai la spalatorie, cu solutiile lor etc etc.in vara care tocmai a trecut, am inceput sa am pierderi de antigel prin diferite locuri( dop conducta pt webasto, furtun retur vas expansiune, si mai nou toate furtunele care intra si ies din filtrul de motorina sunt crapate).in familie mai exista un passat care nu a beneficiat de spalari ale motorului, si furtunele sunt intacte...de acum nu voi mai spala motorul decat cu apa chioara si atat.parerea mea este ca solutia spalatorului a venit de hac cauciucului din care sunt confectionate furtunele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Oare e ok daca spal motorul pe frigul asta? Mie frica sa nu inghete ceva pe acolo, sau sa astept pana la primvara. Ideea e ca ar cam trebui sa fac revizia si mie rusine sa ma duc la reprezentanta cu motorul asa murdar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la cat vei achita, sa il curete ei. Eu nu sunt adeptul spalarii lui, cu jetul. Sa il cureti, e cu totul altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai il cureti sa zicem, dar e tot plin de praf si mizerie, mai ales dupa iarna asta si cu materialele astea antiderapante de "ultima generatie". Am scutul intreg si prins cu toate suruburile dar tot degeaba, se murdareste foarte tare motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asteapta primavara.

gandeste-te la banii tai (reparatiile motorului daca ingheata/plesneste ceva) si lasa rusinea la service. crezi ca aia lucreaza la sacou? sa bage mana in ulei da asta e jobul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare e ok daca spal motorul pe frigul asta? Mie frica sa nu inghete ceva pe acolo, sau sa astept pana la primvara. Ideea e ca ar cam trebui sa fac revizia si mie rusine sa ma duc la reprezentanta cu motorul asa murdar.

asta e snobism de top,scuza-ma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar snobism de top, nu stiu daca ai fost tu pe la reprezentante cu masina dar scrie clar ca masina trebuie dusa curata la service. Daca ceva sa zicem ca nu le convine lor iti spala masina si te taxeaza pentru asta.

P.S. Motorul nu l-am mai spalat de vreo 2 ani si am facut vreo 50.000km in acest timp, e chiar foarte murdar.

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la ce reprezentante ati fost voi eu insa am facut pana acum 6 revizii, si la 4 m-am dus cu masina nespalata inclusiv motor. Nu mi s-a spalat nicioodata masina far asa ma intrebe, si niciodata nu am fost refuzat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai te intreaba normal, dar au si un pret mare, vreo 50 lei un exterior cam asa era (si nici nu il face calumea). Daca refuzi trebuie sa mergi tu la reprezentanta inapoi sa iti iei masina sa o duci la spalat si dupa sa o duci inapoi. Timp pierdut aiurea.

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la a mea am facut 2 revizii la PoAv ,masina pe afara e mereu curatica,la motor nu prea,nu s-a pomenit nimic de asta

Am facut o revizie la x3 la Automobile Bavaria ,masina destul de murdara pe afara,motor prafuit bine,masina de la serv

si 2 revizii Avensis Si Rav 4 la reprez de pe splai,masinile alea erau chiar jegoase,masini de femei,iarasi nimeni nu a scos niciun cuv referitor la asta

tocmai de asta am renuntat sa fac reviziile la reprez....mi-e scarba de fetele lor,de aere si rasini gen "masina trebuie spalata inainte sa ajunga pe mana chirurgilor de acolo care schimba uleiu si completeaza ulei la CV din sticla de fanta"

Modificat de Ambivalent
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa vi se para haios,dar eu il curat cu cola.

Face minuni,deci.. always coca-cola

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spalate cu cola arata bine pana la prima ploaie sau strop de apa .... asa am patit eu, NU recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cola zero pt motoare diesel si cola light pt benzina cu turbina.

pt restul folositi cola normala :))

pe bune...e 10 lei un tub cu solutie pt motor. apa e tot aia (presupunand ca dupa cola se si clateste,nu?)

nu stiu dc unii apeleaza la solutii inovatoare si nu merg pe variante "clasice"

ma uitam azi la motor,am fost la spalatorie; s-a murdarit,prafuit putin de la drumuri,ploi. cred ca il voi spala 1-2 ori pe an. e de ajuns. nu e masina de show si nu vreau sa am un motor "mai mare dragul sa il atingi - cand trebuie raparat" de la spalari dese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ?Pt ca aproape nimic din ce se gaseste pe piata nu e prea bun(un exemplu ar fi faimoasele fixit-pro...si ce reclama li se face). am dat cu cola si pot sa spun ca n-am avut nici praf nici ce a amintit un coleg mai sus(el o fi turnat cu sticla de 2,5 :blah: ,glumesc)

Comparativ,du-te la o spalatorie si vezi cat te tine luciul anvelopei(nu stiu exact cu ce pulverizeaza pe ele) si da si pe 2 roti cu cola(il pui intr-un pulverizator,dai fas-fas apoi stergi cu o carpa).

Nu zic ca metoda asta e mai cea,insa e la indemana oricui.Cola e buna oriunde,mai putin in noi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca exagerezi si generalizezi extrem de mult, dupa tine industria cosmeticii auto e formata din prosti si ignoranti.

Hai sa fim seriosi. Bea coala daca vrei dar nu o pune pe plastice sau cauciucuri. Si incearca sa iti cumperi un produs de calitate nu jeguri de la spalatorii daca vrei sa tina.

Hai bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si rotile raman lipicioase

la spalatorie nu dau cu nimic pe roti pt ca mi-am cumparata eu solutie (albastra,groasa ca samponul. 1l ) scare se dilueaza cu apa. cu 150 ml diluata acopar toate 4 anvelopele si mai ramane putin (la 150 ml pun 30-40 ml concentrat).

nu stau sa fac un calcul cat imi ajunge 1l.

din ce se gaseste pe piata,pt spalat motorul...majoritatea fac treaba. adica sa curete praf si grasime,amestecate si intarite.

am spalat o singura data cu solutie de 7 lei. necunoscuta firma. spre sfarsitul aplicarii pulverizatorul s-a stricat (va dati seama de prestanta firmei :)) ) si a facut treaba fara a atinge motorul; daca insistam cu o perie putin...iesea peste asteptari.

pt spalat motorul nu ma zgarcesc la 10-20 lei care ii dau pe an.

am vz la tv multe intrebuintari la cola,stiu ca unele sunt verificate si dau rezultate.

pe motor/anvelope cel putin e ok,mai nasol e ca le lasa lipicioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am spalat motorul cu abur :icon_thumright: , nici o problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varianta cu abur cred ca este ce-a mai sanatoasa :cool:

off topic

faza cu cola este ceva de o idiotenie iesita din comun...

ce-i drept a aparut la un momentdat pe Discovery un material in care se facea comparatie intre produsele de curatat printre care se incerca curatarea si cu cola

sincer cred ca nimeni nu a incercat sa dea cu cola pe motor sau pe anvelope pe timp de vara...

eu am vazut metoda asta la samsari din pietele de masini si dupa ce se usca cola sa vezi ce de muste pe langa masini :))

iar referitor la anvelope eu cred ca ele trebuie sa fie cat mai curate si nu lucioase...

cred ca trebuie sa fi putin cocalar sa iti placa anvelopele asa lucioase :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea e ca anvelopele nu lucesc mai mult decat cele care au fost curatate intr-o spalatorie.

bogdan.tuta mai usor cu apelativele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inginerul ce imi lucreaza mie la masina a zis asa in privinta spalatului de motor: la diesel e OK se poate practica fara nici o problema; la benzina e cu riscuri ca poate afecta partea de inalta tensiune (bobinele). Si eu am vrut sa imi spal motorul dar m-a convins ca mai bine sa i-l las asa si sa spal capacul si restul sa i-l sterg cu o carpa.

@Eto Si ce, nu pot aia sa iti faca service-ul, sa schimbe nsite filtre si uleiul daca e murdar? No mai da-i incolo... Nu le convine ca e murdar? Nu fac service-ul la ei ca fac la altii. Nu pot sa ma taxeze pe ceva cu ce eu nu sunt de acord... Daca eu vreau service, nu insemana ca vreau si spalat de motor sau alte chestii de pe care vor ei sa faca bani de pe mine.

:offtopic: Dupa parerea mea daca mergi la reprezentatna sa iti faci service-ul inseamna ca n-ai ce face cu banii. In loc sa dai 350-400 de lei pe un service dai 700-800 de lei. Iti dau un exemplu: la Compexit Skoda dai pe un bidon 4 litri de Mobil 1 Super 3000 5W40 200 de lei fara TVA, iar la piese auto e 100 de lei cu tot cu TVA. Vorbesc exact de acelasi produs la aceasi bidon de 4L.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fiecare primavara spal motorul. Merita o data pe an si 10-15 lei dati pe diferite produse pentru degresare, dupa mai stergi din cand in cand cu o carpa umeda si se pastreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!