Jump to content

Problema intensitate faruri si lumini bord la variatia de turatie


Sandu V.
 Share

Postare recomandată

Salut. Am un Golf IV de aproximativ 2 ani, pana acum masina nu mi`a facut nici o problema. E un break din 2000. Problema actuala e in felul urmator:

De ceva timp intensitatea in bord a becurilor respectiv a afisajului a scazut dramatic. Am icnercat sa dau la maxim din buton dar e aceeasi situatie. Am observat ca atunci cand variez acceleratia se modifica putin intensitatea, in sensul ca atunci cand se detureaza variaza intensitatea luminii. Acelasi lucru se intampla si cu farurile aprinse. Am pus`o pe vag com si nici o eroare. In schimb ce am observat e ca variaza voltajul, intre 13.6 si 14.8 V. Dimineata se aude un ticait de releu in bord, nu stiu daca are vreo legatura cu cele spuse mai sus. A vrea sa aflu niste pareri de-ale voastre referitor la problema variatiei si a scaderii dramatice a intensitatii in bord a luminii. E inacceptabil la GOLF IV sa patesc ca la o dacie sa varieze cand modific turatia...

P.S.:Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cat timp ai bateria pe masina.s-ar putea daca este batrana sa fie din cauza ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

porneste la 'sfert' de cheie?! Ai probleme cu pornirea? Alternatorul ar mai putea fi....dar cel mai probabil cu a zis @Birba, bateria. Ai incercat sa pui alta baterie de la o masina ce nu face figurile zise de tine, sau de la alta masina...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie alternatorul sau regulatorul de tensiune al alternatorului,daca bateria e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Tot un golf IV din 2000 break am si eu si ma lovesc de o problema similara. Numai ca la mine incep sa nu se mai vada parti din cifrele din bord (kilometraj, ceas.) Asa dintr-o data bucati din cifre nu se mai vad clar ci foarte putin. Sa fie si aceasta de la baterie?

Nu am vrut sa fiu off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ar fi sa cereti ajutor domnului al_bundy de pe forum ca el va poate sfatui mai bine ce si cum se intampola cu masinile voastre. Pana la urma urmei trebuie parerea unui cunoscator si din cate am citit pe aici e in masura sa va lamureasca ce ati patit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e bateria ca am inlocuit`o si tot nimic. exact asa patesc, mai dispar si din afisaj linii...si farurile cand variez turatia au alta luminozitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de incarcare sau periile de la alternator sunt pe duca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cu VAG-com si incarcarea instalatiei(consumul de curent, cea cu procente). Ori nu nu iti incarca cat trebuie, ori se consuma prea mult. Pentru prima varianta pot fi de la alternator, sau releu de incarcare, asa cum a zis Aerofan. Pentru a doua varianta poti avea un consumator, sau ceva care "fura" curent, eventual undeva un scrut circuit, mai ales ca zici ca iti tzacane un releu in bord(banuiesc ca nu imediat dupa pornire). Ar putea fi chiar Load reduction Relay care sa tzacane.E un releu deprotectie care deconecteaza anumiti consumatori de putere, pentru a mentine in restul instalatiei alimentarea necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca am verificat toate modulele posibile pe masina cu vag com si nu am nici o eroare. cat despre releul acela, se aude undeva in bord, dar nu tot timpul. cum fac sa verific cele 2 variante posibile spuse mai sus de colegul nostru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 Vagcom manuit de un cunoscator

2. aparat de masura manuit de un electrician auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Alternatorul e de vina. Am avut aceeasi problema si am schimbat partea cu circuite de la alternator plus rola si s-a remediat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Sandu, ai rezolvat pana la urma problema? De la ce era? Si eu patesc la fel...cand pornesc motorul la rece parca imi palpaie farurile si se aude acel ticait de releu in bord in partea stanga undeva, aproximativ in zona de unde se aprind farurile. In cazul meu mi se pare ca la relanti si motorul parca nu merge asa rotund ca inainte. Dupa ceva mers nu mai face asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am un 1.6 16v si eu si a aparut aceeasi problema...m-ar interesa un pretz pt reconditionare alternator si unul pt releu va rog:)...ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine releul de incarcare marca Bosch m-a costat 230 RON asta vara, din cate imi aduc aminte mai exista varianta mai ieftina a unui releu italienesc (~180RON).

Inainte sa te apuci sa schimbi piese verifica sa nu ai contacte slabite la cablul care vine de la alternator la baterie.

LE: intre timp am gasit un topic mai vechi in care se discuta aceiasi problema, incearca sa urmaresti pasii dati de catap

Modificat de Cristi N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima data am crezut k e bateria dar apoi am observat k la relanti cu pozitia pusa intensitatea becurilor din bord aveau un fel de oscilatie din cand in cand...am turat motorul...aceeasi poveste...am aprins farurile...aceeasi poveste.oricum o sa o duc la un service sa rezolv problema.ms mult de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e releul de incarcare din alternator.

E nasol cu variatiile de tensiune, se pot praji multe becuri din ceasuri, butoane care ilumineaza consola centrala, etc.

In afara de asta scurtezi cu mult si durata de viata a bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am aceiasi problema, imi variaza(licare) luminile de la climatronic, cele din bord, cand aprind lampa in masina variaza intensitatea luminii. alta problema, cand dau de semnalizare sau pun masina pe avari se vede cum imi ia din curentu de la bord(variaza intensitatea, licare), de la fel climatronic, lampile din masina la fel si intensitatea de la aerul care il baga climatronicul la fee(scade-creste, in functie de licaritul de la semnalizari.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e acelasi lucru ca si la mine...in orice caz nu-i bateria:Pramane releul sau alternatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria e noua, are 1 luna. nu stiu unde gasesc un electrician bun in slatina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui scaderea in intensitate a luminilor la pornirea unor consumatori ma duce cu gandul la un contact imperfect unde este acel contact ramane de vazut.

Pasii pe care eu iti sugerez sa ii faci ar fi urmatorii verifica daca sunt stranse bornele pe baterie si legaturile firelor la sigurantele de deasupra bateriei daca nu se misca nimic(in special primul fir mai gros negru care vine de la alternator si apoi al doilea fir gros rosu care se duce in panoul de sigurante din bord). Daca nu are joc nici unul din ele fa rost de un multimetru sau de un prieten care sa aiba un multimetru si masoara oprind/ pornind consumatori tensiunea pe bornele bateriei, si pe cele doua fire de mai sus (incearca sa pui varful tester-ului de la multimetru pe litele din cablu nu pe papuc sau pe piulita). Daca NU gasesti fluctuatii de tensiune pe firul negru care vine de la alternator cel mai probabil ai scapat de cheltuiala si ai pe undeva un contact "bagabont" (intre papuc si cablu, intre papuc si siguranta, la firul care se duce in bord, in bord, etc). Daca in schimb variaza tensiunea si pe cablul negru atunci tre sa faci neaparat o vizita la doctor.

Nu stiu cat de clar am fost in explicatii dar sper ca ai inteles ce am vrut sa zic :icon_cheesygrin:

Un tutorial foarte bun este cel dat de catap(vezi link-ul cateva post-uri mai sus), eu m-am referit doar la partea de contacte.

Modificat de Cristi N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms frumos de explicatie. ce ai zis tu pentru mine e stiinta a rachetelor :))) , nu ma pricep si nu stiu un service bun in slatina unde sa fac asta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, Am 2 probleme:

1. E normal la relanti, cu motorul cald, faruri si caldura pornita, atunci cand turez masina sa creasca intensitatea farurilor si viteza aerotermei?

2. De ceva timp, in trafic, cand opresc la semafor, daca am consumatori pusi (faruri, radio si caldura) sa-mi varieze intensitatea farurilor. Odata cu ele variaza si relanti-ul, dar foarte usor (cativa mm sus-jos pe turometru). Nu e mult insa se simte inauntru destul de deranjant. Variatia farurilor si a relanti-ului e sincronizata si este ciclica si regulata.

Bateria are cam 2 ani jumatate si este Varta. Am fost la service si am masurat incarcarea care era cam mica, asa ca s-a desfacut alternatorul si am schimbat releul de incarcare. Problema s-a mai ameliorat insa nu de tot, in sensul ca trebuie sa merg cam 1 ora prin trafic cu masina ca sa inceapa sa varieze relanti-ul. Asa ca aseara s-a desfacut din nou si s-a schimbat si puntea de diode(care initial a fost masurata cu rezultate pozitive).

Acum, dupa reparatii, situatia e in felul urmator: Cu motorul cald la relanti fara consumatori incarca 14.40V, cu consumatorii pusi 13.70V.

Cu motorul rece si consumatori pusi nu scade sub 14V. Problema se manifesta intotdeauna la cald. Bateria, cu motorul oprit, are 12.80V, iar azi dimineata, dupa o noapte rece avea 12V inainte sa pornesc motorul.

Cu vag-com-ul, pe canalul 053 la generator load am 15.3%, iar la supply voltage concorda cu cifrele de mai sus care sunt masurate la service cu mutimetru.

Nu am apucat azi sa merg destul de mult sa vad daca s-a rezolvat problema 2, insa problema 1 e sigur prezenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!