Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

am si eu o problema cu bateria sau alterntorul nu stiu

baterie varta de 70ah nu cred ca e mai veche decat masina deci 2.5-3 ani

am cumparat un fel de alcoolmetru(stiu ca nu asa se numeste dar asa arata) si am masurat lichidul(acidul )din baterie si la toti cei 6 elementi mi-a iesit ca bateria e descarcata(am masurat dimineata inainte de a porni masina si seara cand am ajuns acasa si aveam motorul inca, cald).masine e cea din semnatura.

mentionez ca nu am probleme cu pornitul nu mi se aprinde nici un bec de avarie sau altceva.singura problema e ca de o luna de zile imi face fitze cd-plyer-ul (il pornesc si dupa 3 sec se opreste dar dupa ce merg cu masina cel putn 30 min am sanse sa porneascamai devreme nici nu se pune problema)

tind sa cred ca e bateria sau alternatorul

ma poate ajuta cineva cu o "masuratoare"(alternator,baterie), sfat sau chiar o scanare(am luat masina de 3 luni si a-si vrea sa aflu mai multe despre ea)?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca ti-am raspuns unde ai mai postat odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai luat masina ? Asa am patit si eu. Si a trebuit sa schimb bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe viitor te rog sa nu mai postezi acelasi mesaj in mai multe locuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok scuze

masina am luat-o din belgia

azi m-am intalnit cu dl ofil si am verificat bateria si alternatorul ---sunt ok

in schimb a-si vrea o scanare cu vag-com-ul(imi apare o eroare cand pornesc motorul,cred ca e de la alarma montata in romania)

daca ma poate ajuta cineva cu scanare...plz la orice ora.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia legatura cu cypos pt un test cu vag comul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am probleme cu bateria sau alternatorul si nu stiu ce sa fac. Cum se verifica consumul de curent cu motorul oprit? Va rog citeva indicatii practice. Vreau sa-mi schimb bateria si inainte de asta as dori sa stiu daca alternatorul, releul incarca corect si daca nu am cumva un consumator care fura curent. De ce spun asta deoarece in ultimii 2 ani am ramas de vreo 4 ori fara curent. Odata am lasat portierele deschise, odata am lasat cd playerul pornit, odata lada frigorifica, dar totusi nu cred ca este un comportament corect. Am mai constatat o chestie, masurata cu un aparat digital (dar in care nu prea am incredere), valoarea tensiunii de incarcare este 12,8 V- 13 V. Cu Vag Com ul absolut nici o eroare nici o data. Chiar cu Vag Com-ul nu se poate verifica daca curentul de incarcare este corect, sau daca alternatorul si releul isi fac treaba? Poate bateria mea Varta de 70 Ah/570 A EN(cred originala) este veche pe borna de minus scriind (01/05) si din cite am inteles primul grup de cifre indicind anul 01=2001, iar al doilea grup saptamina 05 ??!!! Ce credeti? Vreau sa plec din tara si nu vreau sa patesc vreo chestie nasoala. Multumesc mult.

Modificat de livium1966
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa masori curentul pentru a verifica daca ai sau nu vreun consumator 'ascuns', scoate borna (+) si inseriaza intre ea si borna bateriei un ampermetru (setat pe plaja de 10A sau mai mult). 6 ani pentru o baterie este suficient, dar trebuie schimbata la toamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate + doar daca ai codul de la radio.

Poti masura cu VAG-COM-ul atat tensiunea de incarcare(de pe baterie) cat si consumul (in procente) pe modulul Engine; nu mai stiu exact ce grup este dar sigur gasesti. La mine incarcarea(consumul) sta pe la 30% si cu toti consumatorii (faza lunga + dezaburire+muzica tare) urca cam pana la 60-70%. Asta cu motorul pornit. Am vazut pe o masina care avea ceva probleme ca ii arata fara consumatori cam 85-90%. Era destul de nasol ca ii mergeau ventilatoarele din fata in continuu si ii cam consumau curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca RCD-ul este original, al masinii, la punerea contactului ii va aparea SAFE. Ia contactul, il mai pune o data, ii apare iar SAFE si porneste (isi ia codul de pe magistrala CANBUS). Iar consumul cat timp cheia nu este in contact nu poate fi luat decat cu un ampermetru.

Modificat de hbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa ai un consumator, un prieten cu un Golf tot 2002 (deci baterie la fel de veche, apropo si a mea inca e cea originala) tot asa a ramas de cateva ori fara curent, a cumparat o baterie noua si a patit la fel; consumatorul era radio-casetofonul masinii (original), parca antena sau nu mai stiu ce de la el ii consuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa ai un consumator, un prieten cu un Golf tot 2002 (deci baterie la fel de veche, apropo si a mea inca e cea originala) tot asa a ramas de cateva ori fara curent, a cumparat o baterie noua si a patit la fel; consumatorul era radio-casetofonul masinii (original), parca antena sau nu mai stiu ce de la el ii consuma.

Wau..... S-ar putea sa ai dreptate. Eu de cind am cumparat masina la scanare cu Vag com imi da acelasi cod de eroare (la care binenteles nu i-am dat nici o importanta) si anume 000856 - Radio antena/ Open or short to ground. Dar se poate totusi prin antena sa-mi consume curent? Ce dracu pe antena are 12V? Eu am sistem de navigatie original MCD cu CD incorporat. Oare cum naiba se scoate ala din bord. Sau o fi ceva la antena de pe masina. Aia cum s-o mai fi desfacind.

Modificat de livium1966
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate + doar daca ai codul de la radio.

Poti masura cu VAG-COM-ul atat tensiunea de incarcare(de pe baterie) cat si consumul (in procente) pe modulul Engine; nu mai stiu exact ce grup este dar sigur gasesti. La mine incarcarea(consumul) sta pe la 30% si cu toti consumatorii (faza lunga + dezaburire+muzica tare) urca cam pana la 60-70%. Asta cu motorul pornit. Am vazut pe o masina care avea ceva probleme ca ii arata fara consumatori cam 85-90%. Era destul de nasol ca ii mergeau ventilatoarele din fata in continuu si ii cam consumau curent.

La mine treaba, dupa citire cu Vag Com, sta asa : Fara consumatori, cu motorul pornit, Generator loading = 33,6 %, Voltage supply = 13,3 V

Cu toti consumatorii, cu motorul pornit, Generator loading = 78,8 %, Voltage supply = 12,84 V

E normal sau nu prea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e deloc normal, tensiunea de incarcare tb sa fie 14-14.4 volti si chiar pana la 14.7 cu consumatorii porniti. Ceea ce e le tine nu e deloc normal.

Ce dracu pe antena are 12V?
Antena are un amplif la baza ei care se alimenteaza cu 12v, daca intra apa poate face scurt si sa consuma mult. Am vazut un amplif corodat care fura vreo 2 amperi din baterie.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorul oprit bateria are 12,4 pana la 12 ,8 teoretic ,daca pornesti motorul trebuie sa creasca la minim 14 masurat pe bornele bateriei,alternatorul produce si mentine 14 volti pe bornele lui daca instalatia are locuri oxidate apar probleme,consumul in gol cu masina oprita fara nimic actionat nu trebuie sa depaseasca 0,2 A.SPOR LA TREABA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e deloc normal, tensiunea de incarcare tb sa fie 14-14.4 volti si chiar pana la 14.7 cu consumatorii porniti. Ceea ce e le tine nu e deloc normal.Antena are un amplif la baza ei care se alimenteaza cu 12v, daca intra apa poate face scurt si sa consuma mult. Am vazut un amplif corodat care fura vreo 2 amperi din baterie.

Multumesc. Din ce cauza poate sa incarce asa putin? Am avut anul trecut probleme cu fulia cu ambreiaj pe care de fapt am si schimbat-o. Cind au desfacut la service alternatorul l-au si verificat, inclusiv diodele si infasurarile si mi-au spus ca e OK. Stii cumva cum se poate desface antena? Cit e de complicat? Probabil trebuie sa dau jos tot capitonajul plafonului. Nu? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poti incerca sa pui o alta baterie buna si sa vezi cat incarca cu ea, se poate ca si din cauza bateriei care este pe duca tensiunea sa nu mai ajunga la 14V.

Ca sa vezi cat consuma amplif nu e nevoie sa-l demontezi. Poti sa inseriezi un ampermetru in circuitul de alimentare in spatele casetofonului.

Alternatorul are in el incorporat un releu de incarcare care poate fi dus, o dioda din punte sau vreo infasurare.

El se excita prin becul de baterie din bord. La punerea contactului acel bec lumineaza pana la pornirea motorului si apoi se stinge?

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat din cauza bateriei poate sa incarce putin. La mine si cand bateria nu mai tinea curentul peste zi, tot 14,4V imi tinea alternatorul, cu sau fara consumatori. Daca fara consumatori ai mai mult decat cu consumatori, ai probleme cu incarcarea, nu cu bateria. La 12, 84, incarca chiar foarte putin. Nu poti sa-ti dai cu presupusul ce in alternator e dus. Trebuie demontat si verificat pe rand. Poate fi releul, poate fi, vreo infasurare (nu cred ca e cazul tau), pot fi periile, poate fi una sau mai multe diode(in cele mai multe cazuri).

Deci singura solutie - demontatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Daca bateria mai are cat de cat capacitate (curent), in mod obligatoriu alternatorul trebuie sa dezvolte peste 13.8- 14.4 V. Aceasta tensiune fiind masurata la bornele bateriei cu motorul pornit . Releul de tensiune integrat in alternator reuseste sa compenseze chiar si baterii in moarte clinica.

Chimie - ideal,un element cu plumb se considera complet incarcat daca poate dezvolta o tensiune electromotoare de 2.4v (tem ) .

In principiu Planul de verificare ar arata cam asa:

1. Se masoara tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit. ( se accepta 11,8 -12.4 v pentru o baterie incarcata)

Daca tensiunea este mai mica se trece la pct. 2.

2. Se porneste motorul si se masoara tensiunea la bornele bateriei ( dupa 1 - 2 min pentru a se stabiliza sistemul)

Normal - 13,8 -14,4 v ( cu un consumator important pornit - faruri de ex., turatie 1800 -2200)

Altfel - se verifica . 2.0 Intinderea curelei de antrenare

2.1 Contactele de la bornele bateriei

2.2 Contactele electrice de la alternator

2.3 Periile de la alternator ( carbunii)

2.4 Diodele de la alternator.

2.5 Legaturile dintre alternator si baterie

2.6 Prezenta tensiunii de excitatie la borna releului de incarcare.

2.7 Integritatea releului de incarcare

2.8 Cuplajul dinamic de la fulia alternatorului (daca exista)

3. Daca alternatorul incarca, dar bateria pierde capacitatea de a porni motorul de pe o zi pe alta atunci inseamna ca :

3.1 Bateria este "terminata" si trebuie inlocuita.

3.2 Bateria a fost complet descarcata si insuficient incarcata.

3.3 Exista un consumator ascuns.

In acest caz verificarea consta in inserierea unui multimetru ( setat in prealabil ca

ampermetru ) in circuitul bateriei .( se desface borna + si se leaga multimetrul

intre aceasta si cablul de +).

Atentie la : Coduri de alarma, Radio Cd, etc.

Sau de ex.:

Daca suspectati antena sau RCD atunci se poate masura consumul in stand by direct la

siguranta corespunzatoare din panoul de distributie, prin inlocuirea acesteia cu una "arsa" si

cu fire lipite de terminale ei, fire intre care se poate conecta un ampermetru.

La scanarea cu VAG-COM trebuie tinut cont ca Generator loading creste in cazul unei baterii "duse", si functie de consumatorii porniti.

Evident toate aceste verificari necesita oarecare experienta. Recomand atentie sporita si evaluarea riscurilor pentru ca totusi nu ne jucam cu banii nostrii.

Cu speranta ce am descris ajuta va doresc numai drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut pe toata lumea si revin cu masuratori si verificari noi.

Treaba sta asa. Am verificat cu un aparat de masura cu precizie ridicata si am obtinut urmatoarele rezultate (masuratorile fiind facute la bornele bateriei):

1. curentul consumat cu motorul oprit si fara consumatori = 0,12 A

2. tensiunea in baterie cu motorul oprit si - fara consumatori = 12,46 V

- cu consumatori (radio CD) = 12,17 V

3. tensiunea de incarcare - fara consumatori 13,85 V

- cu consumatori (climatronic, radio Cd, faza lunga) = 13,30 V

4. pe borna de minus a bateriei este inscriptionat 50/01

Intrebare: credeti ca ar trebui sa schimb bateria? Sau sa am curaj si sa pornesc la drum, spre Germania asa. Reamintesc ca in trecut am ramas de vreo citeva ori fara curent, cind am lasat si pentru o ora CD playerul functionind.

Multumesc tuturor pentru sprijin.

Modificat de livium1966
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4. pe borna de minus a bateriei este inscriptionat 50/01
Asta inseamna sapt 50 din 2001 adica bateria are aproximativ 6 ani (destul zic eu pentru o baterie).
Intrebare: credeti ca ar trebui sa schimb bateria? Sau sa am curaj si sa pornesc la drum, spre Germania asa.
Bateria ar trebui schimbata inainte de a pleca la drum. Sau mai ai o solutie: nu stiu cat costa o baterie in Germania, sa pleci asa si sa o schimbi acolo deoarece cele de acolo sunt mai bune calitativ decat cele de la noi, chiar daca or fi mai scumpe.In Germania se gasesc baterii si in supermarketuri ca la noi sau doar in ateliere auto?Si nu stiu cum se procedeaza la garantie in Germania. E ca la noi cu verificarea masininii intr-un atelier specializat?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca NU sunt neaparat mai bune calitativ bateriile in Germania. Si sunt categoric mai scumpe.

Ai putea sa iti iei doar un robot din ala de pornire ( sau cum se numeste) care va ajuta bateria in caz ca da semne de oboseala mai pronuntate. Oricum, nu uita ca nu e iarna, deci pornirile sunt mult mai usoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum pe iarna va trebui sa o schimbi. Daca constati ca are tendinte sa te lase, mai bine o schimbi. Daca nu, pe iarna, sigur o s-o schimbi. Bateria categoric e slabita. Asa era si a mea cea veche. Scadea foarte mult tensiune, cum avea consumatori. Eu zic ca e mai bine s-o schimbi aici ca ai si garantie. Dacaai probelem, ce faci? Mergi in Germanica la magazin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi e posibil ca din cauza unei baterii vechi si slabe si tensiunea de incarcare sa fie mai redusa, cum este in cazul meu de exemplu, cind tensiunea de incarcare cu sau fara consumatori se situeaza in plaja 13,3-13,85? Nu de alta dar tot sunt confuz. Am hotarit sa iau o baterie noua, dar vreau sa fiu sigur si de instalatia de pe masina sa nu ajung in aceiasi situatie si cu bateria noua si nici nu vreau sa ajung la vreun service sa-mi verifice instalatia electrica si sa-mi ia banii si din comoditate sa-mi zica ca e totul OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!