Jump to content

Schimbare ulei cutie viteze


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Am avut si eu aceasta dilema si am ajuns la concluzia ca cel mai potrivit este de la reprezentanta vw ,am dat codul de caroserie si de motor si,mi-a dat codul de ulei potrivit.dar la mine a costat in jur de 45 ron L .la-m schimbat eu ,a intrat aproape 2 litri(cutie cu 5 viteze manuala).Oricum dupa 100kkm parerea mea ca e bine sa fie schimbat(arata destul de "tulbure").Sa nu uit prima data a intrat aprox. 1,4 L dupa aceea am pus busonul de nivel si adoa zi a mai intrat si restul.Succes!

Butoanele Reply si Multiquote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 281
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • olteanu82

    21

  • ondin

    15

  • WooZie

    13

  • vali_devill

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmmmm, mersi. Eu am cutia de sase viteze, dar oricum ii cam mare diferenta de pret pentru uleiul OEM!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este mare diferenta, dar face toti banii.

Am avut un an LiquiMolly si numai nervi mi-a facut, la rece era prea gros, mi-a si sarit din viteza de vreo catava ori iarna pe la -15-20 grade, atat de greu intra pana se incalzea, iar vara cand se incalzea aveam senzatia ca este prea subtire.

Acum i-am pus ce-i trebuie, G50 la mine, si diferenta este notabila, aproape nu se simte nici o diferenta la schimbat viteza nici cand sunt -10 (la rece) sau cat a fost in iarna asta la Brasov fata de +10 grade de exemplu.

Era sa uit: daca te hotarasi la OEM du-te la reprezentanta pt ca este mai ieftin decat la magazinele de piese.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut si eu cu uleiul la cutie.pe la vreo 45k , cand se incalzea masina bine si se subtia uleiul caraia tare de tot cand schimbam intr-a 2. am schimbat uleiul dupa cum am citit pe aici si idiotul de mecanic mi-a pus castrol epx 80w90 care e mineral.cum mi-am dat seama?

dimineata, pe frigurile astea intra ff greu in treapta 1 pana se incalzea.mi-era frica sa nu sparg cutia. apoi am fost la porsche, am cumparat 2 l de ulei original pt cutia mea ( tip JPG - 6 trepte)la 120ron/L si l-am schimbat. ciudat e ca au curs mai mult de 2 l din cutie.a suflat cu aer pe la buson si nu mi-a venit sa cred cat a curs.parca era din baia de ulei a motorului.apoi a incercat sa il bage pe asta original si a intrat abia 1l, apoi cu greu l-a bagat si pe restul pe la busonul de marsarier. mi-am facut o gramada de nervi, fiindca la cat ulei cursese, mecanicul facea experimente si uleiul original curgea in draci pe jos...

Ideea e ca desi costa ceva, merita sa faceti un efort pt masinile voastre de mii de euro si sa puneti ulei original, special aditivat..acum ca o fi porcarie si e placebo care dicteaza..acum la mine e absolut perfect shiftingul si la -10 grade si la temp pozitive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Shiftingul tine cel mai mult de simtul de raspundere al celui care conduce, poti schimba uleiul zilnic, daca fortezi cutia si nu debraiezi frumos ca sa schimbi vitezele cum trebuie, in timp nu te ajuta prea mult.Daca nu demontezi cutia de viteze pentru reparatie sau nu o schimbi cu totul nu ai de ce sa schimbi uleiul acesteia, atat timp cat cel utilizat indeplineste specificatiile producatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

E foarte ciudat cu schimbatul uleiului in cutie. Azi l-am schimbat si eu pentru ca "huruia" in viraje. A curs cu greu din ea 1,5 l cu toate ca avea bagat de mana mea 1,9 cu cutia data jos si goala (bagasem un Castrol compatibil TAF X, pt. ca nu am avut o reprezentanta la indemana). Am bagat pe la sonda de mers inapoi 1,7 l cum scrie la Autodata. Am pus ulei original luat de la Porsche. Vad ca nu mai face. Ideea este o fi curs tot uleiul ? Nu ma deranjeaza daca are mai mult, mai putin sa nu aiba. Am controlat peste tot nu erau urme de scurgeri prealabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca l-ai scos cu cutia rece,e posibil sa fi curs mai putin.umplerea se face in 2 etape.intai umpli,intra 1,5l,apoi dai drumul la motor(se presupune ca masina e suspendata),treci cutia prin toate treptele,ca sa arunce uleiul in toate colturile,si apoi intra si restul de ulei.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am in golf5 si mie mi se pare ca intra mai greu in cutia de viteze, oare tre sa il shimb sau sa il completez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

daca este doar o parere mai lasa-l pana devine convingere. daca verifici si este nivelul scazut atunci completezi si vezi cum se simte apoi masina, si daca nici atunci nu se indreapta situatia schimbi tot lichidul, sau chiar masina.

:)

dupa buget, poti sa schimbi din start tot lichidul din cutie, sau doar sa completezi.

daca intra mai greu doar dimineata la rece, este normal, din cauza temperaturii scazute si lichidul este mult mai vascos, dupa ce se incalzeste putin merge brici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

La golful meu agata in treapta 1. Cum masina a ajuns la 119.000km fara schimb de ulei la cutie, ma gandeam sa-i fac un "cadou" dar am o dilema:

1. Sa schimb uleiul cu unul original

2. Sa completez cu DuraLube pentru transmisie - daca lipseste

PS: chiar pe pagina cu descrierea acestui produs se specifica: "Nu este necesară schimbarea uleiului din cutie la introducerea Dura Lube.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Agatatul nu este de la ulei, mai ales la varsta asta a uleiului :-), unii au ulei in cutie de 300k si nu au probleme.

Si daca tot vrei sa-i faci un cadou pune-i ulei original si atat. Daca nu mai bine las-o asa.

Dupa cum se stie nu exista avantaje fara dezavantaje care pot costa mai mult decat avantajele pana la urma.

Si daca citesti in manual acolo s-ar putea sa scrie ca este interzis sa bagi orice fel de aditivi, chestie valabila si pentru uleiul de motor si pentru combustibil.

Cel mai bine baga ce scrie in carte si daca se poate facut la mama lui nu prin alte parti.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A schimbat cineva uleiul la 2.0L, automata(DSG)? De unde pot afla codul de ulei si cantitatea necesara?

Am 46000km(in 6 ani) si din cand in cand simt o mica 'piedica' cand accelerez usor, in treptele 2-3, intre 1000-1500rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am schimbat ieri la DSG. Am cumparat filtrul de la Porsche si de la service 5 litri de ulei 'DSG Getribeol 6 - speed DSG VW G052 = 182 A2 = 32 380 Febi'(Febi Bilstein)

S-au scurs 4,350 l de ulei negru, am bagat aproximativ aceeasi cantitate.

Masina merge ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dralexandru

Stie cineva la o cutie Tiptronic cum se verifica Uleiul? Exista o joja pe undeva sau merge cu VagCom?

de asemenea la cat timp se schimba uleiul? In carte la un capitol imi zice verificare si completare la 60.000 si atat.Mecanicul imi zice ca la 120000 se schimba.Eu am 65000 ,nu am nici o problema cu ea dar nici nu vreau sa am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am schimbat uleiul la cutie si s-a intamplat ceva ce nu mai vazuse/auzise baietii de acolo si nici alti colegi pe care ii sunase. Au desfacut surubul de scurgere si a curs doar jumatate de litru. Restul era in cutie, am verificat pe la surubul de umplere. De iesit nu vroia sa iasa si nici sa completez nu puteam pt ca, fiind ala vechi acolo nu intra asta nou. Plus ca la completare,cand am bagat ulei, nu curgea cum era normal pe la scurgere ci il dadea jos pe la umplere. Cele doua parti ale cutiei comunicau ca am bagat furtun cu aer..Aerul iesea pe la scurgere, dar uleiul nu, ramanea blocat in partea cutiei de umplere! Are cineva vro idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa invarti de roata atunci cand completezi ca sa il arunce peste tot pe unde este necesar uniform.ce putin la mine asa faceau mecanicii, completau si tot invarteau de roata. a mai ramas in bidon din 1L initial cam 150 ml.bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 5 Variant, motor BMM 2.0 TDI 103 KW, cutie manuala KDN 6 trepte, 146000 km. De vreo saptamana am si eu un zgomot usor, aproape insesizabil, cand iau un viraj strans la viteza mica (prima sau a doua treapta). Am fost la reprezentanta si dupa un mic test-drive mi-au spus ca este o problema cunoscuta la tipul acesta de motor si cutie, anume uleiul din cutia de viteze. In mod normal nu se schimba decat daca apar probleme. Trebuie uleiul schimbat cu un tip nou care nu mai face probleme de genul asta. Nu au vrut sa-mi spuna numele si nici codul ci doar pretul, 110 RON un litru. Imi trebuie 4 litri (cu 2 se face spalarea si 2 se pun inauntru). La un alt dealer am gasit ulei de cutie original pentru tipul meu la 100 RON litrul. Acuma sper doar ca acest dealer sa aiba baza de date actualizata si sa-mi dea noul tip de ulei (nu am putut verifica deoarece cei de la reprezentanta nu au vrut sa-mi confirme codul). Nu l-am luat de la reprezentanta pentru ca dura peste 2 saptamani (m-am luat de ei cu ocazia asta pentru ca la ei dureaza foarte mult cu piesele si ne obliga sa le luam din alte parti). Maine sunt programat pentru schimb si sper sa fie ok.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu la BKD, de... 2 ani. Am refuzat sa schimb uleiul din cutie, pentru ca nu agata asa cum spuneau cei de la service ca ar trebui sa se intample ca sa aiba rost sa il schimb. Nu s-a accentuat (e aproape insesizabil, cum ai spus si tu), desi a trecut mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un zgomot care mai mult il "simti". Fiind si eu intr-un domeniu tehnic (dar pe alta bransa) acest zgomot ma agaseaza. Daca la tine este de 2 ani si nu s-a intamplat nimic atunci pot spera ca nu este o problema grava si schimband uleiul "obosit" va disparea si zgomotul. Golful meu este din decembrie 2007 (deci aproape in aceeasi perioada cu al tau) si probabil avem acelasi ulei. Vad maine daca se rezolva cu uleiul nou.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca va disparea zgomotul doar dupa schimbarea uleiului, intrucat in mod cert nu acesta este vinovat de acel zgomot, este vorba de timonerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: A fost schimbat uleiul, a fost spalata cutia si apoi reumpluta. Au intrat exact 2 litri. Am facut cateva teste (plecari de pe loc si curbe cu prima si a doua treapta, cazurile in care auzeam zgomotul inainte) si sunt foarte multumit pe moment, nu se mai aude nimic. Am facut-o la reprezentanta. Ei au o adresa interna cu aceasta problema care poate aparea (destul de rar) si cu modul de remediere. Mi-au spus ca la majoritatea cutiilor unde a fost schimbat uleiul zgomotul a disparut dar ca sunt putine cazuri unde a ramas. Se pare ca fac parte din cei norocosi. Poate doar a obosit uleiul pentru ca arata chiar foarte bine vizual cand l-au drenat (foarte curat) si nu era negru. Sper sa nu mai apara acest zgomot.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu avea si ceva pietricele prin el nu avea de ce sa fie uleiul vinovat, el doar protejeaza, previne supraincalzirea vara si o mai buna fluidizare iarna, atat cat sa poti schimba vitezele fara sa rupi tija. :) restul sunt sincroane, timonerie, parghii..unii spun ca este pe viata, altii il garanteaza doar 450 000 km in ideea ca pana atunci demontezi tu cutia si pui obligat altul nou.

cine vrea sa creada ca doar prin schimbarea uleiului are pinioane noi e liber sa o faca.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legaturile chimice din ulei isi pierd taria in timp, mai rapid sau mai lent in functie de anumite conditii. Pe unele bidoane este chiar si o data a expirarii. Daca VAG si-o fi dat seama ca la cutiile manuale 6+1 (anumite tipuri probabil) uleiul pus de ei poate, in anumite conditii, sa-si piarda proprietatile si a emis chiar si o circulara in acest sens, poate o fi ceva adevarat. Chestia e ca zgomotul a disparut si nu s-a mai umblat nicaieri la masina (am stat in service in permanenta). Iar uleiul drenat era foarte curat asa ca macar pinioanele sunt ok. Que sera, sera.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cateva zeci de lei nu-i mare bai daca se schimba, cu conditia sa nu se umble pe acolo si sa se strice ceva, insa masina merge mult si bine si cu uleiul original, cu conditia sa nu il piarda pe undeva, asta numai cine are pete pe sub masina poate confirma. asta cred ca ar trebuie sa inteleaga cine citeste acest topic, nu ca daca ai cutia praf si schimbi uleiul ai cutia noua.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am de gand sa schimb uleiul, am si procurat 3 litri de ulei cu toate ca imi trebuie doar 2,3.

De ce? pentru ca pe lange cele enumerate mai sus legat de imbatranire apare si problema forfecarii filmului de ulei la sarcini mari si pentru ca nu strica sa avem grija de masina ;).

Off topic (sau pentru aria de motoare) Ieri am aflat si am ramas mirat ca aici in state (aka USA) uleiul de motor il schimba la 4000 mile (poate nu toata lumea, doar cei cu respect pentru masina / conform prescriptiilor). Ne miram ca motoarele lor tin mai mult decat a noastre? Cred ca renunt la schimbatul la 15.000 km (sau dupa senzor) si il fac la 7-8000 km (mai ales ca noi nici nu apucam sa incalzim motoarele si le si oprim).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!