Jump to content

Schimbare ulei cutie viteze


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Pentru caraitul cutiei de viteze ar fi cateva cauze : 

 1. Schimba uleiul din cutie, sa fie original dupa codul cutiei.

 2. Verifica timoneria, daca pe liber cu motorul pornit iti intra perfect si nu agata inseamna ca e ok timoneria.

 3. Caraitul din mansarier poate sa fie si de la ambreiaj - volant cu uzura pronuntata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 281
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • olteanu82

    21

  • ondin

    15

  • WooZie

    13

  • vali_devill

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

carait in mararier nu este doar nu intra daca ambreajul este apasat pana la fund doar daca il ridic cam 1 cm aproape de fund, cat despre intratul in viteza nu imi intra cateodata nici in mers in a 3 sau a 5-a intra partial caraie trebuie sa o scot in netru si sa imping mai cu forta si intra dupaceea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

 

Am cumparat recent o Jetta 1,9 105 cp din 2006 si am sesizat ca ar fi o problema la cutia de viteze. Simptomele sunt urmatoarele:

 

LA RECE intra usor in viteza intai dar cand duc dintr-a doua spre a treia mai rapid se aude o caraiala ca si cum nu ar fi apasat ambreiajul bine. Daca schimb usor, nu aud niciun zgomot.

LA CALD, dupa ce merg o vreme, se schimba fara niciun zgomot dar la semafor cand stau intra greu in viteza intai (ori mai apas o data ambreiajul ori trag a doua si apoi intra si viteza intai). Dar a 3-a intra fara caraiala chiar si daca schimb rapid.

Totodata, am mai remarcat ca uneori in a 5-a simt ca nu intra lin ci din doua parti.

 

Astept sugestii.

Modificat de klausstan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput fa un reglaj la timonerie la cabluri si dupa aceea vezi ce si cum intra in viteza.Verifica tampoanele de la cutie sa nu ai vreunul dus sa nu fie aliniata bine cutia 

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din doua parti, intra la a mea in toate treptele,de noua. Nu m-am agitat cu acest lucru pt ca am crezut ca este vreun "feature VW".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare. Pana saptamana trecuta masina schimba vitezele normal, fara caraieli si alte chestii. Dintr-o data a3a nu intra de tot si caraia, trebuia sa o imping mai tare. Am facut un reglaj la timoneria conform unui filmulet ce l-am gasit pe internet, am curatat si gresat timoneria si componentele ei. Se vede la unu din cabluri o modificare fata de cea initiala (cablu de catre baterie). Acum intra mult mai usor in viteze dar a 3-a tot agata si uneori a 4. Nu agata tot timpul ci, sa zic asa, 2 din 10. Oare un schimb de ulei ar rezolvat problema mea?

Modificat de Alin90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu informatie. Am facut schimbul de ulei si intradevar nu mai agata deloc si se simte o inbunatatire in schimbatul treptelor de viteza. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Poate ajuta pe cineva.

Acum ceva vreme am sesizat un fluierat in treapta a 5-a, si doar cand acceleram.A devenit din ce in ce mai puternic, si a inceput sa se auda si in treapta a 4-a si apoi chiar a 3-a.

Rezolvare: uzura "ochelar" cutie viteze(un dreptunghi cu 2 rulmenti pe el.La mine doar unul era uzat si se simtea la mana).Daca tot am dat cutie jos, am schimbat si un rulment din interiorul cutiei, care avea ceva uzura, plus schimbat si ulei(dat jos 1,8-1,9, pus la loc exact la fel).

Ochelar SKF-240 ron, rulment interior INA-70 ron, ulei OEM-55 ron/litru., manopera 600 Ron.

Zgomotul a disparut.

Masina :VW Jetta, 1.6i, 2008, 92.000km, cod motor BSE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu postezi te rog codul cutiei avand in vedere ca ea a fost stricata si nu motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare! La multi ani ! Fratilor am si eu o problema. Am citit pe aici dar nu am gasit. Am un golf 5 ,140 C.P. Bkd din 2004 si de cateva zile am observat ca agata in 1 si R dar scoate si un zgomot cand ramane agatata, chiar eram in 1 am calcat ambreiaj si eu mergea fara probleme ( tragea un continuare) . S-a mai intalnit cineva cu asa problema ? Cum as putea rezolva ? Va multumesc

Salutare! La multi ani ! Fratilor am si eu o problema. Am citit pe aici dar nu am gasit. Am un golf 5 ,140 C.P. Bkd din 2004 si de cateva zile am observat ca agata in 1 si R dar scoate si un zgomot cand ramane agatata, chiar eram in 1 am calcat ambreiaj si eu mergea fara probleme ( tragea un continuare) . S-a mai intalnit cineva cu asa problema ? Cum as putea rezolva ? Va multumesc Am uitat sa precizez masuna are 240 mi km

Modificat de clau_vw_tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica tu ai debraiat si masina tragea ? atunci ai problema cu pompa de ambreiaj, nu face presiune sa decupleze, vezi cilindrul receptor...daca nu e ala e cam nasol, poate fi si placa de presiune diafragma rupta....urat rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa merg zilele urmatoare la un service sa vad ce imi spune . Sigur imi va zice ca trebuie schimbat ambreiaj + volant etc. Este mai simplu de rezolvat prin schimbarea tuturor pieselor decat sa vada despre ce este vb. Msssss

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e cilindrul receptor e vreo 200 de lei, scapi ieftin se schimba usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat de iarna trecuta ca atunci cand este frig afara, la primele utilizari ale ambreiajului pedala revine putin mai greu pe ultima parte a cursei..la fel este si la voi? sau sa fie de vina cilindrul receptor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa fie doar cilindrul receptor . Dar problema este ca mai si agata . Acum cateva minute mi_a ramas in treapta 1 si abia am reusit sa o scot din viteza . Mssss WooZie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am vrut sa o scot din parcare , am bagat in R si nu am mai reusit sa o scot din R pana nu am oprit motorul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la BKD e rulment de presiune hidraulic deci tu nu ai cilindru receptor.

Poti  inlocui doar pompa de la pedala pentru inceput. Daca nu scapi de problema, trebuie demontata cutia de viteze

Poti sa verifici daca pe la imbinarea dintre motor si cutie e umed de lichid de frana.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc andrei_221 . Sincer nu ma prea pricep . Vreau sa merg cu ea la un service sa vad ce imi zice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cati km are masina? ambreajul a fost schimbat vreodata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

240 mi km . Nu stiu daca a fost schimbat ambreajul . Anul trecut am cumparat_o . Daca trebuie schimbat ce imi recomanzi ? Cu siguranta si volant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam astia sunt pasii. pompa de la pedala - 1K0721388AC -  o s-o gasesti pe SAchs la vreo 220 lei. 

daca nu scapi de problema... ramane mai mult ca sigur setul de ambreiaj si rulmentul hidraulic (exista seturi care includ si rulmentul) 

 

Sachs sau Luk

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mssss ina odata andrei_221 . Sti vreo oferta buna ? Unde pot gasi un kit complet ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oferte... trebuie sa cauti.

Kit LUK complet cu rulment  - 600 0017 00 - in jur de 2400 lei (lteoretic mai poti obtine ceva discunt, un 10%)

kit Sachs fara rulment presiune - 2289 601 002 - in jur de 2000 lei (la fel... mai poti obtine ceva discunt, un 10%)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut dragi colegi.

 

Am un Golf 5, 1.6, cutie automata cu convertizor (asa am inteles ca se numeste), 6 trepte, la care vreau sa ii schimb uleiul din cutie.

De cand am masina am mai facut o singura data acest schimb de ulei la reprezentanta iar codul de pe factura este G055025A.

Intrebarea mea este daca se intampla ceva daca schimb producatorul, in loc de OEM sa pun Febi Bilstein sau altul (recomandari)? E cineva cu acest tip de cutie care imi poate da mai multe informatii privind alegerea producatorului de ulei pentru aceasta cutie? Masina are deja 202.000 de km, dar cutia functioneaza ireprosabil.

In speranta unui raspuns ajutator, va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!