Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

Cu uleiul asta poate scap de pornirea greoiae la prima cheie , nu o ia la "sfert" . Am mai folosit un aditiv de motorina Liqui Moly , dar fara nici un efect dupa 2000 km .

 

Salut !

Sunt la al 3-lea bidon de Mol Dynamic Moto 2 T JASO FD , ~ 6000 km , si pot sa spun ca am scapat de pornirea greoaie , motorul porneste "la sfert" . Nu este efect placebo , pt ca inainte faceam diferenta cu masina unui prieten , identica cu a mea , la el motorul pornea din prima - la mine invartea de cateva ori pana pornea .

Pe mine m-a interesat pornirea , consumul pt drumul meu zilnic Militari - Otopeni pe centura este de 6.3 , dar nu cred ca are legatura cu uleiul , ci cu mersul constant .

post-86853-0-83230700-1411720747_thumb.j

post-86853-0-41514800-1411720804_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce este oare mai special acest ulei  Moto 2T  decat  Sprint 2T  tot de la Mol, inafara faptului ca este dublu ca pret? Ambele sunt JASO FD. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu nimic, zic eu. E mai putin sintetic decat dynamic sprint care e jaso fd+

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Din cele 74 de pagini am inteles ca asta auriu MOTO este mai bun decat cel verde SPRINT , nu pot sa-ti sau explicatia stiintifica ! 

Este mai special pt mine , pt ca il cumpar de la un prieten distribuitor de uleiuri , el daca vinde cu bax-urile poate sa-mi dea si mie un litru la un pret de damping . Care este diferenta de preturi ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MOL Dynamic Sprint 2T - bidonul verde costa ~ 20 Lei (in unele locuri 21 Lei)

MOL Dynamic Moto 2T - bidonul auriu costa 40 Lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moto e cam de 2x pretul unui Sprint - LA RAFT. Nu toti avem posibilitatea achizitionarii la preturi preferentiale. 

 

Nu am crezut nici eu, dar dupa sfatul lui Rune am pus ulei hexol 2T (cred ca este cel mai ieftin de pe piata, 13ron/litrul intr-o statie franciza aici in oras).

DIFERENTE NU SUNT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Din cele 74 de pagini am inteles ca asta auriu MOTO este mai bun decat cel verde SPRINT , nu pot sa-ti sau explicatia stiintifica ! 

 

 

FC este semisintetic, FD este sintetic, FD are o cantitate de aditivi mai mare decat FC, in rest este Bling Bling... deoarece culoarea aurie atrage mai mult.

 

NU este o definitie stintifica este ceea gasesti scris  daca cauti ceva despre normele JASO.

 

Dar nu uita nici o secunda ca depunerile  dupa ardere sunt conditionate de cantitatea de aditiv din ulei

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai urmarit si eu acest topic si vad ca rand pe rand sunt tot mai multi useri care baga ulei 2T, am inteles acum si tipurile care exista si in ce consta diferenta. Initial cand am adus in centrul atentiei in grupul meu de prieteni uleiul 2T multi au spus ca motorina este aditivata (mai ales pe perioada ce urmeaza) insa am zis sa incerc si eu.

 

Intrebarea mea este urmatoarea: ca persoana care sta in Buc (benzinarii prin apropriere - Petrom/Lukoil/) magazine- Kaufland- sau ceva mai departe Baneasa Shoping Center (carrefour) unde gasesc cel mai ok si mai accesibil 1 litru de ulei? momentan din ce am citit ar fi in Kaufland, e in regula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Am cautat si am gasit diferentele intre normele JASO ( Organizatia de standardizare a industriei auto japoneza ) la punctul 5.7 .

Colegul Bogdan intreba care sunt diferentele intre MOTO si SPRINT ? Doar culoarea , verde vs auriu ??? Si de ce dublu la pret , avand acelasi JASO FD ?

2 T.txt

post-86853-0-22791300-1411727437_thumb.j

post-86853-0-20166700-1411727446.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deenman, la Kaufland e 25lei. Cel de la Mol, bidon verde este 20+ lei. Diferența destul de mica.

Puteți cauta și la magazine de grădinărit (unde au drujbe & alte motoare ce merg cu amestec)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu eu am citit aceste norme inainte sa folosesc ulei 2T si am inteles ca uleiurile cu  norma

JASO FC - reglementeaza lubrifierea si cuplul initial la fel ca si categoria FB, dar sunt superioare din punct de vedere al capacitatii de spalare, al reglementarii emisiilor gazelor de esapament si a sistemului de evacuare de blocare

JASO FD - sunt identice cu cele din categoria FC dar au capacitate de spalare mai buna

 

Spalare mai buna - eu ma gandesc ca cei care spala sunt detergentii nu?

Detergentii sunt aditivi ce reduc sau previn formarea depunerilor in conditii de inalta temperatura sau a actiunii agentilor de contaminare acizi asupra uleiului.

Ce nu inteleg eu cu depunerile astea de care zice colegul Rune si pe care il rog sa explice: de ce sunt mai mari depunerile in cazul normei JASO FD.

Si de ce s-a facut norma JASO FD daca este mai rea decat FC, faci o inbunatatire la un produs nu ceva mai rau nu ?

 

O comparatie intre MOL Dynamic Sprint 2T si Moto 2T   gasiti in tabelul de mai jos.   Sursa:  mol.hu 

post-81499-0-63526000-1411731666_thumb.p

Modificat de Bogdamn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Aha , Bogdan incepem sa ne intelegem !  :icon_thumleft:  MOTO are punctul de curgere mai jos - 42 C , fata de SPRINT - 33 C , de aici si diferenta de pret !!!

Nu , nu , invers , colegul Rune spunea cu cat uleiul are mai mult aditiv si solutii de spalare ( FC - FD ) , cu atat depunerile sunt mai mici , " depunerile  dupa ardere sunt conditionate de cantitatea de aditiv din ulei " .

Modificat de GTI_MARS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

degergentii reduc depunerile in motor, dar deoarece sunt aditivi maresc depunerile in esapament, acest lucru este valabil si la uleiurile 4T si cele 2T

 

deci trebuie sa faci o diferenta intre depunerile la interiorul motorului, si depunerile dupa ardere,  deci depunerile in esapament ptr diesel sunt important deoarece  dieselurile sunt echipate cu  sistem de recirculare si mai nou cu filtru de particule.

In cazul nostru folosind 2T in amestec cu diesel este foarte important ca, cantitatea de aditivi in acest ulei 2T sa fie cat mai scazuta ptr a avea cat mai putina cenusa, rezultata din uleiul 2T amestecat , in urma arderii.

 

Cat despre norme  de exemplu la o drujba normala sau la un scuter normal  unde turatia motorului nu depaseste 8-10000 rpm  este foarte indeajuns JASO FC  dar daca vorbim de  motoare de competitie care ajung  destul de usor  la  12-15 000 rpm atunci iti trebuie un ulei mai bun si aici  este folosita norma JASO FD, si acesta diferenta de calitate se obtine in mare parte din pachetul de aditivi.

 

Poate vi se pare o aberatie  sa auziti ca un motor fie el 4T  sau 2T poate ajunge la asemenea turatii  dar  vizionati acest videoclip, si este vorba de un 4T !! si cine si are cunostinte stie ca un motor 2T este mai usor de turat decat un 4T.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI_MARS  punctul acela de curgere nu cred ca influenteaza prea tare la ce amestec folosim 1:200, avand in vedere ca motorina (Winter diesel) in Europa are punctul de curgere din clasa F adica -20 °C ( din ce am gasit pe wiki). Mai este si Arctic Diesel care poate ajunge pana la -44 °C.  Deci nu stiu daca merita diferenta doar din acest punct de vedere.

Rune -  multumesc pentru explicatii. 

Modificat de Bogdamn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Din ce am auzit la benzinarii , iarna se adauga in tancuri peste motorina normala , un aditiv special in dilutie de 1 : 1000 , tocmai pt a ajunge la punctul de curgere de - 35 C ... - 44 C . Daca stiti mai bine , corectati-ma !

Asta-iarna la - 17 C am bagat de la OMV motorina Winter si s-a simtit la pornire , fata de motorina normala . Deci aditivul si-a facut treaba . Acum sa vad la iarna daca si uleiul 2 T isi face treaba la fel ca aditivul din benzinarii , il bag din primavara din luna mai .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o mare confuzie intre aditivii pentru coborarea punctului de congelare a motorinei si uleiul 2T. Nu se 'calca' pe picioare unul pe altul, fiecare isi are destinatia finala precisa. Inca odata, aditivam arizanal motorina cu ulei 2T pentru ca UE a decis sa ajute constructorii auto (dupa ce tot UE le-a pus SULA in coaste sa reduca nivelul de noxe ,e-urile) fortand rafinatorii sa elimine sulful din combustibili, adica acela care asigura ungerea sistemului de injectie.

Toti aditivii care se folosesc in benzinarii nu au legatura cu calitatea slaba a motorinei si benzinei si cand spun asta ma refer la calitatile de ungere si prezervare a sistemului de alimentare ale motorului.

E simplu !

 

Este in engleza dar se poate traduce cu google :

 

http://mbm.net.au/b100/lsd.html

Modificat de emanoeladrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la inceput  stanga a ajutat la spalarea dreptei si invers, acesta este definitia societatii de consum! si tot acea mana dreapta interzice folosirea uleiului 2T ptr protejarea motoarelor in asa fel ca mana stanga sa aiba de lucru....

 

Am facut un drum mai lung folosind in amestec uleiul de uns lantul la drujba, este interesant deoarece nu are aditivi, comportamentul destul de bun  am tras o jumatate de ora pe autoastrada cu pedala la podea totul normal, mai studiez acest ulei......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat si eu astazi din Kaufland (ca aveam drum pe acolo pt cumparaturi) un bidon de 2T, galben, era singurul pe care-l aveau la pretul de 24.99. Am vazut ca bidonul are gradatie din 200 in 200ml. Initial am intrat la 2 farmacii sa intreb daca au seringa de 100-200ml insa n-am gasit dar nu-i nimic. Am un bidon de 1L gradat gol de la uleiul de motor o sa bag acolo la fiecare alimentare ulei peste care alimentez de la pompa, agit si-l torn in rezervor.

 

 

Intrebarea mea de nestiutor, daca bag direct de la pompa in  bidonul de ulei de 1 litru, am toate sanse-le sa mi-o iau in freza de la jetul puternic? voi cum procedati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pun inainte direct in rezervor,  spal usor cu pistolul de motorina, si continui sa alimentez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deenman, nu patesti nimic, oricum iti declanseaza siguranta si opreste alimentarea.

 

Dupa cateva sute de km cu ulei hexol rosu, nu ma declar chiar multumit, poate mi se pare mie sau a venit frigul... Motorul e cam zgomotos si azi pe la amiaza mi-a dat un rateu la pornire, credeam ca s-a stricat ceva (rezervorul e peste jumatate). Am o banuiala ca revin la sprint 2t... Dar mai intai sa termin bidonul de hexol, ca mai am cam trei sferturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand folosesc sprint2T, aproape 2 ani am sesizat 2 lucruri pozitive: motorul de la pornire(prima cheie) indiferent de anotimp e mult mai silentios si fumul de la accelerarile mai sportive a cam  disparut. Valoarea injectoarelor a ramas identica de la inceputul folosirii uleiului 2T pana in prezent iar consumul e la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea nu da fum deloc, nici cu, nici fara ulei 2t. Zilele astea urmeaza un plin facut pana-n gura rezervorului, pun o doza mai mare de ulei si vad daca apare vreo modificare. Daca nu apare, Sprint 2t FD inapoi in rezervor si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Deenman eu am o sticla de Nestea de 0.5 l pe care am gradat-o din 100 in 100 , adica la un plin de 60 l pun 300 ml ( 50 ml la 10 litri ) .

URAAA , Zipp zi-ne si noua valorile injectoarelor ca sa facem o comparatie cu colegii care nu pun 2 T , ca pana acum nimeni nu a verificat valorile ! 

Lucian , o doza cat de mare ??? Eu pun 50 ml la 10 l !

Rune tu esti profesor in 2 T si ne initiezi .... si spui ca mai studiezi acest ulei ???

 

Sunt foooarte curios cum o sa-mi pornesca la -25 C cu motorina normala + 2 T !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un bidonas de ulei amestec pentru drujba, ce e marcat din 100 in 100.

Pentru calcul, e foarte facil cu unul din softurile pentru Android:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appidio.gasoilfree

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.konstrukado.GemischRechner

https://play.google.com/store/apps/details?id=pamplemousse.gasoil

etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

URAAA , Zipp zi-ne si noua valorile injectoarelor ca sa facem o comparatie cu colegii care nu pun 2 T , ca pana acum nimeni nu a verificat valorile !

 

Vezi mai în urmă că s-au pus şi valori cu compensaţiile injectoarelor. Eu unul nu am observat modificări înainte/după 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!