Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

unde am dat si unde a crapat!....

 

cenusa care se depune in catalizator nu este numai de la motorina! marea parte din cantitatea de cenusa rezultata in urma arderii vine de la infiltratiile de ulei, fie ca e de la turbo , gaze de carter etc,si acesta cenusa nu este altceva decat aditivii ce se gasesc in uleiul de motor,  de aceea masinile de ultima generatie se folosesc uleiuri  Low Saps si sensul lor  este de a reduce la minim cantitatea de cenusa in gazele de esapament.

 

cred ca ptr tine este mult mai concludent testul care l-a facut un user pe aici punand ulei 2T in tigaie si dandui foc.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. 

Cenusa de la motorina se poate arde, in faza de regenerare.

Cenusa de ulei nu se poate elimina din filtru, de aceea, exact cum spune si Rune, se folosesc uleiuri cat mai sarace in ..."cenusa"

Asadar chiar nu conteaza dpdv al arderii, cateva grame de ulei amestec ( care produce o cantitate infima de cenusa). Macar cele cateva particule de cenusa fac ceva util, protejeaza sistemul de injectie.

 

1 litru de ulei amestec - iau exemplul lui Rune - Ravenol - cand arde rezulta 0.3g cenusa - faceti calculele la cati km se arde 1 litru de acest ulei

1 litru de ulei motor - ce se consuma in motor - cand arde produce 6 grame de cenusa.- idem, faceti calculele cata cenusa se produce la cateva schimburi de ulei cand fara sa vreti, motorul mai ciupeste si el ulei... 

acestea sunt niste valori orientative, maximale, pentru ca nu tot continutul de cenusa al uleiului se opreste in DPF. O parte este retinuta de ulei in cilindri, o parte scapa din DPF, etc.

 

 

Si o sa vedeti ca din acest punct de vedere - cenusa - nu trebuie sa va faceti absolut nicio grija cand folosit ulei 2T

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc andrei_221 pentru explicatii.

Rune, nu te mai supara atat... nu toata lumea poseda cunostintele tale in materie de ulei 2T. Desi urmaresc de ceva timp acest topic nu am regasit informatiile postate de andrei mai sus.

Si ca sa-ti raspund la intrebarea rautacioasa, nu, testul cu tigaia nu este mai concludent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in camera de ardere uleiul 2T sau din motor si motorina ard diferit decat in aer liber, la fel de mult conteaza si constructia motorului si uzura acestuia,

 

dar doua lucruri sunt certe

- sistemele de evacuare care reduc poluarea nu sunt compatibile cu amestecul de ulei in carburant

- nu se stie daca si in ce masura si la care motoarele diesel uleiul 2T prelungeste viata sistemului de injectie

 

concluzia mea despre 2T

- e ca la motoarele cu after-treatment pe evacuare sigur ceva rau le face, cel mai probabil face si in motor depuneri fiindca sigur nu arde ca motorina, fiind altceva, mai ales ca e ulei cred ca se depune dupa cum am vazut in motoarele ce si-l beau singure

- nu e sigur ca face ceva bine, aditiul anti-uzura e sulful nu uleiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai terminati cu fabulatiile. La concentratia aia, motorul nu simte decat ungerea. CEL MULT.

 

- nu se stie daca si in ce masura si la care motoarele diesel uleiul 2T prelungeste viata sistemului de injectie

Ce interes ar exista sa se faca publice avantajele? Cred ca nu realizezi implicatiile combustibilului la scara mondiala, de la vanzarile propriu-zise de combustibili, alti aditivi comerciali si pana la productia de piese auto. 

Interesele (daca exista) sunt eventual pro combustibil cat mai scump si mai prost. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu se stie in ce masura aduce ceva motorului deoarece aici majoritatea userilor vin isi rezolva problema si apoi mai intra cand au urmatoarea problema dar un feedback, fie el negativ ori pozitiv,  de cele mai multe ori lipseste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tineti cont de o treaba....mica / mare, cum vreti voi :)))
Pe forum in general oamenii vin sa se planga de probleme ( chiar daca in marea majoritate din cazuri sunt provocate tot de "soferi" printr-o intretinure / utilizare necorespunzatoare ) ; Daca era sa aiba cineva probleme de la uleiul 2T....credeti-ma ca erau plineeeeeeeee toate forumurile !!! pt ca pe orice forum exista un subiect de genu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spune si Cosmin mai sus, la cele cateva grame de ulei 2T, nu are ce sa se simta la motor, decat ungerea.

( Ganditi-va ca motorina nu e chiar curata ca lacrima.. mai contine parafina, fractii grele, fractii usoare, gome, etc care se ard in motor si totusi nu se strica nimic, deci de ce s-ar strica de la niste ulei care unge? )

Argumente tehnice mai mult decat ce s-a discutat pana acum, nu putem aduce din lipsa unor teste/echipamente, etc care sa fie relevante.

pana atunci, uleiul 2T este precum apa sfintita pentru credinciosi.

Punct.

 

PS De ce oare camionagii (chiar si cei cu motoare noi, Euro 4,5 ) arunca cate 1-2 litri de ulei (2T sau chiar de motor) la un plin de motorina ? si motoarele alea fac milioane de km ?

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Readucem in discutie aceleasi argumente (solide dealtfel) fara rost.

Cine are indoieli, e liber sa-si urmeze inima.

Altfel o tot dezbatem pana pleaca userii si tot n-o finalizam.

Eu cu toata obsesia mea pentru o masina perfecta, am indraznit sa bag in motor cu DPF.

A intrat vreunul sa se planga de efecte negative (cum spune si bogdan)? NU. Atunci ce discutam aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

PS De ce oare camionagii (chiar si cei cu motoare noi, Euro 4,5 ) arunca cate 1-2 litri de ulei (2T sau chiar de motor) la un plin de motorina ? si motoarele alea fac milioane de km ?

 

Deoarece cred in Dumnezeu si in sfintirea motorului...cu ulei, problema este cum sfintesc ei uleiul!!

 

Iti dai seama Andrei daca ar existe teste/ studii in acesta directie ar deveni oficial acest adaos de 2T, aore cine s-ar bucura si cine ar injura??

 

Foarte interesant punctul de vedere a colegului bgd_b92!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune...teste...s-au facut multe pana acum...s-au gasit si leacuri pt cancer, dar daca ar publice, doctorii si toata industria asta infecta din ce ar mai trai ?? La fel si cu masinile...de zeci de ani s-au inventat masini care sa consume, ghici cat? Nimic ! Dar..de ce nu exista oficial? La fel si cu cip tiningul..de ce nu il face fabrica? Sau sa ai posibilitatea de a il face profi fabrica?...s-a inventat si ulei de motor care este pe viata....multe nu sunt oficiale ! La fel ca si problemele care le gasesti rezolvare pe forum si nu in servis ( anulare egr, dpf, schimbare volant, etc )...la fel si duralube / metabond / filtrele k&n si evacuarile cat back...nu le gasesti din fabrica..cam asa ceva si cu uleiul 2T..v-am zis, cel mai bun rezultat este la dci-uri, care au probleme mari in acest sens si le asigura ungerea injectoarelor si a pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune...teste...s-au facut multe pana acum...s-au gasit si leacuri pt cancer, dar daca ar publice, doctorii si toata industria asta infecta din ce ar mai trai ?? La fel si cu masinile...de zeci de ani s-au inventat masini care sa consume, ghici cat? Nimic ! Dar..de ce nu exista oficial? La fel si cu cip tiningul..de ce nu il face fabrica? Sau sa ai posibilitatea de a il face profi fabrica?...s-a inventat si ulei de motor care este pe viata....multe nu sunt oficiale ! La fel ca si problemele care le gasesti rezolvare pe forum si nu in servis ( anulare egr, dpf, schimbare volant, etc )...la fel si duralube / metabond / filtrele k&n si evacuarile cat back...nu le gasesti din fabrica..cam asa ceva si cu uleiul 2T..v-am zis, cel mai bun rezultat este la dci-uri, care au probleme mari in acest sens si le asigura ungerea injectoarelor si a pompei.

Off : In sfarsit un om zdravan la cap  :icon_bounce:  Absolut tot ce a scris aici e adevarat. 

On : Pentru CR si VEP , uleiul 2T sigur e un mare ajutor. Pentru PD nu gasesc niciun avantaj inafara de zgomotul redus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, unii au zis ca prelungeste viata sistemului de injectie, recte a injectoarelor, care nu-s ieftine deloc.

I-am mai zis tatei sa puna macar 250 ml la un plin (55 litri) la o jetta 1,6 tdi, insa nu doreste. Are cam 90k km cu ea.

 

La tractorul din dotare pun la fiecare plin. Chiar si numai datorita reducerii zgomotului si tot merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

acest ulei se poate adauga si in sezonul rece, cand motorina este aditivata?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate adauga atat timp cat circuli cu masina  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de vreo 2 ani am pus tot timpul, indiferent de anotimp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gnr & Lucian M:

 

Pe langa zgomot,  mai sunt cateva avantaje si anume:

Mai putina funingine din cauza arderii mai bune > geometrie turbina mai curata > viata mai lunga.

Mers mai rafinat, cu mai putine vibratii/trepidatii de la motor > tampoane, roata volant > viata mai lunga.

 

Deci pe langa zgomotul redus mai sunt ceva avantaje serioase.

 

Personal sunt uimit de transformare de cand am inceput sa folosesc acest amestec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu ungerea internelor o inteleg.

chestia cu arderea completa...nu prea. desi folosesc ulei 2t in masina :)

motorina arde intr-un procent. sa zicem 90% (exemplu, nu sariti cu batele). uleiul 2t arde mai bine, sa zicem 95%. combinate vor arde 95% sau fiecare arde ca si pana acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Combinate vor arde mai bine deoarece uleiul 2t creeaza o emulsie in combinatie cu motorina, crescand cifra cetanica(intre 3 si 5 puncte cetanice) cat si temperatura in camera de ardere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi rezultat (ardere mai buna doar) il avem si daca punem benzina in motorina sau aditiv pt pornire (power service) ?

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, numai ca benzina prezinta riscuri, aditivul nu. Nu m-am documentat in legatura cu amestecul benzina/motorina de aceea as fi tentat sa spun ca ar putea creea probleme pe termen lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... uleiul 2t creeaza o emulsie in combinatie cu motorina,.....

Nu se creează emulsie deoarece este vorba de 2 lichide compatibile. Prin urmare este vorba despre o soluţie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi rezultat (ardere mai buna doar) il avem si daca punem benzina in motorina pt pornire (power service) ?

 

Muale sa nu care cumva sa faci acest lucru deoarece benzina in motorina duce la scaderea cifrei cetanice.

A fost o discutie mare in Europa, deoarece au cazut motoare datorita carburantului  datorita calitatii proase a dieselului, au fost facute controale prin toata Europa si s-a ajuns la concluzia ca firmele care transportau motorina in aceleasi cisterne cu benzina , fara a le curata intre, au creeat aceste probleme.

A fost demonstrat ca 1% benzina in diesel poate duce la defectiuni la nivelul injectoarelor deoarece acesta duce la scaderea cifrei cetanice  cu 3 - 5 puncte.

 

Deci  daca scapi o data ceva benzina in rezervor in loc de diesel, poate ca nu se intampla nimic daca golesti cat poti, dar daca pui la fiecare plin benzina in motorina ptr a imbunatati pornirea la motoarele facute dupa 2000  e cam periculos.

 

Daca te intereseaza detalii iti pot cauta articolul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

.... uleiul 2t creeaza o emulsie in combinatie cu motorina,.....

Nu se creează emulsie deoarece este vorba de 2 lichide compatibile. Prin urmare este vorba despre o soluţie.

Nu pot sa argumentez foarte mult(din lipsa de cunostinte), dar din ce am citit reiese ca uleiul 2t este absorbit de motorina, iar acest procedeu s-ar numi emulsie.

 

 

LE: Astazi am trecut la Hexol 2T Eco(verde), nu pot spune ca sunt diferente de sunet, rafinement, motorul merge la fel ca si cu cel rosu.

Modificat de mOFO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!