Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

uleiul unge anumite piese, motorina unge alte piese.

motorina are rol de lubrifiere, benzina curata...motoarele diesel sunt gandite sa aiba lubrifiere prin motorina, efectele unei motortine noi mai "uscate" se vad in timp, nu peste 100km.

 

eu de 2 plinuri nu am pus ulei (mi s-a consumat si mi-a fost lene sa merg sa cumpar alt bidon), am mers cu motorina standard petrom. nu am observat schimbari chiar daca am mers mai tare, motorul turat mai mult (3500)

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa 5 mii de km cu ulei 2T ,motor mai silentios,trage mai bine,nu am mai luat nici un Limp si nici fum nu mai scoate.Eu sunt foarte multumit de el o sa il folosesc in continuare,numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pt. cei care nu vor sa foloseasca ulei 2t in motorina si folosesc PS va anunt ca a aparut la selgros recipientul de PS gri la 2.365 litri la pretul de 161 LEI si trateaza 1000 litri de motorinapost-106190-0-54265000-1370333225_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa multe opinii vazute atat la noi cat si pe multe alte forumuri m-am decis sa incerc si eu uleiul 2 T. Am vazut ca trebuie norma Jaso Fc, 200 ml la un plin. Intrebarea mea este: acel ulei si toarna direct in rezervor sau este indicat ca inainte de al pune in rezervor sa il amestec intr-o sticla de 0,5 cu putina motorina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

f bun pretul. Eu cel mai ieftin am gasit bidoul de 375 la Carrefour, la promotie, cu 30 de ron. Dar asta e buna, buna...in mod normal ala de 375 e cam 50 de ron.



pt. cei care nu vor sa foloseasca ulei 2t in motorina si folosesc PS va anunt ca a aparut la selgros recipientul de PS gri la 2.365 litri la pretul de 161 LEI si trateaza 1000 litri de motorinaattachicon.gif02062013031.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..... sa il amestec intr-o sticla de 0,5 cu putina motorina ?

Cred că este mai bine să-l amesteci înainte cu ceva motorină, eu aşa fac.

 

Că tot veni vorba, aceasta este valoarea compensaţiei pe injectoare la ultima măsurare

post-40889-0-84969200-1370368539_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU va chinuiti sa-l amestecati inainte,uleiul de 2 timpi este gandit sa se amestece usor in carburant - este suficient sa-l turnati in rezervor inainte de alimentare; eu procedez asa de 2 ani fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian1968

Si eu folosesc de 1 an si ceva uleiul 2T in amestec cu motorina. Nu il dizolv inainte. Il adaug pur si simplu in rezervor inainte de a alimenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pun de la mol, uleiul in bidon verde, norma FD. Torn direct in rezervor, apoi adaug motorina. Ultimii litri i-am ars fara ulei, iar motorul e mai galagios.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU va chinuiti sa-l amestecati inainte,uleiul de 2 timpi este gandit sa se amestece usor in carburant - este suficient sa-l turnati in rezervor inainte de alimentare; eu procedez asa de 2 ani fara probleme

Ok, multumesc pentru raspuns. Este mai simplu asa, mai comod :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am adaugat si eu ulei in motorina. Am gasit doar Jaso FD la Mol(doar de la ei alimentez de cand am masina). Am inteles ca FD are niste "detergenti" in plus fata de FC; conteaza acest lucru ? Eu masina o folosesc mai mult in oras si as vrea sa stiu daca acest lucru ar conta. Este indicat ca acest ulei sa fie adaugat cand se merge mai mult "in afara " ? In Bucuresti nu prea ai unde sa mergi cu turatii mai inalte si poate ca acest ulei ar imbacsi catalizatorul sau alte componente. Exista aceasta posibilitate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul 2T se adauga din 2 motive :

- ungerea interna a sistemului de injectie

- ardere "mai completa" a combustibilului - adica mai putina funigine

Cel mai bine se observa acest lucru la masinile cu filtru de particule - conform forumurilor de afara se pare ca se dubleza distanta parcursa intre regenerarile DPF-ului

Pentru mai multe detalii - citeste aici :)

http://www.freel2.com/forum/topic878.html

Modificat de schumitza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ungerea o inteleg dar arderea...? daca motorina simpla arde in proportie de X%, cum adaugand uleiul ( care arde 95% sa zicem) va arde mai multa motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi uleiul nu arde de unul singur. Lumea zice că acest ulei creşte puţin cifra cetanică (cam greu să-ţi dai seama dacă este aşa sau nu în realitate). Cert este că dacă modifică proprietăţile de ardere ale motorinei în sensul creşterii/scăderii cifrei cetanice atunci în funcţie de x factori (unul este cum are fiecare începutul injecţiei reglat) s-ar putea ca arderea să fie mai mult sau mai puţin completă faţă de situaţia iniţială. De aici probabil şi percepţiile diferite care apar pe acest topic.

Bineînţeles discutăm despre un adaos de ulei în limite rezonabile nu de situaţiile extreme sau de combinaţiile cu alţi aditivi care schimbă datele problemei

 

Referitor la nedumerirea lui DanSDP, nu cred că are legătură cu regimul de mers oraş/afară, dar cel mai bine este, ca să nu ai dubii, să observi cam cât fum scoate la diverse turaţii cu motorul rece/cald cu şi fără ulei, pe loc bineînţeles pt. că în mers nu cred că ai cum să-ţi dai seama decât dacă merge cineva în spatele tău şi este atent la aspectul ăsta. Iar ulei nears, la concentraţia care se pune - 100ml/20l, nu cred să ajungă în evacuare.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Aprindere prin compresie - ce va sa zica, la o anumita presiune in cilindru, se injecteaza combustibilul si acesta explodeaza sau arde cu o anumita viteza daca ai ochii asa buni sa observi fenomenul. Arderea la MAC, in contrast cu cea de la MAS, debuteaza in mai multe puncte, datorita temperaturii aerului, aproximativ in acelasi timp in toata camera de ardere, in functie de dimensiunea particulei si de temperatura motorului.

2. injectia motorinei se face in acelasi timp cu cea a uleiului, caci sunt amestecate in rezervor.

3. uleiul afecteaza cifra cetanica, implicit viteza de ardere, dar nu are importanta. Computerul alege momentul injectiei in functie de cerintele momentului dar si in functie de semnalele transmise de anumiti traductori de pe motor. Ce vreau sa spun este ca daca motorina este proasta, momentul injectiei este decalat -se modifica avansul-, cum la fel va face si in cazul unei motorine imbunatatita cu ... cetane booster like. nu mai vorbim de postinjectie, multijet etc. Asadar, eu stau linistit.

4. e posibil ca uleiul acesta sa arda mai prost decat motorina de la pompa, dar influenta este nesemnificativa, datorita proportiilor de amestec. chiar de ar fi asa, partea pozitiva (ungere+detergent) trage mai mult in balanta decat partea negativa (scaderea cifrei cetanice), pentru mine. Oricum uleiul 2T este destinat arderii si imi pare ca normele ce privesc arderea uleiului in motorul 2T, impun o ardere mai curata decat motorina. Uleiul pentru motoarele nautice ar fi cel mai bun, insa este prohibitiv, din ce am vazut eu.

5. dieselul a fost inventat pentru ulei si stiu ca si uleiul de floarea soarelui (pe cand era mai ieftin) il folosea cumnatul meu la un fiat 1.7.

6. fara sa jignesc pe nimeni: cautati materiale pe net despre aprinderea prin compresie si o sa va linistiti. cititi si despre motorul in 2T si o sa fiti si mai linistiti.

Cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut o pauza de vreo 150l de motorina Petrom fara ulei; mare chestie negativa nu am sesizat.

Acum am luat ulei de la Mol, dar cel sintetic. Are o culoare verde inchis,cel din bidonul verde era galben.

Pretul era de 27 lei bidon verde si 35 lei cel auriu. Le-a scumpit in draci sau mi se pare mie?! Stiu ca bidonul verde era 17-18 lei...au vazut ca baga lumea si au crescut pretul?

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

post-66542-13710615461927_thumb.jpg

post-66542-1371061558618_thumb.jpg

post-66542-13710615644792_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19,9 lei cel verde, JASO FD.

 

Atat era acum vreo luna. Daca au scumpit uleiurile, muuuulta... sanatate sa aiba!

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat eu sambata de la Mol Berceni cel verde cu 19,9 lei. Cel auriu intr-adevar parca era vreo 35 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai bun ala auriu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cel auriu avea norma Jaso FD dar avea si ceva aprobari pentru Husqvarna din ce imi amintesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus de ala verde, dar cred ca mai putin decat cei 275 ml la plinul de 55 litri. Nu am vrut sa depasesc cumva doza, asa ca am preferat sa pun mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am o sticluta in care am turnat apa, am gradat si acum pun fix cat trebuie, in fc de cat alimentez. nu torn "la ochi" ca nu imi place conceptul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu o pauza de cateva luni (si cateva plininuri bune) mai mult din comoditate(imi era lene sa mai scotocesc portbagajul dupa bidonul de ulei). Dupa acest timp si mers in oras, am observat ca nu mai tragea asa bine, si aveam numai funingine pe evacuare(turbo catalzator, etc). Scotea fum la accelerari mai bruste ca dadea afara depunerile de funingine. Am pus iarasi ulei 2T si am facut un drum in afara (Brasov TgMures).  Acum totul a revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ultima jumatate de rezervor (am pus de 100 lei, ca mai aveam ceva, aproape pe rezerva) nu am mai avut bidonul de ulei in portbagaj, in concluzie am observat si eu ca parca nu mai trage la fel de ok ca atunci cand aveam adaos. Daca sare un nene de aici cu ceva motoren, fac amestec si completez. Motorul porneste usor, merge ok, dar pare mai zgomotos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

As dori sa stiu si eu daca ati gasit ulei 2t mai ieftin pe undeva (ma gandesc undeva la sub 20lei / L) si de asemenea daca ati observat vreo diferenta intre diferite marci de ulei 2t, dar cu aceiasi norma (fc) sau aveti vreo marca care vi s-a parut mai buna?

 

A folosit cineva cepsa 2t sint scooter - http://www.polmot.ro/cepsa/387-cepsa-moto-2t-sint-scooter-2tmix.html, intreb deoarece la specificatiile lui spune ca ar fi sintetic, dar are norma FC, iar din cate stiam FC = semisintetic, FD = sintetic?

Modificat de aDyw0w
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!