Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

Salut,poate sa-mi spuna cineva care este cel mai bun ulei 2T,pentru masina din semnatura,va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultima data am pus vreo 20l si nu am mai pus ulei in rezervor. nu am simtit vreo diferenta in mersul motorului (asta dupa ce am ars vreo 2l de 2T )

 

 

@Edy, cel care indeplineste normele de care s-a discutat mai sus si care e sintetic.

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat Mobil 2T scrie jaso fc dar scrie in traducere sa nu se amestece cu motorina ,eu l am amestecat si nu am constatat nimic neobisnuit ,de ce spun sa nu se amestece cu motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cele 40 de pagini este scris pentru ce motoare folosim ulei 2t si de ce. Motorina care o cumparam in 2013, respecta standardul euro5. Daca motorul tau este euro5, poti uita de discutiile de aici. Uleiul 2t ii ofera motorinei proprietatile asemanatoare de acum 10-15 ani. Un coleg cu caracteristici tehnice ma poate completa sa fim pe intelesul celor ce vor mai citi aceasta pagina. Cu cateva pagini in urma, este un coleg care foloseste la CR. Drumuri bune, tuturor va doresc.

CR ul este din 99,atunci nu era motorina euro 5 si pompele de inalta/injectoarele nu stiau ce e ala span.Motorina E5 este scoasa pentru filtru de particule/noxe nu pentru motor/injectoare.Acum vad ca se bucura unii colegi cand ajung cu motoarele la 70.000 fara probleme de parca au un milion.Pune-ti ulei 2T fara grija,are arderea mai buna decat motorina E5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Începând de prin septembrie anul trecut am făcut mai multe experienţe cu ulei 2T, aditiv PS alb şi aditiv PS gri, iar acum revin cu un feedback:

 

- ulei 2T - aşa cum am mai spus diminuează destul de mult zgomotul, înainte nu prea schimbam vitezele prin 3000 rpm pt. că urla motorul destul de tare, acum schimb lejer peste 3000 fără să mă deranjeze, plus că am impresia că urcă mai uşor în turaţie (poate fi doar o impresie),

              - puterea nu am observat să o influenţeze,

              - consumul nu-mi pot da seama la cât consumă maşina mea. Orientativ în 500 km (300 în afară mers desut de repede 120-130 sau mai mult pe unde s-a putut, 200 în localitate unde am chinuit-o vreo 2 zile cu multe porniri şi mers pe distanţe scurte care implicau rampe de peste 10%) a consumat 4,8 măsurat de la plin la plin.

             - fum nu scoate deloc nici în sarcină, cel puţin în oglindă nu văd nimic nici noaptea în farurile celorlalţi (într-o dimineaţă a mers în spatele meu un amic ce se pricepe ceva la diesel-uri şi i-am dat un pic de talpă, mi-a zis că nu scoate fum nici în momentele tranzitorii când schimb vitezele); menţionez că nu scotea fum nici înainte fără ulei.

             - pornirea - nu am observat diferenţe

 

- PS alb - a diminuat zgomotul, nu ca uleiul.

             - puterea: parcă era un pic mai vioaie

             - pornirea: l-am folosit în perioada foarte rece şi mă aşteptam să uşureze pornirea, dar am avut impresia că a pornit chiar mai greu. Nu mă pot pronunţa total în această privinţă pentru că am bateria cam obosită (i-o fi şi ei că a trecut de 10 ani)

            - consumul: nu am observat influenţeze

            - fum: aici nu am fost mulţumit deloc, la accelerări până ajungea în turaţie constantă cam scotea fum negru. Nu era observabil decît în oglindă noaptea în lumina farurilor celorlalţi, sau dacă mergea cineva în spatele meu. S-ar putea să se datoreze creşterii cifrei cetanice, am citit că poate cauza fum

 

- PS gri- este singurul aditiv pe care l-am folosit şi care face ce scrie pe etichetă

              - a diminuat zgomotul, nu ca uleiul, dar sesizabil

              - puterea: se cunoaşte clar că se înfige mai bine maşina

              - pornirea - nu am observat diferenţe

              - consumul: s-a cunoscut destul de bine, mi-a ieşit consumul sub 5 în oraş (parcă 4,7-4,9) nu-mi mai amitesc exact), iarna nu scădea sub 5,2 în oraş

             -  fum nu scoate (curios deoarece creşte mai mult cifra cetanică decît cel alb)

 

Aşa că rămân la ulei+Efix51şi o să mai folosesc şi PS gri pt. că mai am jumătate de bidon.

Mai jos am făcut un mic jurnal cu valorile injectoarelor:

 

20.09.2012– ulei+motorină Efix 51


Cyl 1               Cyl2                Cyl3                Cyl4

-0,12               -0,02               0,14                -0,05

 

23.09.2012 – ulei+motorină Efix 51

 

Cyl 1               Cyl2                Cyl3                Cyl4

-0,16               0,33                0,05                -0,24

 

06.10.2012 –motorină Efix 51 fără ulei

 

Cyl 1               Cyl2                Cyl3                Cyl4

-0,24               0,02                0,24                -0,05

 

30.12.2012 –aditiv PS alb+motorină Efix 51

 

Cyl 1               Cyl2                Cyl3                Cyl4

-0,12               0,19                0,09                -0,14

 

12.02.2013 –aditiv PS gri+ motorină Efix 51


Cyl 1               Cyl2                Cyl3                Cyl4

-0,14               0,02                0,24                -0,14


 

19.02.2013 –ulei+ motorină Efix 55

 

Cyl 1               Cyl2                Cyl3                Cyl4

-0,28               0,24                0,09                -0,09

 

03.03.2013 –motorină Efix 55 fără ulei

 

Cyl 1               Cyl2                Cyl3                Cyl4

-0,42               0,09                0,16                -0,33

 

24.03.2013 – ulei+ motorină Efix 51

 

Cyl 1               Cyl2                Cyl3                Cyl4

-0,21               0,16                0,02                0,33



 

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai scris de 2 ori ps alb.. care e cel cu rezultate bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce vb noi aici este f mult influentat de efectul placebo.

nu pot fi numite concludente aceste teste...citesti 15 pagini despre ulei (lumea il lauda si spune ca iti face si drege), te duci si bagi si apoi simti si tu aceste lucruri.

intr-adevar arde ok, unge impreuna cu motorina dar cel mai bun test ar fi ca soferul sa nu stie cand i se baga si cand nu. si atunci sa vedem cine isi da seama de diferente intre plinul cu diesel simplu si aditivat.

 

eu am facut plin fara a mai pune ulei, nu am simtit nimic. ieri am alimentat si am pus ulei, nu se simte nimic.

probabil tine si de temperatura de afara (cu ulei era frig, acum fara este cald).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai scris de 2 ori ps alb.. care e cel cu rezultate bune?

Scuze, al doilea este gri, am editat acolo.

 

@Muale,

ai oarecum dreptate, dar să ştii că am mai alimentat şi fără ulei sau aditiv din când în când şi s-a cunoscut diferenţa la zgomot, mai ales faţă de Efix-ul 55 cu care trage mai bine maşina dar este şi mai zgomotos motorul. Poate unde am prins şi sezonul rece...dar o să continui cu experimentele limitate de data asta la ulei, PS gri şi motorină Efix51. Şi încă ceva, ocazional fără să fac vreo legătură cu ceva anume (cu motorul cald - apa la 90) motorul devine cam gălăgios, am mai zis o dată de chestia asta, e un zgomot, un ţăcănit ca de tachet sau injector, ei bine în ultima vreme nu prea m-a mai deranjat chestia asta. O fi coincidenţă sau nu, nu-mi pot da seama.

Singura problemă este că nu merg decât vreo 30 km pe zi şi trebuie să am răbdare până consum măcar jumătate de rezervor (la fiecare test am măsurat valorile pe injectoare după ce am conumat cel puţin jumătate de rezervor, iar alimentarea când a ajuns acul la un sfert)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv, si eu am facut diagnoza la injectoare, dar nu stiu daca ne putem da seama dupa asa putini km daca le afecteaza sau nu cu ceva. Eu am facut diagnoza dupa fiecare bidon de 2T folosit, deci 4 plinuri (aprox. 200 l motorina) si tot ma gandesc ca nu e concludent.

Inca o chestie interesanta (o sa va las pe voi sa va dati cu parerea daca e placebo sau nu :) ), la ultima alimentare (tot cu adaos de 2T) nu aveau motorina la Mol si am alimentat cu Efix de la Rompetrol. Vreau sa va spun ca zgomotul motorului s-a redus bine de tot. Ideea e, dupa cum spuneam, ca nu am alimentat de la Rompetrol in speranta ca va merge mai frumos motorul, ci pentru ca dincolo nu am gasit motorina. Deci, e placebo sau nu ? :)

Oricum, eu o sa continui cu 2T-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să nu fie placebo. Eu alimentez numai cu Rompetrol pt. că am testat înainte Mol şi Omv şi nu am fost mulţumit în primul rînd din cauza zgomotului. Dar nu cred că este o regulă. Depinde şi de motor. De pildă Blitz spunea, cred că tot pe topicul ăsta, că la sdi-ul lui îi prieşte mai bine OMV.

Probabil că chestia asta depinde de mai mulţi factori. Chiar la motoare identice dacă de exemplu avansul nu este la fel atunci s-ar putea obţine efecte destul de diferite.

Cred că am să fac un decibelmetru să elimin efectul placebo :D .

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorina de la Rompetrol nu este nici o diferenta « vizibila », daca este cu ulei sau fara. La mine motorul merge la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 2 plinuri de cand folosesc 2T-ul din Kaufland si valoare pe injectorul 4 a scazut de la 0,79 la 0,56. De mentionat ca am pus 200 ml la maxim 30 litri (Efix 51- Rompetrol).

 

Pro: -zgomot redus

       -parca si consum mai mic

       -nu scoate fum 

 

Contra: - o idee mai puturoasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu folosesc ulei 2T in motorina, ma bate gandul sa incerc.

PS Alb am folosit toata iarna, nu imi dau seama de plusuri sincer, in afara de motor mai silentios.

PS Gri, folosesc de cand am facut plinul, intr-adevar parca motorul e mai sprinten si a mai scazut consumul ( aici nu pot sa fiu sigur ca a venit si vremea calda). Mai studiez!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Contra: - o idee mai puturoasa

 

Esti a doua sau a 3-a persoana care spune chestia asta pe topic. Am incercat si eu de curand amestecul de 2T in motorina si am observat acelasi lucru...ca aspect pozitiv: zgomot mai redus in sarcina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PopaAlexandruGabriel

salut baieti!revin cu o parere nu foarte buna despre uleiiul 2t in motorina..eu folosesc din  decembrie si am aproape 10.000 de km si pot sa spun ca la inceput mi sa parut destul de ok..dar acum cum a dat caldura  masina  imi scoate fum in accelerari bruste...(chiar si cand cunt peste 2000 de ture)m-am gandit ca am pus  mult si am alimentat fara sa mai pun ulei.fumul la accelerari a disparut.acum am inceput sa pun iar dar  pun 100 de ml la 25 de litri de motorina, inainte puneam  mai mult.nu stiu ce sa zic dar pe mine ma pus pe ganduri fumul.acum astept sa vad daca mai scoate si asa daca tot scoate nu o sa mai pun.eu banuiesc ca doar concentratia a fost de vina..va salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dc cititzi ce contine ps alb si ps gri; nu e nici o diferentza

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite că am citit:

 

PS GRI

Ethylbenzene   23.0

Xylene              8.0

Toluene            4.0

Cumene           4.0

Naphthalene    1.0

 

Sursa: http://www.powerservice.com/msds/pdf/Diesel%20Kleen%20+Cetane%20Boost%20-%20revised%2011-15-2012.pdf

 

PS ALB

Ethylbenzene                 26.5

1,2,4Trimethylbenzene  18.5

Xylene                              9.0

Cumene                           4.5

Toluene                            4.5

Naphthalene                    1.0

 

Sursa: http://www.powerservice.com/msds/pdf/Diesel%20Fuel%20Supplement%20+Cetane%20Boost%20-%20revised%2012-20-2012.pdf



 



 

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite că am citit:

 

PS GRI

Ethylbenzene   23.0

Xylene              8.0

Toluene            4.0

Cumene           4.0

Naphthalene    1.0

 

Sursa: http://www.powerservice.com/msds/pdf/Diesel%20Kleen%20+Cetane%20Boost%20-%20revised%2011-15-2012.pdf

 

PS ALB

Ethylbenzene                 26.5

1,2,4Trimethylbenzene  18.5

Xylene                              9.0

Cumene                           4.5

Toluene                            4.5

Naphthalene                    1.0

 

Sursa: http://www.powerservice.com/msds/pdf/Diesel%20Fuel%20Supplement%20+Cetane%20Boost%20-%20revised%2012-20-2012.pdf

 

 

ok

mea culpa

diferentele ti se par foarte mari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt chimist să judec eu asta, dar s-ar putea să conteze, plus că este şi o componentă în plus la ăla alb care are totuşi o concentraţie importantă. Plus că dacă aduni concentraţiile alea nu prea dau 100, restul nu vor să spună ce este că este secret, scrie acolo în pdf ceva de chestia asta.

Oricum am folosit ambele şi pot să spun că este o diferenţă care se simte, am scris mai sus. Acum depinde şi de motor, unele sunt cam nesimţite la cifra cetanică, altele sunt destul de sensibile. Asta referitor la constructia motorului.Plus că mai contează şi cu ce motorină amesteci, care este starea de uzură a motorului, cum este avansul ş.a.m.d. Ca să nu mai zic de subiectivismul fiecărui şofer sau de auz când este vorba de apreciat sunetul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,va rog frumos sa-ma lamuriti si pe mine,cit ulei 2T se pune la 20 L motorina,va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Calin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pus motorina de la mol, jumate standard, jumate extra, a scazut un pic consumul, e mai silentioasa, parca trage mai bine. Sa ii fac un plin si sa ii pun ulei 2t mineral? Am inteles ca are ardere completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca sintetic trebuie. mineralul e cel mai ieftin.

vezi pe ambalaje care au norma JASO FC/FD trecuta.

 

de la Mol am pus si eu vreo 3l pana acum, e bidonul verde la 17-18 lei

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!