Jump to content

Adaugare ulei 2T in motorina


alex_pescaru
 Share

Go to solution Solved by Bogdamn,

Ce ulei adaugati?  

380 voturi

  1. 1. Ce ulei adaugati?

    • Castrol Act Evo 2T FC
      45
    • MOL Dynamic Sprint 2T verde FD
      157
    • K-Classic (bidonul galben din Kaufland) FC
      34
    • Mobil Extra 2T FD
      27
    • Ravenol Scooter 2-Takt Teilsynthetic
      15
    • Aral 2T, FC
      28
    • Hexol 2T rosu
      41
    • Liqui Moly 1052
      31
    • Wolf Synth 2T
      6
    • Shell Advance VSX 2T
      1
    • Shell Advance Ultra 2T
      2


Postare recomandată

Ulei Aral 2T, norma JASO FC - 22lei / 1L - la autokarma (superior celui de la benzinariile MOL care oricum a ajuns 21lei/L)

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat ieri pt prima data bidonul galben de la kaufland. a fost vreo 25 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu cred ca e mult  superior celui de la MOL, exista diferenta intre FC si FD(FD este cel de la MAL). Pana la urma toate sunt arse ca pe motorina asa ca....nu il folosesti la ungerea motorului, de preferat FC sau FD.

JASO FC – lubricity and initial torque requirements same as FB, however far higher detergency, exhaust smoke and exhaust system blocking requirements over FB.

JASO FD - same as FC with far higher detergency requirement.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pus ulei de la kaufland, mi se pare ceva mai silentios motorul decat atunci cand bagam de la mol, fd. Mai am un pic de sprint 2t, o sa mai testez. Sau sa le amestec?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e placebo :P. Mie mi s-a parut mai silentios cand am bagat de la Mol, inainte il folosisem pe cel din Kaufland.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu initial am bagat MOL Arol 2T, fara norme FC/FD si s-a simtit clar diferenta,motorul era mai silentios. Dupa ce am terminat uleiul n-am mai cumparat altul, am ars cam un rezervor de motorina si motorul e zgomotos ca inainte de folosirea uleiului.Acum voi lua MOL Dynamic 2t cu 18.5 lei de la benzinaria de langa mine. Eu, cel putin, sunt convins ca aditivarea cu ulei 2T are beneficii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SEBASTIAN_RACINGCODE

Este benefic sa pui ulei de 2t in motorina si este important sa fie intr-o proportie mica.

La modele fara filtru de particule se poate pune orice ulei de 2t, iar la cele cu filtru pt a evita o colmatare superioara a dpf, e de preferat sa se puna ulei 2t fara fum. Sunt uleiuri 2t care nu scot fum.

Motorina din Romania nu respecta o reteta corecta , iar iarna mai ales sunt mari probleme in majoritatea statiilor de alimentare cu motorina oricat de prietenosi si corecti ar vrea sa para.

Motorina cateodata nu e chiar motorina reta fiind alta, sunt amestecate fractii petroliere cu anumiti aditivi sa sa obtina ceva similar cu motorina, valabil si la benzina mai ales in lunile de iarna. Iarna se vede mai greu faptul ca puterea scade putin si compenseaza temeratura mai mica, consumul nu se vede ca creste fiind data vina tot pe temperatura, pornirea putin mai greoaie trece neobservata, iar fumul ...e trecut si el cu vederea. Tot ce va spun e legat de observatii si de teste fara a face in mod direct o analiza a motorinei.

Mult mai exacta a fost analiza in cazul benzinei dar nu acesta e subiectul aici.

Avantajul sau mai bine spus avantajele de a pune putin ulei sunt doua, cel pecare il urmarim este legat de lubrefiere si clar avem un plus, iar al doilea tine de puterea calorica a motorineri care e depasita de cea a uleiului astfel obtinad un mic plus de lucru mecanic disponibilizat.

Parerea mea este sa puneti cam 1ml ulei 2t la un  litru de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok in primul rand salutare tuturor.

Acum dupa ce am citit(mi-a luat ceva) topicul asta poate totusi cineva sa faca o ...concluzie sa zic?

Ce tip de ulei ar merge?( Castrol de ex eok? ca pe aici mai mult asta il gasesc).

Care e dozajul ca am vazut de la 60ml/plin(65litri) la 300ml.Mi se pare cam mare diferenta totusi.

Cum e cu fumul daca poate sa imi explice cineva?Sebastian zici ca sunt uleiuri fara fum-e specificat ceva pe flacon?sau cum pot sa stiu.

As vrea sa incerc si eu dar parca as vrea sa fiu mai sigur/mai concret un pic...

Mai zicea cineva sa fie bine amestecat uleiul...pai cum realizezi asta?Sa zicem ca il pun inainte sa fac plinul(asa fac cu aditivul de ex dar ala e apos nicidecum vascos)...parerea mea e ca tot vei avea portiuni de motorina mai vascoasa si portiuni mai...fluide...asta nu ar fi o problema?...

Cam multe intrebari...pfff.

Inca ceva fara sa radeti...nu ma pricep prea bine...asta ar fi uleiul?zice ca e de garden(masini de tuns etc)

http://www.amazon.co.uk/Castrol-14565600-1L-Garden-Oil/dp/B002QR55SC/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1398955580&sr=8-4&keywords=oil+2+T

Modificat de Sebi A
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste topic-ul de la inceput si atunci vei gasi raspunsuri la toate intrebarile tale.

Lectura placuta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea sunt răspunsuri documentate la capitolul ăsta, din păcate. Aici totul este bazat pe experienţe personale de asta te-a îndemnat Călin să citeşti topicul. Şi dacă dai o căutare pe Google după "ulei 2T în motorină" o să vezi că pe toate forumurile este un astfel de topic.

La mine pe scurt: folosesc de mai bine de un an Mobil 2T cu norma JASO FC (asta este norma pe care trebuie să o vezi scrisă pe bidon, merge şi FD, dar o să găseşti pe topic argumentele) 100 ml la 20l. Am mai folosit sporadic şi alte uleiuri, dar nu am observat mare diferenţă. Dacă scrie pe el Low ash este şi mai bine. Dacă chiar vrei poţi folosi ulei 2T folosit la bărci cu motor care sunt supuse unor norme mult mai drastice (şi castrolul face aşa ceva).

Când vreau să alimentez calculez acasă cât îmi trebuie, măsor şi pun într-un bidon de ulei gol, iar la benzinărie pun întâi motorină în bidon, îl agit puţin şi apoi îl torn în rezervor.

Ca efecte: zgomotul mai redus (înainte nu prea schimbam după 2500 din cauza zgomotului, acum mă trezesc frecvent prin 2800-3000 rpm fără să-mi dau seama), urcă mai uşor în turaţii, la consum nu am observat nimic, la putere iarăşi nu am observat nimic vizibil. Sunetul la ralanti este mai gros (au observat şi altii care nu ştiau ce compot pun eu în motorină). Am observat şi un efect negativ: mă deranjează mai tare zgomotele exterioare (vânt, cauciucuri) :D . Nu este obligatoriu să fie aceleaşi efecte la toate maşinile pentru că intervin mai mulţi factori, dacă chiar are o problemă care determină un zgomot pronunţat poţi să-i pui şi apă sfinţită că până nu remediezi nu-şi revine.

Dacă ai dubii, las-o aşa şi foloseşte o motorină superioară cu cifra cetanică de 55 (vezi şi tu care este mai bună pe la voi, aici folosesc exclusiv Rompetrol şi sunt foarte mulţumit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un cunoscut pune ulei de motor in motorina. Ce prinde pune. Cam 100-200ml la plin. Eu i-am spus ca mai bine ar pune 2T, dar prefera sa puna tot ulei de motor, ce mai gaseste pe ici pe colo, ramas de la cei care au mai completat, sau au facut schimbul si le-a ramas (nu uzat). De aproape 2 ani el merge asa si zice ca e multumit.

Asta ca sa vedeti si o alta situatie.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune asa ca e zgarcit, nu da 20-25 lei pe un bidon de ulei 2t.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Efectul este acelasi.Cei de pe TIR pun cu bidoanele din cel mai ieftin gasit la PECO sau de transformator care este bio ,la baza este de in ca se poarta asta vegetal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu pe cineva care repara placutele de frana cu material din disc de ambreiaj sau de la alte placute, ca e mult 70-80 lei pe un set de placute spate (nu dau nume, nu e de pe forum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totalsender

Sper sa nu fiu off...

Imi spunea cineva ca baga ulei de bucatarie, din cel mai ieftin. Cel putin vara numai ulei. Are Logan de 1.5DCI. Miroase in spate a pop-corn...

Ciudat ca i-am mai auzit si pe altii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum pune fiecare ce vrea în agregatul lui, dar aici este discuţia despre ulei 2T şi cine are răbdare să citească de la început topicul o să vadă care sunt raţiunile acestui amestec. Pentru alte mixturi sunt topic-uri dedicate precum cel despre biodiesel. Aşa şi ţuica scade tensiunea arterială, dar nu cred că recomnadă vreun medic un astfel de tratament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand bag ulei 2T a disparut tacanitul injectoarelor la rece in acele 2-3 secunde de la pornire. Pot spune ca deja dupa primele 10 secunde suna motorul ca si cum ar fi cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacanitul e al tachetilor si e normal cateva secunde dupa pornire (indiferent de 2t)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit cineva Hexol 2T rosu? Ceva impresii? Ca pret pica super ok, am gasit cu 12lei/L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut sa il folosesc dar am renuntat pentru ca nu am gasit pe eticheta informatii cum ca ar respecta norma JASO FC/FD

Sunt colegi care l-au folosit, vezi aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@muale tacanitul poate fi si de la injectoare.cel putinla mine asa s fost, iar cu 2T si a revenit!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit cineva Hexol 2T rosu? Ceva impresii? Ca pret pica super ok, am gasit cu 12lei/L.

Am mers eu cu un litru, nu e cine stie ce, sau mai bine zis apa de ploaie. E inferior ca si calitate fata de cel de la Kaufland. Si pretul era mult mai mic, undeva 7-8 lei/ltr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacanitul e al tachetilor si e normal cateva secunde dupa pornire (indiferent de 2t)

Despre un astfel de zgomot vorbesc. Cel de tacheti este diferit, iar in cazul meu nu l-am sesizat,nici la rece. Problema consta in motorina Euro 5. Subscriu ce a relatat si

golf3ale

 

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Bine v-am gasit dragi colegi din "clubul 2 T" ! Astazi am cumparat Mol Dynamic Moto 2 T - Jaso FD sintetic si o sa pun la urmatorul plin . Colegul Rune spunea la pag 53 - post 1054 , ca norma Jaso FD ar fi mai buna decat Jaso FC , iar eu cum nu am DPF pot sa bag fara probleme .

Colegii au explicat cum e cu filtrul de particule :

- JASO FC semisintetic - FD sintetic - fara DPF

- JASO FD sintetic - cu DPF .

Cu uleiul asta poate scap de pornirea greoiae la prima cheie , nu o ia la "sfert" . Am mai folosit un aditiv de motorina Liqui Moly , dar fara nici un efect dupa 2000 km .

post-86853-0-64293100-1400535462_thumb.j

post-86853-0-75570800-1400535566_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, nu cred că o să scapi de pornirea greoaie. S-ar fi cunoscut ceva după aditivul ăla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!