Jump to content

Indreptare Praguri


@Bucluc
 Share

Postare recomandată

Multi dintre noi au probleme cu pragurile de la octavia lor , pt ca la o1 sunt foarte vizibile pragurile ! Din pacate dupa ce-am luat masina si am fost la echilibrat rotile mi-au pus niste ``destepti`` elevatorul rau si mi-au infundat vreo 20cm din prag ! nu e foarte adunc dar eu am o fixatie :Driver: !! Pragurile trebuie sa fie drepte si nu-mi place cum se vede absolut deloc !! Am vazut multe skoda cu pragurile pe ambele parti infundate !! ce putem face pentru a remedia aceasta problema? astept parerile voastreee :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

O solutie la care ma gandesc este indreptarea lor prin tragere: la atelierele de tinichigerie mai "destepte" exista aparate speciale care pur si simpu trag materialul si-l indreapta(sudeaza o tija de partea infundata si o trage). Asta presupune polizarea locului infundat, tragerea efectiva a lui apoi chituire si vopsire. Alta solutie ar fi taierea partii infundate si sudarea alteia in loc, dar cum pragurile fac parte din structura de rezistenta a masinii nu recomand asta. Atreia solutie: praguri "fake" din fibra impreuna cu un BodyKit si un cost substantial.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce-am inteles eu discutand cu un tinichigiu se pare ca e o problema obisnuita la O1. Se pare ca este prea slab pragul pt. a sustine greutatea masinii. Intrebarea este: merita sa il repari pt. a il indoi din nou la prima vulcanizare?

Modificat de MIRCE4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) eu le-am indoit singur cu cricul crocodil, un cric care nu prea e......, nu stiu cati dintre voi l-au folosit, dar ultima data cand l-am folosit a plecat cu dunga de la prag, de atunci am cric hidraulic si il pozitionez sub surubul de la bascula la puntea fata. Daca vreti sa luati cric hidraulic sa luati unul care salta 40-45cm pt ca alt fel nu o sa ridice roata de pe pamant :D

Solutia de indreptat cea mai buna este cea prin tragere, daca nu este infundat rau se poate trage si cu niste ventuze speciale, iar apoi sa le chituiti si vopsit cum a zis si @O1 Sport, dar la vopsit o sa se vada diferenta intre prag si usi, fetele usilor, deci daca vreti sa faceti aceasta operatiune sftul meu este se o faceti cand vreti sa vopsiti toata masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu prea sa merita in concluzie daca ai mica infudatura ! cred ca si greutatea e de vina , dar si pozitionarea elevatorului prost e o alta problema..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bucluc te lamuresc eu putin din cate stiu ca am patit la fel acum o luna de zile !

Cand am schimbat distributia la masina(Audi A4), inteligentii de mecanici au lasat masina vreo 3 ore si ceva pe cricul din dotare pana a facut poc si m-am ales cu una bucata cric, fix in pragul fals(plastic dur).

Am mers la service si bineinteles ca si pragul propriu-zis al masinii care era mascat de pragul fals a fost afectat .

Pragul fals a fost refacut cu pasta de fibra si revopsit iar pentru pragul masinii s-a folosit acel aparat pe baza de incalzire a locului respectiv si de extras tabla infundata, aparat de care zicea si colegul

O1 Sport . In 10 minute minute pragul a fost adus la forma initiala dupa care s-a aplicat o pasta pe locul respectiv.

Ca idee iti spun ca refacerea pragului nu e asa grea si in 2 zile maxim ar trebui sa fie gata , asta cu tot cu pauzele tinichigiilor !

Modificat de bogdan_mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum mrc pt info ! O sa ma interesez si trebuie sa caut un tinichigiu foarte priceput pentru ca nu vreau sa dau dintr-o belea in alta ! Stiti voi cum e ... m-am dus la echilibrat rotile si mi-au infudat putin pragul :) ! Nu este asa ca iti vine sa ii strangi de gat pe unii :) !! deci totusi este un aparat special din cate am inteles si o anume procedura ca daca imi dau cu ciocanu in el inebunesc :Driver:

Mai spune-mi te rog daca dupa incalzire si tragerea pragului au apicat si vopsea? pasta respectiva oare la ce ajuta?si te rog sa-mi mai spui cat te-a costat toata distractia :somnmare: care nu a fost din vina ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
teodorciurea

Daca ar fi sa indrepti ambele praguri, cu tot cu vopsit, te-ar ajunge undeva la 80-100 euro, intr-un service mai de Doamne-ajuta. Nu se stie daca merita, tinand cont ca la prima pana o sa arate probabil la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Si eu am avut problema asta si am rezolvat-o... relativ. S-a folosit acel dispozitiv de tragere, insa nu au iesit perfect... Oricum, nu mai sunt ca inainte...

Cat despre locul in care sa se puna cricul hidraulic in service sau pe elevator, recomand LONJEROANELE in dreptul sagetilor de pe prag. Eu asa fac atunci cand imi duc masina in service.

Cricul ei nu l-am folosit vreodata si nici nu vreau sa am ocazia....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne poti da mai multe detalii: locatia unde ai rezolvat-o , preturi si poate eventual niste poze..A mea arata groaznic, dar nici nu vreau sa investesc aiurea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu imposibilitatea sau greutatea de a fi reparate pragurile indoite e un mit distrus pt. mine. Am luat masina cu unul din praguri fff. indoit, infundat, etc. fiind mai mult concav decat convex pe o anumita portiune(inclusiv zona intarita de jos). Am crezut ca-i prea dificila operatiunea si am luat in considerare achizitionarea unor praguri false, amanand (nejustificat, dupa cum am constatat ulterior) rezolvarea problemei. La un service care nu are dotari "cine stie ce" (dar s-a dovedit ca ce-i mai important, anume forta de munca priceputa, nu-i lipseste) mi s-a promis ca nici n-o sa observ ca a fost indoit pragul. N-am crezut, dar pt. ca tot trebuia sa-mi rezolve o fata de usa stearsa de un Passat, am zis ca pe langa RCA-ul aluia sa mai pun io 150 de lei si pt. prag. A iesit super. Nu stiu cum, ca n-am intrebat. Dar nu s-au plans ca ar fi fost dificil.Dimpotriva.

Modificat de sady_e
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutari. Am si eu o problema cu pragurile. Am fost la vulcanizare si meseriashii de acolo au ridicat masina punand cricurile lor sub liniia aceea de sub praguri. Cei cu O1 stiu exact la ce ma refer. In concluzie, in partea din fata, atat in dreapta cat si in stanga, am dunga pragurilor indoita si ff aproape de linia pragului. Pragurile nu au nimic. Ce ma sfatuiti sa fac (exceptand sa ma cert cu cei de la vulcanizare)? Cum sa le indrept?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceiasi problema cu pragurile (tot prin amabilitatea celor de la vulcanizare). Eu am preferat sa le las asa, cat timp nu este afectata vopseaua, ca sa afara rugina eu o sa le las asa. Iti recomand si tie acelsi lucru. Eu consider ca este prea multa bataie de cap doar ca sa indrept o bucata de tabla de la praguri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat si eu mai bine la "opera" celor de la vulcanizare. Au partea lor de vina - cea mai mare parte - .. dar nici Skoda nu a gasit cam mai buna modalitate de a ridica masina. Din pacate, este si vopseaua afectata, in sensul ca in zona de sprijin, in 2-3 puncte, se vede metalul. Singur nu pot sa o repar, asa ca cel mai probabil o sa fac o vizita unui atelier de tinichigerie. Ma intreb daca apar probleme cu rugina, in cazul in care nu o sa o repar in urmatoarele luni. Merci de sfaturi/pareri. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cu siguranta va aparea rugina si asta si intr o luna(depinde de conditiile meteo). toti avem aceleasi probleme cu baietii de la vulcanizare. Nu ne ramane decat sa le spunem sa puna cricul pe lonjeroane, pe osie sau in unele parti mai tari ale sasiului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

aceeasi problema ca si RoDiesel o am si eu, numai ca la mine este deplasata un pic aripa in partea dreapta a masinii, avetii idee de un atelier cu oameni mai priceputi in ale tinichigeriei in Bucuresti?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Si mie mi-au pus la vulcanizare cric hidraulic pe muchia pagului si au indoit-o.

Cauza era ca de pe flansa cricului lor lipsea garnitura de cauciuc si bordurile metalice ale flansei de la cric (flansa cricului e circulara si are borduri metalice pe margine ca sa formeze un locas pentru garnitura cauciucata) au indoit muchia pragului la masina mea.

 

Am indreptat singur cu o cheie franceza de tip vechi, una de marime mijlocie.

Am strans la maximum muchia stramba in clestii de la cheie si am tras muchia la loc folosind manerul de la cheie ca o parghie.

Abia la final pot fi efectuate corectii din patent sau cleste ori ciocan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare. Și eu am o O1 si am avut aceeași problemă cu ea de când am cumpărat-o în 2004 sh. De aproximativ 10 ani i-am rezolvat singur pragurile după ce le-am îndreptat de la un cap la altul cu doua ciocane si le-am prins între două platbanduri zincate prinse cu șuruburii îngropate la exterior și piulițe la interior. După îndreptarea pragurilor le-am curățat bine le-am grunduit, am aplicat mastic auto pe toate laturile pragului pentru ca atunci când strângeți bine șuruburile surplusul v-a fi aruncat în afară și cu el astupați bine de tot toate lufturile. Le-am grunduit, după uscare am aplicat un antifon insonorizant Badi prin tamponare cu o pensulă în trei straturi.După uscarea bine a insonorizantului puteți aplica peste acesta o vopsea de care doriți. Puteți lăsa muchia pragului și în culoarea insonorizantului de culoare neagră că dă bine cu orice nuanță de vopsea sau o duci la un service ptr vopsirea pragurilor. Vă garantez din proprie experiență cu nu ve-ți mai avea probleme cu îndoitul lor la nicio ridicare la vulcanizare sau service. Cea din dreapta este a mea căruia i-am îndreptat pragurile și le-am lăsat negre.

InkedIMG_25062015_072548_LI_Creionata.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era buna o poza mai de aproape a pragului...

Sa-n teleg ca platbanda a ramas acolo? Ce dimensiuni avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/18/2010 at 2:52 PM, aaandrei81 said:

Cu siguranta va aparea rugina si asta si intr o luna(depinde de conditiile meteo). toti avem aceleasi probleme cu baietii de la vulcanizare. Nu ne ramane decat sa le spunem sa puna cricul pe lonjeroane, pe osie sau in unele parti mai tari ale sasiului

Nu e o varianta fericita cu sprijinul cricului hidraulic pe lonjeroane, mai ales daca iti ridica deodata ambele roti de pe aceeasi parte a masinii, cum mi-au facut mie niste tarani de la o vulcanizare, fiindca se infunda, sunt destul de  moi...  E adevarat ca de cand am observat avaria produsa, nu am mai lasat pe nimeni sa puna cricul pe lonjeron la vulvanizare. In acelasi timp, n-am observat nicio problema in comportamentul masinii, sa traga stg/ dr sau sa uzeze neuniform anvelopele. Fiind sub masina, nici nu se vede, insa imi sta mie pe creier ca ceva e acolo avariat...In concluzie, mai degraba indoi pragul, ca se poate indrepta, decat lonjeronul, care nu vad cum ar mai putea fi tras la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, emilvef a scris:

Era buna o poza mai de aproape a pragului...

Sa-n teleg ca platbanda a ramas acolo? Ce dimensiuni avea?

Da, platbandurile încadreaza fiecare prag în parte( stânga - dreapta ). Mărește poza și urmărește linia pragului la cea din dreapta. Plus că prin încadrarea pragului cu cele doua platbanduri, muchia se îngroașă și  ajunge aproape la 1 cm grosime. Platbandul este  de 2 cm sau 2,5 cm după câte țin eu minte, au trecut ceva ani buni de când le-am facut. Dar măsoară și tu cu o ruletă lățimea muchiei, important este să o încadreze. Dacă mai rămâne un spațiu gol acesta se va umple cu masticul pe care îl aplici pe prag în momentul strângerii șuruburilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

acum poti sa ridici masina pe cric sau elevator, direct pe praguri si nu se mai indoaie?

deci inteleg ca pt fiecare prag ai folosit 2 platbande zincate, prinse in suruburi, cam la ce distanta ai pus suruburile?, ce dimensiuni ai folosit, cat de lata si de groasa e platbanda?

poti sa mai pui niste poze mai de aproape, si ceva detalii in plus?,

ce fel de mastic ai folosit si de unde?

pana acum mi se pare cea mai buna idee, eu ma gandisem la un profil L, prins de-a lungul pragului, prin spate.

chiar am vorbit cu un tinichigiu in sensul asta, sa mi le traga sa le indrepte cumva, dar acum ma gandesc serios la ideea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!