Jump to content

Indicator benzina


jmf
 Share

Postare recomandată

De vreo 3 ori in 5 luni am observat o chestie ciudata: pur si simplu de la sine, indicatorul nivelului de benzina in rezervor crestea, cam cu jumatate din cursa lui. De doua ori am patit in mers, o data stand efectiv pe loc. Concomitent si computerul de bord devenea mai "optimist" in privinta range-ului :wacko:. Dupa aprox 10-15 min de mers isi revenea incet la normal. Opritul si repornitul motorului nu il afecta, in sensul ca daca a crescut, am oprit/repornit motorul tot crescut a ramas, urmand sa coboare lin inapoi.

Vreo idee care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Creste foarte mult? vrea sa-ti arate mai mult decat ai in rezervor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzila este o substanta foarte volatila si este foarte mult influentata de temperatura... asa ca la variatii bruste de temperatura isi mareste volumul foarte mult(comparaativ de exemplu cu apa). in rezervor crescand volumul si senzorul de nivel detecteaza mai multa benzina...dar daca luam legea chimiei de conservare a masei observam ca e tot atata benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit sa-mi creasca de la 1/4 la 1/2 si de la 1/2 la 3/4. Nu stiu daca ar vrea sa creasca peste "plin", fiindca nu fac plinul niciodata :Driver:

Oricum, ideea e ca nu prea vad ce variatie brusca de temperatura ar fi putut avea loc in timp ce masina sta pe loc :frigbaitata:

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare sa fie sonda de inalte? :vwrullz: lume..ce spuneti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca este chiar senzorul de nivel din rezervor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

benzila este o substanta foarte volatila si este foarte mult influentata de temperatura... asa ca la variatii bruste de temperatura isi mareste volumul foarte mult(comparaativ de exemplu cu apa). in rezervor crescand volumul si senzorul de nivel detecteaza mai multa benzina...dar daca luam legea chimiei de conservare a masei observam ca e tot atata benzina.

asta e vrajeala de service...la fostul audi aveam 2 rezervoare de 40L care cominicau intre ele si sonda intr-unul din ele....niciodata nu mi s-a intamplat sa arate aiurea ,si era vb de un volum mare de benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreo idee cum ajung la acel senzor de nivel? Are acces prin portbagaj? Si se poate usor demonta/verifica? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai bine e sa apelezi la cineva care se pricepe ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu doar ca iese cu tot cu capacul de tabla... dar cum se scoate nu stiu :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 verifica tensiunea de incarcare a acumulatorului si cand e urcat si cand coboara , daca sunt tensiuni diferite schimba releul regulator de tensiune (in alternator)

2 sonda litrometrica este un reostat (potentiometru) care are o perie si un sector bobinat sau dintr-un material rezistiv, avand elemente in miscare si supuse frictiunii se pot uza deci poate fi deteriorarea sondei litrometrice aceasta se poate verifica daca este demontata pe un banc special sau unul construit ad hoc dintr-un aparat de masura si un acumulator,si alta metoda de verificare ar fi ...vizuala sa vezi daca sectorul rezistiv are intreruperi scurturi etc.

daca sonda este buna ;

3 aparatul indicator de pe bord care se poate verifica si el prin demontarea din bord si pus pe un banc special sau tot asa inprovizand unul ad hoc dintr-o sursa stabilizata daca stii forma rezervorului sau folosind unul ca etalon.

Cam asa sta treba cu litrometrul daca ai ce-ti trebuie si te pricepi fa ce ti-am spus mai sus si sigur vei afla defectul. daca nu dute la un service dai ceva bani si se va rezolva.Sau daca esti norocos si gasesti un coleg care a avut un defect similar si la remediat te-ai scos

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarumana pt sfaturi, incerc sa le urmez in viitorul apropiat :icon_rambo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Sarumana pt sfaturi, incerc sa le urmez in viitorul apropiat :mop:

Azi am observat ca am si eu aceasi problema, si sper sa nu fie una prea costisitoare. Dar as fi curios tu cum ti-ai rezolvat problema.

Ca nu vreau sa raman in "pana prostului" si rezervorul sa imi arate ca mai am o autonomie de vreo 80km :blah:

Modificat de taquito
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai patit de atunci. Oricum, problema era minora, in sensul ca in maxim 5 minute isi revenea incet. Sa vedem la iarna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

mine imi pica in timpul mersului la gropi sau la curbe in jos acul de la benzina si imi piuie, ca imi intra pe rezerva apoi reevine. Este destul de enervant si vreau zilele astea sa umblu la sonda litrometrica.

Stie careva daca se potriveste modulul cu sonda si motor de la seat cordoba benzina de 1,4 din 2006? par la fel la prima vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si eu patesc ceva asemanator. daca motorina din rezervor este mai multa sau mai putina de 1/2 imi indica corect. daca este undeva la 1/2 o ia razna, imi indica intotdeauna mai mult. aveti idee de ce ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
PopaAlexandruGabriel

va salut!de curand am observat o problema la masina tataliu meu  o octavia 1 din 2004.in timpul mersului  cadea acul de la indicatorul de benzina la 0 dar  martorul nu se aprindea...am crezut ca este de la ceas nu i.am dat importanta...astazi am mers cu ea avand rezervorul  1/2 indicat de ceas...cand acul indicatorului a ajuns la 1/4 masina s.a oprit(pana prostului)...am alimentat.o a pornit mi.am vazut de drum.am crezut ca este sonda din rezervor asa ca am cumparat una noua si am montat.o acum nu se mai ridica deloc acul oricata benzina as pune..ce ar putea fi?ceasul indicator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai degraba as suspecta un contact imperfect pe undeva pe cablaj.  

 

pentru a vedea daca ceasurile merg bine, cu un VCDS se face Output test pe 17 Intruments

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

partial adevarat - ceasurile pot avea probleme, dar la output test sa lucreze normal.

 

oricum, inainte asa este, se verifica cablajul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut!de curand am observat o problema la masina tataliu meu  o octavia 1 din 2004.in timpul mersului  cadea acul de la indicatorul de benzina la 0 dar  martorul nu se aprindea...am crezut ca este de la ceas nu i.am dat importanta...astazi am mers cu ea avand rezervorul  1/2 indicat de ceas...cand acul indicatorului a ajuns la 1/4 masina s.a oprit(pana prostului)...am alimentat.o a pornit mi.am vazut de drum.am crezut ca este sonda din rezervor asa ca am cumparat una noua si am montat.o acum nu se mai ridica deloc acul oricata benzina as pune..ce ar putea fi?ceasul indicator?

Viteza o indica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PopaAlexandruGabriel

da viteza o indica,indica tot mai putin  benzina..o saverific cablajul si dupa ceasul...va multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!