Jump to content

1302 - filtru de aer / ambreiaj si carb....


Don Taco
 Share

Postare recomandată

Salutare, am inceput sa ma plimb in teste cu brocuta 1302 prin oras - pe scurt multe probleme -

- filtrul de aer imi arunca ulei pe la acel arc ce se imbina cu un fel de sonda ( sunt undeva in spate )????? este mai complicat decat cel de la 1300; sa fie prea mult ulei ? nu are semn alb sau rosu ca la 1300 sau poate a fost sters? sau acea buza / streasina interioara sa fie semnul ?? si cum lucreaza acest filtru vara si iarna - are 2 furtune unul de la gura de alimentare pt ulei si unul de aer cald cred de la teava de esapament ( asta e ala gros si hartie cu aluminiu sau mai bine zis tub ) ;

mai are si 2 clapete : una cu o mica greusate sau contragreutate ( ??? ) si o clapeta de unde se leaga un arc destul de voinic ce merge la un fel de sonda - in ce fel lucreaza sau cum trebuie, in functie de anotimp, sa stea aceste clapete ??

- ambreiajul - inca nu am dat motorul jos - aveam arcul rupt, l-am schimbat - Multam Guvidu' - oricum pedala tinea undeva sus si nu aveam putere, acum am mai strans cablul de ambreiaj, pedala este ferma dar tot nu am puterea optima - cum se regleaza strangerea cablului si punctul de debraiere ??? daca mai strang este bine ?

- si ultima buba - carburatorul ....da stiu iar carburatorul - este curat ca lacrima am sa pun poze - nu mai curge, dar nu merge bine ........ socul electric functioneaza, dar cred ca electrovalva nu merge. Am desfacut-o din carb si am incerat asa - merge si nu merge - doar cand vrea - adica daca primeste un mic imbold merge - este normal ??? ce se poate pune in locul ei ? exista un jigler ca inlocuior sau se poate gasi pe la Dacia sau Olcit asa ceva ? Pe langa aceasta electrovalva, mica garnitura de la cuiul de aer s-a rupt.... am pus eu ceva artizanal dar nu cred ca este OK - asta influenteaza mult ???

Astea sunt problemele banale si enervante - rubina este problema fundamentala si foarte enervanta.

Multam anticipat - poate careva dintre voi ati avut problemele astea destul de uzuale si le-a rezolvat usor - luminati-ma si pe mineeeeee :lol: vreau sa ma plimb muuuuult cu broscuta in tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Don Taco

    33

  • bubu

    10

  • Osi

    10

  • UVeul

    8

Top Posters In This Topic

Salutare, am inceput sa ma plimb in teste cu brocuta 1302 prin oras - pe scurt multe probleme -

- filtrul de aer imi arunca ulei pe la acel arc ce se imbina cu un fel de sonda ( sunt undeva in spate )????? este mai complicat decat cel de la 1300; sa fie prea mult ulei ? nu are semn alb sau rosu ca la 1300 sau poate a fost sters? sau acea buza / streasina interioara sa fie semnul ?? si cum lucreaza acest filtru vara si iarna - are 2 furtune unul de la gura de alimentare pt ulei si unul de aer cald cred de la teava de esapament ( asta e ala gros si hartie cu aluminiu sau mai bine zis tub ) ;

mai are si 2 clapete : una cu o mica greusate sau contragreutate ( ??? ) si o clapeta de unde se leaga un arc destul de voinic ce merge la un fel de sonda  - in ce fel lucreaza sau cum trebuie, in functie de anotimp, sa stea aceste clapete ??

- ambreiajul - inca nu am dat motorul jos - aveam arcul rupt, l-am schimbat - Multam Guvidu' -  oricum pedala tinea undeva sus si nu aveam putere, acum am mai strans cablul de ambreiaj, pedala este ferma dar tot nu am puterea optima - cum se regleaza strangerea cablului si punctul de debraiere ??? daca mai strang este bine ?

- si ultima buba - carburatorul ....da stiu iar carburatorul - este curat ca lacrima am sa pun poze  - nu mai curge, dar nu merge bine ........ socul electric functioneaza, dar cred ca electrovalva nu merge. Am desfacut-o din carb si am incerat asa - merge si nu merge - doar cand vrea - adica daca primeste un mic imbold merge - este normal ??? ce se poate pune in locul ei ? exista un jigler ca inlocuior sau se poate gasi pe la Dacia sau Olcit asa ceva ? Pe langa aceasta electrovalva, mica garnitura de la cuiul de aer s-a rupt.... am pus eu ceva artizanal dar nu cred ca este OK - asta influenteaza mult ???

Astea sunt problemele banale si enervante - rubina este problema fundamentala si foarte enervanta.

Multam anticipat - poate careva dintre voi ati avut problemele astea destul de uzuale si le-a rezolvat usor - luminati-ma si pe mineeeeee  :D vreau sa ma plimb muuuuult cu broscuta in tara.

<{POST_SNAPBACK}>

Uleiul din filtru fleoncane prin cazanel sau ai prea mult ulei in motor si iese si asta pe unde poate. Eu sterg saptaminal filtrul si tot il gasesc murdar de ulei. Sitemul e descris anatomic si fiziologic in Bentley si in RTA.

Daca ai probleme cu ambreiajul, e bine sa iei si un cablu nou: gratie lui Kalaj, am aflat de cablu de ambreiaj marca Ate, germanesc, de la mama lui. Azi am comandat unu': 310 kROL. Locul: Promotor International, pe strada Agricultorilor colt cu Matei Voievod. Tot in cele doua biblii, pe care sigur le ai, gasesti si instructiuni despre reglarea cablului de ambreiaj: tre' sa tii cont de bucla pe care o face tubul bowden si de jocul pedalei.

Pentru carburator solutia este o electrovalva de pe un carb donator care merge sigur, electrovalva adica, iar oringul ala mititel il gasesti intr-un kit nou de reaparatie. Oringurile mele vechi le-am donat piesotecii de aur mishuliene.

Mai ai nevoie de un reglaj atent, cu turometrul in mina. Gata! poti sa te dai cu broasca prin patrie! Fii optimist!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ulei curat deci este din filtru, si pica pe galeria de admisie dreapta cum te uiti la motor, probabil ca este peste nivel - am sa verific Biblia sa vad ce pozietie trebuie sa aiba clapetele in functie de anotimp.

Cablul de ambreiaj este nou - exclus cablul - a fost arcul rupt dara fost schimbat - deci iar verific Biblia

Carbul ....il arunc - nenorocitu' dupa atata sapuneala si ingrijire atenta tot face fite.

Multa oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este ulei curat deci este din filtru, si pica pe galeria de admisie dreapta cum te uiti la motor, probabil ca este peste nivel - am sa verific Biblia sa vad ce pozietie trebuie sa aiba clapetele in functie de anotimp.

Cablul de ambreiaj este nou - exclus cablul - a fost arcul rupt dara fost schimbat - deci iar verific Biblia

Carbul ....il arunc - nenorocitu' dupa atata sapuneala si ingrijire atenta tot face fite.

Multa oricum

<{POST_SNAPBACK}>

Vara, clapetele alea tre sa stea deschise, ca aer cald e girla in atomosfera! :D

Pe urma, caracasele de filtru mai au neetanseitatzi (dobindite, nu din fabrica) pe la imbinari.

Carbul arunca-l la mine in portbagaj! :D Ai, bay, ca nu-i chiar asha de greu de reglat. Nu-i suficient sa-l speli. Vezi poate ramine cuiul poantou agatzat. De fapt, ce fel de fitze face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Principal nu pot trece cu masina peste 50 - 60 km pe ora !!!! dupa ce am montat arcul la ambreiaj ajunge mai repede la aceasta viteza dar nu indeajuns ( acu' sa nu creji ca vreau suta in 3sec cu motoru' de 1.3 dar nici in 10 minute....), la carb. nu merge "rotund", aseara parca am reusit totusi un regalj cat de cat, adica statea la relanti 9 scuze dar nu stiu cum se scrie corect ) dar tot nu avea plecarea aia tipic broscareasca - din aceasta cauza am cuplat problemele - si plus de asta masina mergea turata dar viteza ioc!!!! cuiul pontou este ok - de asemenea si socul electric, mai incerc azi sa vad ce reusesc ( vreau sa vad daca isi mentine "setarire" de seara trecuta - in general de o saptamana nu "tine minte" setarea de seara anterioara :D , cred ca este de vina calculatorul :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie, cablul de ambreiaj nu trebuie strans prea tare. Tre sa ai un joc la pedala de vreo 2 cm, pana simti ceva rezistenta. Daca il tsrangi prea tare este ca si cum ai apasa pedala si ai intrupe legatura motor-transmisie, deci discul nu este presat cum trebuie intre placa si volant, deci aluneca, deci motorul se tureaza dar miscarea nu se transmite mai departe.

Referitor la carb: raspunsul pedalei de acceleartie set dat de carb dar si de aprindere. De obicei trebuies privite si reglate impreuna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci trebuie sa mai desfac ambreiajul???? aha, acum este foarte ferm, adica nu are joc pedala dar, adica trebuie sa desfac cablul astfel incat pedala sa mearga in gol cca 1,5cm pana intra in cursa normala ? si atunci de ce "tine sus", nu se poate face sa "tina jos" - eu doar "pisc" pedala si intra in viteza - din cate stiu eu nu este normal si firesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de carburator.

1. Daca aveai stricata electrovalva, nu mergea deloc !!! Am vazut si eu (si am avut electrovalva careia ii dadeai un impuls mecanic cind era scoasa ca sa se cupleze), dar adevarul e ca atunci cind o insurubezi in locasul ei, tu stringi un pic tija cu valva si nu mai necesita acel impuls mecanic (ca atunci cind o incerci de una singura).

2. Cum merge fara filtru? Poate ai un filtru infundat sau prea mult ulei si nu aspira aer cum trebuie ...

3. Daca nu accelereaza cum trebuie, poate ai ciocul de papagal cu orificiul largit si nu scuipa benzina cum trebuie (ar trebui sa shpreieze !!!)

4. Regleaza cum trebuie si uita-te si la jiglorul de pe partea dreapta. (BTW... doar ca observatie ... ca am vazut ca desi exista o explicatie pe tema asta, nu s-au citit posturile trecute legate de carburator :D ... Deci: Electrovalva nu se poate inlocui cu un jiglor, rolul sau fiind de a intrerupe alimentarea cu combustibil dupa oprirea motorului pentru a evita fenomenul de detonatie (dieseling). Am vazut ca exista si jigloare electrice ... un fel de electrovalve - eu unul am vazut pe carburatoarele Brosol (Solex cu alta palarie - ma rog, mai noua).

5. Verifica daca iti intra aer fals in carburator ... poate nu e etans. Atunci nu o sa obtii un mers uniform in veci ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca doar pisti pedala si intra in viteza, e clar ca e prea strins, cum zice si Victor. Regula e sa bagi pedala in podea, ca sa poti schimba corect si sigur vitezele, si ca sa poti ambreia lin. Daca ambreiezi prea scurt, face zdup! si sare, itzi dai seama cum se simte bietul disc! Daca vrei sa vezi un ambreiaj inca bine reglat, parca si al meu face tarantele, vino la mine. Io nu m-am atins de el.

Baga un oki si la aprindere si vezi daca nu cumva e scos si furtunasul de vacum. Fara ala, motorul trage pirtzuri si gifâie ca un mosh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai chestia cu tinutul sus (ma gandesc io asa in prostia mea) se regleaza din placa de presiune nu din cablu.

cu clapeta filtrului de aer treaba sta cam asa :

in momentul cand motorul e rece clapeta sta inchisa (ea e prinsa cu arcul ala tzeapan de "sonda" aia care de fapt lucreaza la fel ca termostatul de sub motor) .

buuun

in momentul cand motorul incepe sa se incalzeasca in filtru va intra aer cald prin furtunul care vine de la epurator ( cel putin la mine asa e )

pe masura ce aerul din filtru se incinge termostatul ("sonda") va deschide clapeta lasand sa intre aer rece de afara

cam asta e printzipiul ( cel putzin asa il vad eu si asta ca sa compenseze incalzirea amestecului pana cand se incalzeste teava de pata si binbeinteles galeria de admisie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia uitatia aici http://auto.howstuffworks.com/clutch3.htm

Este un gif interesant. Iata ce se intampla cand apesi pedala. Acelasi lucru se intampla si cand e cablul prea starns.

Placa regleaza doar jocul aparut din uzura discului. Daca placa regla si jocul dintre rulment si placa atunci nu trebuia sa mai reglam la cabluri de loc.

Cablu prea strans inseamna rulment ce calca pe placa, placa ce desface legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai super gif-ul, ma duc acasa - motorul este rece si pot regla la cablu, acum 2 zile m-am fript pe la evacuare.....ufffff, vedem si dupa acest reglaj ce se intampla cu demarajul si celelalte - de mentionat ca nu am desfacut sa vad ce este in interior - sper sa nu fie cine sctie ce balauri si toata povestea sa fie doar din banalul reglaj de cablu.

la filtrul de aer clapeta ce se leaga de arc nu am observat sa functioneze dar mai verific, totusi clapeta comuna tuturor filtrelor - cea cu greutatea atarnata inchide aerul rece atunci cand accelerez - si eu stiam ca vara ambele clapete trebuie sa fie deschise - deci care este treba cu acea clapeta comuna? deschisa si aer rece sa uinchisa si aer cald de la epurator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat ca la ambreiaj nu se aud zgomote ciudate care sa puna sub semnul intrebarii discul. Poate o fi vreun arc sarit, si asa sila imi este sa dau motorul jos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

of, of, aseara am tot reglat cablul si nimic .....chiar mai rau, am reglat ca la carte dar se pare ca este discul. Reglat la intre 1 si 2 / 3 cm diastanta de gratie masina este si mai puturoasa - daca ieri mergeam cu, cablul prea strans masina nu mai ajungea la 60km/ora cu un demaraj lent - azi abia ajunge la 40/50 km/h cu un demaraj foarte lent - plus ca iese un fum ciudat albicios si miroase a ars ( un miros mai ciudatel insa ). Am sa incerc sa dau motorul jos sa vad ce este acolo...

In prostia mea am tot sperat sa scap de problema discului - dar trebuia sa-mi fi dat seama de la cumpararea masinii - mosul o tinea degeaba in parcare - sa rugineasca desi era foarte ok la prima vedere - defectul ascuns....

De cand am cumparat-o fara a face vreo modificare masina nu avea demaraj si tot asa 30 maxim 50 km/ora - dar nu am dat atentie - eram interesat doar de frane, acum am reparat franele - erau furtunele flexibile fata ( aviz amatorilor de stricat pompe - inclusiv moa ).

Va tin la curent cu nebunia, la filtrul de aer am mai scos din ulei si se pare ca nu mai pica ( mai verific ), setarea carburatorului este oarecum de bun simt ( nu mai moare la relanti si nu mai merge foarte turata ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa fumul si mirosul de ferodo incins se pare ca ambreiajul a inceput sa iti patineze in continuu. Esti sugur ca ai desfacut un pic cablul astfel ca sa aibe un pic joc la pedala, sau nu cumva l-ai strans si mai tare?

daca consideri ca acum e bine reglat....inseamna ca problema este intr-adevar ambreiajul. Pana la urma ca sa fiisigur ca te va tine ia o placa si un disc nou si pune-le. eventual si un rulment depresiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plus ca iese un fum ciudat albicios si miroase a ars ( un miros mai ciudatel insa ). Am sa incerc sa dau motorul jos sa vad ce este acolo...

In prostia mea am tot sperat sa scap de problema discului  - dar trebuia sa-mi fi dat seama de la cumpararea masinii - mosul o tinea degeaba in parcare - sa rugineasca desi era foarte ok la prima vedere -  defectul ascuns....

<{POST_SNAPBACK}>

Pacat ca nu poti pune un atasament cu mirosul si cu fumul. :screwy:

Parerea mea: ambreiaj uzat, cum zice Tonic, sau ambreiaj „umed“, adica, prin bunavointza simeringului ala mare, murdar de ulei :o . Ai vazut ce-a gasit UV in carcasa carterului de la ambreajul lui?

Incearca sa vezi si partea buna a lucrurilor: sezonul ploios a cam a trecut, acu' e vara pe bune, ziua e lunga si calduroasa, chiar poti sa bei BR linga scumpicul de motor. :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am tot reglat cablul si nimic, tot miros ciudat de incins, fara putere si fum albicios care nuvezi de unde iese - daca nu era fumul ciudat puteam discuta despre tandemul carburator - alternator dar se pare acestea isi fac treaba cat de ok - am sa ma apuc de dat jos sa vedem - placa de presiune, din cate stiu eu nu are probleme ( sper ) - stiu ca atunci cand "soarele" este dus nu intra in viteza - si asta intra in toate vitezele lejer dar degeaba.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai probleme cu ambreiajul, e bine sa iei si un cablu nou: gratie lui Kalaj, am aflat de cablu de ambreiaj marca Ate, germanesc, de la mama lui. Azi am comandat unu': 310 kROL. Locul: Promotor International, pe strada Agricultorilor colt cu Matei Voievod.

Ufff! Ce ma enerveaza principiul asta! :o Patineaza ambreiajul- ia matale un cablu nou, ca-i mai bine! :o Poate si un pedalier nou ar fi binevenit, daca pedala are cumva joc pe axul sau?? :screwy:

Domnu' Taco: faci joc liber la pedala 1,5-2 cm (joc 0 duce la bulirea rapida a rulm. de presiune, iar strangerea buleshte si discul, eventual placa si volantul); porneshti motorul; tragi frana de mana; bagi intr-a 4-a; iei de pe ambreiaj si accelerezi; daca mot nu se opreshte inseamna ca ambr. patineaza RAU. De obicei cand se ajunge in stadiul asta ferodourile s-au tocit pana la nituri iar acestea sapa cu voioshie rizuri in placa si in volant :unsure: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ufff! Ce ma enerveaza principiul asta! :screwy:  Patineaza ambreiajul- ia matale un cablu nou, ca-i mai bine! :unsure: Poate si un pedalier nou ar fi binevenit, daca pedala are cumva joc pe axul sau?? :o

<{POST_SNAPBACK}>

Dom'le, nu toata lumea are piesoteca de aur, ca matale! Si nici nu gaseste un ambreiaj cu cu treij'de de mii! La urma urmei, ce-i rau sa ai un cablu de rezerva? poate se rupe dreaq tocmai in WE, la Vama Veche, ce faci, lasi masina acolo, ca pe Trabantii aia de pe linga Mitocanu, sa vina tot felul de demontatori? :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai pelalierul este ok, si cablul nu are spire rupte sau alceva - le-am verificat, ama si cablu si pedalier pt. ori eventualitate - oricum pedalierul este super lucreaza corect - am tot desfacut si incercat ambreiajul - ba mai stans ( foarte strans ) si mergea mai bine dar iesea fum mai rau, ba mai larg si abia mergea si imediat intra in viteza - abia apas pedala.

Am incercat si in a 4 -a si moare imdediat- eu stiam invers - daca moare imediat inseamna ca este dus discul - asa spune si DoPo - care este adevarul ? cica daca placa este dusa nu intra in viteza si mai face si galagie ( la mine nu are zgomote )

Poate azi daca nu ploua dau motorul jos si vedem ce este acolo - sper doar discul - daca nu gasesc unul bun atunci ma duc pe 1 Mai si pun alte ferodoauri noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu pedalierul a fost o gluma. Da' hai bre dom' Taco, tu chiar nu te prinzi daca patineaza? Se simte cel mai bine in tr. 3 sau 4 cand vrei sa depasheshti, se tureaza motorul dar viteza canci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate zice el daca e prea strans scoate fum...deci patineaza clar, dar masina merge si nu moare.

daca este prea larg nu scoate fum (deci nu patineaza...logic) dar masina moare in a 4a.

Asta daca am inteles eu corect.

In acest caz s-ar putea sa nu fie din ambreiaj, ci motorul sa nu aibe suficienta putere ca sa duca masina atunci cand ambreiajul nu patineaza.

cauze...pot fi multe...mers in 2 sau 3, carburator , avans.....

poate ar trebui sa se duca acolo cineva care se pricepe...Misu................. :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar fumul ala sa fie de la picaturile de ulei de pe motorul supraincalzit ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, nici eu nu sunt sigur, dar daca cineva mai priceput are timp ma pot deplasa sontac cu broscoidul pana la dansul si sa arunce un ochi mai avizat, asta la orice ora si in orice zi in functie de programul fiecaruia. Sa nu apuc a da motorul jos degeaba.

Hai care aveti timp, peste ora 18.00 sau mai devreme, sa diagnosticati o broasca ?

Unde-s multi puterea creste ( sper a motorului :banghead: ).

Tonic, masina patineaza si daca este slabit dar are mai putin fum si viteza si mai mica ( nu mai zic ddemaraj ). Fumul sper sa fie de la uleiul de pe motor dar nu prea cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da' a'nceput sa ploo :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!