Jump to content

Stationare cu contactul pus


C Z R
 Share

Postare recomandată

E adevarat ca stationarea cu contactul pus implica niste riscuri ? am auzit faze de genul "se incalzeste bobina si o arzi" etc ...

o sa ma intrebati de ce vreau sa stau cu contactul pus .. pai .. ca navigatia after-market merge doar cu contactul pus .. si n-am chef sa stau cu motorul pornit tot timpul

si nici sa o leg pe direct nu prea-mi vine :)

nu vorbim de stat cu orele .. vorbim de stat 10-20 min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de "tipul" motorizarii de sub capota :P

Spre exemplu, la TDI-uri e specificat clar in cartea cu un chenar ca NU-I voie, nici macar dimineata cand e ger n-ai voie sa stai cu ea pe motiv "sa se incalzeasca"

Acum nu stiu cum e la benzinare, dar cum TSI-ul e de generatie mai noua, ma indoiesc ca la el a ramas "meteahna" veche :D

In general in ziua de azi, motoarele nu mai sunt ca pe vremuri, inainte mai mergea sa o tii stationata pe loc ceva vreme, dar acum daca i-ai pus contactul, in secunda/minutul 2 ii dai bice :cool:

Oricum problema asta "e" cu 2 taisuri...

Aud foarte multi spunand ca nu-i bine sa stai cu masina pe loc, dar pe toti i-am intrebat "Ok, daca stau cu ea pe loc nu-i voie, dar cand stau cu ea intr-o intersectie blocata cu minutele/orele sau la semafoare lungi (de 1 - 2 minute) nu-i tot aia ?!"

Concluzie: Eu unu incerc sa nu stau cu motorul pornit 10 - 20 minute, o trag pe dreapta, pun frana si scot contactul si asa sfatuiesc si pe alti sa faca :D

:P safe

Riddler

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai stai ... ma refeream la contactul pus si motorul oprit !

ce spui tu e alta poveste, si asta interesanta ... e de discutat. De exemplu, dupa ce alergi masina multi spun sa nu opresti motorul si sa-l lasi putin pornit "sa-si traga ulei". cu asta cum e ?

... si totusi, referitor la ce intrebam ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si de "tipul" motorizarii de sub capota :offtopic:

Spre exemplu, la TDI-uri e specificat clar in cartea cu un chenar ca NU-I voie, nici macar dimineata cand e ger n-ai voie sa stai cu ea pe motiv "sa se incalzeasca"

Aud foarte multi spunand ca nu-i bine sa stai cu masina pe loc, dar pe toti i-am intrebat "Ok, daca stau cu ea pe loc nu-i voie, dar cand stau cu ea intr-o intersectie blocata cu minutele/orele sau la semafoare lungi (de 1 - 2 minute) nu-i tot aia ?

Riddler

Ceea ce spui,se refera la pornirea la rece a motorului,cand stai in intersectii,presupun ca motorul e deja cald (sau fierbinte...de furie :P )

@Dreadfull

Contactul are o prima pozitie,cand nu sunt aprinsi martorii in bord.Trebuie sa fie unii consumatori care functioneaza in aceasta pozitie a contactului(de ex.stergator parbriz,parca),poti sa legi pe unul din aceste circuite navigatia,nu pe circuitele care sunt active doar la punerea contactului motor.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce o alergi, e bine sa o lasi cu motorul pornit, ca sa aiba timp sa se raceasca turbina prin ungerea sa cu ulei (care nu circula cand e motorul oprit)...nu sa se raceasca de la aer, ca pot aparea fisuri in timp.

daca o vei tine mereu cu contactul pornit, pe viitor vei ramane fara baterie. cand pui contactul o gramada de senzori isi incep activitatea, pompa de ulei...si tot asa.

mai bine legi NAVI pe direct la baterie, dar tot iti va consuma curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, singurul dezavantaj este ca iti mananca bateria toti consumatorii. Poti opri clima si orice bec inutil ca sa reduci consumul, dar eu stiu ca la motoarele pe benzina este o baterie considerabil mai mica in comparatie cu bateria montata pe motoarele diesel.

Deci ar fi de evitat sa tii consumatori pe baterie ...

PS: si la ce fol navigatia stand pe loc ? Nu prea inteleg ....

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil sa se uite la TV/filme..etc.

da, din cauza energiei consumate la pornire, la TDI bateria e mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu tv/filme dar ma duc undeva si vreau sa ascult muzica, ce fac, stau cu motorul pornit ? sau astept sa coboare un prieten din bloc, aceeasi situatie ..

ok am inteles si e logic ce spuneti :)

de unde pot trage alimentare ? pe direct nu vreau ca o sa-mi consume si cand e oprita (navi) ! trebuie tras de undeva unde e curent atunci cand e cheia bagata si atat (nu pozitia in care sunt aprinsi martorii, inainte de pornire). cum era cu navigatia originala, mergea pana scoteam cheia de tot .. cam asa incerc sa fac sa fie :)

si legat de statul cu contactul pus/motorul oprit/martorii aprinsi: deci sa inteleg ca in afara de faptul ca-mi consuma din baterie .. alt risc nu prezinta.

@andrein: cand zic navi zic aparatul .. si ma refeream la muzica nu chiar navigatie ca normal ca n-am ce face cu ea stand pe loc.

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine merge CD/radio dupa ce scot cheia, daca il pornesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. eu nu am OEM .. si imi taie curentul CAN-ul in momentul in care opresc motorul

solutii sunt, dar am nevoie de sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dreadfull: upsi :D, n-am inteles sensul intrebari tale, am crezut ca era vorba despre stationarea masinii cu motorul pornit ...my bad, poti ignora tot ce-am scris :D

(...)

si legat de statul cu contactul pus/motorul oprit/martorii aprinsi: deci sa inteleg ca in afara de faptul ca-mi consuma din baterie .. alt risc nu prezinta.

(...)

Nu-i chiar asa simplu pe cat pare...

Daca era numai sa-ti consume baterie, atunci nu mai scria in carte tot intr-un chenar rosu si cu ATENTIE! in fata :)

La aceasta "a 2-a pozitie a contactului" nu prea e bine sa o tii prea des, fiindca multe elemente sunt activate in momentul respectiv, in regim "bloc-start" pt pornire, cum zicea Bogdan_wrc, pompa de ulei, pompa de benzina, bujiile si ce-o mai fii pe-acolo.

In timp una din ele (daca nu toate), va/vor cadea si dupa o sa stai iar prin service-uri cu masinuta :(

@videosergiu:

(...)

Contactul are o prima pozitie,cand nu sunt aprinsi martorii in bord.Trebuie sa fie unii consumatori care functioneaza in aceasta pozitie a contactului(de ex.stergator parbriz,parca),poti sa legi pe unul din aceste circuite navigatia,nu pe circuitele care sunt active doar la punerea contactului motor.

La mine spre exemplu in aceasta "prima pozitie" imi merge doar RCD-ul si imobilizatorul (care imi deblocheaza coloana de directie). Atat.

:P safe

Riddler

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dreadfull ,de ce nu il intreb pe Calin,ca de la el ai cumparat parca navigatia?Eu stiu ca firul ACC de la navi trebuie sa il legi la un fir de plus tras direct din tabloul de sigurante(asa mi-a spus Calin).Suna si intreaba-l.

Modificat de TVS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dreadfull: dar la tine ce se intampla cand opresti motorul, dar nu scoti cheia din contact ? Se opreste si navigatia cumva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se opreste

firul de ACC nu e legat, daca il leg merge 1-2 zile si dupa aia CAN-ul taie legatura cu navigatia (luminile de la butoanele ei si meniul de audio din CB)

am incercat si cu firul ILUMNI legat ... la fel ...

dar in topicul asta intrebam care-s riscurile daca stau cu cheia in contact (martorii aprinsi) si motorul oprit - am inteles, nu e bine

si atunci am intrebat de unde pot trage curent (care sa fie prezent atunci cand e cheia bagata si atat)

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pai cand este cheia bagata si atat nu vei avea nicaieri curent pt. ca este o operatiune pur mecanica. Cand invarti o data cheia si tie se aprin martorii pe bord d-abia atunci ai curent. Cel mai bine tragi curent direct de la baterie si ai buton de on/off pe navigatie, altfel sincer nu vad ce solutie ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buton de ON/OFF, te referi la un intrerupator pe firul de alimentare ?

da, cheia cand este bagata si atat, nu-mi da nimeni curent, corect, DAR daca a fost cheia in contact si am oprit motorul si deci am ajuns in pozitia 0, imobilizatorul imi da curent, asa era la navigatia OEM. Bagam cheia, porneam motorul sau o puneam in contact dupa care atunci cand reveneam la pozitia 0 ea ramanea aprinsa, pana cand scoteam cheia !

cam asta as vrea sa fac ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ca sa faci asta ..trebuie sa iti pui navigatia pe CAN. Zic bine ? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leaga firul ala de ACC la un + permanent de interior, luminile de la picioare sau plafoniera, ala-i activ pana inchizi masina si inca vreo 30 sec sau una sau doua ore cu ea oprita dar descuiata (nu mai tin minte exact).

Ala de ILUM il poti lega si pe el pe luminile bordului daca vrei sa-si dea luminozitatea mai incet cand aprinzi faza scurta. Dar daca circuli cu luminile on permanent e mai bine sa-l lasi in pace si s-o dai de mana pe noapte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din propria experienta nu recomand stationarea cu contactul pus deoarece ti se consuma bateria.....eu nu am mai putut pornia masina dupa ce l-am lasat pus numai cateva mine...pur si simplu l-am uitat....nici 5 min nu a stat ca s-a si dus bateria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nick_n asta vedeam stand cu ochii pe voltmetrul de pe condensator :) problema era daca stric senzori/etc .. nu daca termin bateria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este indicat sa ramai cu contactul pus, probabil si la tipul tau de motor, pentru ca este actionata pompa electrica de benzina ce creeaza presiune mare in circuit. Probabil, nu sunt sigur dar ar trebui sa aiba, protectie la suprapresiune prin intermediul unei valve ce ar trebui sa deschida returul in acest caz.

Cel mai corect este sa iei un "plus" de la tabloul de sigurante (ex. siguranta pentru radio) si rezolvi problema fara improvizatii. E mai sanatos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai .. cam asa am facut :wub:

multumesc tuturor pt raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut,

Am o problema legata de baterie / contact pus si uitat :))

Tatal meu a uitat contactul pus la masina (avea muzica pornita si ventilatorul pus la viteza 1) timp de 3 - 4 ore; a doua zi cand am pus contactul disparea/ aparea scrisul din cele doua display-uri (ceas si km parcursi) si masina nu dadea nici un semn de viata, am stat putin si m-am gandit, am scos borna, am pus-o iar si nimic; l-am sunat pe tatal meu si am aflat motivul :D

Am vorbit cu un vecin, am facut rost de clesti si am pornit-o, m-a tinut pana a doua zi, am dus bateria la cineva sa o "incarce" la redresor, cica ar fi tinut-o 10 ore la incarcat si daca nu merge sa-i dau lui bateria si-mi da 20 lei pe ea ;)), mi s-a parut putin dubios... masina a pornit foarte greu,, dupa ce am dus cheia in pozitia de "pornire" a durat cam 4-5 secunde sa porneasca, se auzea cum se chinuia dar intr-un final a pornit, m-a tinut tot o zi.

Mentionez faptul ca masina a pornit la prima cheie (vara / iarna) pana la acest incident; eu nu cred ca omul acela mi-a incarcat bateria complet, am vrut sa-mi cumpar eu redresor si sa o incarc cu "mana mea", am sunat la diferite persoane care aveau magazine online, ba nu este pe stoc, ba nu se potrivea cu bateria mea (80 ah), ceva ca sa se potriveasca ma costa 230 lei, enorm am zis eu, pentru ca imi pot cumpara o baterie cu 260 lei...

 

Nu am schimbat bateria de cand am masina (1 an si 10 luni), masina sh :)

Dupa incarcare am completat cu apa distilata, diferenta ... doar 1 segment era la limita, celelalte aveau cam 1 cm, am completat pana la 1-5 / 2 cm.

Am atasat 2 poze cu bateria in cauza...

Ce imi recomandati sa fac ?

 

Multumesc !

post-112128-0-04232000-1386077018_thumb.

post-112128-0-87459000-1386077037_thumb.

Modificat de b0n3z
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa ma crezi ca asta aveam si eu in gand, problema ar fi ca aceasta plecare va avea loc pe 27-28 decembrie :D si va dura in jur de 6 ore, mi-e frica doar sa nu ma lase la tara :( fiindca acolo nu am cu ce sa o mai incarc ... de pornit poate gasesc, dar nu pot face asta zilnic (cat stau la tara), sauuu cumpar unul si-l iau dupa mine :)), daca dumul luuung nu rezolva problema cred ca o sa vand redresorul :D

 

Iti multumesc mult de tot pentru raspuns, m-a incurajat !!!

 

Aveti idee ce fel de baterie este aceasta ? umeda / uscata ? mi-a fost pusa intrebarea cand am cautat redresor ...

Modificat de b0n3z
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!